Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:41

Het gaat zo te horen goed met de friesse merrie. OK dan! Ik ben ook wel benieuwd wat voor een veulen er komt. Denk inderdaad ook niet dat de vader een fries was want dan hadden ze het wel gezegt. Maar ze stond toch bij een hengst in de wei? Wellicht is dat de vader.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 23:32

Ze hebben me gezegd dat ze met een Friese hengst in de wei stond, dus ja. Ze hielden voet bij stuk dat de vader een Fries is, wel een ongeregistreerde, maar een hele mooie hengst. Zo hebben ze het mij verteld...
Achja, in dat feit maak ik me niet meer zo druk. Belangrijk is dat het veulen gezond is én later een goede thuis krijgt. Ik heb al iemand die héél geïnteresseerd is. Ze lijkt me een goede persoon, hoewel ik nog steeds de toekomstige thuis zal gaan "screenen".
Dat veulen gaat echt niet naar de eerste de beste, het moet goed zitten, liefst met een blijvende thuis. Ik wil niet dat dit veulen meemaakt wat zn moeder heeft meegemaakt.

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:45

Amigo_tje schreef:
Ik moet die nog laten komen Bloos Heb een moeilijk moment gehad fkes...
Ik heb wel al iemand gevonden, schijnt een hele goeie te zijn. Én ze woont niet ver van mij, dus das ook wel een mooi meegenomen kwestie Knipoog
Ik heb ermee gebeld om te vragen naar prijzen en evt behandelingen enzo. Ik ga nu binnenkort bellen om een afspraak te maken.

Verder gaat alles goed met haar. Ze háát het om buiten in de wei te lopen nu, in dit k*tweer. Ze staat veel liever in haar warme, knusse stalletje. Maar ze móet af en toe buiten van mij, om haar benen te strekken en frisse neus te halen. Ze krijgt dan hooi als ze voor langere tijd buiten moet (mag). Als het maar voor even is (bv om stal te kuisen), dan krijgt ze geen hooi (wel in haar stal). Dan loopt ze doelloos rond in de wei en van zodra ze ons ziet om de kruiwagen te legen op de mesthoop, draaft ze gezwind naar het hekken *LOL* Als ze ziet dat ze nog niet binnen kan, dan druipt ze (teleurgesteld?) terug af om weer doelloze toertjes te doen. Als het haar beu is, staat ze héél ongeduldig tegen het hekken te duwen... Rolleyes

achja kan gebeuren he...
en dat gedrag dat ze vertoond als ze buiten staat is echt typisch ''fries'' hahahha
ik ken 't Tong uitsteken

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 09:54

Ja, typisch Fries, dat zinnetje heb ik ook al een paar keer gehoord ivm ongeduldig met eten (hoewel de meeste paarden zo zijn), lomp zijn enzo... *LOL*

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:21

nou ik denk dat de friezen 't winnen hoor!!hahaha

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:42

ieleoor schreef:
nou ik denk dat de friezen 't winnen hoor!!hahaha

Tjah, eenmaal door het Friezenvirus gebeten... Ik ben in alle grootste kalmte op zoek naar een rijpaard (aangezien dat me Ceara nie zal lukken) en ik was in t begin ik Ceara had nog ant twijfelen tss een bonte ? (ras wist ik nog nie) of een Fries. Maar nu ben ik zo hard van Friezen gaan houden, dat het toch zowizo een Fries wordt, hoor Haha! Dat hoeft daarom nie per sé me papieren te zijn, ma da zien we op t moment zelf wel weer...

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:50

het zijn zulke fijne dieren!!ik heb er eentje die net onder 't zadel is,maar ze zal nooit een stap verkeerd doen!!
als dat al zo is ,dan doe ik het zelf niet goed.
dus ja ....ik ben ook besmet!!hahaha

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 14:25

O, je hebt ook een Friezelpaardje of wa? Heerlijk!
Foto, foto?! Haha!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:16

Afbeelding
lekker rennen
Afbeelding
en lekker smerig doen hahhaha

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:18

Ik ken de merrie niet, maar wil wel even zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je haar koopt! Ze leeft zoals te horen niet in een goede toestand nu.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 16:43

Candorlover schreef:
Ik ken de merrie niet, maar wil wel even zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je haar koopt! Ze leeft zoals te horen niet in een goede toestand nu.

Correctie! Nu loopt ze wél in goede toestand, alléja, op weg naar... Ze is al héél veel veranderd. Maar thx, bij velen had ze nooit zo'n kans gekregen.

@ ieleoor: Ze is mooooooi Haha! En ja, lekker smerig doen, ook dat is blijkbaar typisch fries *LOL*

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:26

Jeetje had die fries niet een andere plek kunnen uitzoeken om te rollen. Gelukkig doet mijn fries dat niet alleen mijn tinker wel en dat is dan weer iets minder.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 12:45

En toch... we zien hen graag en blijven hen graag zien, onze modderpaardjes Haha!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:20

Ja natuurlijk, maar ik heb nog geen paard meegemaakt die vol in een plas gaat rollen. Maar ja ook wel een keer leuk maar als ze dat elke dag zouden doen net voordat je wil rijden word het iets minder leuk.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 22:04

Ik ben van plan om morgen - in de loop van de dag - eens een klein wandelingetje te maken met mn meisje in het bos. Het zal haar mss goed doen om eens goed haar benen te strekken in de zachte bosgrond. We gaan niet ver gaan, want ze moet nog alles leren kennen uiteraard. Ik hou jullie op de hoogte en ik zal morgen ook nog eens foto's nemen...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 17:49

Net terug van een mini-wandeling met Ceara naar het bos. Ooo, wat was ze nerveus, al die nieuwe dingen en geluiden die ze zag en moet checken. Dan zag ze ginds een hond, en o, daar een paard die hinnikte. Daar hinnikte ze vlijtig op terug :D
Modder en water konden haar niet deren, maar daar waar de grond haar voeten niet goed kon dragen, rekende ze ferm op mij.
Hier een paar foto's van mn meid, die super-alert was in het winterse bos, La Houppe.

http://img525.imageshack.us/img525/4598/img0408st2.jpg
Deze vind ik een erg mooie foto, ze kijkt hier echt super.

Afbeelding
Nou, zie ik daar nu iets of niet...?

Afbeelding

En zo ziet haar been er tegenwoordig uit. Ik vind niet dat het verslechterd is, integendeel, ik zou zelfs zeggen dat het lichtjes verbeterd is. Deze namiddag ook een hellinkje opgedraaft met haar in het bos en ze had er werkelijk plezier in. Oortjes vooruit en draven maar. Ze genoot en daar ben ik blij om, ik boek vooruitgang met haar.
http://img137.imageshack.us/img137/8213/img0409hc7.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-02-09 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, overige in link gezet.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:31

Jullie boeken zeker weten vooruitgang!
Ze gaat er steeds beter uitzien, en heeft duidelijk weer lol in het leven!
Complimenten! OK dan!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:20

Amigo_tje schreef:
En toch... we zien hen graag en blijven hen graag zien, onze modderpaardjes Haha!

en zo is 't Knipoog ik vind dit soort dingen juist geweldig!!
mooie foto's van je bos wandeling,ze is wel knokkig nog,maar der ogen stralen nu wel meer!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:52

Hey Amigo, wat is de merrie nog tenger voor een drachtig paard.. Kun je al een buikje zien?..

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:08

ze is inderdaad nog erg dunnetjes, maar ze gaat er zeeeeeker weten beter uitzien! wat heerlijk zo'n wandelingetje zeg Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:17

Is het been (voor ons links, voor haar rechts) haar slechte been?
Op de foto's lijkt het of ze het toch wel erg ontlast.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 13:19

@ detour: ze is idd nog tenger en mager, maar er is al een buikje. In vergelijking met 4 maand geleden is die buik al goed gegroeid. Alleen verdikt zij niet echt goed, maarja, ik moest haar nog een jaar geven. De DA heeft ook gezegd dat alles wat ze nu binnenkrijgt naar het veulen gaat. Wanneer het veulen geboren is en grotendeels alleen kan leven, zal ze goed verdikken.

@ Cayenne: dat rechtse been is idd haar slechte been. Ze ontlast het deels, in die zin dat ze erop steunt, maar niet met haar volledige gewicht. Zo heeft ze ermee leren leven volgens de osteopate. Van zodra het veulen van haar af is, gaan we daarmee verder met oefeningen, maar eerst foto's natuurlijk.
Ze heeft er geen pijn in, en haar schouder staat er goed op ondanks haar been. Ze draaft, galopeert, gaat rollen in de grootste modder en staat zonder problemen weer recht, allemaal met dat been. Dus, zij heeft er, volgens mij, mee leren leven. Nu ik nog...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:26

Alle respect voor jou!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 13:37

avaluna schreef:
Alle respect voor jou!

Thx, heb er wel veel traantjes voor gelaten (vooral in t begin dan), maarja, ieder diertje is het waard een warm nest te hebben, vind ik...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 23:34

De tandarts komt op 2 februari, dus dan zullen we zien wat er in haar mondje omgaat...