[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:48

Jeetje, wat gaan jullie snel zeg!
Ik heb even snel bijgelezen...
bedankt allemaal!

Cloris, ik heb het verhaal gelezen.
Fijn dat ze nu zo opknapt!
Hopelijk houdt ze er helemaal niks aan over!

nickyu, bedankt!
Paarden staan beide in Noordwijkerhout... Knipoog

Marit, goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt om Sam te ruinen...
Hij zal het vast nu veel gezelliger hebben in zijn leventje...
Is hij al veranderd of duurt dat langer voordat je wat aan het karakter merkt?

Kjoetie, spannend hoor,e en veulentje!
Gek gezicht inderdaad dat plaatje!

Regine trouwens ook spannend een veulentje!

Angela77, dank je!
Haha, ja heb ik ook altijd! Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:57

Een welkom an alle nieuwkomers in dit topic Haha!

weer een paar pagina´s verder...´k zag mooie foto´s van Cap... Ze ziet er goed uit Regine.

En Sam nu toch gecastreerd.... hij vindt het vast fijn dat hij lekker met anderen buiten kan. Is hij al veranderd?

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:14

amai het gaat hier vooruit Haha!
ben ook wel benieuwd of je al iets merkt aan het karakter van Sam? Mijn paardje is nu drie weken geleden gecastreerd en ik krijg toch de indruk dat het begint te werken. Hij was daarvoor wel niet echt hengst te noemen. Alé hij had nog niet echt interesse in het vrouwelijke gezelschap. Maar toch vind ik dat hij braver is geworden tov mij. Hij bijt bv niet meer (deed hij altijd om te spelen) Maar dit kan ook komen doordat ik hem gwn al weer iets langer heb Lachen
Dus ben benieuwd hoe Sam zich nu gedraagd Haha!
Ranna ->foto's van je kerel! ben benieuwd en welkom natuurlijk

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:47

uh ja nouvel zo ver waren we al Haha! ..maar waar in nowayout ben ik nog niet achter ..
ut huis komt me zo bekent voor (heb daar gewoond ken jou van gezicht nog uit de tijd dat de je je eigen bruine paardje nog reed / had..)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:50

nickyu schreef:
uh ja nouvel zo ver waren we al Haha! ..maar waar in nowayout ben ik nog niet achter ..
ut huis komt me zo bekent voor (heb daar gewoond ken jou van gezicht nog uit de tijd dat de je je eigen bruine paardje nog reed / had..)

heb je even een pm gestuurd... Knipoog

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:16

Hahha toch wel verwarrent hoor 2 marit's in 1 topic Tong uitsteken Dacht al SAM... maar paardje heet6 SJors Tong uitsteken maar was niet voor mij hahaha..

Ik kan trouwens wel zeggen dat toen ik Sjors liet castreren *vorig jaar* hij ook heel erg veranderde.. hij is nu veel relaxter en nog knuffeliger dan hij al was Lachen HIj knuffeld nu teminste niet meer zo hardhandig Tong uitsteken

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:52

Foogul schreef:
Ik doe met mijn Lipizzaner veel verschillende dingen: dressuren, achttal rijden, lekker boscrossen. Hij is mulitifunctioneel Haha!

Heerlijk hè zo'n multifunctioneel paard Haha! Mijn Liep is ook aardig allround... Hij is helemaal weg van het springen, niets is te hoog en hij gáát altijd. Verder wil ik hem ook graag in de toekomst aangespannen gaan rijden, gewoon om af en toe een ritje te kunnen maken met "niet"ruiters Haha!

FF een foto van het springen:

Afbeelding
Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:58

Veelzijdig is echt het leukste wat er is! Jauke staat ook voor de wagen, VD natuurlijk, lange teugel en ik rij uiteraard ook nog. In de toekomst wil ik ook nog wat met hem gaan springen, maar dan moet 'ie eerst echt volgroeid zijn. Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:01

Marit, wat lees ik nu.... heb je toch de knoop letterlijk dan maar doorgehakt.. jeetje dat is idd moeilijk geweest omdat je zo twijfelde, het is wel goed om te lezen dat je er achter staat!!!

Ellis; ze zal nooit meer super lopen maar als het maar gewoon verbetert en ze kan heel behoorlijk racen, bokken springen enz en ze heeft een karakter.... ze heeft mij helemaal voor zich gewonnen hoor Knipoog

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:01

Nap: heb ff in je profiel gekeken en wat ga jij in een super gaaf huis wonen zeg Tong uitsteken Dat vind ik zo stoer he dat hoge en dan je van boven in de woonkamer kan kijken Lachen

Verder heb je natuurlijk ook een super stoer paardje onder je kont.. *en dat springen RESPECT want brrrr wat is dat eng Pling

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:07

MsMarit schreef:
Nap: heb ff in je profiel gekeken en wat ga jij in een super gaaf huis wonen zeg Tong uitsteken Dat vind ik zo stoer he dat hoge en dan je van boven in de woonkamer kan kijken Lachen

Verder heb je natuurlijk ook een super stoer paardje onder je kont.. *en dat springen RESPECT want brrrr wat is dat eng Pling

Word helemaal verlegen van je complimenten Bloos
Nap is ook best stoer af en toe, hij houd echt van het springen en is een echt kanon, het enige wat je bij hem hoeft te doen is sturen, zitten en op het juiste moment uit je zadel komen Haha!

Het huis is idd gaaf Haha! mijn vriend en ik kijken er ook erg naar uit om er in te mogen trekken (helemaal omdat we nu al 2 jaar samen wonen op 40 m2 ) Het dak zit er inmiddels op en 6 december hebben we onze eerste kijkdag Go jij! Go jij!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:12

Napoleon is gewoon een heel stoer paard vind ik Cool

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:15

Ja dat vind ik ook.. Al moet ik zeggen dat hij eigenlijk alle Anda's en Lippies hier wel erg leuk vind....

Ja leuk hoor dat Kanon en alleen maar sturen maar zelfs dat vind ik DOOD eng Tong uitsteken ik vind het helemaal nix hoor.. Ben ook erg blij dat Sienna er geen aanleg voor heeft.. en Sjors wil IK het niet leren... maar vriendin van mij wil er misschine wel een sprongetje mee gaan maken Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:17

Ik heb niet zo lang geleden ook "gesprongen" met Piropo, ik sta op een springstal hahaha en ja ook ik ben weer eens begonnen, Piropo vindt het helemaal geweldig en binnenkort ga ik, na jaaaaaren van niet springen, mijn eerste lesje weer eens nemen Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:21

Gaaf cloris dat je het ook weer gaat proberen!! Wel een paar foto's maken hè?! Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:24

napoleon schreef:
Gaaf cloris dat je het ook weer gaat proberen!! Wel een paar foto's maken hè?! Haha!

ik heb zelfs nog wel een fimpje van een sprongetje, vaag, ziet er niet uit, Cloor lekker achter de beweging maar wel lachwekkend Clown

edit;

Niet geweldig kwa kwaliteit maar oh zo leuk... Piropo springt en Cloor hangt er nog een beetje boven *LOL*

Als ex springruiter vind ik het vreselijk om te zien Clown

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cloris op 23-11-06 00:28, in het totaal 2 keer bewerkt

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:27

Afbeelding
Dit is de laatste keer dat ik heb gesprongen...
*schimmeltje stond ooit te koop bij kimmie*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:59

Goha, wat gaat t snel hier zeg.. Om weer ff in te haken op appasionata; ik ben vorig jaar geweest en vond het erg tegenvallen. Slecht rijden en vrij grof. Show was op zich wel leuk gedaan, lieten wel mooie dingen zien maar kreeg er wat een raar gevoel bij..

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 03:24

leuk, leuk, ikke ook mee doen

ik ben kelly, 28 jaar (bijna 29) en woon in schiedam
ik ben in het bezit van een friese ruin genaamd BLACK EBEN
*zoekt even foto*

Afbeelding
black eben en ikkie

zoals je mss ziet op de foto ben ik niet zo groot (ong 1.60m) en geloven er ook maar weinig mensen dat ik 28 ben
ach ja, het heeft zijn voor- en zijn nadelen he Haha!
eben was eerst van een vriendin van mij, en heb hem ook eerst verzorgd
zij had 4 friezen, waaronder friesje (ja ja, die van kimmie261), en fokte er ook mee
na een jaar eben (en de rest) verzorgd te hebben, kwam ze met de mededeling dat ze eben ging verkopen
aangezien ze fokte en eben een ruin is, paste hij dus niet in het rijtje
nou toen kwam ik op het geweldige idee om hem zelf te kopen
ik heb hem gekocht op 12 juni 2004
daarna ben ik verhuisd naar een andere stal, waar ik me nogal zorgen om maakte want meneer kon echt niet zonder zijn moeder (terwijl hij toen al 4 jaartjes was)
maar vanaf dag 1 is het goed gegaan, gelukkig
ik ben toen ook pas begonnen met rijden op hem
ik had er al wel een paar keer opgezeten maar aangezien hij niet zonder zijn moeder weg wou, kwam ik dus niet ver
maar sinds hij weg is bij zijn moeder is hij al wat dapperder geworden
het blijft wel een beetje een watje Knipoog , want alleen buiten rijden lukt niet, maar, ben ik later achter gekomen, dat je ook maar beter niet alleen kan buiten rijden (daarover dalijk meer)
ik heb hem dus zelf ingereden, en dat is eigenlijk allemaal goed gegaan
hij was in het begin zo tonnetje rond dat hij toch niks kon doen Haha!
later toen hij wat meer conditie kreeg en een iets atletischer Knipoog figuur, kreeg hij praatjes
hij heeft mij toen bijna tegen het hek gekwakt en ben toen maar gauw een cappie gaan dragen (ja stom he, had ik gelijk moeten doen Blond )
maar eben leerde snel en vond het warempel nog leuk ook om te dressuren
dus kwam het woord wedstrijden vaak bij mij op
maar ja, aangezien het wel eens een heethoofd kan zijn in een vreemde omgeving, had ik er een beetje een hard hoofd in
dus mocht ik bij stalling t einde een officiele wedstrijd mee doen, maar dan voor spek en bonen (bm)
23 april 2006 heb ik dus mijn eerste wedstrijd op eben gereden
*zoekt weer foto*

Afbeelding

eben heeft zijn eigen super gedragen en goed zijn best gedaan
we hadden 3 winstpunten (helaas telde ze niet) met de mededeling dat ik mijn startkaart maar moest aanvragen
zo gezegd zo gedaan
aanvraagformulier de deur uit, met de vraag voor enige spoed, zodat ik de rest van het jaar de wedstrijden op stalling het einde mee kon doen

zaterdag 13 mei 2006 ging ik buiten rijden met 2 andere meiden van stal
leuk, gezellig, beetje kletsen, drafje eruit, rustig galoooooopje
eben struikelde en viel op zijn knieen, ikkie viel eraf en we lagen dus samen op de grond
niks aan de hand ik was immers zo bij de grond aangezien hij toch al op zijn knieen lag
maar helaas, met dat eben op stond ging hij per ongeluk op mijn been staan
en toen deed het zeer Haha! (maar gelukkig had ik mijn cap op Clown )
gevolg; een gebroken scheenbeen en een verbrijzeld kuitbeen
10 dagen ziekenhuis, operatie en toen zag het er zo uit

Afbeelding

ja ik vond het er ook eng uit zien in het begin, maar geloof me je went er echt aan (ben namelijk altijd een groot watje geweest met dit soort dingen)
10 weken externe fixatuur, een maand loopgips en toen revalideren (nu nog steeds)
kuitbeen zit nog steeds niet vast, maar dat is niet het belangrijkste
als je scheenbeen maar goed zit, dat is de drager (ow, dus je kuitbeen zit er dus gewoon voor opvulling Clown )
eben werd in die tussentijd, gelukkig, goed verzorgd
maar ja je wil toch ook wat zelf doen he

Afbeelding
manke nelis longeert paard

wat dat aangaat is het weer echt een lummeltje en doet hij alles voor je
zondag 12 november 2006 was het dan zover en ging ik weer echt zelf rijden

Afbeelding
manke nelis OP paard

het gaat nog niet zo als het hoort te gaan, maar ik kan ook nog niet echt mijn rechterbeen aanleggen
daarbij voel ik mijn schroeven (2 in schhenbeen) tijdens het rijden, en geloof me, geen pretje
maar goed ik zit weer en geen schroef kan mijn plezier verpesten Haha!
22 december moet ik weer naar het ziekenhuis voor controle
ga ik gelijk vragen wanneer die kl*te schroeven er uit mogen

maar goed ik zat dus thuis met mijn been een beetje de ontvanger van de televisie uit te hangen (of bliksemafleider te spelen Clown ) en had dus niks te doen
kom ik toch op de pc bokt tegen, ik denk das leuk
dus ik ben nog niet zo lang op bokt, maar vind het heel leuk
zo ben ik ook weer in contact gekomen met femke (kimmie261)
zoals ik eerder al zei is friesje (en wessel) van mijn vriendin geweest, en fem heeft haar gekocht (en wesseltje natuurlijk ook)
althans, wij kregen daarvoor in de plaats diego, een andalusische hengst

Afbeelding
ikkie op diego

echt een tof beest was dat (mijn vriendin heeft hem niet meer Huilen )
maar we hebben hem wel op lisette gezet (moeder van eben) en daar is dit uitgekomen

Afbeelding
lisette (mams van eep) en liviana (halfzus van eep)

het nekkie van paps en ZE gedraagt zich als een hengst, erg ondeugend Haha!

nog een foto van eben zijn paps

Afbeelding
piter 312

verder is eben geboren op 11-07-2000
heeft hij in 2000 een 3de premie gehad op de veulenkeuring, en wil met hem nog een keer naar een keuring om te proberen hem in het stamboek te krijgen (hij staat nu nog in het veulenboek)
maar ik heb er geen verstand van dus dat ga ik eerst nog effe uitzoeken, en bovendien rent het nou een beetje rottig met een manke poot Haha!

ik hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben
voor verdere vragen bel 06- Pling haha
nee hoor, het is mss wat lang maar jullie weten weer wat (voor vlees je in de kuip hebt)

greetz kelly

o, en fem heb nog steeds niks gehoord van morena, maar ik denk (stiekum) dat ze na het zien van de foto's een beetje spijt heeft dat ze friesje en wessel heeft weggedaan Tong uitsteken
nee hoor, ik denk dat ze het druk heeft (verhuizen)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:06

zo.. das een lang verhaal Haha!

morge dames

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:31

Goedemorgen, dank u allemaal voor de complimenten op mijn fototjes. Cap doet het inderdaad goed in dr zwangerschap, we zijn ook al over de helft dus ik ben zachtjes begonnen met aftellen Clown . Ook zij is heel veelzijdig, ik doe met haar dressuren, lange lijnen werk waarin ze echt al bijna alles van de hogere dressuur netjes uitvoerd, uiteraard buitenritten en ze heeft aangespannen gelopen. Mijn vriendin heeft een wagentje aangeschaft voor haar Tinker en met een beetje beter weer is het plan dat we het (eerst maar veilig in de binnenbak) eens proberen of Cap het nog weet Lachen
Het enige wat ze niet graag doet is springen. Op de Ibop heeft ze geen een sprong gemaakt en zakte daardoor dus ook. Als ze het niet helemaal vertrouwd doet ze het gewoon niet. Daarintegen wordt er in het bos over grote plassen wel gesprongen....
dus mocht ik ooit een parcourtje moeten doen, denk ik dat ik alleen over de sloot kom hahaha! Haha!
Wel jammer want ik zelf vind af en toe een sprongetje best leuk!

Lache Cloris, wel een gaaf filmpje zeg!

En MsMarit wat een gave foto!! Dat is nog eens een super moment opname!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:45

zo weer helemaal bijgelezen , jeetje wat een verhalen
wel gaaf om te lezen dat mening een erg veelzeidig bezig is
leuke foto's ook !

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:46

jullie gaan haahaaard Haha! Wat een leuke verhalen weer, alle nieuwe mensen, welkom!!!

Kelly, jouw gebroken pootje verhaal komt me echt té bekend voor Boos! .. ik heb op mijn 18e mijn enkel en enkelgewricht heel gecompliceerd gebroken/verbrijzeld en heb er dus ook echt jaren last van gehad. Heb 2 operaties en dik 2 jaar revalidatie gehad, en nog steeds kan ik mijn rechterhak niet goed uitdrukken... dus ik leef met je mee!!het wordt wel beter hoor, maar er gaat veel tijd in zitten.

Ik zou trouwens ook spijt hebben als ik foto's van wessel onder mijn neus zou krijgen en ik hem verkocht zou hebben Haha!

Veulen is nog niet eens geboren en ik krijg de eerste rekeningen al Clown Haha! Gisteren de afdracht van het dekgeld voor het FPS overgemaakt, het is een teken aan de wand *LOL*

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:49

Ja leuk he die 'veulenrekeningen' maakt het steeds 'iets echter'!

Er staat trouwens een prachtig portret op de Lipizzaner site van mijn Capriola: http://www.lipizzaner.nl en dan klikken op foto's Bloos Haha!

Edit:
De link http://www.lipizzaner.nl/Foto's.htm pakt ie op een of andere manier niet verder achter de ' hier op bokt Verward

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:57

heej regine, leuk zeg! Wat een boel mooie paardjes hier in dit topic zeg...

De mensen met veulentjes hier, hebben jullie je veulen verzekerd? en zoja, waar?