zorro schreef:Ik heb een trekpaard, wel eens gehoord van CPL, maar simpelweg nooit bedacht dat mijn paard daar gevoelig voor zou kunnen zijn. Ik controleer haar sokken/ huid er onder regelmatig omdat je gewoon niet kan zien of ze mok heeft door de grote hoeveelheid haar. Dat doe ik ook bij mijn andere paard, gewoon voor de zekerheid. Beide paarden hebben geen mok of mokachtige klachten of iets wat op CPL duidt.
Toch lees ik graag even mee, om mijn kennis wat te vergroten. Ik hoop maar dat ik er verder nooit mee in aanraking kom.
Marloes is 9 jaar, maar ik begrijp dat het op elke leeftijd plotseling kan beginnen?
Onze Marloes heeft ook CPL. Paar weken geleden het eerste wondje gevonden, een week later waren de eerste ribbels er al. Toen gelijk DA gebeld en jawel CPL. Ze heeft een injectie gekregen, twee weken later nog een.
Ik heb de sokken geschoren en ben de wondjes gaan behandelen. Ik heb de benen nu helemaal dicht, en de ribbels lijken de laatste tijd niet te verergeren.
Ik was 1x per week met betadine of greenxl, spuit 1x per week met greenxl, en gebruik groene leem op de open wondjes. Als ze dicht zijn een creme van de DA. Sokken houdt ik kort, dat werkt met de warmte beter en ik kan beter behandelen.
Gisteren heb ik een cursus lymfedrainage gedaan, en heel veel geleerd. Morgen of maandag start ik met het behandel plan, en ik ga natuurlijk de benen opmeten om hopelijke vorderingen goed op te kunnen merken.
Ik heb meegelezen in dit topic en weet dat er hier meerderen geinteresseerd zijn in lymfedrainage. Als jullie het interessant vinden wil ik de behandeling en hopelijke vorderingen hier best delen, zodat jullie een idee hebben of het de investereing waard is. Laat maar weten!