barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:54

Oh wat springt die netjes zeg, Nuka.
Dat wordt wel een toppertje hoor! Ik zeg lekker trainen(krijgen ze ontzettend mooie vbillen van!)
Mijn kereltje mag nog een paar jaartjes lekker spelen met zn vrienden in de opfok. Hij is echt een kleine opdonder! Zo gaaf om ze te zien spelen! En hij kan zo heerlijk knuffelen. Ondanks dat Finn nog geen fluit uitvoert qua training of wat dan ook, kan ik echt niet trotser op hem zijn (A).
Ik leer hem nu om zijn pootjes op te tillen voor me zodat de hoefsmid straks een eitje wordt. En ik leer hem lekker knuffelen, en helemaal poetsen, en zachtjes zn appel en musli aanpakken (hij wil nog wel eens met open mond aanvallen en dan zit mijn velletje ertussen).
Heb inmiddels ook al 154 dazen en steekvliegen doodgepetst.
Gelukkig snapt ie dat die klappen niet voor hem zijn!

Gisteren liep hij een stuk achter me aan en ging daarna staan grazen. Dus ik draai om en ren naar hem toe om te kijken wat hij doet. Ik had verwacht dat ie weg zou rennen. Maar die sukkel van mij gooit alleen zn koppie omhoog, zet twee passen achteruit en dat was het. Oortjes raakte elkaar bijna van nieuwsgierigheid. Het leek net of ie dacht: 'wat wat wat wat doe je?'.
Zoon scheetje!

nuka

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:00

heerlijk hoor RoyceMack als ze zo cool zijn, beter nieuwsgierig dan overal voor op de vlucht slaan.

vandaag weer wedstrijd gehad, voor de 2e keer in het Z1, en hij deed het echt goed, zaten wel wat kleine foutjes is, maar dit was een jury die daarvoor ook gewoon een 4 geeft, maar als het goed gaat ook een 8.
ik was 2x 1e met 221 en 218, 3 winstpunten dus, dat gaat dus lekker, in 2 wedstrijden 5 winst, ik moet nu maar eens serieus gaan beginnen om changementen te oefenen :D
leuk commentaar ook dat het jammer was van de foutjes maar dat het een fijne proef was om naar te kijken.
dat is een lekkere opsteker.
nu weer verder oefenen :)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:38

Nieuw hoofdstel voor Byoux.. 3e nu :')

Afbeelding

EDIT: moest ik even showen sorry :=

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:06

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:43

Lillian__ schreef:
oh leuke foto's allemaal van jullie pintjes.

helaas hebben we besloten armani een beter plekje te gunnen door zijn blessure en staat hij ''te koop''
http://www.bokt.nl/markt/ad/357036/8-ja ... grasmaaier

Erg jammer, maar beter als hij niet gelukkig is en je kan hem niet verplaatsen!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:57

VivaByoux schreef:
Lillian__ schreef:

helaas hebben we besloten armani een beter plekje te gunnen door zijn blessure en staat hij ''te koop''

Erg jammer, maar beter als hij niet gelukkig is en je kan hem niet verplaatsen!

Ja precies, nu maar hopen dat iemand een plekje voor hem over heeft en hem de rust kan bieden die hij nodig heeft.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:07

Lillian__ schreef:

jeetje, balen joh, hopelijk krijgt hij het plekje wat je zoekt voor hem.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:38

Wat een knappe paarden allemaal! <3

Balen dat je Armani moet verkopen, knap dier zeg! Hopelijk vind je een goed plekje voor hem (:

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:43

Lillian__ schreef:

Wat onwijs balen!
Ik heb teveel gezien en meegemaakt met paarden als grasmaaier verkopen. Vaak is men toch te ongeduldig en worden paarden toch weer onder zadel gereden. Eenmaal weg en je hebt er geen controle meer over.
Daarom zou ik een dier nooit als grasmaaier weg doen. Of ik houd het paard of ik zou het paard laten grazen op de groene weides..... (maar das ieder zn eigen keuze uiteraard!!)
Mocht je een plek vinden, laat het aub contractueel door een officeel persoon vast leggen!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:58

Ik heb vanmorgen een berichtje gekregen van een meisje dat bij de fokker van mijn paard(Adres en naam stond natuurlijk in het paspoort) helpt op stal. Ik had de fokker een brief gestuurd met daarin dat ik eigenaresse was geworden van mijn paard en dat ik het ontzettend leuk zou vinden om wat te horen over zijn jeugd en misschien wat fotos te zien.
Ik had nooit verwacht dat ik reactie terug zou krijgen! Maar vanmorgen dus een berichtje.
Ik heb mijn paard bij een handelaar gekocht en die zei dat het een veulen was van de goedgekeurde dekhengst Bonte Harry Ster 12BP. Finn had geen stamboom dus trok ik dat gezegde al direct in twijfel. maar het maakte mij echt helemaal niets uit of het een veulen was van een goedgekeurde hengst of van een huis tuin en keuken hengst.. Ik was gewoon dol op dat paard!

Vandaar eigenlijk ook dat mijn interesse gewekt was en ik de fokker een brief besloot te sturen.
Vandaag kreeg ik dus bericht dat ze me een mail gehad gestuurd uit naam van de fokker die inmiddels aardig op leeftijd is! En of de mail gehad had. Nee helaas dus ze verstuurde hem nogmaals. Vervolgens stuurde ze allemaal fotos van de moeder van mn paard en daarna fotos van mijn paard als veulen en van de papa van Finn. Zo ontzettend leuk! Ik stond echt helemaal te stuiteren!!
Was haar zo dankbaar!
Ze wist me te vertellen wie zijn vader en moeder zijn (en bleek dus dat het inderdaad niet de goedgekeurde dekhengst was, wat ik al verwachtte. maar vind zijn echte vader veel mooier en ik zie inderdaad eenzelfde bouw en gangen als zijn vader haha.)

En wat een heerlijk dotje was ie al toen ie klein was zeg..
Zijn moeder is een volle fries. En zijn papa een bonte fries x tinker. Volgens mij maakt dat Finn nogsteeds onofficieel een barock pinto :P

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:12

Volgensmij is het dan nog wel een officieele barock pinto.
En wat leuk! Ik heb ook 1 veulenfoto van Sterre gezien, zo onwijs schattig! Toen was ze al een eigewijs dotje, en nu is een ze een eigenwijze knappe merrie!

Vanavond weer rijden (: ben echt blij dat het tegenwoordig weer goed gaat!

Als ik Lieza niet had mocht je paard zo hier heen, persoon hierboven. Onder voorwaarde dat hij dan nog wel van jou was en alleen kan blijven staan als ik bijvoorbeeld ga rijden. Maar aangezien ik al een weidegenootje heb kan/hoeft dat dus niet.
Misschien moet je goed opzoek gaan naar iemand die hetzelfde heeft als mij? En dan een contract etc opstellen waarin staat dat hij nog wel van jou is?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 01:17

Esaqar schreef:

Balen dat je Armani moet verkopen, knap dier zeg! Hopelijk vind je een goed plekje voor hem (:

Ja heel erg balen, heb al twee hele serieuze reacties, dus daar ben ik wel blij mee.
Het gaat vast goedkomen, als hij maar een goed plekje krijgt waar die rustig (kuchkuch) door de wei kan hobbelen

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:17

Lillian__ schreef:
Esaqar schreef:

Ja heel erg balen, heb al twee hele serieuze reacties, dus daar ben ik wel blij mee.
Het gaat vast goedkomen, als hij maar een goed plekje krijgt waar die rustig (kuchkuch) door de wei kan hobbelen

Gelukkig maar! Zonde om in te laten slapen of dat hij tóch in de handel komt, dat is toch altijd eng met zo'n paard.
Kan jij nooit meer bereden worden dan? Of gaat dat gewoon een paar jaar duren?

Mijn mams zei dat als hij een hengst was geweest hij hier wel heen mocht <<)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:57

Afbeelding

Geen pinto meer, maar een sterrenpaard :D . We hebben hier echt een dazenplaag met die hitte en droogte. Arme Sjaak werd gillend gek van al dat stekend gespuis. Toch maar een vliegendeken gekocht. Wordt hij een stuk relaxter van. :)

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:22

Hallo iedereen!
Wat een prachtige paarden hebben jullie, echt mooi om te zien.
Ikzelf ben op zoek naar een jaarling of veulen.
Het liefst een waar ik later mee kan gaan springen, maar ook lekker buitenritjes rijden etc.
Een echte allrounder dus.
Ik loop helaa tegen het probleem dat er zo weinig aanbod is!
Of zoek ik verkeerd?
Op marktplaats al een paar paarden tegengekomen, maar het is het net niet, of het werd op het laatste moment afgezegd.
Hoe zijn jullie bij je paard uitgekomen?
Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij om een maatje voor het leven te vinden.

Groetjes Laura

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:26

Echte Barock Pinto's zijn niet echt springpaarden. Dan zou je meer een warmbloed type moeten hebben.
Aanbod is inderdaad erg weinig, en wat te koop staat, is vaak 'rommel'.

Ik heb mijn bontjes zelf gefokt, en dat zijn echt mijn maatjes :)

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:35

Zelf fokken dan weet je in ieder geval zeker wat je in huis haalt!
Ik heb (nog) geen paarden dus dat kan helaas niet.
Ben ook niet op zoek naar een 'echte' Barock Pinto, het liefst een bonte KWPN'er.
Dus ik kan het beste gewoon mn ogen open houden en niet teveel verwachten en hopen dat er een op mijn pad komt?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:28

Of je hebt geduld en zoekt rustig verder? Gewoon elke dag even checken.
Mijn paard kwam ik tegen doordat Mark Stuiver haar deelde op zijn facebook pagina, was van een stalgenootje van hem. Maar ik heb volgensmij wel een jaar marktplaats etc. doorzocht op paarden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:15

Tja ik zeg nog altijd een goed paard heeft geen kleur ;) Ik wilde nooit een bruine, maar nu heb ik allerleukste en liefste bruine merrie die er maar bestaat :+:
Je moet anders denk ik heel veel geduld hebben om een paard te vinden waar je een klik mee hebt en die geschikt is voor je doeleinden :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:24

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:19

Mocht er toevallig iemand pas een zwarte bp merrie gekocht hebben van Bonte Willem, 5 jaar en rond de 1,60, achter een klein wit voetje en enkele witte haren op het hoofd, dan graag een pbtje.

esmeegevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:15

leuk zeg! ik heb zelf ook een lieve barock pinto :D
dorus houd heel veel van springen! ik hoef alleen de hindernis neer te zetten en het springen doet hij zelf, geen zweep nodig :) eerder iemand die hem tegen houd als ik de hindernis wil verzetten :')
Afbeelding

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:56

esmeegevers schreef:
leuk zeg! ik heb zelf ook een lieve barock pinto :D
dorus houd heel veel van springen! ik hoef alleen de hindernis neer te zetten en het springen doet hij zelf, geen zweep nodig :) eerder iemand die hem tegen houd als ik de hindernis wil verzetten :')
[ [url=m/TvX0NU.jpg]Afbeelding[/url] ]

dat is ook een leukie zeg, wat voor afstamming?

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:33

Afbeelding

Vorige week weer bij Millie op bezoek geweest. Ik van een afstandje roepen, en ja hoor <3 mijn lieve bonte monster steekt als enige dr koppie in de lucht en komt er meteen aanlopen: knuffels! <3

En te zien aan haar benen heeft ze een verfrissende duik in de sloot genomen met dat warme weer van de afgelopen weken :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:16

Afbeelding

Afbeelding

Die van mij heeft weinig springtalent, helaas! _O-