Maakt toch niet uit hoe meer zielen hoe meer vreugd
Caro_MarjaH
Geplaatst: 04-07-14 14:01
_R_G_ schreef:
Klinkt leuk! Helaas zit ik er nog naar heel kort bij.
Pff.. ben nu al zoo zenuwachtig voor morgen kom daar naar niet vanaf zo voor de wedstrijd
inderdaad, hoe meer zielen hoe meer vreugd! En iedereen is een keer begonnen toch? Alles wat je tijdens een clinic oid leert is meegenomen. Bovendien, ik heb ook nog steeds last van zenuwen hoor en slik valdispert voordat ik mijn paard op stap. Ik schaam me er niet voor, het helpt me ontspannen en daardoor zit ik ook niet veel te strak op mijn paard.
Het lijkt mij super leuk als er iets georganiseerd wordt, vooropgesteld dat ik dan geen concours heb of moet werken, en al kom je alleen maar kijken, je leert er altijd wel iets van.
Leuk een meeting. Ben alleen geen dressuur ruiter... HiHi
_R_G_
Geplaatst: 04-07-14 16:26
Caro_MarjaH, toen ik B startte slikte ik idd ook iets rustgevends, helaas heb ik sinds kort nieuwe medicijnen die ik absoluut niet met iets rustgevends mag combineren, tenzij ik graag voor erg lange tijd wil slapen Het is vooral de druk die ik me zelf opleg, als ik niet met 4 winstpunten thuis kom heb ik niet hard genoeg mn best gedaan, maarja dan komt de stress ook vanzelf Veel kilometers maken maar
Ik ben juist zo gestrest dat ik niet eens normaal kan presteren. En dan rijd ik lage punten denk dan ach volgende keer beter. Maar dan zit ik op het paard en raak ik helemaal gestrest. En iets rustgevends helt helemaal niet
_R_G_
Geplaatst: 04-07-14 16:38
Haha ja ik heb met mijn eerste L1 wedstrijd een totale blackout gekregen in de ring, meestal heb ik het met losrijden en ben ik met de proef zelf redelijk helder. Was ook meteen 10 punten verschil met de 2de keer L1
Dat is wel fijn, ik kan gewoon niet normaal presteren ik raffel alles af en weet achteraf niet eens meer wat er is gebeurd.
_R_G_
Geplaatst: 04-07-14 17:09
Dat is idd heel erg vervelend, die neiging heb ik ook wel eens gehad. Bij mij hielp het wel dat mijn instructrice regelmatig mee gaat, is ook gewoon een vriendin. En dan praat ze me wel even rustig voor de proef, en schreeuwt ze me tijdens het lezen er doorheen haha. Als ik dan iets verkeerd doe gaat ze nóg harder lezen en dan weet ik dat ik even moet in en uit ademen, de controle moet pakken en gewoon door moet gaan.
*daarom ben ik nu zo zenuwachtig, morgen kan ze waarschijnlijk niet mee haha, wat natuurlijk eigenlijk onzin is want kan het ook zonder haar is al een paar keer gebleken.
Ik neem bach van te voren. Afgelopen week voor het eerst geprobeerd. Hielp blijkbaar wel. Mijn instructrice tevens vriendin gaat normaal ook mee maar dat hielp bij mij niet haha. Ik zat gewoon totaal gespannen op het paard. Afgelopen week juist voor het eerst lekker relaxed kunnen rijden.
Jamiejoyce
Geplaatst: 04-07-14 18:21
lrtj_ schreef:
Lijk het jullie niet een leuk idee om een keer te gaan meeten? Of om een training ergens te doen of zoals meerdere bokkers doen gezamenlijk een trainingsweek organiseren.
Ik moet het wondermiddel nog vinden, helaas ben ik ook snel gestrest en neemt ze het heel snel over. Ook al doe ik alsof er niks aan de hand is helpt het nog niet
Caro_MarjaH
Geplaatst: 04-07-14 18:35
Ik heb meerdere soorten van Valdispert geprobeerd en het beste bij mij werkt Valdispert Stress Moments. Ik neem er 1 als we net in de auto zitten op weg naar concours en 1 als ik net gezadeld heb, voordat ik erop stap. Ik voel de stress zo wegvloeien....
Jenny_S
Geplaatst: 04-07-14 18:53
Hay
Mag ik mee kletsen?
Heb een 8 jarige fries en zijn nu 3 x gestart sinds maart
Eerste wedstrijd een blackout haha Maar de tweede keer 2 winst en derde 1 winstpunt
Ik heb ook valdispert gebruikt maar geen idee of het hielp
En voer haar totaal 2 kg sportbrok en halve schep muesli als ze gereden heeft
Verder springen wij en volgen crosstrainingen. Zie profiel
Ik was vroeger ook altijd zeer gestrest voor en tijdens een wedstrijd. Nu is dat ervoor nog wel een beetje op sommige dagen. Je wilt natuurlijk niet afgaan. Maar heb nu gewoon niet meer als doel dat ik die winstpunt moet en zal rijden. Ik ga nu gewoon voor elke wedstrijd lekker rijden. Ook als er van buitenaf druk op me wordt gelegd door sommige mensen. En dan zien we wel waar we eindigen. En kan zeggen dat dat resultaat heeft. Heb de laatste wedstrijden bijna alle proeven een winstpunt.