Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. Heb ook een Kieffer maat full en een Dobert ook maat full en beiden zitten goed
Dus herken het niet echt. Mss hoofdstel op maat laten maken voor de Kolonel?
Een vriendin van mij kan dat, heeft een heel tof hoofdstel voor mijn vorige paard gemaakt dat wel aangepast kan worden voor De Kolonel maar het is voor nu nog wat te minimalistisch. Is nl alleen bakstukken en frontriem. Merk dat De Kolonel het prettiger vindt als er een neusriem aan zit bv. Dus rij ik nu weer met een 'ouderwerts' hoofdstel. Is geleend dus ik moet ondertussen echt zelf wat gaan aanschaffen.
).
.
. Vorig jaar had ze ook zo'n periode dat ze iets rillerig was. Denk dat door overgang van het weer komt 
Zit erg breed en daar moet ik nogal aan wennen. Maar onderhouds arm en heel licht. Ik kijk over een paar jaar wel verder. Als blijkt dat ik meer buitenrij dan bak rij switch ik naar een lichtgewicht endurance. 
Maar doe het wel braaf.

! Ik ben onder de indruk! Ik zou ook ooit wel een keer willen starten. Nadia heeft altijd voor de wagen gelopen en is onder het zadel nog vrij groen. Daarbij ben ik zelf ook geen 'Anky'
. We moeten nog leren aanspringen in galop onder het zadel
. Ooit gaat het er van komen......
LouiseB schreef:Lr111: hoe gedraagt de Kolonel zich dan precies als je alleen gaat rijden in de bak? Alleen steeds hinniken naar de paarden? Hopelijk is hij gauw op zijn gemak!
). Gisteren samen met een weidemaatje gereden, dan hij veeeeel ontspannener. Vanmiddag gaat mijn vriend mee en die zet ik midden in de bak, dat helpt ook al veel, dan is er toch een 'kudde' waardoor hij zich veiliger voelt. Dit blijf ik even zo doen om te kijken of hij dan wat meer zelfvertrouwen krijgt waardoor alleen rijden ook weer een optie is.
Het heeft gewoon tijd nodig, hij is net een maandje bij me. Toen ik met mijn laatste paard van stal verhuisde duurde het een half jaar voor echt ontspannen en op zijn plek was. Dus een maandje is niks. Voor de Kolonel is er dan nog meer veranderd dan alleen de stal, de hele omgeving, voeding, de manier van omgaan, het werk en de taal (
). Logisch dus dat dat moet bezinken.
Met zo'n meewerkend paard gaat dat vast helemaal goed komen!