Berberpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:56

Borduray, toen ik berberxlusitano opzocht, heb ik jouw mooie jongen ook al gezien. Hij is echt prachtig gebouwd!!
Hoe is hij van karakter als ik vragen mag?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:44

Ik heb Magico vorig jaar augustus gekocht. Toen ik hem net had was hij erg schrikkerig,zenuwachtig en angstig! Begin dit jaar was hij zo vreselijk schreeuwerig en macho dat we er zelfs over gehad hebben om zijn testosteron te laten meten....
Maar nu...half jaartje later,lijkt hij zich te ontwikkelen tot een heerlijk bomproef paard! Hij is echt ontzettend lief en aanhankelijk,erg mensgericht <3
Hij leert erg snel!Hij is echter wel gevoelig,pakt mijn stress snel op....
Zijn gangen zijn super,hij zit als een huis! Hij galopeert erg makkelijk,heerlijk!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:01

Heel erg bedankt voor je antwoord ;-). Hm...dat had ik niet verwacht, dacht dat kruising met Berber een heel cool paardje en minder gevoelig dan de Lusitano zou opgeleverd hebben...stemt tot nadenken...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:45

Ik weet niet waar je woont,maar je bent welkom om hem eens te komen kijken en voelen hoor 8-)

nicolanca

Re: Berberpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:20

Borderjay, weet je misschien dan wie de vader/en of moeder is? (Ik blijf nieuwsgierig).
Fijn dat hij bomproef is!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:56

nicolanca schreef:
Borderjay, weet je misschien dan wie de vader/en of moeder is? (Ik blijf nieuwsgierig).
Fijn dat hij bomproef is!

Nee,jammer genoeg niet. Ik moet het hebben van het hele kleine beetje info dat ik van de verkoopster kreeg....
Zijn belgische paspoort is van 2010,dus daar kom ik ook niet verder mee in zijn verleden...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:23

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:05

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:38

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:03

Was dat niet die waar Ashkerlon het over had? Moet zeggen dat wat Moragh zei mij ook wel opviel.

Die zwarte van die foto Cambiar, wat een plaatje!

Borderjay balen dat je zo weinig van hem af weet, maar als hij uit Frankrijk komt kan ik of een van de andere Frans sprekenden wel even navraag doen op een van de Franse fora...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:14

Wat is rad? Hij was hier nog hengst, nu hebben ze hem jammer genoeg gecastreerd...'t is een hele brave zeggen ze :D .
Aan wat zie je dat dat hij niet rad loopt? Zo iets interesseert me wel...
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 06-11-12 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:17

Ik zit het filmpje te kijken....en zie ineens de naam Tanya Potter staan!
Daar heb ik Magico van gekocht! :oo

Haar man had een grullo criollo en haar moeder een tinker. Zij had lyme en dat moeheidssyndroom...daarom verkocht ze Magico. Een goede kennis van haar had Magico als veulen gekocht uit klein plaatsje uit de franse ardeche. Deze vrouw kreeg baby en wilde Magico verkopen...omdat die Tanya hem altijd al geweldig vond,kocht haar man hem voor haar.
Dat is wat ik weet en wat mij verteld is....

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:17

Rad is dat hij helemaal 100% goed loopt... Niet rad is dus niet goed lopend, kreupel is dan weer net iets te ver zeg maar..

Dit paard lijkt LA anders te lopen dan RA, lijkt de knie maar daarvoor kan ik het niet goed genoeg zien. Kan heel makkelijk dat dat een moment opname was hoor... Het is iets kleins wat ik zie...
Laatst bijgewerkt door Moragh op 06-11-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:18

Cambiar schreef:
Wat is rad? Hij was hier nog hengst, nu hebben ze hem jammer genoeg gecastreerd...'t is een hele brave zeggen ze :D .
Aan wat zie je dat dat hij niet rad loopt? Zo iets interesseert me wel...

Heb jij contact met haar? Ken je haar?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:19

Magico, dat is dus jouw paard?? Wat een toeval! Neen, ken haar niet, maar heb gewoon eens gebeld....Ze vertelde me dat ze dacht dat ze beter was en dit paardje gekocht had om opnieuw te beginnen. Nu moet ze jammer genoeg constateren dat ze zicht toch niet zo goed voelt, daarom verkoopt ze hem terug. Is naar schijnt een hele lieve en kijkt naar niets op wandeling.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:22

Moragh schreef:
Rad is dat hij helemaal 100% goed loopt... Niet rad is dus niet goed lopend, kreupel is dan weer net iets te ver zeg maar..

Dit paard lijkt LA anders te lopen dan RA, lijkt de knie maar daarvoor kan ik het niet goed genoeg zien. Kan heel makkelijk dat dat een moment opname was hoor... Het is iets kleins wat ik zie...

Dat is bijzonder dat je het zo goed kan zien, een goed oog is meer waard dan een veeartscontrole vind ik. Ik kan dat niet op filmpjes jammer genoeg, moet paard life kunnen zien.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:26

Cambiar schreef:
Magico, dat is dus jouw paard?? Wat een toeval! Neen, ken haar niet, maar heb gewoon eens gebeld....Ze vertelde me dat ze dacht dat ze beter was en dit paardje gekocht had om opnieuw te beginnen. Nu moet ze jammer genoeg constateren dat ze zicht toch niet zo goed voelt, daarom verkoopt ze hem terug. Is naar schijnt een hele lieve en kijkt naar niets op wandeling.

Ik heb vorig jaar dus Magico van haar gekocht.
Hoe lang heeft ze dit paard dan?

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:27

Ik zie onregelmatigheden heel snel, is soort tic van me... Soms ook heel irritant hoor, want een apart loopje hebben paarden best wel, zonder dat er dan iets mis hoeft te zijn.
Maar meestal is het handig...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:31

Heeft ze het met jou over Magico gehad?

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:55

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:58

borderjay schreef:
Heeft ze het met jou over Magico gehad?

Neen, enkel over de Berber en haar ijslandertje en waarom ze de Berber weg doet. Ze zei me dat ze maar twee paarden had en geen plaats genoeg heeft omdat ze nu in zelfde stalletje staan, ze heeft niet gesproken over de Lusitano kruising. Wel vreemd.
Ga hem niet kopen hoor, maar Berbs (of kruisingen) interesseren me enorm. Met wat ik nu gelezen heb is dit echt het ras die best bij me past.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 06-11-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:01

Moragh schreef:
Ik zie onregelmatigheden heel snel, is soort tic van me... Soms ook heel irritant hoor, want een apart loopje hebben paarden best wel, zonder dat er dan iets mis hoeft te zijn.
Maar meestal is het handig...

Da's inderdaad heel handig. Normaal gezien heb ik er ook wel oog voor, maar ik zie echt niets op dat filmpje...blijkbaar zie ik het niet duidelijk genoeg.
Misschien de rechterknie die iets achter komt, kan dat?

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:05

Tja, de berber biedt ze inderdaad ook hier via bokt aan, als bokker tanya10, waarbij als leeftijd van de bokker 10 jaar wordt opgegeven.
Laatst bijgewerkt door nicolanca op 06-11-12 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:06

hmmm,wel heeeeeel erg vaag....

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:47

Ik dacht de onregelmatigheid ook even te zien in het begin, kan ook zijn dat hij net even ergens opstapte oid nog misschien? Vind het zelf ook wel lastig te zeggen van een filmpje maar Moragh zal uiteraard een getraind oog hebben met de endurance ervaring.

Ja die advertentie van de Berber hier op bokt heeft ze geloof ik speciaal een account voor aangemaakt, ok en nog een andere advertentie dan, verder is de account niet gebruikt..

Vind het wel een leuk paard de Berber, wel eeeerg groot al op deze leeftijd voor het ras!