[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:05

Sanne ik heb nog vakantie... en ben het huis schoon aan het maken en de pc blijft aanstaan. Dus iedere keer hoor ik dat rammeltje van mn mail dat er een nieuw bericht is haha....
Volgende week weer werken... :S
Super zeg dat Iggie niet meer hoest!!!!! Nou hopen dat zn valpartij ook meevalt!

Wat betreft de teugels.. Ik heb laatst ook met bit en op de neus gereden en ik pak ze weer anders vast. Reed meer op neus dan op bit dus...
tussen pink en ringvinger het bit en in mn volle hand (dus niet tussen vingers door) de neusriem.
Naar mijn idee is hoe meer vingers hoe meer kracht en dus druk (zo is het mij altijd uitgelegd toen ik met S&T enzo reed...)

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:12

nombrado schreef:
er groeit daar toch gras?
Lijkt mij zo in de tropen

zeker groeit er gras, maar zoals je ziet op foto 2 is het gras niet echt gras te noemen, ze nemen al de paarden 2x per week mee
naar de bossen waar ze de dag doorbrengen. Daar hebben ze wel meer groen, maar dat is maar 2x per week

borderjay schreef:
Naatjuh hmmm...eerlijk gezegd vind ik die paarden er niet echt gelukkig bij lopen...als die mensen er geen geld voor hebben,waarom dan 20 paarden en geen 10?Scheelt toch de helft in de onkosten...

ja daar kan ik geen antwoord op geven... ik ga ze neit helemaal goed praten want er zijn zeker een hoop dingen die makkelijk verbeterd kunnen worden
en ook een hoop onwetendheid, we hebben ze een hoop uit moeten leggen dat ze totaal niet wisten, maar ze doen wat ze kunnen.
En de paarden waren ook opgewekt, ze liepen graag en waren niet lui

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:14

xxxNaatjuhxx schreef:
wou nog even wat foto's laten zien van onze vakantie op Jamaica. Daar heb ik 2x paard gereden en het was echt iets om nooit te vergeten !

De paarden zijn quarter horses en het zijn alleen hengsten en merries, ze hebben geen ruinen daar...
De paardjes zijn een beetje mager, maar de eigenaren doen alles wat ze kunnen om de paarden zo goed mogelijk te verzorgen.
Ze hebben erg weinig geld en de paarden zijn hun inkomen, deze paarden zjin absoluut niet verwaarsloosd of slecht verzorgd ! het is gebrek aan vitamine en slecht voer (ze krijgen alleen maisvlokken) dat ze zo mager zijn. deze mensen stoppen zo goed als al hun geld in de paarden, maar er is gewoon niet genoeg geld voor beter eten, halsters, goede zadels enz.
Mijn zusje en ik zijn al onze oude spullen aan het verzamellen, halsters, hoofdstellen, shabrakken, en alles wat ze kunnen gebruiken en sturen het naar hun op om deze mensen hun 20 tal paarden een beetje te helpen. wij gooien het anders toch weg en hun kunnen het gebruiken.

genoeg gel*lt :P hier de foto's

de eerste keer ben ik samen met mijn zusje gaan rijden, zij op de merrie "Xena" en ik (in de rode broek:P ) op de hengst "Prins"
Xena heeft maar 1 oog door een ongeluk toen ze 3 was.

het was echt ongelovelijk gaaf om dit mee te maken, kan niet wachten om weer terug te gaan ! :D

Natalia, gave foto's, ziet er echt super uit! Moest wel echt ff op je verhaaltje reageren..
Denk je dat, als de situatie anders was, die Jamaicanen echt zouden zeggen, ja sorry, we gebruiken ons paarden voor het toerisme en dus voor het geld, daarom zien ze er wat zwakjes uit...? Dat zou geen touristen lokken natuurlijk ;)
Daarentegen een zielig verhaaltje ophangen zodat de tourist denkt dat die beestjes van het betaalde geld eten krijgt, dat lokt natuurlijk beter :D

Ik zeg niet per definitie dat dit het geval is, maar paarden die in het tourisme worden gebruikt, worden echt voor het geld gebruikt.
Vind het zelf ook haast dierenmishandeling.

5ive was ik echt zwááár fan van :D Vooral Scott natuurlijk, haha heb nog steeds een zwak voor jongens met van die spikes :D
als ik terugkijk heeft Abs toch een leuker koppie maar goed :P
En spice Girls ook zwaar gek ervan hahaha :D

Morgen reageer ik even bij, nu even ego.
Waait hier echt enorm hard! Naar Furia geweest, maar door die wind had ik nog weinig zin om te rijden daarnaast was t vrij druk op stal.
Dus clickertraining gedaan, en dat pakte hij goed op :D
Het touch snapt hij nu, eerst met borstel geoefend nu met mijn hand. Daarnaast snapt hij "pak", dus de voerschep goed en dat vindt hij echt super leuk :D Ben ook weer met de jambette bezig sloeg m nu af en toe beter uit dus das mooi. En ben begonnen met kusje, begon hij ook te snappen. Was dus héél trots op hem!!
*\o/* *\o/* *\o/*

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:31

Even om terug te komen op Jamaica.
Ik ben zelf veel in de tropen geweest, ook op plekken waar geen tourisme is, daar zie je nog de puurheid van de bevolking aldaar. ze hebben respect voor natuur en dieren , omdat die in hun levensbehoefte voorzien. (indianen van midden america, is echt heel bijzonder)
dan komen de touristen....en word de bevolking verblind door rijkdom en macht.
Daar gaan ze op inspelen (helaas) , maar eigenlijk komt het dus door tourisme.

Nu is jamaica het walhalla voor de amerikanen , omdat je daar legaal stoned kan rondlopen en het op elke hoek van de straat kan vinden.
ook daar speelt de bevolking weer op in. Makkelijk geld verdienen voor luxe....(en geef nou eerlijk toe, in de reklames op televisie worden wij daar ook wakker voor gemaakt....luxe)
Het kan dus best zijn, dat de weides daar nu omgetoverd zijn tot wietplantages.. (voor de touristen)
en misschien grazen ze daar ook wel :Y) , worden ze volgens mij ook wel mager van.
wormen zullen ze ook wel hebben, en daar geven ze echt niks voor.
het is daar veel meer survival of the fittest.
Wel kan ik de insteek langzaam aan en manjana mentaliteit altijd erg waarderen. (mogen wij ook wat meer doen 8-) )
Het inspelen op de gevoeligheid van de touristen hoort er ook bij.....
maar zo ken ik ook nederlandse paardenhandelaren!!!!

Eigenlijk is het dus te danken aan ons...touristen!****************************************************************************************

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:03

speciaal voor Jasmijn
Afbeelding
een dikke knuffel van Master

for the outsiders...master valt op blonde vrouwen :+

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:07

Nombrado De kleuren zijn al helemaal goed,nu het ras nog :D

;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:09

borderjay schreef:

;)

van master?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:21

nombrado schreef:
borderjay schreef:

;)

van master?

:j

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:23

Afbeelding
Afbeelding

O:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:23

Omdat ik geen zin heb een topic te openen waar ik dan altijd ook commentaar krijg die ik niet wil :P leg ik de volegdne vraag aan jullie voor. Want jullie geven in mijn optiek goede duidelijke gevraagde adviezen :D

Vraag vooral voor de Friezen-eigenaren hier en alles wat er nog meer verstand/kennis/ info/ tips over heeft (hahaha)

Jippe (voor wie het nog neit weet, frieze ruin 6 jaar) heeft tot zeg zijn 2e jaar in de kudde gestaan.
Daarna bij mevr A tot bijna 6 jaar. Die mevr legde altijd vanaf dat het onder de 15 gr was een deken op. Ik neem aan dat ze bedoelt heeft als het overdag onder de 15 kwam maar weet het niet zeker. Kan er in elk geval vanuit gaan dat Jippe tot nu toe alle winters vanaf zijn 2 jaar met deken doorgebracht heeft.

Ik heb hem nu ruim 3 maanden. Al die tijd geen deken op gehad en 24/7 buiten gestaan. Vanaf half september ongeveer ga ik hem 's nachts weer binnen zetten zodat de overgang straks in de herfst als de weides te nat worden naar 20/7 stal en 4 uur paddock-time per dag niet te groot wordt.

Ik rij geen wedstrijden, doe geen keuringen dus wintervacht zou voor mij geen probleem zijn.

Mijn ervaring met dekens is de volgende: Shet met flinke wintervacht (verzorgpown). Werd midden winter geschoren (niet mijn keus) en toen werd het alsnog super koud. Shet stond dus met fleecedeken en eroverheen dikke waterdichte deken zowel buiten als op stal.

Vragen:
1: Mijn paard zijn lijf is dus verwend geweest. Kan ik hem nu gewoon bloot laten staan en zal hij dan vanzelf een wintervacht ontwikkelen die hem warm genoeg houdt?
2: Of moet ik hem toch een deken op gaan leggen. Zo ja: vanaf wanneer en wat voor een? (regendeken heb ik)
3: Ik hoor van verschillende soorten dekens: regendeken heb ik (1). En een fleecedeken die ik wilde gebruiken voor inrijden/uitstappen bij koud/ winderig weer. Kan er evt onder natuurlijk voor extra warmte. En dan heb je nog allerlei grams winterdekens. Wat is aan te raden om te hebben in Nederland winterweer?
4: hoeveel regendekens/ winterdekens/ fleecedekens zou je minimaal moeten hebben?
5: En dan verder nog alles wat ik niet heb gevraagd omdat ik nog geen verstand heb van dekens... info welkom

Mag ook per PB als het hier te lang wordt hoor.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:24

Borderjay: Mooie honden zeg (tenminste als ik goed kijk zijn het toch 2 verschillende?)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:25

Master is een Berner Sennen van bijna 4 jaar nu *D

ik ben verslaafd aan het ras, helemaal samen met paarden vind ik ze super!
Hij wil alleen tijdens een les nog wel eens op de hoefslag gaan liggen....en het maakt hem niet uit of er een paard aankomt...master blijft liggen met zon hoofd....loop maar om me heen :+

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:25

borderjay schreef:
Afbeelding
Afbeelding

O:)

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee familie

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:27

even een heel belangrijke mededeling omtrend de mexicaanse griep!!!

MAATREGEL M.B.T. MEXICAANSE GRIEP

Zoals U weet is de Mexicaanse griep makkelijk overdraagbaar via b.v deurklinken, toetsenborden, waterkraan, winkelwagentjes etc etc .

Uit recentelijk onderzoek blijkt dat de bacterie ook erg gemakkelijk overdraagbaar is door het gebruik van muntstukken en bankbiljetten.

De bacterie hecht zich erg goed aan de biljetten en de muntstukken welke dagelijks door vele handen gaan, hetgeen een verhoogd risico op besmetting met zich meebrengt.

Teneinde de Mexicaanse Griep buiten de deur te houden, kunt U Uw gebruikte muntstukken en bankbiljetten vanaf heden = gratis = bij mij inleveren.

Ik zal dan zorgen dat de bacterie geen kans krijgt verdere besmetting te veroorzaken.

U kunt de muntstukken en bankbiljetten bij mij afgeven of in de brievenbus deponeren. Deze zal elke dag leeggemaakt en gereinigd worden om besmetting tegen te gaan.

groetjes Cynthia

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:29

Nombrado ha ha,écht niet! Alleen de kleurtjes geleend 8-)

Zilfstar: Klopt,2 verschillende,een reu en een teefje

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:29

marialva schreef:
even een heel belangrijke mededeling omtrend de mexicaanse griep!!!

MAATREGEL M.B.T. MEXICAANSE GRIEP

Zoals U weet is de Mexicaanse griep makkelijk overdraagbaar via b.v deurklinken, toetsenborden, waterkraan, winkelwagentjes etc etc .

Uit recentelijk onderzoek blijkt dat de bacterie ook erg gemakkelijk overdraagbaar is door het gebruik van muntstukken en bankbiljetten.

De bacterie hecht zich erg goed aan de biljetten en de muntstukken welke dagelijks door vele handen gaan, hetgeen een verhoogd risico op besmetting met zich meebrengt.

Teneinde de Mexicaanse Griep buiten de deur te houden, kunt U Uw gebruikte muntstukken en bankbiljetten vanaf heden = gratis = bij mij inleveren.

Ik zal dan zorgen dat de bacterie geen kans krijgt verdere besmetting te veroorzaken.

U kunt de muntstukken en bankbiljetten bij mij afgeven of in de brievenbus deponeren. Deze zal elke dag leeggemaakt en gereinigd worden om besmetting tegen te gaan.

groetjes Cynthia

_O- _O- _O- _O-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:31

Ik hou het bij helemaal zwart: :D

Afbeelding

Zwart paard, zwarte hond, zwarte kat, zwarte verzorgshet... (OK heb ook een wit-zwarte kat en 3-kleur caviaatjes... :o )

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:13

Een collega van mij heeft dus die griep. Ik heb maandag toen hij er was en hoestte en proestte tot grote hilariteit van mijn kamergenoten alles wat hij had aangeraakt ontsmet, gewoon omdat ik het vies vond dat hij eerst flink in zijn hand hoestte en niestte, en vervolgens met zijn vingers overal aanzat. We hadden desinfecterende doekjes dus ik alles ontsmet. Zij lachen... Ben nu wel blij dat ik het gedaan heb :D

Wat betreft de dekens: mijn mening is dat een paardenvacht zich aanpast. Dus als je hem geen deken oplegt, komt hij dikker in de vacht. Meestal worden dekens gebruikt om de dieren wat dunner in de vacht te houden. Maar volgens mij is het geen noodzaak. Tenzij je paard nat/bezweet is natuurlijk... Dan zou ik altijd een zweetdeken opleggen (als het op stal hier niet te warm voor is)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:14

Als de brievenbus bij Cynthia vol is kunt u bij mij verder gaan :D

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:04

nadina schreef:
Als de brievenbus bij Cynthia vol is kunt u bij mij verder gaan :D

nee hoor ik leeg en ontsmet het regelmatig per dag dus gewoon blijven inleveren :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:08

Yenekke – duimen dat het wat wordt

Anouk – heike is niet zo van het showen op de keuring liet de zijn eigen dan ook van zijn ware aard zien en deed niks ja kroelen met de jury

bedouin – ja het is ook echt heerlijk om ze zo samen te zien rennen en spelen.
En echt erg van zijn voetje ben benieuwd wat er uit komt als de dierenarts hem opensnijd sterkte alvast

Nombrado – wat een heerlijke foto in de sneeuw echt lekker speels

Natalia – de foto’s zien er ook echt gaaf uit in het water alleen zonde idd dat de paardjes zo mager zijn
Maar wel lief dat jullie al jullie spullen willen doneren aan hun

Wanda – het is hier de eerste paar weken lekker geweest met de verbouwing maar nu is het vooral deze week echt bagger
Wel fijn dat jullie steeds meer naar elkaar toe groeien is alleen maar mooi

Laura – het is niet alleen fijn dat die dan zo lekker rustig is maar het is ook nog een goede oefening met die gillende kinderen. Wel fijn dat je daarna lekker heb gereden ik rij ook het lekkerst alleen hoor

Ook mijn kamer hing toen de tijd vol met van die posters kan ik me nou haast niet meer voorstellen

Sanne – wij hebben idd weer wedstrijd plannen 27 september staat de eerste weer gepland dus ben zelf ook benieuwd hoe we het nu gaan doen. Eerst maar eens kijken hoe die loopt tijdens het oppakken ;)
Fijn dat de pup het goed maakt een hele opluchting
En ook weer lekker gereden met dosie hebben jullie nog wedstrijdplannen ?
Hopelijk loopt iggie morgen beter in draf dan vandaag kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent

Madelief – fijn dat hij de clickertraining zo goed oppakt lekker hoor om af en toe van die oefeningtjes te doen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:14

Soeske wat een heerlijk plaatje zo :z

Saida, ben niet zo dol op de ha.. Jorick morgen weer naar huus *\o/*

Machonito, succes met zoeken naar stalling.

Robijntjah, waarom ben je dan dat je over de flos gaat met reiki?

Amable, pfoe dat is wel erg gek als je alleen al aan reiskosten 100 euro kwijt had geweest
voor zo'n reikibehandeling.
VOor ik het zelf heb geleerd kwam er een mevr. bij Flan en die vroeg 10 euro.
Dat stopte ze in een potje waar ze lessen van AdB voor spaarde :)

Evdpanne, bokt brengt altijd uitkomst bij verveling :P

Naatjuh leuke foto's van jou en je paarden.

Mies houdt zich tenminste wel aan t limiet :D Leuke foto's van je kat :D

Yenneke, dat is ook een eng onderzoek van je zwagertje brr. Gelukkig was het een bijwerking en niet
iets van de kanker zelf. Hij loopt zeker ook in de Daniel den Hoedt?
Balen ook dat je vriend zijn overwerkuur niet meer betaald krijgt, komt allemaal tegelijk :\
Zou gaaf zijn die functie!

Anouk ik heb idd astma. Zou een behandeling van die mevr. ook vergoed worden door ziekenfondsen?
Zonder chocola zou ik nog wel kunnen leven.. voeten zijn idd wel belangrijk maar die sla ik met reiki toch maar over :P

Bedankt Bedouin. Ach gosh die arme Omar :(:)

Zilfstar bedankt.Fijn dat je dan een vrouwelijke smid hebt.
Flan kreeg vroeger ook deken op en stond in de winter op stal.
Maar nu komt ze veel buiten overdag en gaat ook heel goed zonder deken.

Haha Marialva :))

Lau, sneu dat Hinc zo bang was van de windvlagen...

In de jaren 90 was ik helemaal fan van Nirvana. Had zelfs kaartjes voor dat concert wat niet doorging om dat Kurt er een einde aan maakte.
Zou t 1e concert zijn geweest waar ik heen zou mogen..
Verder was ik erg fan van Guns n roses. Had megaposters van Axl :D
En smashing pumpkins draaide ik ook veel. Heerlijk!

Zasread wat een goed nieuws van de pup! Jeetje dat was ook schrikken met Igneo :(:)

Madelief, wat goed dat Furia de clickertraining zo goed oppakt +:)+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:59

Gabriella: I love bordercollies :+: Als Johan en ik volgend jaar een huisje hebben gaan we er ook 1 halen :j (of 2 O:) )

Cynthia: _O- _O- :')

Denise: Spannend!! Hopelijk slepen jullie deze keer jullie eerste winstpunten binnen ;)
Betreft Dosie en wedstrijden, ik weet het niet. Ik wil sowieso niet officieel starten, heb namelijk nog niet het vervoer om van hot naar her te rijden. Maar ik wil wel weer mee doen aan de wintercompetitie van de manege waar ik altijd les heb gehad.

Ik heb net echt TE veel geld uit gegeven :wow: Ik heb een beetje heeeeeeeeeeeel veel kleren gekocht :o Maar ik had het echt allemaal nodig :j
Waar zal ik eens beginnen:
een spijkerbroek, een winterjas, een jas voor bij de paarden, een legging, een coltrui, een lingeriesetje, 2 shirts met lange mouwen, een korte broek (ik weet het de zomer is nu afgelopen), een blazer en een lekker dikke trui.

En nu wil ik eigenlijk nog graag nieuwe laarzen, een mooie witte riem en een tas.. maarja, nu is eerst het geld op. Iemand geld over? :+

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:02

Tjee, wat gaan jullie hard zeg.

Heb hele leuke onbeschaamde poezenfoto's langs zien komen :D

Laura: Wat zul jij geschrokken zijn (zoveel achter elkaar). Hoe is het nu met hem?

Michelle: Super dat Navarra drachtig is en dat er maar 1 eitje bevrucht is.

Mayke: Gezellig dat je ook in Assen bent. Neem je alleen Gemelo mee? Toen wij het erover hadden om een hond te nemen hebben wij het ook over een Berner Sennen gehad. Die vind ik ook zo gaaf. We hebben nu een golden, maar daar ben ik ook heel blij mee.

Sanne: Hoe is het nu met de pup? Wat zul jij je ellendig gevoeld hebben, oppassen en dan gebeurt dat. Super dat Iggie niet meer hoest, nu maar hopen dat hij niets aan zijn val overhoudt.

Yenneke: Balen van je werk. Wens je heel veel succes met solliciteren, duim voor je dat je snel weer aan het werk bent.

Anouk: Champignons, zo gezond. Moet ik er ook maar meer van eten. Is voor mij geen straf. Jij ook succes met zoeken naar een baan.

Saida: Eindelijk weer foto's van jou met Rintske. Nog 1 nacht slapen en dan komt Jorick weer thuis. Ben benieuwd hoe het hem vergaan is.

Nathalie: Misschien heb ik het al eerder gevraagd, maar doe jij ook mee aan de keuring?

Tja, de jaren 90 is qua muziek aan mij voorbijgegaan. Ik ben ook al zooooo oud. Ben blijven hangen ergens halve wegen jaren 70, begin 80. Ben groot Queenfan en hou van Rock. Spicegirls en dat soort groepen heb ik helemaal niets mee.

Heb vanavond bij een wedstrijd geschreven (L1, L2). Leuke paardjes/combinaties voorbij zien komen. Gaat dan toch weer kriebelen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:06

Sanne: Lekker gewinkeld dus. Die korte broek mag je van mij best binnenkort weer nodig hebben hoor. Wat een weer zeg. Heb nog even geoefend met Halley, maar hij vond het weer toch niet echt leuk en ik ook niet. Je waait en regent gewoon weg.