Jongste tauromatische amazone

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxxNaatjuhxx

Re: Jongste tauromatische amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:54

Ninx schreef:
xxxNaatjuhxx schreef:
maar denk ook dat het niet veel gaat helpen als mensen er boos op reageren want deze sport blijft toch bestaan.

Vrouwenrechten en een verbod op kinderarbeid zijn er ook gekomen omdat mensen juist wel boos werden.
Er is maar 1 ding dat echt niet helpt: niks doen.
En daar zijn veel mensen heel erg goed in geworden....

Citaat:
het heeft z'n voor en nadelen. En hoe cru het ook mag zijn iedereen moet kunnen doen wat ze het beste lijkt om te doen, ik denk dat er toch ook echt wel voordelen aan deze sport zijn voor heel de stieren bestaan.... weet neit welke, maar die zou er vast wel zijn....

Bedenk eens wat dan? Als je verondersteld dat ze er zijn.....
Zelfs een vredesduif zoals jij kan in deze discussie dus geen zinnig argument bedenken.
Ik kan maar 1 reden bedenken: sadistisch volksvermaak.

echt de grootste onzin, jullie kunnen wel ruzie met elkaar gaan maken en denken de hele wereld aan te kunnen en als iemand iets zegt wat je neit aanstaat gelijk er bovenop springen. maar dat helpt toch niet ! deze sport blijft vooraltijd bestaan en daar kan weinig aan veranderd worden, ik ben er ook op tegen, zoals ik al eerder heb vermelt, op het martellen van dieren , in dit geval de stieren. maar zolang er mensen blijven bestaan die van deze "sport" houden blijft dat stierenvechten ook bestaan. had ookal gelezen dat ze het in een ander land (engeland geloof ik weet neit zeker) het doen zonder de stieren te pijnigen, nou misschien slaat dit ook nog wel aan in landen zoals Portugal en Spanje, maar tot die tijd, succes met proberen dit te stoppen want denk dat er meer VOOR dit soort stierenvechten zijn dan TEGEN, en dan vooral de mensen uit die landen zelf. en ik hoor ook niemand die loopt te klagen of alles probeerd te veranderen voor die slacht dieren hier in Nederland, die hebben het echt slechter dan die stieren.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:55

watdanhe schreef:
Jesser schreef:
....Die zouden dit namelijk niet meer zeggen. Ik geef Cyrina 100% gelijk.
Het zijn de goedkope, voor slacht bestemde paarden, die of een kronkel in de kop hebben, of hier helemaal niet eens verkocht hadden mogen worden.....

Dus jou boeit het niet dat die paarden ipv 1 vrijwel pijnloos schot door hun hoofd eerst getraint(?), vervolgens -hoe zal ik het zeggen- opgejaagd worden en daarna nog eens op de hoorns van een stier worden geregen? en dán pas afgemaakt worden?

Slacht=Slacht, maar de manier waarop maakt héél veel uit!!

Knipoog

Uhh..ten eerste hebben deze 2 dingen niets met elkaar te maken....

Ten 2e is het niet de bedoeling dat het paard gedood wordt en dat gebeurt ook niet vaak. Het zijn super getraind gigadure paarden..

Ten derde wordt het paard niet opgejaagd door de stier.

Anders moet je eerst even het topick helemaal lezen...
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 21-11-08 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:57

Jannepauli schreef:
Het zal je worst zijn... okay, ga dan 's naar You tube en zet deze titel in de zoekbalk:

GRAPHIC -- Bullfighting Cruelty and Cowardice Exposed

Ik zet de rechtstreekse link hier niet neer omdat je op You Tube ingelogd en boven de 18 moet zijn als je deze gruwel wil bekijken. Zet vooral je geluid aan, dan kun je een stier in wanhoop horen brullen.

Of het nu Spanje, Portugal of wat mij betreft op de maan is.. dit zijn MENSEN die dit doen
Wat mij betreft mensen zonder enige vorm van innerlijke beschaving en voor wie het spreekwoord niet op gaat:

WAT GIJ NIET WILT DAT U GESCHIEDT, DOE DAT OOK EEN ANDER (c.q. een dier) NIET!

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb het filmpje niet helemaal afgekeken, walgelijk.
En dan zijn er hier nog mensen die het normaal vinden ook...........bah.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:58

Adalberti schreef:
Ondanks dat ik net zo kritisch was als jij toen ik in Spanje aankwam heb ik mijn mening aardig bijgesteld. Ik ben inmiddels aardig op de hoogte van hoe dit allemaal functioneert. Het leed van veel vee in ons beschaafde Nederland (kippen, kalveren, varkens etc) en de voorbeelden die ik net aanhaalde over met name de springsport zijn in mijn ogen niet minder schrijnend. De stieren die gebruikt worden voor het stierenvechten hoeven slechts een fractie van hun leven te lijden, wat voor mijn gevoel niet in verhouding staat tot het continue lijden van bv een kistkalfje.

O, dus het martelen van nederlandse kalfjes zie jij als een goede reden om speren naar een stier te gooien?

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:59

jesser schreef:
....Die zouden dit namelijk niet meer zeggen. Ik geef Cyrina 100% gelijk.
Het zijn de goedkope, voor slacht bestemde paarden, die of een kronkel in de kop hebben, of hier helemaal niet eens verkocht hadden mogen worden.....

Mijn paard is ook gefokt voor het stierenvechten en die mankeerd niks hoor, geen kronkel in z'n hoofd Knipoog

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:01

Nee dat zijn meestal zeer dappere koele dieren, dus dat moet kloppen!
Maar de jouwe is volgens mij ook niet zo'n goedkope Knipoog

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:12

nee klopt Knipoog

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:28

[quote="detour"]Ik vraag me af waar de grens ligt bij mammaslamma, ik begrijp niet dat iemand zo ognuanceerd naar het leven en welzijn van dieren kijkt mebt het eten ervan.

De grens ligt bij mij bij mijn eigen dieren, daar komt niemand aan,die hebben het leven van god in Frankrijk, 24/7 buiten, natje en droogje.

En of ik nu ongenuanceerd door het leven ga, je kunt ook zeggen, ik steek mijn kop niet in het zand voor hetgeen er overal gebeurd, praat niet iedereen naar de mond en heb mijn eigen mening .
Ik denk dat er met mij zat mensen zijn die niet zo soft denken, maar het misschien niet zeggen, ik houd meer van duidelijkheid.

Ik heb wel het idee, dat degene die het hardst roepen hoe zielig het wel niet is, de zuurballenwet nog niet ontgroeid zijn......(Watdanhe!)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:42

dat doe ik ook niet, daarom heb ik ook mijn keuze heel bewust gemaakt! Ik heb een stuk medische achtergrond, basiskennis, woon op het platteland, juist daarom! Knipoog
omdat ik zie en weet. Haha!

DA's heel duidelijk, heeft niks met soft te maken. Elk levend wezen verdient een goed leven voor het sterft!

Jij verzorgt je dieren toch ook top? Knipoog
verdienen die koeien en varkens dat niet?

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:44

Ik heb niet die hele post doorgelezen, maar volgens mij ging het hierom dat het bijzonder is dat zij een vrouwelijke stierenvechter is xD

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:47

Dat punt snap ik dan weer niet. Ik heb nl ook niet alles gelezen.
maar wat maakt het uit of er een piempje onder hangt of niet?..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:48

Dat is me inmiddels duidelijk ja, dat je het niet helemaal heb doorgelezen (watdanhe) . Misschien eerst doen voordat je dingen "roept".

Wat ik al schreef; de paarden zijn daar niet om gedood te worden, die paarden zijn echt ontzettend duur en hebben een lange training achter de rug. Daarnaast zijn het paarden waarop de ruiter moet kunnen vertrouwen en niet zomaar een willekeurig paard.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:50

Ik denk dat dat niet nodig is. Soms hoef je geen hele post te lezen om je mening te hebben.

De rpijs interesseert me niet, ik ben tegen stiergevechten. daar verandert noch een post noch jij noch een TS iets aan.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:51

Ik woon hier btw ook op het platteland, dus zie hoe fijn de beesten het hier hebben, super hoor, maar ik hecht niet aan koeien en varkens, wat wel tragisch is, is het vervoer met z'n allen op een kluitje, dan kun je beter als stier in Portugal in de campo lopen en gedood worden in de arena, om ff bij het topic te blijven.

Watdanhe,
Gezien je leeftijd, geef ik je maar het voordeel van de twijfel, wel is het handig als je met de grote mensen mee wilt praten, dat je ALLE bladzijden doorspit.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:52

Wat betreft je mening geven niet.Maar je moet niet met zelf verzonnen dingen gaan "gooien" (gelt niet voor jouw detour).

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:54

Mee eens Mammaslamma!

Omdat je een mening hebt, wil nog niet zeggen dat ik voor het martelen van dieren ben.
Ik ben niet van oeziewoezie.. ben nuchter.. en zeer goed voor mij dieren. Mijn leven staat grotendeels in het teken van het leven voor mijn dieren. Ik heb het recht om mij een mening te vormen, en dat doe ik na aanleiding van bepaalde ervaring. Ik oordeel niet.. veroordeel ook niet.
Liever het bloedloos vechten.. en ws zal dat ook in de toekomst wel komen.
Ik sta niet te schreeuwen, omdat er nu een zielig filmpje ervan is.

Ik probeer mij te verdiepen in het voor en na verhaal..

Ik blaas niet hoog van de toren, zou ik dat doen, zou jij het ook doen.. ik zeg zoals het is. (detour, en watdanhe)
Bijna alle dieren die hier op de wereld zijn gefokt, staan in dienst van de mens, los van de wilde dieren, en zelfs dat wordt gecontroleerd. Ik probeer er alleen niet hoogdravend over te doen. Wij fokken paarden/honden katten, omdat wij daar behoefte aan hebben. Wij fokken vee omdat wij er behoefte aan hebben om dat te eten.. kippen enz enz. Dit is een nuchtere realiteit.

er is genoeg leed in de wereld, om alleen over de stier te vallen. En als het ook nog eens bloedloos in de toekomst mag gaan worden, dan wil ik dat wel eens meemaken. Maakt mij dat een martelaar van dieren?? Nee... integendeel, het gaat mij erom hoe zo'n uitdaging is, hoe het spel is tussen paard en ruiter..en al kan de hele wereld op zijn kop staan, ik weet dat ik goed ben voor mijn dieren, daar hoef ik mij niet over te gaan verantwoorden.

Cyrina, mee eens!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:57

mammaslamma schreef:
Ik woon hier btw ook op het platteland, dus zie hoe fijn de beesten het hier hebben, super hoor, maar ik hecht niet aan koeien en varkens, wat wel tragisch is, is het vervoer met z'n allen op een kluitje, dan kun je beter als stier in Portugal in de campo lopen en gedood worden in de arena, om ff bij het topic te blijven.

Watdanhe,
Gezien je leeftijd, geef ik je maar het voordeel van de twijfel, wel is het handig als je met de grote mensen mee wilt praten, dat je ALLE bladzijden doorspit.

Whahaha, je bent wel grappig!
Haha!

omdat ik andere argumenten draag dan jij ben ik ineens een broekje. Haha!

You made my day, kan om je lachen. Cool
Ik ben 34, maar of dat terzake doet? Knipoog
Ik heb nog steeds meer meelij met die stier, hoor. tenzij een dier zijn hele leven gekweld wordt.
ben het niet met je eens, paarden, koeien, varkens, alle wezens verdienen welzijn. Ach gut

Ik denk dat het slim is dat je je minder denigrerend opstelt naar mensen die anders denken dan jij.

Want jij komt met begrippen als leeftijd, termen als softie, etc.
Dat je zo oordeelt en vernederend uithaalt, zegt vooral veel over jou. Dus als jij al zo'n oud wijs besje bent:"je hebt nog een hoop sociale vaardigheden te leren! succes! Knipoog
Laatst bijgewerkt door detour op 21-11-08 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:58

[quote="xxxNaatjuhxx]echt de grootste onzin, jullie kunnen wel ruzie met elkaar gaan maken en denken de hele wereld aan te kunnen en als iemand iets zegt wat je neit aanstaat gelijk er bovenop springen. maar dat helpt toch niet ! deze sport blijft vooraltijd bestaan en daar kan weinig aan veranderd worden, ik ben er ook op tegen, zoals ik al eerder heb vermelt, op het martellen van dieren , in dit geval de stieren. maar zolang er mensen blijven bestaan die van deze "sport" houden blijft dat stierenvechten ook bestaan. had ookal gelezen dat ze het in een ander land (engeland geloof ik weet neit zeker) het doen zonder de stieren te pijnigen, nou misschien slaat dit ook nog wel aan in landen zoals Portugal en Spanje, maar tot die tijd, succes met proberen dit te stoppen want denk dat er meer VOOR dit soort stierenvechten zijn dan TEGEN, en dan vooral de mensen uit die landen zelf. en ik hoor ook niemand die loopt te klagen of alles probeerd te veranderen voor die slacht dieren hier in Nederland, die hebben het echt slechter dan die stieren.[/quote]
Wil hier toch wel even op reageren. Waarom zou het niet helpen? En zou je hiermee willen zeggen dat we dan maar bij de pakken neer moeten zitten en de boel de boel moeten laten? Dat schiet toch ook niet op? En tot slot (van deze post dan Knipoog ) wil ik nog opmerken dat er toch al veel topics zijn en zijn geweest waarin over het leven van slachtdieren in Nederland wordt gesproken!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:58

Jesser schreef:
Mee eens Mammaslamma!

Omdat je een mening hebt, wil nog niet zeggen dat ik voor het martelen van dieren ben.
Ik ben niet van oeziewoezie.. ben nuchter.. en zeer goed voor mij dieren. Mijn leven staat grotendeels in het teken van het leven voor mijn dieren. Ik heb het recht om mij een mening te vormen, en dat doe ik na aanleiding van bepaalde ervaring. Ik oordeel niet.. veroordeel ook niet.
Liever het bloedloos vechten.. en ws zal dat ook in de toekomst wel komen.
Ik sta niet te schreeuwen, omdat er nu een zielig filmpje ervan is.

Ik probeer mij te verdiepen in het voor en na verhaal..

Ik blaas niet hoog van de toren, zou ik dat doen, zou jij het ook doen.. ik zeg zoals het is. (detour, en watdanhe)
Bijna alle dieren die hier op de wereld zijn gefokt, staan in dienst van de mens, los van de wilde dieren, en zelfs dat wordt gecontroleerd. Ik probeer er alleen niet hoogdravend over te doen. Wij fokken paarden/honden katten, omdat wij daar behoefte aan hebben. Wij fokken vee omdat wij er behoefte aan hebben om dat te eten.. kippen enz enz. Dit is een nuchtere realiteit.

er is genoeg leed in de wereld, om alleen over de stier te vallen. En als het ook nog eens bloedloos in de toekomst mag gaan worden, dan wil ik dat wel eens meemaken. Maakt mij dat een martelaar van dieren?? Nee... integendeel, het gaat mij erom hoe zo'n uitdaging is, hoe het spel is tussen paard en ruiter..en al kan de hele wereld op zijn kop staan, ik weet dat ik goed ben voor mijn dieren, daar hoef ik mij niet over te gaan verantwoorden.

Cyrina, mee eens!

krijg een beetje de indruk dat jij en mamma samen onder een hoedje spelen qua schrijfstijl en inhoudelijk reageren. Ik wens jullie veel sterkte, en ben dankbaar dat ik niet zo zwart wit en denigrerend door het leven ga jegens anders denkenden. Fijn weekend! Haha!
Laatst bijgewerkt door detour op 21-11-08 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:59

uhm..ze had het over watdanhe.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:01

Whatever. Ik vind het respect jegens anders denkenden ver beneden peil.
That's all.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:02

Citaat:
.... zo soft denken

als je hiermee bedoelt dat de denker in kwestie beschikt over innerlijke beschaving, fijn - dan ben ik soft!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:04

Zullen we een bond voor softies, jeugdigen en hypocrieten opstarten, JP? Haha!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:04

Het anders denken is niet het probleem (mag ik hopen), het dingen neerzetten die men zelf ter plekke bedenkt, of dingen die al lang besproken zijn, weer noemen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:05

Dingen die ter plekke bedacht worden, doel je dan op verzisels die niet kloppen? Onwaarheden?..