Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jinthe1 schreef:Ik dacht dat het een enter was? Waarom zo ontzettend vroeg beginnen? Zie je dat als meerwaarde?
 Ik begrijp alleen nooit zo goed waar het vroege beginnen goed voor is dus vandaar mijn vraag. Iedereen is vrij om te doen hoe zij denken dat het goed is toch? Dus jij ook  
 De hengsten die wij naar de eerste bezichtiging doen lopen tot eind oktober in de opfok. Dan halen we die naar huis en laten nog een week wennen zonder er iets mee te doen. In november beginnen we met poetsen, wandelen en longeren. Pas daarna komt het tuig ooit eens. Nooit slechter van geworden en altijd goed gegaan. Nogmaals, iedereen zijn eigen manier. Ik had gewoon interesse omdat je laatst ook al de ringetjes om gehad had. Bij ons lopen de paarden op die leeftijd echt alleen paard te wezen met de groep en moet er nog niets buiten aan de hand buiten en binnen zetten en keer poetsen (de merries dan want hengsten lopen in opfok).                                                         GabberGill schreef:Voor degene die vroeg over frysk andaluz
Wij hebben de fries die ik rijd bij Stal Mersken gehaald. Daar haalt frysk andaluz ook paarden vandaan.
Een merrie die hun voor 15.000 verkopen kost bij Mersken 8000.

Janinevv schreef:Ik was dit hele topic ontstipt
Maar ik lees weer mee en klets weer mee!
Tjitske is alweer bijna 2,5 !
Voor het eerst hoofdstel ingehad en zo braaf deed alleen omdat wilde oefenen . Haar kont is enorm hoog[ [url=m/3mfrCQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AGaJLP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IUbgwQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vanaf augustus krijgen we deze kleine spruit ! Jelske.
Vernoemd naar ons eerste Friese veulentje die is overleden.
Het is een half zusje van Tjitske zelfde vader. En leuke is dat de moeders ook weer zelfde vader hadden
[ [url=m/uKsIyU.jpg]Afbeelding[/url] ]

en rijd ze in en verkoop ze voor meer... 
 Maar niet in 2-3 maanden haha, ik doe er iets langer over 

Maar na een paar minuutjes liep hij al zo z'n rondjes 
 1 keer lange lijnen om gehad om te kijken of hij het bit accepteerde met druk erop en hij reageerde vanaf de eerste keer aanvoelen al gelijk op rem en stuur... nog nóóit meegemaakt!! Alsof hij het allemaal al 's had gedaan.. eerste keer been aanleggen was gelijk netjes rustig voorwaarts  
 Volgende week naar 't bos 
 Grapje natuurlijk haha, maar hopelijk duurt 't niet lang, als hij alles op deze manier oppakt! 
 En dan inderdaad lekker de lange rechte paden pakken om evenwicht, balans en kracht te ontwikkelen 
 Tis ineens net een echt paard zo 

En hij vindt het zo leuk om lekker mee te werken hè.. je ziet 'm ook groeien van trots als we helemaal blij zijn als ie iets goed heeft gedaan, zo geweldig vind ik dit 

Nu gaat het ineens snel  

Heb je een fotootje?! 
 En wat is het geslacht? 
 Fijn dat moeders het ook goed doen 

Zoekt ze een recreatie of echt sportpaard?