[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:07

Haha, stiekem even bijwerken he :P Of Bokt spaced m hier gewoon, had dat laatst ook met die post van Iloon, was helemaal niet oranje geworden in mijn eigen berichten waardoor ik er over heen las!
Ziet het wel een beetje, maar valt nog wel mee :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:19

Anita, haha ja hij blijft zo'n pretkoppie houden, de deugniet :D .

Madelief, ja maar in de winter is het vaak koud, maar wel droger. Ik ben niet zo'n in de regen rijden ruiter :P . Dus met regen laat ik me idd vaak tegen houden :o . Ga natuurlijk iedere dag, dus dan morgen weer beter. Vaak issie ook nat van de regen, omdat ie buiten staat, dus met zadel op wordt ook zo'n gedoe. Longeren doe ik dan wel meestal en dus hopen dat t morgen wel weer droog is!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:32

madelief88 schreef:
Haha, stiekem even bijwerken he :P Of Bokt spaced m hier gewoon, had dat laatst ook met die post van Iloon, was helemaal niet oranje geworden in mijn eigen berichten waardoor ik er over heen las!
Ziet het wel een beetje, maar valt nog wel mee :D

Het valt inderdaad nog wel mee, maar de eerste stap naar donkerder worden is weer gezet, gaat elk jaar zo om uiteindelijk in de winter toch weer flink donkerder te zijn dan in de zomer.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:32

Ilona – hele mooie foto ook van je knapperd

Ellis – ben benieuwd naar de update
Oh gaaf dat de eerste stapjes voor de wagen weer zijn gezet :j

Suus – lekker naar lowlands geweest had je ook nog een beetje weer?

Sanne – fijn dat igs in een knuffelbui was en alweer donkerder aan het worden, wordt weer tijd voor foto’s ah ik zie ze al knappe igs en knappe noot echt zo’n heerlijk koppie zit erop <3
Volgen doet ze ook netjes :j

Madelief – ik vind parzival idd ook niet de ‘’mooiste’’ maar toch blijf ik het knap vinden hoe zij deze prestatie neerzet, en totilas blijf ik prachtig vinden ook al vind ik de nieuwe combinatie niet mooi het blijft gewoon een prachtig paard met een prachtige beweging, toch vind ik het ook knap van rath wat hij nu met totilas weg zet ondanks dat ik hem met gal spectaculairder vond
En ik snap best dat je met deze weersomstandigheden niet met de fiets bent gegaan, hopelijk heb je donderdag lekker een zonnetje.
En alweer bijna naar school hopelijk heb je beetje een lekker rooster

Hier is alles klaar en ingepakt, morgen vroeg in het ziekenhuis wezen en daarna mijn operatie
Dus ik hou jullie op de hoogte ga nu lekker even relaxen in bad

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:45

Sanne, haha het zijn wel hele leuke honden ook he! Ik heb naast me een oudere man wonen en zijn dochter heeft een bordercollie. En hun zijn ook helemaal verliefd op der, ik heb ook heel veel mensen die op nina willen passen als wij eens een keer weg moeten ofz haha..

Ik heb nog steeds geen duidelijkheid gekregen. Gister in het ziekenhuis bij de uroloog geweest, heeft naar me blaas gekeken voor zover die kon kijken want kleine ligt natuurlijk al goed laag dus hij zag maar steeds kleine stukjes. Dat zag er goed uit voor zover die kon zien. Toen heeft die naar me nieren gekeken. Me rechter nier is vergroot, maar geen nierstenen of andere rare dingen gevonden. Wel hebben ze weer kweekjes afgenomen want uit de waardes van me bloedtest kwam een hoog percentage die staat voor infectie/ontsteking. Maar ik heb geen koorts of dat soort dingen.
Nu moet ik maandag terugkomen bij de Uroloog. Gaat die weer me nieren nakijken en kijken hoe me rechter nier er nu uitziet. en de uitslagen bespreken.. Dus weer afwachten, Donderdag naar de verloskundige en die gaat weer kijken of er meer ontsluiting bij gekomen is.. Ik moet wel zeggen dat de weeën & harde buiken met meer regelmaat gaan komen. Maar nog niet snel genoeg voor een bevalling of dergelijke.(komen nu om de 3 kwartier) Dus het is allemaal afwachten..

Wat een leuke foto's heb je weer gepost!! ze zijn allebei heeeeeel erg knap :D

Ik ga zo verder even alles bijlezen!!

In ieder geval :
DENISE heel veel succes morgen!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:27

Madelief, ja, weet eigenlijk niet. Heb er niet echt bij stilgestaan op het festival zelf. Tuurlijk, toen ik het hoorde schrok ik wel enorm. Er zijn een aantal bands geweest die er even aan terug gedacht hebben, dmv. Minuut stilte. Bij Skunk Anansie (zij stonden net te spelen toen de tent weg waaide) stonden ze er ook bij stil, en wat gaven die een knallend optreden. Volgens mij ook mede om alle nare dingen van Pukkelpop van zich af te spelen. Best ontroerend.
Gaat lekker dus met jou school-dingen.. Hoop dat je je rooster en cijfer snel krijgt!
Sanne, leuke fotos!
Anita, we hadden super weer! Alleen zondag ochtend, toen we inpakten, regende het.. Uiteraard tent nat in moeten pakken, maar goed. Bijgekomen nog niet echt, gister en vandaag gewerkt, nu ben ik even lekker 2 dagen vrij en alleen maar paarden dingen aan het doen :)
Denise, jaa, super weer gehad!Sterkte met je operatie!
Michelle, oei, sterkte!

Gister wintervoorraadje (148 pakjes) hooi binnen gehaald van eigen land :)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:47

Denise, sterkte morgen meid, ik hoop voor je dat het allemaal een beetje meevalt.

Sanne, hij wordt idd donkerder, heeft Xantha ook elke winter.
Maar niet meer zo donker ;)
Noa is gewoon een plaatje, zo'n leuke blije hond.

Madelief, jullie gaan lekker!

Anita, nog gereden vandaag vanmiddag was het heerlijk. :D

Michelle, sterkte verder, hopelijk komen ze erachter wat er nou is.

Suus lekker aan het feesten geweest!

Ik heb vandaag weer heerlijk op Xantha gereden.
Er kwam een stalgenootje bij Esther staan en die wilde een beetje uitleg van onze manier van rijden.
Ik had niks door en was lekker bezig en Es heeft verteld wat en waarom ik iets deed. Echt heel leuk.
Ander stalgenootje (western) kwam ook even kijken, het wordt steeds gezelliger op stal. We staan er nu bijna een jaar
en ik merk echt dat we steeds meer erbij horen. Het is een behoorlijke stal en er komen en gaan nogal wat mensen.
Er is dus een beetje een vaste kern die de kat een beetje uit de boom kijkt ;)
Gelijk even met Doc afgesproken dat hij van de week even naar Xantha's tanden kijkt, handig hoor een da op stal :o

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:26

Debs, gaat lekker met Xantha de laatste tijd zeg! Goed zo.
Heb gisteren niet gereden, maar 's avonds met manlief naar stal geweest en Nadiem aan de DL gehad.

Suuz, dat is een lekker voorraadje zeg! Daar kom je de winter wel mee door :).

Michelle, spannend allemaal. Je zou dus ieder moment kunne gaan bevallen?

Denise, dit lees je vast niet meer. Waarschijnlijk ben je al klaar. Anders toch veel sterkte!

Iloon, ik ben ook niet zo'n regenrijder hoor :). Vaak lukt het wel om tussen de buien door te rijden. Maar als dat niet lukt, rij ik niet. Ik longeer dan wel als het niet te hard regent. En anders heeft hij gewoon een dagje vrij. Kan hij lekker met zijn kont in de regen staan.

Gisteren dus samen met manlief naar Nadiem geweest. Hij wil nu toch meer met hem gaan doen. Dus hij Nadiem 'gevangen' in de wei (hij kwam nog net niet bij manlief op schoot zitten...haha). Daarna heb ik even een uitleg gegeven over de dubbele longe en hen ik laten zien hoe ik dat doe en waarom ik bepaalde dingen doe. Dat vond hij heel interessant en hij vond Nadiem erg mooi lopen <3. Hij heeft verder niet gelongeerd. Wil het eerst even laten bezinken en dan volgende keer eerst weer eens met enkele lijn longeren. Daarna hebben we even met de bal gespeeld met hem. Hij kan achter de bal aanlopen en hem met zijn neus wegduwen, maar zodra de bal in de buurt van zijn benen komt, springt hij gauw opzij. Dus in combinatie met de clicker en snoep toch gaan proberen. Eerst voorzichtig zijn benen aanraken met de bal, direct klikken. Na een paar keer kon ik de bal al tegen hem aanrollen. En hij heeft hem zelfs een keer per ongeluk geschopt. Daarna weer even met zijn neus laten ballen en de laatste keer tegen zijn benen. Toen haalde ik de bal weg en was hij toch wel erg beteuterd. Dat smoelwerk van hem....geweldig. Dus weer heerlijk lol gehad.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:23

Anita - Hoe is de meeting gegaan met de paardenvriendin die ook natuurlijk bekapt?
Ik ben nog steeds heel blij dat ik voor Rints het NB-en heb gekozen, en het nu zelf ook kan doen.
Rintske doet het er ontzettend goed op!
Nog veel wijzer geworden over voeding? Vertel!
Vind ik altijd erg interessant! :j

Angela - Ik had idd op je hyves al gelezen dat Caza weer terug moest. Jammer hoor!
Nu weer verder met jullie zoektocht? Of zijn jullie er even klaar mee?

Denise - Vandaag je operatie gehad...
Ik hoop dat alles goed is gegaan, dat je weinig pijn hebt en snel weer op de been bent!
Beterschap meis! :*

Madelief - Jammer van de onrust in de groep, maar misschien moet je het wat langer de tijd geven.
Regelmatig zijn er in een groep onregelmatigheden, en schuivingen van rangen, dat is eigenlijk heel normaal.
Het is alleen nooit fijn wanneer jouw paard degene is die onder de wondjes zit...

Miichelle90 - Getsie! Een niersteen!
Daar hoef je echt niet blij mee te zijn als dat zo is...
Ik hoop voor jou van niet! Sterkte!

Martine - Met mij gaat ie super!
Met jou iets minder met je pijnlijke buik zo te lezen.
Maar je bent weer op de been, dat is al een goed teken!
Hoe gaat het met je mooie meisje?

Sanne - Volgens mij had ik het al een keer gevraagd, maar weet niet meer of je antwoord hebt gegeven... :o
Maar heb je ook fysiotherapie?
Jaaaaaaa, kan me heel goed voorstellen dat het enorm kriebelt om met Igs aan de slag te gaan!
Nog even je kiezen op elkaar, en voor je er erg in hebt is het al zover, joh!
Wat een schitterende foto's weer van Noa!
Heerlijk is dat als ze zo kunnen spelen, rennen en zwemmen!
Ik ben ook erg blij dat ik weer met Tommie in het park kan wandelen.
Die is stapelgek op balletjes!
Heb ik een balletje mee, dan heeft ie nergens anders meer oog voor.
En andere honden hoeven het niet te proberen om zijn bal af te pakken, want hoe groot ze ook zijn, hij grijpt ze! :D

Sinds vorige week donderdag mag ik weer autorijden!
Vrijdag dus meteen naar Rintske toe geweest en heerlijk met haar manen aan de slag gegaan.
Ik ben 2 uur bezig geweest met knotten losmaken, vlechten uithalen, haren uitpluizen, manen wassen, CM erin, borstelen, opnieuw vlechten en deze weer in knotten doen.
Echt HEEEEEEERLIJK!
Zo fijn om weer met mijn meissie te zijn!

Zaterdag was ik met de staleigenaresse mee naar Wolvega, naar een fokdag voor friese paarden daar.
Leuke dag gehad, leuke mensen ontmoet, maar niet echt hele gave paarden gespot die gekeurd werden.
Er was 1 hengst bij die voor de show een kür reed, en die zag er echt heel gaaf uit.
Alleen vond ik de manier van rijden niet fijn om te zien...
En ik ben flink verbrand daar!
Ik was echt net een Chocotoff meisje! :D

Zondag kwam Beda weer om Rints te rijden.
Rints was nogal stram, maar dat is ook niet zo gek met 1x rijden per week natuurlijk.
Nu ik zelf weer vaker naar haar toe kan ga ik ook wat meer met haar doen, voor zover m'n knie dat toelaat.
Zo was ik maandag bij haar en ben ik met haar aan de lange teugels wat rondjes schouder buiten door de bak gaan stappen.
2 rondjes rechtsom, en dan 2 linksom, en dat nog een keer.
Tussendoor om mij heen laten stappen waarbij ze goed haar binnen achterbeen moet onderzetten, en ook vlot achterwaards laten stappen.
Ze moet weer soepeler en sterker worden in die achterhand!
Daarna haar staart gewassen en geknipt.
Ook die witte aanslag in haar staart weer even aangepakt.
Zo is ze weer een stapje dichter bij die knappe merrie die eronder verborgen zit. :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 07:32

Lekker dat je weer zelf naar haar toe kan! Gaat nu vast weer snel goed komen!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:12

Saida, heerlijk he als je weer kan autorijden.
Ik mocht toen na mijn operatie 6 weken niet autorijden.
Maar ook niet fietsen, vreselijk!!!! |(
Lekker dat je weer bij je meisje bent geweest en ook nog eens met haar aan het werk! <3

Ons paardenvriendinnenavondje was weer leuk!!!!
Linsey bekapt Xantha ook en ze heeft die avond uitgelegd over nb.
Ze werkt volgens de wittelijn methode (Pete Ramey,niet goed geschreven)
Ik ben zelf al vanaf maart met Xantha bezig en Anita is er net mee begonnen.
Lins heeft verteld over het hoe en waarom, weet jij ook toch Saida?
Ze had wat foto's bij haar om beter uit te kunnen leggen.
Wij gaan met Xantha al iig heel goed de juiste kant op.
Verder hebben we ontzettend veel lol gehad, zoals altijd. _O-
Zet een paar paardenmeisjes in een kamer en het is gezellig

Zo even met de poesjes naar de da voor hun inenting en daarna lekker naar Xantha.
We gaan haar weer op de trailer zetten want zondag gaan we met de trailer op pad.
Samen met twee stalgenoten (en Esther natuurlijk) gaan we ergens in Utrecht in de bossen rijden!!
Heb er zooooo zin in :):)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:49

Deb, fijn dat het rijden lekker ging! En dat er stalgenootjes geïnteresseerd zijn in de les! En lekker paardenmeiden dag gehad, heerlijk hoor! Veel plezier in Utrecht
Anita, zeker mooi voorraadje. Wat leuk dat je man zich ook intesseerd in wat jij en Nadiem doen! Mijn vriend vind het ook ontzetten interessant, alleen heeft hij hooikoorts. Weerhoud hem er echter niet van om lekker met ze te knuffelen ;) Tijdens heel saai werk, bij paard inrijden (hangen, zitten zonder iets te doen etc.) vond hij het ook erg interessant om te zien hoe en wat we deden.
Saida, wat fijn dat je weer ff naar Rints kon!

Hier niet zoveel te vertellen eigenlijk

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:43

Xantha schreef:
Saida, heerlijk he als je weer kan autorijden.
Ik mocht toen na mijn operatie 6 weken niet autorijden.
Maar ook niet fietsen, vreselijk!!!! |(
Lekker dat je weer bij je meisje bent geweest en ook nog eens met haar aan het werk! <3

Ons paardenvriendinnenavondje was weer leuk!!!!
Linsey bekapt Xantha ook en ze heeft die avond uitgelegd over nb.
Ze werkt volgens de wittelijn methode (Pete Ramey,niet goed geschreven)
Ik ben zelf al vanaf maart met Xantha bezig en Anita is er net mee begonnen.
Lins heeft verteld over het hoe en waarom, weet jij ook toch Saida?
Ze had wat foto's bij haar om beter uit te kunnen leggen.
Wij gaan met Xantha al iig heel goed de juiste kant op.
Verder hebben we ontzettend veel lol gehad, zoals altijd. _O-
Zet een paar paardenmeisjes in een kamer en het is gezellig

Zo even met de poesjes naar de da voor hun inenting en daarna lekker naar Xantha.
We gaan haar weer op de trailer zetten want zondag gaan we met de trailer op pad.
Samen met twee stalgenoten (en Esther natuurlijk) gaan we ergens in Utrecht in de bossen rijden!!
Heb er zooooo zin in :):)

Oh joh, ik geniet toch zo ontzettend nu ik weer overal naartoe kan crossen!
En nu ik weer zelf met Rintske bezig kan zijn!
Ik bekap Rints idd ook zelf.
Ze wordt nu al 1,5 jaar natuurlijk bekapt, en doet het daar heel goed op.
Eerder vijlde ik de hoeven alleen, maar ik heb in april de dagcursus gedaan bij Paard Natuurlijk, en sindsdien doe ik alles zelf.
Ook dat gaat heel goed volgens mijn vaste NB-er.
Alleen is ze nu wel toe aan een flinke bekapping, want ik kon de afgelopen 7 weken niets bijhouden.
Ik hoop dat mijn NB-er vlot kan komen, dan kan ik het daarna zelf wel weer bijhouden.
Zoniet, dan zal ik toch stap voor stap zelf aan de slag gaan, want het is echt heel erg nodig!
Kan je Linsey niet efkes bij mij langs sturen? ;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:39

Wat is het rustig in het topic!
Jeemininee, wat een weer hier op het moment zeg :=
Het is echt pikdonker, aan het onweren en komt echt met bakken uit de lucht.
Hopelijk knapt het zo op (volgens buienradar wel), want heb straks met Branka afgesproken.
Zij heeft wel een binnenbak, maar ik niet ;)

Gisteren Furia gereden, had 2 vrije daagjes gehad en was behoorlijk ingevallen en wat stijver, toch door het gedoe op het land. Gaan de paarden nu toch waarsch. opspiltsen op het land, gaat gewoon niet.

Verder niet zoveel te vertellen, behalve dat ik echt een verschrikkelijk rooster van mijn studie heb gekregen, met veel gaten en late tijden. Zelfs een keer tot 19.00....

Iloon: Haha, ieder z'n ding, ik ben juist niet zo in de regen longeerder, dat vind ik pas vreselijk :D Ga dan veel liever rijden.
Denise: Hoe is je operatie gegaan?
Debby: Weer lekker gereden, en dat lijkt me echt super handig een DA op stal, ideaal!! En lekker naar de Utrechtse bossen zondag, geniet ervan.
Anita: Leuk dat manlief zich ook steeds meer begint te interesseren, en lekker met Nadiem gespeeld, haha klinkt echt leuk!
Saida: Super dat je weer met Rints bezig kan zijn, kan me voorstellen dat je dat lekker vindt.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:32

Volgens de buienradar hebben we het precies goed gepland. Tot een uur of 2 lijkt het droog te blijven.
Hoop dat dat klopt, maar heb gelukkig regenpak in mijn auto liggen :D

@ Ilona: hier ook iemand die niet graag in de regen rijdt. Gelukkig de beschikking over een binnenbak. Zal van de winter helaas wel druk zijn. Maar goed... kan wel droog en uit de wind rijden.
En heb ook een zeurderige Spanjaard die niets met regen heeft. Gisteren in een natte longeerkraal gelongeerd en meneer deed alle mogelijke moeite om vooral niet door plassen water te hoeven lopen. Gaf een extra dimensie aan het longeren.

@ Saida: lekker met Rits getut en nog meer Friese paarden quality time! Lekker hoor!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:46

Wat is het rustig hier!

Branka en Madelief, veel plezier straks.

Madelief, balen dat hij toch stijver is. Gaat het nu nog niet beter in de kudde?

Saida, we hebben het helaas niet meer over voeding kunnen hebben. Dus hoop dat we dat volgende keer gaan doen. We hebben ook veel te veel gelachen denk ik en daardoor geen tijd meer gehad...haha. Heerlijk dat je weer lekker aan de slag kan. Woont jouw NB-er ver weg?

Deb, gaaf hoor naar de bossen. Ik ben wel jaloers :).

Gisteren Nadiem even aan de dubbele longe gehad. Maar wat gaat hij toch goed lopen. Ik ga nu ook duidelijk verschil merken in zijn overgangen. Die komen nu echt goed vanuit achter, terwijl hij er een houtje van had om die op de voorhand te maken. Was zo mooi om te zien. Helemaal trots op ponypaard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:15

:wave:
kom weer tijd te kort nu ik weer aan het werk ben... :+

heb wel meegelezen, zal van 't weekend proberen weer even meer bij te reageren...

even vraagje voor de geïnteresseerden die hier redelijk uit de buurt komen...
ik heb in de planning om 22 okt een lange teugel lesdag van Piet Bakker te organiseren.
zijn hier nog mensen die interesse hebben om een les te volgen misschien?

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:44

Mijn paardje is vandaag voor het eerst met een ander de wei op geweest, en hij is helemaal happy:)
Erop na dat het nogal stom weer was en het een modderpool werd.
Afbeelding
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:25

Anita - Mijn NB-er komt uit Friesland, zo'n 80 km. van waar Rintske nu staat.
Hij komt wanneer hij toch deze kant op moet, anders kost het mij wel erg veel reiskostenvergoeding. ;)

Ellis - Lessen bij Piet Bakker staat zeker op mijn verlanglijstje, maar heel naar jou toe vind ik toch echt efkes te ver voor een lesje. ;)

Loversyl - Staat ie altijd met z'n manen los?
Hij is wel een lekker ding, zeg!
Ik vind hem wel wat weghebben van Hincapie van Laura...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:11

Zo zal ook eens even proberen bij te reageren

Michelle – balen dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt van wat het nu precies is, en vervelend dat je nu al last heb van weeën hopelijk zetten ze of door zodat je dadelijk je kleine meisje in je handen hebt, of ze komen even niet meer terug.
Sterkte meis

Suus – de paardjes hebben weer lekker hooi voor van de winter en lekker van eigen land

Debby – super dat je les zo lekker ging, en fijn dat je je eigen nu lekker thuis voelt op deze stal, het is altijd even wennen als je op een nieuwe stal komt waar al een grote groep is

Saida – fijn dat je weer mag autorijden en lekker met rints aan het tutten geniet er lekker van dadelijk mag je er weer lekker op

Anita – leuk dat je man ook interesse toont, en super dat hij hem ook wilt gaan longeren mijn man is op dit moment ook die van mij aan het longeren echt heerlijk nu dat ik thuis moet uitzieken

Madelief – balen van je vreselijke rooster maar het is voor een goed doel, en heb je furia nog wel lekker kunnen afsluiten ondanks dat die wat stijver was? En toch de groep splitsen misschien toch wel het beste en hopelijk heb je een leuke dag gehad met branka

Ellis – leuk zeg zo’n les dag helaas is het voor mij toch uit de buurt

Loversyl – zoals saida al zegt lijkt die idd op hincapie van laura, en ik zou ook echt wel zijn manen vlechten ze zijn namelijk erg mooi :j

Hier nog steeds best wel veel pijn wel lekker alweer thuis, nu op naar het herstel, de wondjes zien er nog vies uit en zijn lekker blauw maar heb gelukkig oplosbare hechtingen.
manlief is nu lekker naar mijn zwarte kanjer,hij is lekker naar buiten gegaan morgen heeft die een dagje vrij :D

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:16

Ja ik vlecht zijn manen altijd, laat ze 2 tot 3 weken inzitten en daarna een dag alles los om door te waaien, dat was dus vandaag haha.
Alle andere fotos die ik ooit heb geplaatst heeft hij ook ingevlochten manen

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:23

Ik heb even gekeken bij die van laura maar ik vind mijne er niet zo op lijken, hier een paar fotos van eerder dit jaar daar zie je wel dat hij anders is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:30

Voor de geïnteresseerden: Ik heb het reuze gezellig gehad met Madelief. (Geloof dat het wederzijds was :D )
Nog even op Furia gezeten. Ben absoluut geen held met vreemde paarden (ongeluk in het verleden gehad), maar Furia voelde meteen heel erg vertrouwd aan. Fijn paard!
Helaas heeft hij door de nieuwe samenstelling in de groep flink aan conditie ingeleverd en voelde hij in draf voor mij best stug aan. Madelief bevestigde dat dit klopte.
Hoop voor Furia dat er snel weer rust is in de groep.
Zelf had ik les op Frío. Normaal is dat op donderdag avond, maar omdat hij na het bekappen op maandag gevoelig liep had ik hem in overleg met mijn instructrice een aantal dagen rust gegeven nadat hij dinsdag heel erg kreupel liep. Afgelopen weekend had hij ook al rust gehad. Optelsom was dat hij zich enorm vast had gezet en weer onregelmatig leek te lopen. Omdat we dachten dat dit niet zijn voeten waren is mijn instructrice opgestapt en werd bevestigd dat Frío zijn rug was gaan vast zetten. Daarna zelf nog even les gehad om te weten hoe ik hem de komende tijd moet trainen om hem weer goed te laten lopen. Helaas kon Madelief daardoor niet even op Frío. Barokke paarden wedstrijd heb ik ook moeten afzeggen, dit is niet even vlug op te lossen. Ook niet eerlijk voor Frío.
We zullen binnenkort dus weer op herhaling moeten als de heren beiden weer in vorm zijn ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:30

Heey

Ilona: Leuke foto :).
Ik ben nu idd wel over de 1ste klap heen :). We zijn ook weer rustig verder aan het zoeken.

Sanne: Dankjewel :D. Pb komt eraan.
Fijn dat het weer wat beter gaat met je knie en leuk dat je weer lekker bij Igneo bent geweest :D.
Knappe Noa <3. En leuke foto's van Igneo. Hij begint al wat steviger te worden zo te zien :).

Michelle: Balen dat je eigenlijk niet veel wijzer bent geworden.
Beterschap en sterkte :(:).

Debby: Super dat het rijden lekker ging :D. Vind het echt zo leuk om te lezen dat jullie zo lekker gaan :D.
En fijn dat jullie er een beetje bij beginnen te horen.

Anita: Wat leuk dat je man ook wat met je knapperd wilt gaan doen :D. En fijn dat Nadiem de bal beter accepteerde.

Saida: Dankje :). We zijn wel weer rustig op zoek. Ik merk dat ik het rijden wel enorm mis en mijn ouders willen ook graag weer aan de slag.
Super dat je weer mag auto rijden :D En wat heerlijk dat je weer een beetje aan de slag kunt met je parel.

Madelief: Hier was het ook erg slecht weer. Ook veel onweer enzo.
Balen dat Furia wat stijf was en al ingevallen is. Balen dat de groep waarschijnlijk toch gesplitst word maar als dat beter is dan moet het maar.

Loversyl: Wat een knap paard heb je toch <3.

Denise: Super dat je weer thuis bent :D. Is alles goed gegaan?
Beterschap :(:).

Branka: Super dat het leuk was :D. Wel balen van de rug van Frio zeg. Hopelijk merk je snel verbetering.

Nouchka heeft een nieuw halster. Ze is zo hard aan het groeien dat ze uit haar cob maat is gegroeid. Ze heeft nu dus maat full.

En vandaag is mijn verjaardagscadeau binnen gekomen :D.
Deze foto uitvergroot met een mooie lijst eromheen :D
Afbeelding
Ik ben er echt zo blij mee.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:39

Denise, gelukkig heb je de operatie achter de rug! Nu idd lekker opknappen ;)

Loversyl, wat een knapperd heb je daar :P
Wat een bos manen <3

Anita, ik zal foto's maken en zondagmiddag hoor je alles over de rit, als het tenminste een beetje redelijk weer is ;)

Madelief, balen dat het op het land toch niet helemaal lekker gaat. Misschien idd beter ze uit elkaar te halen.
Aan de andere kant, misschien heeft het gewoon wat meer tijd nodig :)

Suus en Denise, ik had geen les hoor, was lekker aan het rijden en mijn bijrijdster heeft een beetje uitgelegd wat en waarom ik bepaalde dingen deed. ;)

Angela, mooie foto <3

Gisteren hebben we nog een keer trailerladen geoefend en ze liep er zo op!!!
Kwartje is gevallen :D Heerlijk aan een lang touwtje, heel relaxed zonder toestanden.
Volgende stap is dat ze er uit zichzelf oploopt, maar eerst zondag naar de Lage Vuursche.

Daarna heeft doc even in haar mond gekeken of ze haakjes had en ja hoor een paar scherpe randjes. Woensdag gaat hij haar vijlen.