[Verzameltopic]Barokke Paarden ITP. Max 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chantyyy12

Re: [Verzameltopic]Barokke Paarden ITP. Max 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:33

@ door, ja dat dagt ik ook daarom hebben we hem
Snel Daarna 30 cm hoger gezet :p

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:36

Via een vriend uit Spanje kreeg ik een geweldig aanbod, wat ik niet kon weigeren. Nu ben ik een prachtige volle Lovera merrie rijker... :o
Ze is nu 7 jaar, 1.65 m en heeft 3 mooie veulens op de wereld gezet. Als ze binnenkort hier is gaan we langzaam de training oppakken. Ze heeft beweging waar je u tegen zegt, dus ik zou het zonde vinden niets met haar talent te doen.

Afbeelding

Afbeelding

panchosil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:04

ZO!dat is een mooie dame zeg!!wauw!!
Door!!dank je!en wat een leuk idee voor een trouwjurk!!super!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:24

Margot da's zeker een plaatje zeg!! Snap dat je die niet aan je voorbij kon laten gaan :D word wel een hele mooie verzameling ook al zo onderhand he?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:50

Nondeju, beeldschone merrie!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:57

wow wat een mooie merrie gefeliciteerd :)

Afbeelding

Afbeelding

die arme Dessy kinderloos

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:08

Wat staat Adana er mooi op, volwassen dametje! En mamma is ook prachtig.

martine: verzamelen is leuk ja. :D Ik ben gewoon soms op het verkeerde moment op de verkeerde plek. De uitbreiding bij jou gaat sneller.

Mijn dame aan het lopen.

panchosil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:13

ZO GAAF!!!JOH!! *\o/* *\o/* *\o/*

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:19

Wauw, die merrie is echt prachtig!!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:29

Prachtige dame erbij Bullymonster!
Kan me voorstellen dat je daar mee aan het werk wilt.
Gaaf!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:34

D00R: Furia is behoorlijk bomproof, maar merk ook dat hij veel vertrouwen in mijn hoofd. Laatst gebeurde er iets, waar ik bij stond en iemand anders ook. Minuutje later gebeurde dat zelfde, ik stond er niet bij en diezelfde persoon wel, toen raakte Furia helemaal in paniek. Doodeng vond hij het plotseling, tot ik weer bij hem stond :j Heel gaaf om te merken :+:

Wauw, wat een prachtige merrie hierboven, of merries eigenlijk want ook Adana en de mama zijn er prachtig uit!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:14

Oei, dat is wel heel mooi hebbedingetje om erbij te hebben gekregen, pracht dame Bullymonster.

Dessy, staat er echt zo van, ja, hallo... en ik dan??

babyhindernis in de zin van hoogte en bij foto van Toobs het motiefje, echt penny....

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:49

Cyrina schreef:
andamoon schreef:
Interessant, maar wat betekent dat smokey-black dan ? Beetje echt donkergrijs of juist stekelharig ?

Grappig hoor dat dit kan..... Ik weet wel dat destijds bij mijn PRE hengst Grafito dit ook is onderzocht i.v.m. het doorgeven van zijn schimmelkleur of juist niet...... Daarom vroeg ik er ook naar.. Jij hebt je er een beetje in verdiept. Hij is geloof ik wel zo zijn dat zelfs schimmelvaders met een bewezen zwartgen (dat heet zo toch ?) Op basis van een 50 - 50% kans geeft op een donkerblijvende nakomeling bij een donker gekleurde moeder...... Aangezien jij er waarschijnlijk veel meer van weet, hoop ik dat je me kunt vertellen of dat ook zo is.

Smokey black is een zwart paard met een verdunningsgen. Dus het gen waarmee ee nbruine valk, of een vos palamino wordt. Smokey Black zie je niet echt bij de paarden, ze lijken gewoon zwart, ze dragen alleen dus wel dat gen, waardoor ze hem door kunnen geven.

Een hetrozygoot schimmel (dus naast het schimmelgen een kleurgen) geeft idd bij gekleurde paarden 50% kans op een gekleurd paard ,ondat hij of het ene of het andere gen doorgeeft. 2 hetrozygote schimmels kunnen samen ook een gekleurd veulen krijgen, de kans hierop is 25%. Fok je met een homozygote schimmel geef taltijd allee nmaar schimmelnakomelingen, omdat schimmel dominant is over alles.

Zo kom ik daar ff mooi onderuit haha. Ik heb er amper verstand van, al dat kleuren gedoen maar ik wordt aardig op weg geholpen via een deskundige op het lusitanoforum, wat hij allemaal kan vertellen is heel bijzonder. Alleen vind ik het wel zichtbaar dat Diaz smokey black is, hij heeft een koffievoskleur, ik vind hem zeker niet zwart ;)

Hoe het nou precies zit met schimmelvererving is mij nog steeds niet duidelijk }:0 . Beide ouders vam Guda en Diaz zijn schimmel, ik zou als simpele ziel hebben gedacht dat daar dan alleen maar schimmeltjes uit zouden komen maar van de 5 veulens weet ik van 1 de kleur niet, zijn er 2 smokey black en zijn/worden er dus 2 schimmel.
Het betere gokwerk dus.

Er staat ook wel het een en ander op de site van het Van Haeringenlaboratorium, maar volgens mij moet je dan ook nog een aardige basiskennis hebben haha.

Ik kan het stukje over de schimmelkleur wel even citeren:

" De schimmelfactor kent de volgende uitslagen:
N/N : het paard is geen drager van de mutatie die verantwoordelijk is voor de kleur schimmel
N/G of G/G: Het paard is drager of homozygoot voor de mutatie die verantwoordelijk is voor de kleur schimmel. Dit dier wordt schimmel.

De schimmelkleur is gebaseerd op een verdubbeling van een gedeelte van het DNA. De test maakt geen onderscheid tussen paarden die 1 of 2 keer de verdubbeling bij zich dragen. Elk dier dat een verdubbeling bij zich draagt zal schimmel worden."

En dan de kleurcode voor smokey black en de beschrijving zoals Diaz die heeft:

" N/Cr: de cremello verdunningsfactor is heterozygoot aanwezig - één kopie van de verdunningsfactor is actief. Typische kleuren zijn smokey, valk en palomino bij afwezighed van andere kleurfactoren."

Dit hebben ze dus allebei alleen vanuit een andere basis, daarom is Diaz smokey en Guda Valk.

Volgens mij is het niet zo moeilijk als het lijkt alleen heb ik nog niet helemaal uitgevonden hoe het zit :+ maar misschien komt dat nog ooit :D .

Vandaag was "oogjes dag"

Afbeelding

Afbeelding

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:21

Adana is zo leuk, gaat het goed zonder mams?
Mooie oogjes hierboven.

Vanochtend naar het strand geweest met Margot en Aliso. Was echt genieten.
Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:46

Oh, lekker zo in de zee..zucht....

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:40

Onley jouw meiden staan er ook weer lief op <3

Alik het blijft interessant he die kleurengenetica, wil Mabrouk van ons ook nog eens laten testen, of hij nu wildkleur of valk is.. Schimmels heb ik niet dus dat maakt het al wat simpeler, snap daar ook nooit zo veel van hoe dat nu precies wordt doorgegeven! Anyway, mooie foto's ook van hun oogjes!

Margot je merrie is wel heel erg spectaculair!! Hebben jullie de paarden ergens op stal staan of aan huis? En blijft je uk nog hengst of gaat hij nog onder het mes?

Lovelance ook weer prachtige foto's, zijn jullie te voet naar het strand gegaan?

panchosil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:14

oooh wat een plaatjes van foto's!!gaaf!!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:40

Telt een friesse kruising ook? Zie hier mijn paardje sinds 2weken Ferro!
Afbeelding
Afbeelding

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:47

Wat een heeerlijke foto's allemaal..!

Zalamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:25

Nog even wat leuke foto's van gister middag. Mango voor het eerst in 8 jaar weer voor de menwagen.
Hij is het niet vergeten! Braaf paard.

Afbeelding

Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:38

Heerlijke foto's zijn er weer voorbij gekomen!

Netjes hoor, Mango zo voor de menwagen, is een mooi plaatje, vooral na 8 jaar!

Ellabellaah, knappe kruising! Ik heb ook een kruising Fries (maar dan met Andalusier)

Lovelance, wauw wat een plaatjes.. Prachtig!

Bullymonster, prachtige merrie, ben benieuwd hoe die het onder het zadel gaat doen :)

Hier weer eens Bandito, mijn 5 jarige Fries x Andalusier, onder het zadel, hij ging wel wat minder helaas net toen er een fototoestel was ;)
Afbeelding

En laatst met de schriktraining:
Afbeelding

Zalamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:20

Weet iemand hoe je er een you tube filmpje op kan zetten?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:04

Mooie Fries kruising :)

Zalamera ook leuke foto's, voor video moet je [video ] ervoor zetten en dan erna [/video ] alleen dan zonder spaties

Jasmijn hij staat er anders knap op hoor :D

Hier onze ventjes nog een keer, niks bijzonders maar even allemaal op stal op het heetst van de dag rond lunchtijd..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:42

@Zalamera, net zoals Laksmi die ons de ogen weer uit steekt met haar plaatjes!

Er zit een knop video, net zoals met img voor foto's, die moet je gebruiken en dan de goede link van Youtube ertussen plakken,
als ie wat moppert in de trant van dat site not recongn. Dan heb je verkeerde link gepakt.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:44

Barroco: Het is een kruising met gelder. Maar hij heeft toch wel heel veel weg van een fries hoor! Moet binnekort even mooie foto's van hem maken als het zonnetje weer eens schijnt. Helaas heeft mijn vader de camera mee.
Die van jou is echt knap zeg! Die heeft naar mijn idee heel wat meer van een andalusier weg.