[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:14

_Saida_ schreef:
Beda -> Niet echt naast de deur dus voor mij.

Ik start ook niet vaak naast jouw deur, dat is namelijk weer niet naast mijn deur :+ :D

Anoniem

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:15

Hedel, daar wil ik misschien ook wel weer gaan kijken :))

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:22

idefix4 schreef:
Ow ja en daarna mocht Sabrina nog op de pony van opa. Ze zou er wel even op gaan draven. Maar toen ze voelde dat die pony nog geen stuur heeft vond ze dat iets te eng. En opa had er zijn 'touwtjes' weer opzitten. Soort bijzetteugels. Wij vervloeken die dingen al, maar opa kan het maar niet afleren. De pony had er overduidelijk last van. Dus de draf ging nog niet door. Opa had gezegd, dat als ze er op geklommen kon komen, dat ze de pony mocht hebben! Nou het scheelde weinig, maar ze zat er dus bijna op! Haar grote neef kan dat absoluut niet, schijnt. Opa weet zeker dat ie het volgende maand niet meer aanbiedt... hihi

Euhmmmmm.... Mijn kinderen onthouden dat soort beloftes heeeeeel goed en heeeeeel lang. Dus Opa kan zijn borst natmaken de volgende keer dat ze komt rijden!

Robijntjah: beterschap meid. Klinkt niet fijn zo'n combi van 3 bij elkaar. :(:) Oei en de vooruitzichten als dit niet geholpen heeft zijn dus ook niet prettig lees ik nu.

Nog even ego: Ga morgen met dochterlief naar K3 in Ahoy. We hebben er zin in *\o/* . Is voor het eerst dat ik zoiets doe. We gaan met trein (lekker shoppen op Utrecht Centraal eerst) en met de metro. Dinsdag was ik al met zoon naar Omniversum geweest. Was ook erg leuk. De voorbereidingen voor K3 zijn helemaal in gang hier. We draaien met regelmaat de single Mamase Mamasa Mamasaka Moembah... of zoiets en heb hem in de auto al knoerdhard gezet een keer zodat ze een beeeeetje voorbereid is op de herrie in Ahoy. We zitten rij 20 dus we zullen wel het nodige kunnen zien verwacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:30

Wat leuk, is dat met dat nieuwe meisje erbij???

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:34

Robijntjah schreef:
Wat leuk, is dat met dat nieuwe meisje erbij???

Yep: Karen, Kristel en Josje. Heb zelf de finale bekeken zodat ik dochterlief kon vertellen hoe en wat. En was zelf ook voor Josje. Ja deze mama is misschien 36 maar soms nog net 5 dus ik heb er echt heel veel zin in. Ga lekker swingen en dansen met mijn barokke lijf (nee ik ben echt GEEN K3 materiaal qua uiterlijk hihi. Dochterlief daarintegen... OK ze heeft hier cap op een BP aan maar je krijgt een indruk:

Afbeelding

Of anders deze

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:36

Aaaah :+:

Hahaha Barokke lijf :')
Geniaal, die ga ik onthouden!

Josje ja, die bedoelde ik!

Ik heb het 1 aflevering gezien en toen wist ik al dat zij het ging worden... :=

Beetje voorspelbaar was het ook wel, blond en belgisch :+
Was vanaf het begin al vrij duidelijk dat ze dat wouden!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:38

Robijntjah schreef:
Aaaah :+:

Hahaha Barokke lijf :')
Geniaal, die ga ik onthouden!

Josje ja, die bedoelde ik!

Ik heb het 1 aflevering gezien en toen wist ik al dat zij het ging worden... :=

Beetje voorspelbaar was het ook wel, blond en belgisch :+
Was vanaf het begin al vrij duidelijk dat ze dat wouden!

Nope! Josje is Nederlands!!!
Haar dans is erg goed, uitspraak hebben ze flink aan gesleuteld wegens nogal Noord-Nederlands accent geloof ik, ze heeft geen sterallures, komt heel lief, neutraal en girl-next-door over. Ik vond het de beste van de 3 laatst geplaatsten.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 22-10-09 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:40

Oh, dat heb ik dan even helemaal gemist :oo

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:40

Robijntjah schreef:
Oh, dat heb ik dan even helemaal gemist :oo

geeft niks.... Ik heb stiekum de hele verkiezing gevolgd haha. En was helemaal pro Josje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:42

Nou, goed zo :)

Ik wil geen kinderen maar het zou toch wel handig zijn om stiekem mijn eigen kinderlijke dromen uit te laten komen :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:45

Robijntjah schreef:
Nou, goed zo :)

Ik wil geen kinderen maar het zou toch wel handig zijn om stiekem mijn eigen kinderlijke dromen uit te laten komen :')

Oeh... vertel??? :+ :D

Ik had enkele dromen vroeger als 10, 12, 15 jarige: Mijn eigen zwarte hengst en mijn grote idool een keer ontmoeten.
De hengst is een ruin geworden :P en mijn idool heb ik maar liefst 2 keer mogen ontmoeten *\o/* (als volwassene en het was eigenlijk nog leuker dan gedacht. Zeker omdat ik als volwassene heel andere dingen over hem wist...)

Soms moet je er gewoon voor gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:46

Ik wil stiekem nog steeds een prinsessenjurk en allemaal van die meisjesspulletjes!

En die kleren die ze voor meisjes nu hebben, oooh, te zoet!
Ik zou me er best mee uit kunnen leven :=

Maar dat doen we dan maar bij kinderen van anderen :Y)

Die prinsessenjurk komt nog wel O:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:53

Haha leuk!

Ja dat eerste een zoon was, was echt geen probleem (alles was welkom haha) en ik schatte mij in als een echte jongensmoeder. En toen werd nr 2 een meid: ook helemaal leuk. Zij vindt het nu al leuk om te shoppen en kleren te kijken. En ik blijk toch ook een echte meidenmama te zijn.

Ze heeft dus een roze kamer, met een lichtroze bed, allemaal Barbie, heel veel My Little Pony en Mega Mindy spullen. Inmiddels wil ze ook wel kijken naar zwarte, rode en andere kleuren dan alleen maar roze. Maar voor Jippe wil ze aan de Sint toch een roze halster vragen :D

Zoonlief trekt gewoon iets uit de kast en doet dat aan. Houdt wel van stoer (vrachtwagens en monstertrucks) maar verkleed zich met zusje en vriendinnetje gerust als prinses :+ Zijn kamer is een en al Lego...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:54

Ja, nou, net als die kamers inrichten enzo, dat lijkt me wel zo geweldig :+:

Alleen dan moet je de kinderen erbij nemen en dat wil ik toch weer niet :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:02

Robijntjah schreef:
Ja, nou, net als die kamers inrichten enzo, dat lijkt me wel zo geweldig :+:

Alleen dan moet je de kinderen erbij nemen en dat wil ik toch weer niet :')

_O- _O-

Logeerkamer inrichten voor neefjes/ nichtjes?

En waar zie je tegenop mbt kinderen/ wil je ze niet? (Hoef je niet te beantwoorden hoor. Ik heb zelf altijd kids willen hebben inmiddels wil ik ze soms best achter het behang kunnen plakken hihi dus ben altijd nieuwgierig naar beweegredenen van anderen waarom geen kinderen. Omdat ik mijzelf daar dus niet in kan verplaatsen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:05

Omdat ik 2 erfelijke aandoeningen heb die ik absoluut niet door wil geven.
Ook omdat ik absoluut mijn vrijheid (nog lang) niet op wil geven en ik een vrij impulsief persoon ben.

Zo allerlei kleine redenen en nog veel meer maar ik wil het gewoon niet :o

Logeerkamer voor anderen ga ik zeker een keer doen :))

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:15

Robijntjah schreef:
Omdat ik 2 erfelijke aandoeningen heb die ik absoluut niet door wil geven.
Ook omdat ik absoluut mijn vrijheid (nog lang) niet op wil geven en ik een vrij impulsief persoon ben.

Zo allerlei kleine redenen en nog veel meer maar ik wil het gewoon niet :o

Logeerkamer voor anderen ga ik zeker een keer doen :))

Ja dat kan ik me wel voorstellen. Mijn beste vriendin en haar man hadden een tijdlang willen uitzoeken wat de kansen waren van het doorgeven van zijn allergien (echt heel heftige voedselallergieen). Hebben het uiteindelijk niet gedaan, want bij hoeveel kans ga je je kinderwens opzij zetten? 25%, 50%, 75%??? Zij hadden beiden een kinderwens en hebben inmiddels 2 kids. De oudste wrs autistisch (asperger), de jongste is nu 1 en die heeft heftige voedselallergie. Zij wilde er wel 5, maar met deze 2 kids willen ze het er toch bij laten. De garantie dat zij een kind krijgt (zoals ze zelf zegt) die ze net zo makkelijk kan voeden als de eerste maar die net zo makkelijk contact maakt als de tweede krijg je nou eenmaal niet. Een combi van beide "afwijkingen" zeg maar even is ook nog mogelijk.

Al is er maar 1 kleine reden dat je geen kids wilt, dan moet je het gewoon niet doen. De druk kan soms erg groot zijn (bij ons, zodra nr 1 een half jaar was: wanneer komt de tweede????). En men kan soms jouw zwaarwegende redenen niet begrijpen of afdoen als niet ter zake, niet zwaar/ groot genoege reden etc. Maar als je niet wil, dan wil je niet. Punt!

Ik ga er een eind aan breien. Voedertijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:19

Asperger is dus bij mij 1 van die aandoeningen :)

En voor mij is het dus al niet makkelijk om zelf een kind op te gaan voeden en dan nog de kans dat het kind het ook heeft. De hel die ik als schoolkind gehad heb wens ik NIEMAND toe...
Gelukkig denkt vriendjelief er net zo over en gaan wij ons prima vermaken met zijn 2-en en wat oppaskindjes :+:

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:32

Robijntjah schreef:
Asperger is dus bij mij 1 van die aandoeningen :)

En voor mij is het dus al niet makkelijk om zelf een kind op te gaan voeden en dan nog de kans dat het kind het ook heeft. De hel die ik als schoolkind gehad heb wens ik NIEMAND toe...
Gelukkig denkt vriendjelief er net zo over en gaan wij ons prima vermaken met zijn 2-en en wat oppaskindjes :+:

Het Asperger (waar ik met mijn studie en werkachtergrond zo het vermoeden van heb) zal wrs bij haar afkomen. Nu zij hem zo meemaakt en na een observatie op peuterspeelzaal voor GGD ofzoiets, is zij gaan lezen op internet over de verschillende vormen in het autistische spectrum, kwam zij zelf ook uit op Asperger. En toen kwam zij erachter dat veel van die kenmerken herkenbaar waren... bij haarzelf! En dat terwijl Asperger meest voorkomt bij jongens. Het was en een schok voor haar en meteen ook echt vele kwartjes die op zijn plaats vielen. Zij heeft dus noioit deze diagnose gehad, bij haar is alles op haar hoogbegaafdheid gegooid.

Fijn dat jullie samen er zo over uit zijn, want dan sta je bij evt druk van buiten gewoon sterker! En voor oppaskindjes kun je ook heeeeeel erg leuk een kamer inrichten en spulletjes kopen. Moet je wel meisjes nemen natuurlijk en dan op MP flink Little Pony's en prinsessen inslaan. Enneuh... ik ben zelf dramatherapeute en ik vond het heel erg leuk me samen te verkleden met mijn clientjes. Of gewoon lekker gek te doen. Doe ik nu ook regelmatig met de kids. Ik ga morgen dus ook echt uit mijn bolletje bij K3. Ik heb alleen het probleem dat sommige leidjes op mijn gemoed spelen. Zodat als ik ze meezing ik in huilen uitbarst. Ben zelf hoogsensitief... En niet alleen met droeve of romantische liedjes. Ook met mamase heb ik het. En waarom???

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:38

Zilfstar: Het gaat steeds beter tussen jou en je paard lees ik wel lekker hoor. Ik vind het wel knap dat jij het een half uur volhoud dat longeren ik doe het alleen even om ze uit te laten razen en meestal zonder lijn ze blijft toch wel om me heen lopen. En dan of erop of ik werk aan de hand.
Veel plezier bij K3.

Ragdollycat: Ik heb nog geboden op het veulen, ik dacht ik heb nog wel een plekkie, en er had nog niemand geboden. Na mijn bod kwam er gelijk een bod van 100 euro hoger en de dag erop was de advertentie weg. Beetje raar vond ik dat

Romantico: Super mooi paard heb je.

Evdpanne: Ik vind dat Shaggy een super leuk koppie heeft en hopelijk komt het met je zadel snel in orde.

Ik heb gisteren heerlijk gereden dus ik zit ook eens een keer op een roze wolk, mijn friesje begint toch eindelijk door te krijgen dat je ook ontspannen en rustig kunt galopperen.

Jelle: niks ergers als snachts niet kunnen slapen van de pijn, hopelijk gaat het nu weer wat beter. Ik ben benieuwd of de osteopaat iets kan vinden.

Nouvel: ziet er super uit op die foto’s

Saida: lekker dat je weer aan de slag kunt met je paardje.

Cloris: die voeten van paarden, blijft vaak een probleem.

Anouk: Wat leuk dat je zo’n goed leeradres hebt gevonden. Ik heb wel geen kinderen maar ik zou ook in een deuk liggen als er zoiets gebeurd vlak voor mijn neus.
Ik ga ook maar eens proberen naar de paardenmarkt in Hedel te gaan is al even geleden.

Idra, ik kan je filmpjes op het werk niet zien zal proberen van het weekend thuis te kijken, ben wel nieuwsgierig.

Spokie, lekker dat je paard zo vrolijk is mijn jonge paard kan ook zo bokken aan de lijn, dan ben ik blij dat ze nog!! Niet weet dat dat ook kan als ik erop zit.
Sterkte met je vader

Jolijn, dat klinkt niet goed een operatie aan je nieren, ik hoop dat het werkt, sterkte verder ook met je hersenschudding.

Bullymonster: leuk paard heb je.

Ik zit al een week op een roze wolk, Boukje is al een hele week heerlijk te rijden, ze was gisteren wel een beetje bang van de wind door de bomen (Sinterklaas komt eraan) maar op de veilige plaatsen in de bak ging haar hals lekker ontspannen omlaag.
Zelfs de galop gaat nu in een normaal tempo en ik kan zelf al wat tempowisselingen in de galop rijden.
Ik zal van de week iemand opdracht geven om foto’s te maken.
Ingrid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:43

Fijn zeg, dat het al een week zo goed gaat :)
Lekker gevoel he? :))

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:22

Idra schreef:
Licor en Napoleon hebben dezelfde vader (Conseller) en die is bruin. Licors moeder was ook bruin, maar zijn 4 grootouders waren wit, vreemd hè... dat bruin is daar even komen aanwaaien :D
Ja, Grado is een paard van uitzonderlijke kwaliteit, hij is calificado. Heeft helaas wat van zijn glorie verloren omdat hij een oude knieblessure heeft, vroeger was hij nog veel spectaculairder. Hij vererft ook erg goed.

Daar heb ik dan even overheen gelezen. oeps. Conseller vererft dan ook mooie paarden hoor! Ach, ja het is niet voor niks een paard met hoog zwijmelgehalte hè? Spanjaarden en Portugezen weten gewoon heel goed hoe een paard er uit hoort te zien. ;)

Anita: Sabrina heeft mijn doorzettingsvermogen. Opgeven staat niet in haar woordenboek. Soms heel irritant, maar met sport is het wel een gave. Ze mist veel lef, maar ze gaat zienderogen vooruit hoor. Voorheen was draf echt huilen, want het was zo eng, en nu dendert ze na 3 maanden toch maar mooi mee met de club. Ze is nog zo jong. We zullen wel zien hoe ze zich ontwikkeld. Ik probeer het wel leuk te houden. Als ze er geen plezier aan beleefd is de lol zo over hè? Maar tot nu toe besluit ze regelmatig om lekker te gaan ponyrijden! Ze heeft er echt zelf voor gekozen.

Zo je verslag over Sun verbaast me! Haha, ik hoor altijd van die relaxte verhalen over hem, maar hij kan af en toe nog wel laten zien dat er pit in zit. Ja, dan ben je idd blij dat je er niet op zit. Word je niet duizelig van zo'n race monster? Als ik mijn rondje vaak te klein maak, word ik heel draaierig. Fijn dat je vader weer aan het opknappen is!

Jellie: Dat zie je verkeerd. Als ik niet op sam let tijdens het poetsen, dan haalt ie ook wat uit. Hij heeft zo inmiddels alle knopen van mijn jas afgetrokken! Dan weten ze dat we om kunnen vallen enzo. Ze zijn niet dom. Ik denk dat Pablo stiekem heeft staan grinniken hoor. Hij had weer 100% Jan zijn aandacht! haha! Sam kan ook dit soort flutstreken uithalen...
Wie doet dat aanprikken van de pees bij Flan? Sterkte maar weer! Hopelijk slaat het weer uitstekend aan!
En Opa's pony is al een maand onder het zadel. Op zich vind ik het wel heel knap van haar dat ze er gewoon op gaat zitten. Het is een heel lief beestje, maar mijn schoonpa heeft weer eens haast. Wel jammer hoor, want hij heeft tijd genoeg. De pony moet nog 4 worden en is echt een dotje. Zo lief en gehoorzaam en dat bij zo'n ongeduld als mijn schoonpa. Zodoende durven we sabrina er wel op toe te laten. Ze is echt schaapmak, maar ja, al die rommel aan haar hoofd vindt Sabrina raar en dan ook nog stuurloos, terwijl Prince soms echt superkleine rondjes loopt voor haar, dat is vreemd natuurlijk. Geef haar een half jaartje en ook met die rijdt ze probleemloos rond. Opa vindt Sabrina het talentje van de familie. Dat is natuurlijk een reuzachtig compliment! Een beetje angst vind ik dan ook niet verkeerd, want opa kan Sabrina zo niet overvragen. Die doet geen dingen die ze niet aandurft, ook al ga je op je kop staan!

Robijn! Dat is minder! Was het een ongelukje? Zelitta in al haar lompigheid... Beterschap! Zo'n operatie gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik duim mee dat hij aanslaat!

Saida: Ik heb ook maar tijd voor één paard. Zou niet weten hoe ik er 2 moet bijhouden. En dan mag ik vast Des er wel bij doen. ;) Prince neem ik al voor mijn rekening. Alleen het rijden doen de kids, maar als Michelle of Bas er op zit, moet ik Prince natuurlijk wel aan een lijntje vasthouden... Als ik er tijd voor had gehad, had ik het wel geweten nu! Dan had ik hier allang een PRE bijstaan. Maar ik moet nog even geduld hebben. Een PRE blijft nu namelijk wel hengst en dan moeten de kinderen hier wel wat ouder zijn.

Beda: Waarland??? Haha! Wat leuk. Jammer dat ik zo ver weg zit, maar zou er bijna voor op de koffie gaan bij mijn tante. Die woont in 't Veld. Da's vlakbij. Mijn opa was een rasechte Waarlander... Zijn boerderijtje stond midden in het dorp naast de frietboer. Inmiddels staat daar een kast van een herenhuis en niemand daar snapt dat de gemeente het heeft goedgekeurd.

Wanda: Die ene kan ik niet meer vinden, maar als ik Dartmoor intik krijg ik alleen op marktplaats al 5 exemplaartjes... Het wijste is wel om het even te verifieren bij het stamboek dan. Veel kruisingen worden ook zo aangeboden, dus let er altijd op dat je de papieren erbij krijgt. Ik kan je zo'n pony aanraden hoor! Als je wil snappen waarom? HAha kom maar eens kijken naar Prince en de felle welshpony's dan zie je meteen wat voor een beginnertje het meest geschikt is.
Opa had duidelijk gezegd: "Als het je nú lukt..." Ze weten dat ze dan maar één kans krijgen.. ;)

Hier zijn we vorig jaar 2 keer naar het 10-jarig jubileum geweest. Eerst alleen met Sabrina, want een kennis vond Michelle te jong. Daarna nog een keer in de Brabanthallen in den Bosch voor Michelle met een andere vriendin van mij en haar stiefdochter. Ze vonden het fantastisch! Let er op: Na de show nemen de dames er echt de tijd voor om alle tekeningen in ontvangst te nemen, duus..... Hier mocht Sabrina de finale zien. Die zat op het puntje van haar stoel... Zij was voor MAdelon...

Robijn: Hedel ligt boven de rook van 's Hertogenbosch. Vlakbij Zaltbommel. Een aanrader hoor! Ze komen echt van heinde en ver. Sommige vrachtauto's komen uit Italië zelfs en ook Noren heb ik er gezien. Er staat vanalles. Ezels, lama's, kamelen, pony's, paarden... Echt een belevenis. Ik mis geen jaar als het even lukt.
Josje is niet belgisch hoor! ;) Ze is harstikke Rotterdams ofzo...Ze is erg aangepakt op haar tongval.
Mijn vriendin haar vader heeft ook Asperge! Ze heeft een moeilijke jeugd gehad idd. Maar het is toch gelukt. Hij is papa van 4 levende kids en de 2 oudsten zijn verongelukt op jonge leeftijd. EEn dronkelap was op ze ingereden. Dat verwerken was voor haar ouders het moeilijkste.

De rest lees ik later!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:40

Maakte me al een beetje zorgen want Jan kwam maar niet thuis. Hij ging Flan en Pablo buiten zetten.. maar belde net.
Heeft geholpen een paard uit de sloot te halen met de brandweer. Heel de kudde over de zeik (waar Flan normaal staat) maar Flan en Pablo staan vanaf t land ernaast samen nieuwsgierig bij de draad toe te kijken :)) :+:

Hoop dat ie snel thuis is, ben hongerig :=

Hosante t gaat nu gelukkig wat beter. Doet nog wel pijn maar t is uit te houden.
Moet gewoon een x langs de HA. Gaaf dat Boukje t zo goed doet +:)+
Hahaha de sint is ook eng :))

Anouk, de dierenarts van de kliniek komt langs. HOeven we daar niet heen.
Wel makkelijk, geen vervoersstress.
Wel fijn dat Sabrina zo standvastig is en niet te ver gaat.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:01

Citaat:
Ja, Grado is een paard van uitzonderlijke kwaliteit, hij is calificado. Heeft helaas wat van zijn glorie verloren omdat hij een oude knieblessure heeft, vroeger was hij nog veel spectaculairder. Hij vererft ook erg goed.

Red Wine is een zoon van Grado maar is echt heeeeeeeel bruin haha.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:18

Ja, Grado vererft zowel bruin als schimmel :D