[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:00

mooie filmpjes hoor lau ziet er goed uit lekker zo langzaam stapje voor stapje

peet rij ze

gab jij werkse ook ik ben aan het werk moet tot 5 uur

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:01

:wave:

super laura!!! +:)+

en verder zag ik een heel mooi boeket bloemen voorbij komen! 8-)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:06

Dankje allemaal!

Ja ik wil echt niks overhaasten Denise. Wil echt alles rustig aan doen zodat hij ook lekker kan wennen. Dus wie weet vandaag een paar stapjes meer hihi...

Ben echt helemaal happy. Loop al sinds gisteravond te stralen hihi...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:07

Zo maar ik ga er weer vandoor. Ga weer naar Hincapie toe!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:10

veel plezier, lekker genieten met dat mooie weer! ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:10

Maus: Leuke border heb je zeg! Grappig die 2 verschillende ogen! Ik snap het trouwens niet helemaal met de beestenboel :o Alles is van jou begrijp ik? Run je dan een eigen (prive) stal?

Karina: Oeh oeh oeh! Veludo lekker aan het lopen! Leuk dier is het toch! :D Hij komt echt al lekker van de grond, hij wordt steeds sterker of niet? *D

Gab: En jij hebt mogen genieten van knappe Veludo! Rijd ie heel anders dan Morrie?

Peet: Zo dan, lekker verwend :D . Mooie bloemen hoor!

Denise: Ik heb ook geen tips... Chico heeft ook wel eens van die korte periodes dat ie weer is wat probeerd.. (zo ook gister :+ ). Maar ik rij er dan doorheen, gewoon doorgaan, en goed te zien afsluiten.. Maarja, ik weet niet precies hoe of wat bij Heike.. Dus ff aan je lesgeefster vragen, succes!

Laura: Whaa, stoer joh *\o/* Doet me echt denken aan mezelf en Chico... Ik vind je 1e filmpje ook echt briljant haha. Als jij gaat zitten, moet je die kop van hem eens zien.. Helemaal van 'heh? Wat doe je nou allemaal'? Die oren zijn straks op jou gericht! En dan stap je af, en dan meteen helemaal naar je kijken, van "hehe, je staat weer, ik kan je weer zien!". Lekkerding is het ook. Goed dat je het zo rustig aan doet! Dat zwabberige hou je nog wel even, voelt heel gek (vond ik :+ ).

Gister ben ik weer lekker naar buiten geweest, samen met stalgenootje en Guess *\o/* . Sinds de laatste 3 a 4 keer longeer ik niet meer te voor.. Meteen erop! En dat doet ie altijd braaf. Gister ook wel, maar meneer deed even het staartje in de lucht, dat betekend: frisjes! Dus ik lette wel goed op.. Hij zat flink de grenzen op te zoeken, extreem naar putten/brievenbussen/verkeersborden te kijken, terwijl ie er normaal zo langs loopt.. Eerst even genegeerd, maar toen toch even "EH!" gezegd, en dat werkte wel..

Was nog wel even schrikken := . Want hij zat te k.loten bij een verkeersbord, en hij gaat al opzij, maar die aso's met auto's hier (grrr :( ) haalt gewoon in! En Chico springt net opzij := . Ik schrok me rot. Gelukkig niet er tegenaan, maar scheelde niet heel veel. Ik heb Chico wel even op zn kop gegeven, want hij zat echt te miepen bij die verkeersborden!! Loopt ie altijd gewoon langs.. Toen we eenmaal lekker gingen draven werdt ie wat rustiger, en liep die weer heerlijk :+: . Hij is ook heel braaf geweest, want toen we nét het strand opgingen, voelde ik hem zakken van achter, hij wou er vandoor gaan! En dat andere paardje ook. Gelukkig bleef die héél goed bij me. Wat bleek? Een hond die heel hard van achter op ons af kwam stormen :( . Gelukkig bleven beide heren heel goed bij ons, en was het daarna meteen over! Toen een heerlijk drafje en galopje gemaakt bij zonsondergang :+: . Zo lekker is dat he! Toen we bijna thuis waren, ging de kudde fjorden die vrij in de duinen staan even aan de kletter := . Gelukkig ging die alleen stilstaan en kijken, en liep toen zo verder! :D Braaaave knol :+:
Oeps, heel verhaal geworden, sjorrie!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:17

dat klinkt als een heerlijke rit! ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:26

Oh, vergat ik op jou te reageren! Ik snap best van je spanning hoor Ellis... Je bent een hele tijd 'zoet' geweest van die val.. :\
En de plek des onheils is dan niet zo prettig nee.. gelukkig kwam je er dit keer wél goed langs.. een hele opluchting denk ik!

maussJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:35

tsjillert schreef:
mauss schreef:
zou je dat willen dan?

had je het tegen mij ??????????

Goedemorgen

Ja, ik had het tegen jou

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:37

Karina, mooie fotos!
Iloon, oooh, dat wil ik ook.. Zit op zich dichtbij t strand (ong. 5km) maar dan moet ik ook weer terug als de zon onder is..
Zometeen toets bio, wish me luck..

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:38

Heeeeerlijk gelest gister bij Piet :D Wel heel anders, maar ik merkte ook dat het werkte en daar gaat het om!
Ik zit er ook steeds aan te denken om te gaan starten, het lijkt me zo ontzettend leuk met Enrique... Maar als je een hengst wil starten moet je eerst L2 zijn geweest en aangezien ik dat nooit ben geweest... grrrr....

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:38

Successs Suus! +:)+

En ik zit er 10 min vandaan, dus in de schemer was ik weer terug.. Oohh, ik heb zo'n geluk met de locatie ook! *D

Leuk Katie! Zijn er nog foto's gemaakt :D ? Enrique is gaaaaf. Kan je niet eerst met een ander paard starten? En ik geloof dat je met Barokke wedstrijden wél B mag starten met een hengst, en zo je punten voor de officiele wedstrijden kan krijgen :)
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 03-04-09 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:39

Ellis - ik ben ook helemaal vergeten op jou te reageren :o sorrie
maar ik kan best begrijpen dat je nog wat ''spanning'' hebt is vrij normaal (vindt ik) maar je bent er goed langsgekomen dat vertrouwen komt straks wel weer helemaal terug tis nu gewoon even wennen.

Iloon - super hoor zo'n lekkere strandrit ben best wel jaloers dat je zo dicht bij het strand zit :o maar gaat lekker zo te lezen alleen jammer dat je hem even op ''zijn plek'' moest zetten maarja dat hoort erbij
en wat betreft heike ik rij ook gewoon door hoor ik geef niet op en op het laatst loopt die (in stap dan) lekker ontspannen en nagefelijk maar het kost hem nu nog een hoop ''moeite'' maar vraag het morgen idd even aan me instructrice zij weet het denk ik wel :p

zo dan :wow: krijg een telefoontje hoelaat ik morgen les heb om kwart voor 8 sochtends dat wordt vroeg me bed uit op zaterdag ;)

maussJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:39

Prinslover: alle paarden die op mijn site staan zijn van ons. Wij staan trouwens ergens op een pension stal en hebben geen eigen stal

maussJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:40

Katie1989 schreef:
Heeeeerlijk gelest gister bij Piet :D Wel heel anders, maar ik merkte ook dat het werkte en daar gaat het om!
Ik zit er ook steeds aan te denken om te gaan starten, het lijkt me zo ontzettend leuk met Enrique... Maar als je een hengst wil starten moet je eerst L2 zijn geweest en aangezien ik dat nooit ben geweest... grrrr....

je kan ook gewoon gaan starten, maar dan start je volgens mij HC. Als je dan genoeg punten hebt gereden tijdens de HC mag je de protocollen opsturen naar de KNHS en mag je in de volgen de klassen starten. Zo mag je door naar de L2. Dit moet je maar eens navragen bij de KNHS

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:43

thnx iloon :)
moet ik maar eens bij jullie op bezoek met goya dus ;)

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:44

Even heel snel..moet zo werken. Reageer vanavond!

Nino had een takje gevonden :+
Afbeelding

Afbeelding

Deze vond ik nog op mijn telefoon.. Soof! Mijn hondje
Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:48

katie - wat gaaf je les van piet hoop dat je snel een oplossing vindt dat je kan starten want jullie kunnen ver komen hoor

Maus - dan heb je aardig wat paarden van jezelf en dan ook nog op een pension stal duur grapje ik had ook wel verwacht dat je een stal van je zelf zo hebben

Amanda - leuke foto's van nino

suus - veel succes vandaag

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:49

Ik heb zojuist de knhs een mail gestuurd dus ik ben benieuwd. Op stal zijn er genoeg paarden waarmee ik wel naar de L2 zou kunnen rijden, maar dat kost tijd en geld. Buiten dat, ik wil lekker met Riekus aan de gang!

amanda89
Enrique trok gister een enorme tak van de boom, had op z'n minst verwacht dat ie van zichzelf zou schrikken, maar dat viel weer alles mee :P

Prinslover
Helaas geen foto's gemaakt :P Komt met dit mooie weer zeker wel binnenkort :D

maussJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:57

de hele paarden sport is een duur grapje

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:02

Laura, gaaf hoor! Is dat je moeder die erbij staat? Van lekker rustig aan heb je later veel plezier, vertrouwen is het belangrijkste wat er is.

Ellis, ik vroeg het me eerlijk gezegd van de week nog af, of je nu helemaal geen last van bibbers had nu je weer aan het rijden bent. Dat moest haast wel, zeker nu je dan ook langs die plek des onheils kwam. Maargoed, bedenk maar dat het wel heel knap zou zijn als je zo'n stunt voor de tweede keer op die manier zou kunnen uitvoeren :D .

Ilona: gelukkig, Chico doet dus ook wel eens een beetje fris haha, maar echt super joh dat het verder zo goed gaat met buitenrijden. Veludo begint inderdaad sterker te worden nu! Nu mijn bodem zo lekker is kan ik veel meer galopwerk meepakken en dat doet echt wonderen voor hem. Hij vind het nu ook helemaal geweldig.

Verder bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:03

Katie, kun je wat meer vertellen over je les van Piet? Wat was er anders en hoe is zijn benadering? Ik heb alleen een keer langeteugel-les van hem gehad maar dat is al wat jaren geleden.

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:12

Waar ik vooral op moest letten was;
1. Dat ik het tempo blijf regelen, Enrique rent erg graag... Maar dat wist ik zelf ook en waren we mee bezig.
2. Ik heb de neiging om, op het moment dat ik de hoek door wil rijden, m'n binnenteugel van de hals te halen. Ik moet van Piet mijn buitenhand openen, wat eigenlijk heel logisch is en perfect werkt!
3. Enrique duikt heel snel dus moet ik zorgen zoveel mogelijk los te laten, wat ik ook al deed.

Piet was gewoon een bevestiging dat ik goed op weg ben en wat extra tips en trucs. Voorlopig kunnen we weer aan het werk. Ik ga ook zo af en toe lessen bij Wijnanda van de Brenk dus ben benieuwd :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:21

Leuk! En wat had hij voor tips voor het tempo regelen? Is echt moeilijk voor een paard wat graag rent maar ook duikt op het minste of geringste. Ik weet er alles van 8-)

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:36

Ja de meest logische, maar gevoelsmatig de moeilijkste... Loslaten... Zodra hij boven tempo loopt een duidelijke ophouding geven totdat gewenst tempo bereikt is en weer loslaten.
Ik moet zeggen dat we daar niet echt specifieke oefeningen voor hebben omdat ik zelf gewoon al heel goed op weg ben, al zeg ik het zelf (H). Door te zorgen dat ik zelf ontspannen ben en overdreven het tempo te regelen met m'n zit, merk ik dat ie al zoveel meer gaat ontspannen.