Bullymonster schreef:Sanne: het was heel gek, de dierenarts sprak over een zware luchtweginfectie. Ali viel bijna om van benauwdheid, maar een dag later leek het al beter.
Hier hebben we dat twee keer gehad met een Shetlander. Blijkbaar zat er iets in het hooi wat een soort allergische benauwdheidsreactie uitlokte. 's ochtends hadden ze hooi gehad, vervolgens begon hij steeds meer te hoesten en toen de dierenarts er was kon hij nog maar 2 passen lopen en moest dan stoppen vanwege zijn benauwdheid, en zei ze dat zijn longen bijna helemaal vol zaten met vocht. Hij kreeg volgens mij een injectie, is op nat gras gezet en de volgende dag was hij weer 100% de oude.
De tweede keer precies hetzelfde scenario, alleen toen kreeg hij het 'foute' hooi 's avonds en wilden geen enkele spoeddierenarts langskomen (die zijn hier allemaal wegbezuinigd
) terwijl het precies hetzelfde was als de keer ervoor en hij ook niet meer echt kon lopen. Toen hebben we een boom het verst van de (natuurlijk stoffige) paddock natgespoten net als het gras eronder en hem die nacht onder die boom laten staan. Volgende ochtend nergens meer last van.
Heel apart...
@ MissDD; hoe krijgen ze het voor elkaar...
Sterkte met het hele circus!
[***] heeft ook weer eens een terugvalletje; gisteren heeft hij in 2 uur 6 millimeter regen over zich heengehad zonder dat hij zijn hals omhad. Gevolg: toen ik langskwam was de voorkant van zijn deken helemaal ingeregend en stond hij met een koude, zeiknatte dekenvoering om hals en borst.
Hij had het koud en had zelfs onder de deken zijn haren opgezet dus heb ik hem een dikkere deken plus liner gegeven, maar toen ik die vandaag afdeed dacht ik: waar zijn mijn spieren gebleven????
Hij heeft dus toch te lang in de verkleumstand gestaan en zuigt dan meteen al zijn bovenlijn- en kontspieren naar binnen dus daar is dan niks van over...
Dus was hij vandaag enorm stijf, en natuurlijk kwam juist vandaag de bekapper. Dus heb ik hem maar vantevoren een biertje gegeven en een Fedimax warmtedeken opgedaan en toen heeft hij heel braaf het hele hoefsmidgebeuren over zich heen laten komen.