Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en daar 5 maand tussen laten, of dat je uit het hooi alle kruiden schijdt van het gras enz....
!!! Ik heb enorm veel aan de hempseed gehad dus.
). Ik hoorde zelfs dat meer wielrenners dit nemen om sneller te herstellen ivm melkzuur.
Bovendien bestaan deze algen vaak (afhankelijk van het merk) voor 50% uit ijzer en bevatten ze ook selenium, en beide wil ik niet overdoseren. Hij krijgt namelijk al een vitamine/mineralensupplement en ik heb geen hooi/grasanalyse en dus geen idee van hoeveel hij van die mineralen in praktijk al binnenkrijgt, dus was dat voor mij de reden om voor whey te kiezen aangezien daar alleen maar aminozuren in zitten en verder niets.
niet dat hij van normale bespiering naar XXL bodybuilder is gegaan, maar dat hij er nu voor het eerst qua bespiering uitziet als een paard dat 24/7 buiten staat met vriendjes en vrijwel onbeperkt ruwvoer krijgt. Ik had geen idee dat de vorm van zijn vitaminen/mineralen/eiwitten voor hem zo belangrijk was, want hij kreeg al alles wat hij nodig had qua ruwvoer en balancers, alleen kon hij daar blijkbaar niet uithalen wat erin zat en raakte hij qua bespiering alsnog ondervoed.

Doordat ik pony's gewend ben ging ik er ook altijd van uit dat eigenlijk elk paard gewoon van hooi + gras kan eten en ze ook allemaal met de juiste omschakeling zonder dek kunnen staan. En nu heb ik dus een watje dat onder een deken moet want anders krijgt hij rugpijn en als je hem alleen hooi + gras voert dan krijgt hij geen spieren.
Bullymonster schreef:Sanne: het was heel gek, de dierenarts sprak over een zware luchtweginfectie. Ali viel bijna om van benauwdheid, maar een dag later leek het al beter.
) terwijl het precies hetzelfde was als de keer ervoor en hij ook niet meer echt kon lopen. Toen hebben we een boom het verst van de (natuurlijk stoffige) paddock natgespoten net als het gras eronder en hem die nacht onder die boom laten staan. Volgende ochtend nergens meer last van.
Dus was hij vandaag enorm stijf, en natuurlijk kwam juist vandaag de bekapper. Dus heb ik hem maar vantevoren een biertje gegeven en een Fedimax warmtedeken opgedaan en toen heeft hij heel braaf het hele hoefsmidgebeuren over zich heen laten komen.