[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:32

Marielle – leuk hoor een nieuw paardje erbij ziet er goed uit ook

Mies – bedankt

Anouk – ja ik mis het ook wel het bijlezen en bijreageren hier maar ik red het gewoon niet, nu dat heike natuurlijk op een andere stal staat kost dat ook wat meer tijd met heen en weer rijden, en dan savonds nog eens naar school en huiswerk maken en overdag gewoon werken van half 8 tot half 6 dus als ik even tijd heb kom ik hier om een hoekje kijken maar ja heb het gewoon te druk.
Wel lief dat je vraag hoe het gaat met ons gaat het hartstikke goed morgen 3 jaar samen dus tijd gaat hard.
Hoe is het met jou en sam en het rijden en met frank natuurlijk en de kids.

Zie ook weer heerlijk foto’s voorbij komen van verzamelen en strekken :9

Cloris – fijn dat het goed gaat met jullie leuk om te lezen dat jullie in november weer gaan starten en super dat die het zo goed doet op blote voetjes

Saida – hoe gaat het nu met rints ben je langzaam aan al weer aan het opbouwen

Lobke – wat een heerlijk filmpje echt super om te zien ik blijf weg van licor :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:44

Lobke Mooi filmpje,zo rustig als jij zit,en zo mooi recht en met stille handen...ben echt stront jaloers!!!En ook jaloers op je paard :P
Erg leuk om het filmpje te kijken.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:04

Ik heb even een en ander gemist. De afgelopen dagen nogal druk geweest met andere dingen. Ik probeer bij te lezen.

Elisa: eens, ieder paard heeft dressuur nodig en met ieder paard is het mogelijk. Alleen de een gaat het stukken makkelijker af dan de ander.

Martine: Flaaf heeft wilde plannen zo aan de foto te zien. Darius met zijn pion. :D Eigenlijk moet je daar wel iets mee doen ook, met dat talent.

Cloris: Goed bezig met Piropo en de wedstrijden zo te horen. Lekker dat zijn voetjes goed gaan.

Marielle: Fijn dat de osteopaat komt. Dat maakt vaak zo'n wereld van verschil.

De paarden zijn zeker goedkoop nu. Er is zoveel leuks te vinden. Alleen af en toe zou je nog argwanend worden van het feit dat ze zo lang te koop staan. Die bij van Iwaarden is ook zo mooi. Maarja ik zou het zelf toch niet snel doen. Zwart heeft wel heel erg veel.

Hier is alles leuk. Het is zo gezellig. Van de week een beetje lesgegeven en vooral heel veel genoten met Aliso. Onze eerste vaste hindenis in het bos gesprongen, eerste rengalop in het bos. En lekker verder met lange teugelen en dressuren en gewoon samen zijn.

Fotootje in de wei aan het lange teugelen
Afbeelding

En hier keek hij zo lief
Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:10

Wanda: Haha, met wat handelen kun je er zo veel als je wil op 2 november vanuit Hedel meenemen. Dan is de Hedelse Paardenmarkt weer... :+ Grote kans dat je er dan nog geld bíj krijgt! Ik zag ergens op MP een heel leuke Dartmoorpony te koop staan. Als je nou iets knuffeligs en berijdbaars wil, dan moet je die kopen!

Robijn: Hoe kom je aan een hersenschudding? Toch niks vervelends meegemaakt? Beterschap!!

Margot, mooie foto's! Aliso mag er ook zijn!

Denise: Sam en ik hadden een mega-dip en krabbelen er langzaam uit weer. Ik let nu heel erg op mijn houding met rijden en probeer rustig te blijven als Sam weer eens besluit dat ie een heel apart soort vogeltje heeft gezien (of iets anders, wat ik niet kan zien). Verder heb ik het dubbele longewerk ontdekt en ik ben nog maar beginner, maar ik pluk daar nu al de vruchten van! Keileerzaam!
Zoow, drie jaar samen! Gaat stiekem snel hè? Ik zal maar niet zeggen hoe lang Frank en ik elkaar al in de weg lopen. 8-)
Frank heeft het momenteel superrdruk. Paddestoelentijd hè? Despi heeft momenteel veel vakantie. Morgen wil ik kijken of ik hem even aan de longe kan zetten. Maar mss kan ie morgen rijden, dus we zien wel.
Sabrina heeft inmiddels 4 keer bij de ponyclub gereden. Vandaag weer een primeur: Ze is van de pony afgevallen! Haha, in volle galop blijft ze er perfect op zitten, maar als ze gaat zitten maffen en de pony schudt zich even lekker uit, kun je haar oprapen! :P Ik kwam niet meer bij. Het was net slapstick... _O- Je zag Prince denken: "Ow ja, er zat nog iemand op!" Sabrina vond het geloof ik minder leuk, maar ze heeft erna weer even op hem rondgestapt en de les was heel goed gegaan hoor.

Nou net even gereden op Sam, maar ik kon me een keer niet concentreren, dus we hebben maar gewoon wat relaxed rondgedobberd. Sam was wel lekker aan het been. Gewoon aantikken en weg was ie! Dat was al even geleden. Nageeflijkheid was wat minder vandaag, maar ja, dat lag waarschijnlijk aan mezelf. Uiteindelijk was ie dat wel en toen zijn we na een drie kwartier rijden gestopt.

En tja, voor Sabrina's avontuur moeten jullie maar even lezen bij Denise. Lag echt helemaal dubbel van het lachen.. :+

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:14

Anouk: ja, leuk de paardenmarkt. Volgens mij is het nog goedkoper dan een konijn uit de dierenwinkel. Oh ik vind dat zo verschrikkelijk zo'n markt.

Fijn dat Sam lekker aan je been was.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:37

Arme Sabrina :o :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:52

Margot: Ik hoop mijn schoonpa altijd tegen te komen op de markt. Die ziet altijd heel veel en we maken er dan samen altijd een sport van om te vinden, waarom een vaak mooi paard daar staat. Maar ik vrees dat het dit jaar wel heel goed kijken wordt. :+ Er zal dit jaar best wel wat goeds tussen kunnen staan. Mijn schoonpa gaat altijd principieel zonder geld en is dan blij om mij tegen te komen. Dan kan ik pinnen en kan ie alsnog dat veulen kopen.... haha! Ik ben een aantal jaar geleden van Hedel naar huis gelopen met 2 A-welsh veulens. Dan is het een takke-eind lopen! Ruim 5 km in de kou!

Marijke: Ja, idd, wat een moeder ben ik dan hè? Maar het was ook zo koddig. Het gebeurde gelukkig aan het einde van de les. De hele les was echt super verlopen. Ze had heel veel lol gehad. En voor dat schudden had ik al gewaarschuwd. :Y) Daarna mocht Michelle uitstappen op Prince en dat heeft heel wat moedermonden open laten vallen. Altijd geinig om een turf van net een meter op zo'n pony te zien rondstappen. Toen schudde hij nog een keer en Michelle keek alleen maar heel verstoord en ging doodleuk verder met haar kipnugget. Michelle heeft nu al veel meer lef dan haar zus. Ben benieuwd hoe die gaat pony rijden...

Ow ja en daarna mocht Sabrina nog op de pony van opa. Ze zou er wel even op gaan draven. Maar toen ze voelde dat die pony nog geen stuur heeft vond ze dat iets te eng. En opa had er zijn 'touwtjes' weer opzitten. Soort bijzetteugels. Wij vervloeken die dingen al, maar opa kan het maar niet afleren. De pony had er overduidelijk last van. Dus de draf ging nog niet door. Opa had gezegd, dat als ze er op geklommen kon komen, dat ze de pony mocht hebben! Nou het scheelde weinig, maar ze zat er dus bijna op! Haar grote neef kan dat absoluut niet, schijnt. Opa weet zeker dat ie het volgende maand niet meer aanbiedt... hihi

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:06

borderjay schreef:
Lobke Mooi filmpje,zo rustig als jij zit,en zo mooi recht en met stille handen...ben echt stront jaloers!!!En ook jaloers op je paard :P
Erg leuk om het filmpje te kijken.

Dankjewel hoor, wat een compliment! Ik vind van mezelf dat ik nog veel en veel stiller moet zitten, mijn bekken is veel te los...

Ik zal nog een filmpje spammen dan als je het goed vindt :D
Eindelijk wat beelden van mijn avontuur in Spanje!

De paarden die je aan het werk ziet zijn:
1. Tonelero (v Grado, 4 jaar)
2. Napoleon (v Conseller en dus halfbroer van Licor, 10 jaar en bereden door mezelve ;) )
3. Unico (v Penedés, 3 jaar)
4. Reserva (merrie v. Grado, 6 jaar, bereden door mezelve) en Riesling (v. Grado, 6 jaar)
5. Imperia met veulen Zarcillo (v Grado)
6. Nitida (halfzus van Licor) met Zarzuelo (v Grado)
7. Nog eens Napoleon aan de lange lijnen, dansend op de traditionele Catalaanse Sardana

Leuk hè :D

En de kür van Papa-paard Grado, al snap ik niet waarom de video zo wazig is...
[/quote]

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:09

Wat een mooie foto's van Aliso, echt een heel leuk dier :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:15

Lobke: Die eerste is wel geinig, zit ik net met een half oog te kijken naar Die Hard 4 voorbeschouwing en komen er hier van die vaten in beeld. Ik rekende op ... KABOEM! maar dat gebeurde niet. :+
Mooie paarden ook joh!!! En Licor zijn broer is dus wit! Dat is apart! Is het een volle broer? Dat is nou echt duo penotti. vererft Licor zijn moeder dan wit en bruin. Is die bruin of wit?

Wowowowow en Grado heeft een enorm kwijlgehalte!!! Wat een mooi paard!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:21

Licor en Napoleon hebben dezelfde vader (Conseller) en die is bruin. Licors moeder was ook bruin, maar zijn 4 grootouders waren wit, vreemd hè... dat bruin is daar even komen aanwaaien :D
Ja, Grado is een paard van uitzonderlijke kwaliteit, hij is calificado. Heeft helaas wat van zijn glorie verloren omdat hij een oude knieblessure heeft, vroeger was hij nog veel spectaculairder. Hij vererft ook erg goed.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:25

Lobke, wat een mooie paarden.

Anouk, leuk hoor die kinderen die paardrijden zo leuk vinden. En de een heeft inderdaad meer lef dan de ander. Hopen dat ze dat blijft houden. En met Sabrina kom thet ook vast wel goed. En lekker dat Sam zo aan het been is. Dan komt de nageeflijkheid vanzelf wel.

Bullymonster, wat een heerlijk paard heb jij zeg.

Denise, ik heb ook weinig tijd om te lezen en reageren. Maar als ik een keertje tijd heb, probeer ik het maar gewoon.

Jolijn, wat heb je gedaan...operatie en hersenschudding. Ik heb veel gemist zeg.

Bedankt voor de interesse voor mijn vader. Gelukkig gaat het iedere dag iets beter. Hij begint mijn moeder al een beetje te irriteren, dus dat is wel een goed teken ;).

Net bij Sunnie geweest. Na zijn slootverhaal had hij lekker dikke benen, dus hij heeft een aantal dagen moeten stappen. Hij was ook wel stijf. Gisteren had ik migraine en kon dus niet naar hem toe. Maar hoorde van Elise haar andere bijrijdster dat hij lekker druk was. Dus heb hem vandaag maar even aan de dubbele longe gezet. Nou....ik was blij dat ik er niet op zat. De stap zat er al niet op. Hij ging gelijk als een gek uitgestrekt draven. Toen hij daar iets rustiger in werd, liet ik hem aangalopperen. Toen ging hij hard!!! En net toen ik dacht dat hij niet harder meer kon, bleek hij toch nog 2 versnellingen te hebben. Echt niet normaal zo hard als hij door de longeerring heen ging. Na 10 minuten kwam hij iets terug in tempo en heb ik hem maar even rond gevraagd. Dat deed hij heel netjes en op het eind liep hij lekker te stofzuigen. Hij had alleen wel een dikke schuimlaag tussen zijn billen. Maar hij is dus weer helemaal het mannetje.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:57

Goedemorgen,

Was om 7 uur al weer op stal om Flan uit haar groep te vissen en samen met Pablo op een stukje land te zetten.
Als t blijft regenen haalt de stalbaas ze binnen. Echt lief! Hoef ik niet heen en weer te rijden.
Mag Flan ook s'nachts binnenhouden zodat ik haar met Pablo buiten kan zetten en dan niet meer door de donkere wei hoef te ploegen :) Denk dat ik dat maar doe. Eind volgende week moet ze weer een week rust ivm t aanprikken van de peesschede.

Hebben gisteren zo gelachen :oo Jan had nog al een dom ongelukje met Pablo :))
We stonden hem te poetsen en tegelijk met de stalbaas te praten. Jan keek dus even niet naar Pablo.
Pablo stapte een klein pasje om en stapte daardoor om de voet van Jan. Dit was eigenlijk de verkeerde voet en Jan verloor zijn evenwicht en lag zo klaboem op de grond := :+ Blootje bleef nog zo op die voet staan ook haha.. uiteindelijk stapte hij er rustig vanaf..
Was echt een vreselijk banketstaaf gezicht :') _O-
Ben wel blij dat t zo is afgelopen en dat Blootje niet van schrik trapte ofzo.. dus gaf ons over Pablo wel een vertrouwd gevoel.
Jan is stijf nu :(:)

Spokie, Sunnie wat dikke benen.. en nu druk bij t longeren.. maar weer t mannetje..

Idra, leuke filmpjes..

Sabrina beetje huiverig mbt opa's pony rijden.. Jammer van die bijzets.. Had leuk geweest al kwam ze erop en kreeg ze hem..

Bully, leuke foto's :) Aan t springen geweest in t bos, gaaf!

Thanx Denise. Bij jou druk. bevalt de stal?

Fijne dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:10

Ik was geopereerd aan mijn nieren en heb een hersenschudding door Zelitta :')

Heb zaterdag een flinke kopstoot tegen mijn neus gehad :oo

Nu ook nog griepje erbij dus gaat lekker :')

Ik kan helaas geen foto's of filmpjes kijken nu want de pc doet errug raar!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:23

Gaaf Lobke!! en Napoleon hoort wit te zijn natuurlijk, mijn Napoleon is ook wit 8-)

Jolijn; geopereerd aan je nieren? jeetje zeg dat lijkt me niet niks. brrr

Bullymonster wat heb je een heerlijk paard om naar te kijken zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:23

Viel wel mee hoor, was via de urinebuis!
Het enige nadeel is dat als deze operatie niet helpt, 1 van mijn nieren eruit moet en dat schijnt nogal een ingreep te zijn :(
Dus duimen maar!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:28

Ai, maar ik begrijp hieruit dat je nieren niet naar behoren functioneren, had je dat al of is dat door iets gekomen, ja sorry dat ik het vraag, als je het te persoonlijk vindt hoor ik het wel :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:30

Oh nee hoor, maakt mij helemaal niet uit :)

Ik ben geboren met een nierafwijking, een ingedaalde schrompelnier rechts.
Tijdens mijn verdere leven hebben mijn nieren meerdere keren problemen gehad, waaronder dus reflux.

Nu heb ik dat dus in die rechterschrompelnier die nog maar voor 5 procent werkt.

Oftewel, die zorgt voor meer problemen dan dat ie werkt!

Nu hebben ze mijn rechterurineleider dus vernauwd zodat de urine niet meer terug naar de nier kan stromen (is de bedoeling) :+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:43

Beda -> Waar moet je starten volgende week? Is het een beetje bij mij in de buurt?

Anita -> Ojee, paps in het ziekenhuis! Wat is er gebeurd?
Iig sterkte voor hem, en beterschap voor jezelf!

Anouk -> Tegen de tijd dat ze de paarden naar stal halen staan er altijd meer te koop lijkt wel.
Jammer genoeg kan ik er maar eentje betalen. ;(

Jolijn -> Ojee, klinkt niet fijn; operatie, hersenschudding en ziek.....
Je hebt zo ff alles tegelijk.
Geopereerd aan je nieren?
Ik weet wel dat je erg vaak blaasontsteking had, heeft dat er mee te maken?
Auwie! Een kopstoot tegen je neus! Dat heeft heel erg pijn gedaan weet ik zeker!
Gaat het wat met de hoofdpijn nu?
Beterschap dan maar!
Zelitta staat dus een beetje op rust nu?

Denise -> Ja we zijn nu weer rustig aan aan het opbouwen, we komen er wel weer! :D
Hoe gaan Heike en jij?

Bullymonster -> Echt een heel leuk paard die Aliso!
En niet alleen Aliso keek lief, jij ook, hahaha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:46

Robijntjah schreef:
Oh nee hoor, maakt mij helemaal niet uit :)

Ik ben geboren met een nierafwijking, een ingedaalde schrompelnier rechts.
Tijdens mijn verdere leven hebben mijn nieren meerdere keren problemen gehad, waaronder dus reflux.

Nu heb ik dat dus in die rechterschrompelnier die nog maar voor 5 procent werkt.

Oftewel, die zorgt voor meer problemen dan dat ie werkt!

Nu hebben ze mijn rechterurineleider dus vernauwd zodat de urine niet meer terug naar de nier kan stromen (is de bedoeling) :+

Zo dan, dat klinkt toch wel heel ernstig, en als die nier wordt verwijderd kan je andere nier het dan allemaal aan?

_Saida_ schreef:
Beda -> Waar moet je starten volgende week? Is het een beetje bij mij in de buurt?

Misschien 1 november in Waarland en anders 8 november in Callantsoog ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:47

Dat is best wel ingrijpend Jolijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:49

Als ik het zo lees eigenlijk wel ja, terwijl het voor mij eigenlijk heel normaal is :=

Saida: Ik heb er eergisteren weer voor het eerst opgezeten en dat ging best goed.
Gisteren gelongeerd! De planning was eigenlijk wel om haar nu weer echt op te pakken :=

Maarja, we zien het wel!

Alles tegelijk dat heb ik altijd :')
Gaat ook wel weer over!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:00

Beda -> Niet echt naast de deur dus voor mij.

Jolijn -> Luister maar goed naar je lichaam, je krijgt er maar één. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:07

Ja, dat was ik ook van plan!

Voel me echt ontzettend bezwaard, deze week net weer begonnen op mijn stage na de operatie, en vandaag weer ziek....
Maarja, ik weet dat als ik vandaag ga dat ik morgen echt niet naar school kan en school heb ik ook al 2 weken van gemist dus is even belangrijker....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:14

idefix4 schreef:
Wanda: Haha, met wat handelen kun je er zo veel als je wil op 2 november vanuit Hedel meenemen. Dan is de Hedelse Paardenmarkt weer... :+ Grote kans dat je er dan nog geld bíj krijgt! Ik zag ergens op MP een heel leuke Dartmoorpony te koop staan. Als je nou iets knuffeligs en berijdbaars wil, dan moet je die kopen!

Oeh, doe mij een link :D ....

of toch maar niet :o manlief ziet me aankomen haha

alhoewel ook weer nieuwsgierig... :+