[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:27

he, wat jammer! Was zo`n mooie kans geweest..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:43

tis ook nog redelijk vroeg in het jaar hè....niet veel keuze dan (dat klinkt cru Verdrietig )

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:00

Ben hier een tijd niet geweest maar lees nu deze eerst vrolijke en daarna zo verdrietige berichten.
Heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat je snel een ander veulentje voor Friesje vindt om over te moederen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:26

Wat jammer van dat pleegveulentje. Maar ik snap het heel goed hoor, dat je haar niet mee gaat geven aan die mensen! Je bent er al 1 kwijt, maar nog 1 weg brengen om daar een tijd te 'logeren' dat zou ik ook niet doen.. Wat jammer dat er geen andere veulentjes in de aanbieding zijn! Dat zou echt geweldig zijn.. Ik hoop dat er als nog 1 vrij komt, die veel aan mams heeft Ach gut

Kjoetie, was sterk en moedig van je om hier toch een berichtje te kunnen plaatsen.. Ik wens je echt heel veel sterkte Ach gut

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:18

Femke heel verstandig om je merrie niet mee te geven, bianca knap dat je een berichtje geplaatst heb, meiden hier zijn geen woorden voor, ik hoop dat ook friesje net als jullie het verdriet snel een plekje kan geven, nogmaal heel veel sterkte, in deze moeilijke tijd.

Liefs Marja

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:30

Farruquito schreef:
tis ook nog redelijk vroeg in het jaar hè....niet veel keuze dan (dat klinkt cru Verdrietig )

Helaas is het wel zo.. Maar wie weet, de hoop niet opgeven!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:39

De merrie droogt natuurlijk ook op, veel tijd is er niet meer. Hoewel het voor haar gemoedsrust waarschijnlijk heel goed zou zijn. Ik vind het zo ongelovelijk naar wat er gebeurt is, dit veulen was zo gewenst en zo welkom. Neem de tijd om dit te verwerken Bianca, een jaar wachten op een wonder is lang, vooral als het wonder dan zo ineens als een droom uit elkaar spat. Femke, ik vind dat je echt heel sterk bent nu, echt heel knap! Ik denk aan jullie.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:40

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen.. Ik vind het zó erg.. Huilen
Ik zat op msn, leuk te praten met mn oude verzorgster van mn shet toendertijd. Toen ze opeens over de paarden begon wie ik miste. En dat ik goed de foto's moest bewaren. Toen ik opeens een onbehagelijk gevoel kreeg, een brok in mn keel en tranen in mn ogen. Er was toch niks met Pitufo he?? Maar ze reageerde niet mee op mn vragen.. Ze deed zo raar. Ik vroeg het aan tiara, een ander meisje van stal op msn. En ja hoor, mijn nacht merrie werd bevestigd. Het kwam er uit; Pitufo is vanmiddag ingeslapen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen MIJN lieve ventje, zomaar dood. Ik heb hem te lang niet gezien, ik wou hem nog een knuffel geven en een zoen.. Maar nee.. Hy is ook dood, net als Yara Huilen
Ben ik janken uit gebarsten achter de computer.. Ik mis hem zoo! En dit gedichtje vind ik ook bij Pitufo passen (is wel bekend, maar toch).
Afbeelding

Als twee lieve bruine ogen vragen
Help me, ik voel me niet fijn
Mag je dan omdat je voelt dit is het einde
Egoistisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort
Dit komt nooit meer goed
En hij krijgt steeds meer pijn
Mag je dan omdat je hem niet kan missen
Egoistisch zijn?

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed
En je zonder hem naar huis toe moet
Met een halster in je hand
En je hart vol pijn
Dan probeer je jezelf te overtuigen
Ik mocht niet egoistisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes
Elke dag samen was een feest
En in al die jaren
Is hij zelf niet één keer
Egoistisch geweest...

Afbeelding

Lieve, lieve, lieve Pitufo ik ga je zó óntzettend missen. Ik hoop dat je nu eindelijk bent verlost van de pijn. De laatste dagen dat ik je zag, was je nog zo levendig. Maar het heeft niet zo mogen zijn. Rust zacht mn schat. Ik zal je nooit vergeten!! Verdrietig Huilen

Afbeelding
Afbeelding

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:42

jetje zeg wat een ongeluk voor iedereen hier... Huilen ontzettend veel sterkte allemaal. Ach gut

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:43

Prinslover, jij ook sterkte. Ik zou ook helemalakapot zijn als mijn eerste verzorgpaardje er niet meer zou zijn. Ik hou ooknog zoveel van haar.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:44

goddomme... het gaat maar door......

heel veel sterkte meis....*geeft een hele dikke knuffel*

Ik heb vandaag Yara's topic doorgelezen, gereageerd (op pagina 16... jemig wat een reacties van iedereen daar.. hartverwarmend) iedereen opgebeld om het te vertellen en de ogen uit mijn kop gejankt.... Maar ik heb ergens een beetje vrede kunnen vinden. De pijn en het verdriet zijn nog heel vers en hebben nog heel wat tijd nodig om een plekje te krijgen.. maar ik heb er een beetje vrede mee.

Nogmaals bedankt voor alle steun jongens, het doet me heel goed..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:48

Prinslover mijn hart huilt zachtjes met je mee...
wat een verdriet toch allemaal....

heel heel erg veel sterkte...Pitufo is nu bij Yara... Huilen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:49

fijn dat je het goed doet kjoetie Ach gut
hoop dat femke en ewin er ook wat steun aan hebben
arme friesje kan helaas niet lezen ..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:50

Prinslover ..sterkte meis , ergens wist je dat het er aan zat te komen maar
dat maakt het er niet makkelijker op en zo onverwachts inene is alles behalve leuk ..sterkte Ach gut

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 03:00

Het zal wel aan de sterren liggen dat het hier niet echt mee zit, prinslover heel veel sterkte meis, het ging dan wel al wat langer niet zo lekker met hem, maar toch komt zoiets altijd onverwacht, erg jammer dat je geen afscheid van hem heb kunnen nemen, maar hij heeft in ieder geval geen pijn meer, en Yara maakt hem wel vrolijk, en anders heb ik daar ook nog 2 hele mooie paarden die hem kunnen opvrolijke, sterkte met je verlies en koester de mooie herrineringen aan hem Ach gut

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:14

Prinslover wat erg Huilen Heel veel sterkte, gelukkig zijn ze nu samen... Ik heb helemaal kippevel hier, ook van je foto's.

Bianc ik kan me amper voorstellen door wat voor een hel jij heen moet gaan, ik vind het super moedig van je dat je toch in Yara's topic bent gaan lezen. Ik heb heel veel bewondering voor Femke die zelf ook goed kapot is maar jou er ook doorheen sleept. Die er elke keer als ze naar stal loopt weer mee geconfronteerd wordt ook door arm Friesje. Gaat het nu al wat beter met haar?
Allebei heel veel sterkte. Ik zou graag willen weten wat er nu precies gebeurd is want ik moet er de hele tijd aan denken.... maar kan me voorstellen dat jullie daar geen zin in hebben om over te praten of het hier neer te zetten. Het mag via PB maar alleen als jullie je daar zelf goed bij voelen.

Heb goed nieuws over Suevo. We hebben rontgenfoto's gemaakt gisteren op de kliniek. Het was wél het griffelbeentje maar het was niet gebroken gelukkig, wel zwaar geirriteerd door een flinke tik die hij daar had gehad. Ook was het botvlies ontstoken dus hij kreeg daar een middel tegen ingespoten en we hebben quadrisol mee naar huis. Met rust, stappen en afspuiten moet het binnen 2-4 weken weer over zijn. Dit is gelukkig met een sisser afgelopen. Ben dus ontzettend opgelucht!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:20

ooohhh prinslover, wat verschrikkelijk...en wat erg dat ze dat niet eerder aan je vertelt hebben zodat je nog afscheid had kunnen nemen...sterkte Vriendjes zijn?

dinkeygirl
dat is weer een beetje goed nieuws na al die nare berichten hier Lachen
gelukkig dat het daarmee opgelost kan worden....

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:35

Prinslover, wat verschrikkelijk. Wat naar, ik krijg er helemaal kippenvel van. Het mag ons hier duidelijk niet meezitten. Verdrietig
Pitufo was een prachtpaardje, en het is verschrikkelijk om op zo'n nare manier hem kwijt te raken. Ik wens ook jou heel veel sterkte toe met het te verwerken en verdragen van dit verlies. Als je er over wil praten; m'n PM-box staat altijd open meis. Ach gut

Kjoetie, ik ben erg blij dat je een beetje rust en vrede in je zelf hebt kunnen vinden. Het is en blijft moeilijk, maar je staat er niet alleen voor, zoals je zag in dat andere topic; 16 pagina's vol mensen leven met je mee, en ook wij leven ontzettend met je mee, en staan voor je klaar als er iets is.
Sterkte. Ach gut

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:02

Prinslover, he wat ontzettend naar zeg...
Kan me voorstellen dat je er kapot van bent...
sterkte...

Dinkeygirl, fijn dat jouw nieuw in ieder geval redelijk goed is!
Sterkte ermee!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:36

Wat een nare berichten de laatste tijd hier zeg.. GElukkig weer een lichtpuntje voor Dinkeygirl..
Vind het moeilijk om nu wat over Goya te vertellen, maar misschien wel goed voor de afleiding.
Ik heb dus 3 zadels te leen gehad, allen zaten ze niet goed, maar toen hier iemand was, die had een zaldi hanover mee. Deze mag ik even testen, haal ik vrijdag op en dan kan ik beslissen of ik één wil kopen. Dit zadel zat als enige mooi op Goya, dus om verdere zoektochten te gaan doen heb ik ook niet zo zin in..

Meiden, heel veel sterkte... Putifio was echt een droom paard.. Veel sterkte!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:44

Kjoetie...fijn dart je eens tart hebt kunnen maken met het verwerken van je verlies.... de weg zal lang zijn...maar de eerste stap heb je gezet. Heel moedig.
Mocht je iets kwijt willen of je gewoon even afreageren... geen probleem..stuur maar een berichtje Knipoog

Ik heb ook heel veel bewondering voor Femke, dat ze zich zo sterk kan houden. Wat voor friesje ook wel nodig is waarschijnlijk. Ik hoop dat ze weer wat gekalmeerd is?

Prinslover wat een vreselijk nieuws. Aangezien het niet zo goed ging met Pitufo zal het voor hem waarschijnlijk het beste zijn geweest...maar ik kan me heel goed voorstellen dat je nog even afscheid van hem had willen nemen. Je hebt een prachtig gedicht geschreven! Heel veel sterkte met het verwerken van dit onverwachte definitieve afscheid.

Dinkeygirl...gelukkig goed nieuws in deze dagen. Fijn te horen dat de blessure meevalt. Verstandig dat je hem nog even hebt laten nakijken door de DA.

Ik weet overigens niet wat er gisteren met Esnueño was. Hij was superheet tijdens de les. Nog nooit met hem meegemaakt. Na een kwartiertje huppelen was die energie weer goed te doseren(we hadden zowaar les met 7 paarden...normaal max 5).
Misschien komt het door het weer...maar misschien ook dat ik hem wat extra brok/muesli geef als we hard gewerkt hebben... Ik ben benieuwd of hij de volgende keren ook weer zo druk is...

Gaan er nog mensjes van hier naar Oenkerk zaterdag?? Naar de showdag voor Brooke Hospital?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:54

Wat een nare berichten, Prinslover heel veel sterkte! Gelukkig voor Dinkeygirl een lichtpuntje en ook voor Kjoetie iets om naar uit te kijken zag ik. Hopelijk helpt Yippie je afleiding te geven voor je gemis van Yara. Die Femke is een meid uit duizenden voor je!!

Ikzelf zit ook niet helemaal lekker, gister heb ik onwijs fijn gereden op Capriola maar ze was behoorlijk bezweet erna. Maar ze stond gister avond rustig in de stal en had goede eetlust. Heb haar toen ze droog was nog ff lekker geborsteld en ze keek tevreden. Vanmorgen heeft ze alleen haar brokken laten staan en in de wei begon ze wel meteen aan het hooi. Toch zit het me niet helemaal lekker.... ik doe heel rustig aan, rij haar 3 keer in de week ong een half uurtje gewoon basis zeg maar stap draf galop met voltes en de simpele oefeningen om haar in conditie te houden. Dit moet toch kunnen op 9 maanden dracht??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:11

Kjoetie, allereerst nogmaals heel veel sterkte...
Hopelijk kun je het snel een plekje geven...

Soeske, wat fijn dat dat zadel beter lag dan de andere 3!
Lijkt die op de New Kent of is het een heel ander zadel (foto?)?
Mijn zoektocht naar een passend zadel gaat ook nog steeds door...

Regine, vervelend zeg, kan me voorstellen dat je dan niet helemaal lekker zit...
Misschien heeft ze gewoon even een klein dipje...
Even goed in de gaten houden en even de temp. opnemen voor de zekerheid een paar dagen.
Rustig wat beweging geven is alleen maar goed, daar kan het volgens mij niet aan liggen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:32

Het lijkt mij dat men voor een iberisch paard ee iberisch zadel koopt. Die andere zadels zijn echt op de gemiddelde warmbloed gemaakt en die hebben gewoon een andere schoft en rug.

Het was hier gisteren een feestdag. Alles dicht. Even vergeten. Stond dus met pakjes bij het postkantoor. Die heb ik maar in het café achtergelaten en gaan vandaag alsnog weg.
Na Branca even aar huis dingetjes ophalen en opmaken en dan doorscheuren naar de manege , hopende dat ik Ricaro nog tref. Anders moet ik morgen weer hee. Dan is hij er ´smiddags.

Nou ja, in elk geval woont mijn viendin Trish dichtbij de manege, dus het is nooit voor niks. Ze is op het moment heel ergens anders aan het huiszitten, maar komt toevallig naar haar eigen huis om schoon te maken achter werklui aan.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:51

Prinslover, sterkte meid.
Afscheid nemen komt altijd te vroeg en als je geen afscheid hebt kunnen nemen is het helemaal moeilijk te weten dat je hem niet weer zult zien.