Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:11

Super, L_Vie

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:23

Er word bij ons op stal gevoerd door de gene die uitmest (elke dag een ander) maar gras staan ze niet meer op. Hopen dat ze er zondag een beetje aan gewend is

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:08

Lekker Vie, mooi in galop!!

Hier staan ze heel de winter nog op gras, maar dat groeit straks niet meer en zit ook niets meer in qua voedingswaarden behalve wat water :) Dus ze gaan straks volledig over op het hooi.
Mijn merrie verdraagt geen kuil, nu met haar slechte slokdarm sowieso niet meer, maar daarvoor werd ze ook snel verzuurd, haar lichaam kan het gewoon niet goed opnemen of aan of hoe je het ook noemen wilt. Maar ze reageert er gewoon niet fijn op.
Voor mij geen kuil meer...

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:45

hier gaan ze vanaf maandag ook over op hooi. dan schijnt het natter te worden en moeten ze het land uit.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:12

Hier staan de paarden alweer bijna een maandje binnen. De meeste krijgen kuil bij ons, een enkele hooi.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:04

Hier ook te nat op het land zat ook niet meer genoeg voeding in het gras nu op kuil dus en hooi, gelukkig had ze niet al te veel kuil

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:14

Hier nog buiten in de wei. Per paard wordt hier gevoerd de ene hooi andere voordroog. Ik hoop dat ze nog even buiten mogen spelen

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:21

Hier verschilt het best wel. Volgens mij krijgen ze nu weer kuil, terwijl ze vorige week nog hooi kregen. En ze staan bij ons alweer even binnen.

Goh Verna was vandaag weer een echte merrie :')
Wel heel snel op der teentjes getrapt. Weet niet of het kwam doordat ze nu dus binnen staan en ze twee dagen niks gedaan had, of dat dit nog steeds met hengstigheid te maken had. Opzich was ze niet echt heel druk ofzo, maar blijkbaar kropte ze t op, want kreeg bij het aanspringen in galop wel een paar bokken :') En Verna die bokt echt nooit! bij mij niet iig, een vreemde gooit ze er wel op die manier af :+ en vervolgens zette ze t op een racen. Dus ik direct op de rem en ze was me toch verontwaardigd _O-
Nouja, zo gingen de galoprondjes dus vandaag :+
Heb haar na het rijden nog even in de bak gezet. Toen we naar de bak liepen wou ze meteen eten, maar nee dat mocht niet van mij en ik geef haar dus een klopje op der kont, zo van "hee loop eens door". nohhh je had die blik moeten zien _O- en vervolgens bokkend de bak in rennen en weer op mij af komen, van "Ik deed toch niks 8)7 "
mafkees :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:05

Top lauke! Gewoon blijven aanpakken!!
Nee is nee.. en dat blijft zo!
Altijd leuk dier verrassingen!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 07:18

Bij de nieuwe stal waar Carolien nu staat gaan ze het hele jaar door de wei in en krijgen ze het hele jaar door hooi als ze op stal staan. Ze staan van ongeveer 10 - 16 uur buiten en op stal krijgen ze dan weer hooi.
De vorige stal kregen ze in de winter kuil, wat ook aan de koeien werd gevoerd. Ik had het idee dat Carolien daar behoorlijk van groeide en ze kreeg er dunne mest van. En daar kwamen ze wel het hele jaar buiten maar rond deze tijd worden ze van het gras afgehaald en komen ze in een zwarte aarde landje te staan en als dat te blubberig werd en de 1 na de ander mok kreeg kwamen ze op een verhard stuk te staan. Niet echt ideaal.
Dus ik ben blij met de verhuizing, hele jaar gras en hele jaar hooi + de rest van de veel betere verzorging *\o/*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:01

Super dat dat daar kan, Els. Kan niet overal. Hier gaan ze met een dikke maan of misschien wel eerder weer van het land af. Ligt aan hoeveel regen we de komende tijd nog krijgen.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:48

Lauke schreef:
Hier verschilt het best wel. Volgens mij krijgen ze nu weer kuil, terwijl ze vorige week nog hooi kregen. En ze staan bij ons alweer even binnen.

Goh Verna was vandaag weer een echte merrie :')
Wel heel snel op der teentjes getrapt. Weet niet of het kwam doordat ze nu dus binnen staan en ze twee dagen niks gedaan had, of dat dit nog steeds met hengstigheid te maken had. Opzich was ze niet echt heel druk ofzo, maar blijkbaar kropte ze t op, want kreeg bij het aanspringen in galop wel een paar bokken :') En Verna die bokt echt nooit! bij mij niet iig, een vreemde gooit ze er wel op die manier af :+ en vervolgens zette ze t op een racen. Dus ik direct op de rem en ze was me toch verontwaardigd _O-
Nouja, zo gingen de galoprondjes dus vandaag :+
Heb haar na het rijden nog even in de bak gezet. Toen we naar de bak liepen wou ze meteen eten, maar nee dat mocht niet van mij en ik geef haar dus een klopje op der kont, zo van "hee loop eens door". nohhh je had die blik moeten zien _O- en vervolgens bokkend de bak in rennen en weer op mij af komen, van "Ik deed toch niks 8)7 "
mafkees :+

Hahaha geweldig!
Een echte merrie :D

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:02

Moet zeggen dat ik dit gedrag helemaal niet van der ken :')
Maar heb haar dan ook niet vaak hengstig meegemaakt want ze was steeds drachtig :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:05

Fijne plek zo te lezen Caro Hoe is het met de medicatie?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:47

Laura1982 schreef:

Gaat goed! Ik heb gisteren gewerkt en toen alleen paracetamol genomen en veel uitstralingspijn gehad. Vannacht op de tramadol wel goed geslapen gelukkig en vanmorgen toen ik op het werk kwam meteen maar een tramadol genomen. In de loop van de ochtend verdween de uitstralingspijn grotendeels en is nog steeds grotendeels weg. Ik heb eind van de middag de binnenbak uitgeprobeerd bij de nieuwe stal en ook op het paard geen probleem gehad. Wel een zeurende rugpijn, maar geen pijnscheuten en daar valt wel mee te leven. Dus als het zo blijft en hopelijk nog verder verbeterd dan ben ik helemaal blij!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:06

Fijn Caro_MarjaH dat je niet heel suf wordt van de tramadol. Wat een luxe een binnenbak ( klein beetje jaloers :D )

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:10

Vandaag onderlingen gereden. Ging veel beter gelukkig. Wel nog moeite met loslaten van mijn paard waardoor ik mijn schouders aanspan en houding en zit onrustig is

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:14

Fijn dat je lekker gereden hebt jenny! Als wij L1 starten ben jij er alweer uit :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:16

Haha geen idee we zullen t zien

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:46

Caro_MarjaH schreef:
Laura1982 schreef:

Gaat goed! Ik heb gisteren gewerkt en toen alleen paracetamol genomen en veel uitstralingspijn gehad. Vannacht op de tramadol wel goed geslapen gelukkig en vanmorgen toen ik op het werk kwam meteen maar een tramadol genomen. In de loop van de ochtend verdween de uitstralingspijn grotendeels en is nog steeds grotendeels weg. Ik heb eind van de middag de binnenbak uitgeprobeerd bij de nieuwe stal en ook op het paard geen probleem gehad. Wel een zeurende rugpijn, maar geen pijnscheuten en daar valt wel mee te leven. Dus als het zo blijft en hopelijk nog verder verbeterd dan ben ik helemaal blij!

Als je het met paracetamol af kunt zou ik je dat echt aanraden! Tramadol is echt troep ;-)
Ik werk in de zorg.. Zodoende :p

Gelukkig gaat het wel beter ;)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 07:14

L_Vie schreef:
Als je het met paracetamol af kunt zou ik je dat echt aanraden! Tramadol is echt troep ;-)
Ik werk in de zorg.. Zodoende :p

Gelukkig gaat het wel beter ;)

Ik weet het, ik werk in het ziekenhuis ;-) Maar ik neem zo min mogelijk. Ik mag ip 3x dd 1-2 capsules en heb sinds donderdag pas 4 capsules gehad. Maar ik neem wel als ik net op het werk ben, anders hou ik het daar echt niet vol. Vanaf morgen ben ik 4 dagen vrij en omdat het de rijvaardigheid beinvloed denk ik dat ik dan alleen maar 's avonds neem zodat ik goed kan slapen.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:05

We zijn weer terug, eerste x tussen hekjes madam wilde eerst de ring al niet daarna de hoekjes waren eng. Al had ze wel de turbo aan staan gelukkig voor mij gevoel best aardig gereden had 165 puntjes op na de volgende keer

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:11

Bij ons ging het gister niet zo goed. Ernstig last van de wisselaritis. Punten waren streng maar rechtvaardig en dus verre van een wp!

Gelukkig dinsdag en zondag weer les :)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:51

Ik heb altijd wel als ik zo rijd dat ik dan nog meer me best wil gaan met het verder trAinen. Ik ga niet bij de pakken neer zitten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:17

Hier vandaag lekkere bosrit gemaakt.

Jammer, Jamiejoyce en Sanet.