Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
madelief88 schreef:Strak plan! Wanneer is het ook al weer?
Lijkt mij zelf het interessants om sowieso de volwassen hengsten te zien
Gaat even programma bekijken..
madelief88 schreef:Furia gaat als de tierelier de afgelopen dagen, heeeerlijk
Vandaag heeft mijn bijrijdster les met hem, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Alleen in de kudde is nu toch behoorlijk wat onrust, om eea reden moet Limo Furia nu de hele tijd hebben.
Er stonden eerst merrie's naast, die zijn nu ergens anders gezet want waarschijnlijk veroorzaakte die de strijd. Ik hoop het, want hij zat weer flink onder de wondjes. Nog even dit weekend aan kijken en anders een oplossing bedenken. Nadeel is dat ik het niet zie gebeuren, maar krijg het te horen van stalgenoten.
En uiteraard zijn de wondjes een goede indicator.
Furia vertoont in de omgang door die onrust ook wat macho gedrag, niet naar mij.
Maar veel hinniken, aan zijn eigen mest ruiken, zijn geslachtsdeel tegen zijn buik aanslaan.
Maar hij schijnt zichzelf niet te verweren, af en toe is paardengedrag maar een raar iets.
Ik zou zo graag willen dat hij een leuk sociaal leventje heeft met andere paarden.. Maar niemand lijkt hem te mogen, arm paard, want hij zoekt altijd wel zelf contact op. Zou het toch zijn kleur zijn?
madelief88 schreef:@Branka, de zondag lijkt mij wel interessant, is ook een clinic van een Spaanse ruiter en veel andere Spaanse clinics. We zijn goed vertegenwoordigd dit jaar op HE zeg
spokie79 schreef:Branka, wat heb je allemaal gedaan in je les? Ik herken dat probleem...haha. Dan wil je verdergaan waar je met je les gebleven was.
spokie79 schreef:Ik ben juist wel blij dat Nadiem in een gemengde kudde staat. hij is sowieso wel braaf, maar hij lijkt dan toch stabieler (behalve als er een verandering in de kudde is geweest, dan is hij even helemaal van slag). Ik ben ook zelf blij dat hij dan lekker kan spelen. Hij heeft ook verschillende vriendjes en speelt ook echt met de andere ruinen. Soms gaat het er wild aan toe (lijkt het), maar dan staan ze ineens weer te kroelen. En als hij blij is, ben ik ook blij.
madelief88 schreef:Hmm, zaterdags komt Jean-Francois Pignon, ook erg interessant!
Zondags komen de oudere hengsten OHZ, zaterdags de 4 jarige hengsten en de ruinen, en nog veel meer merrie's. Moet je zelf anders ook maar even kijken, er staat zoveel op!