[Verzameltopic]Barokke Paarden ITP. Max 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [Verzameltopic]Barokke Paarden ITP. Max 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:24

Wauw, wat een hoop "nieuwe" paarden komen er ook bij zeg. Knappe lusi en knappe anda! En ook van de "bekende" weer héle gave. Genieten hoor!! <3

Baldomero, is dat dé baldomero die Lisenka heeft gefokt?? En Zalamera, wat een plaatje van een paard is dat nu al zeg, wow.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:15

tja.... Grafito kunnen we niet tegenop natuurlijk!
Door, wat een lekkere pup is jouw lusi nog!!

Heb nog wel wat plaatjes voor jullie
Steigeren doet hij dus op commando en hier komt hij net weer neer. Woest haar!
Afbeelding
en hij kan ook met de zweep overweg! (niet voor gaan staan want dan heb je een pets te pakken! :+ )
Afbeelding

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:43

Lusitano, dank je wel !!
Wat een onzettend leuke foto's ! Die bovenste is GAAAF, zo met die manen en die onderste met die zweep...... geweldig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:22

Door, wat een mooi oog heeft jouw paard, ontzettend lief!

Grafito is natuurlijk een mooi voorbeeld voor onze schimmels, nog even wat jaartjes wachten.

Is Baldomero zo bekend dat hij Dé Baldomero wordt genoemd?? :D Is ook heel toevallig idd van Lisenka...en eerlijk gezegd in mijn zoektocht de eerste Anda die ik heb bezichtigd, iets wat ik nooit zo maar zou doen, maar heb hem zelfs vies, dik en zonder gezien te hebben hoe hij liep, gekocht :+ ....een mega risico, want ik kende het paard helemaal niet, maar omdat hij nog zo jong was, hadden we zoiets, gewoon proberen....Hij is echt mooi opgeknapt na een paar maanden hier...maar zoiets is een uitdaging voor mij, op een of andere manier komen paarden hier tot rust en worden ze heel hanteerbaar en mooi....

We zien nu al dat hij wellicht al iets is gegroeid en zijn ogen zijn ook al groter geworden, hij komt steeds beter in model.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:27

Baldomero is gaaf! Hij was als veulentje al zo leuk. Ze spamden altijd prachtige actie foto's van hem. Uiteindelijk was hij toch voor verkoop. Altijd al benieuwd gebleven bij wie hij terecht was gekomen en vooral, hoe hij eruit kwam te zien als die groot was.. :D . Leuk dat ik hem hier kan volgen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:34

Je wens verhoord, wij vinden, :D :D :D dat hij heel mooi gaat worden..

En ik ben van plan om er een zorro paard van te maken....hahaha...of een http://www.jfpignon.com/ paard... :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:40

Hahaha altijd leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:45

Als ik die man zie, voel ik mij zo nietig en klunsig...

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:14

@Lusitano, ja, het is inderdaad een pup. Volgens mij zal hij door zijn gekke oog ook altijd zo'n pup blijven.
Dat woeste haren hoofd van jouw paard is ook erg gaaf :D

Russel, dank je. Ik wil ook een http://www.jfpignon.com/ paard van Chitembo maken. Om onszelf maar eens een doel te stellen :+

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:38

andamoon schreef:
Zasread thks !

Lakshmi, dank je wel voor de compliemten de de mooie filmpjes, je weet het : "Van die kleurtjes, krijg ik nooit genoeg" Dus als je nog meer filmpjes hebt....... posten !

Talithah, dank je wel voor je lieve compliment... :o

Lissel mooie fries !!! <3

Alik, bedankt ! Houd ons maar eens op de hoogte, best wel leuk dat je dit bij het lab van VAN Haeringen kunt laten onderzoeken !

Zooooo ik moest wel ff zoeken waar het ter sprake was geweest :+ maar ik heb de uitslag van de DNA tests van mijn pup en beeb.

Guda heeft de schimmel mutatie, ze is homozygoot en wordt dus met zekerheid uiteindelijk een prachtige schimmel.

Diaz is geen drager van de mutatie die verantwoordelijk is voor de kleur schimmel en blijft dus zijn mooie smokey-black kleur houden (zijn kleur is dus nu ook officieel smokey-black)

panchosil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:43

russel schreef:
Als ik die man zie, voel ik mij zo nietig en klunsig...

nou......ik voel me een klunsje hoor 8)7
Wat prachtig wat hij doet!!! <3

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:40

Ik ben hier even niet geweest en wat heb ik een berg gemist. Wat een mooie lusitano's van Lusitano en Door.
En wat staat de Brazilliaanse Fries weer prachtig op de foto!

Grafito doet het weer goed als model zoals altijd. :P

Verder zag ik nog veel meer prachtpaarden voorbij komen.

Aliso nog even tijdens het spelen op de grond. Vorige week heeft iemand een shoot gemaakt, dus ik heb wat leuke plaatjes. Ik doe de laatste tijd ook wel wat met het pignon stuk, maare je kan beter een Pignon mens van jezelf maken dan een pignon paard, dat is de truc denk ik zo. :D Ja, Pignon is wel heel erg gaaf inderdaad.

Verzameld galopje
Afbeelding

Passage
Afbeelding

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:43

Bullymonster, lovelance: Dubbel post ???? Dank je wel voor het compliment....

Aliso is GAAAAAF, mooie foto's ook !

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:51

Alik schreef:
Zooooo ik moest wel ff zoeken waar het ter sprake was geweest :+ maar ik heb de uitslag van de DNA tests van mijn pup en beeb.

Guda heeft de schimmel mutatie, ze is homozygoot en wordt dus met zekerheid uiteindelijk een prachtige schimmel.

Diaz is geen drager van de mutatie die verantwoordelijk is voor de kleur schimmel en blijft dus zijn mooie smokey-black kleur houden (zijn kleur is dus nu ook officieel smokey-black)

Interessant, maar wat betekent dat smokey-black dan ? Beetje echt donkergrijs of juist stekelharig ?

Grappig hoor dat dit kan..... Ik weet wel dat destijds bij mijn PRE hengst Grafito dit ook is onderzocht i.v.m. het doorgeven van zijn schimmelkleur of juist niet...... Daarom vroeg ik er ook naar.. Jij hebt je er een beetje in verdiept. Hij is geloof ik wel zo zijn dat zelfs schimmelvaders met een bewezen zwartgen (dat heet zo toch ?) Op basis van een 50 - 50% kans geeft op een donkerblijvende nakomeling bij een donker gekleurde moeder...... Aangezien jij er waarschijnlijk veel meer van weet, hoop ik dat je me kunt vertellen of dat ook zo is.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:10

Wat doet Aliso het ontzettend leuk! Ik wou dat ik daar het geduld voor had. Sam leert graag trucjes maar mijn kunstjes zijn een beetje uitgeput :-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:30

Rivano, hier zeggen we gewoon dat Toobs 1 hele hele hele grote zwarte stip is...
Meer stip kan je niet krijgen...

Vreule wel knappe dame hoor, waren eigenlijk trouwens op die ene foto niet de kleurtjes die opvielen, maar de goal.

Lusitano, heerlijk zo met die wilde haren!

Door..... agossie, van die ik ben heel lief en schattig oogjes.... Heerlijk koppie heeft Chitembo.

Grafito, tja,... wat moet je daar nou nog van zeggen, is knap, blijft knap...

Lovelance, op die manier van trainen, maak je als baas ook nog heel wat km's!
Braaf paard!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:45

Bullymonster want een heerlijk paard heb je zeg! echt een knapperd!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:48

Thanks! De foto's waren van mij. Ik zit alleen bij lovelance thuis en dacht dat ik onder mijn account ingelogd had. Vervolgens dacht ik haar post verwijderd te hebben. Niet dus.

Ik loop zo af en toe inderdaad wat af. :)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:27

Sjolvir schreef:
Grafito, tja,... wat moet je daar nou nog van zeggen, is knap, blijft knap...
Sjol dank je wel

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:32

andamoon schreef:
Alik schreef:

Interessant, maar wat betekent dat smokey-black dan ? Beetje echt donkergrijs of juist stekelharig ?

Grappig hoor dat dit kan..... Ik weet wel dat destijds bij mijn PRE hengst Grafito dit ook is onderzocht i.v.m. het doorgeven van zijn schimmelkleur of juist niet...... Daarom vroeg ik er ook naar.. Jij hebt je er een beetje in verdiept. Hij is geloof ik wel zo zijn dat zelfs schimmelvaders met een bewezen zwartgen (dat heet zo toch ?) Op basis van een 50 - 50% kans geeft op een donkerblijvende nakomeling bij een donker gekleurde moeder...... Aangezien jij er waarschijnlijk veel meer van weet, hoop ik dat je me kunt vertellen of dat ook zo is.

Smokey black is een zwart paard met een verdunningsgen. Dus het gen waarmee ee nbruine valk, of een vos palamino wordt. Smokey Black zie je niet echt bij de paarden, ze lijken gewoon zwart, ze dragen alleen dus wel dat gen, waardoor ze hem door kunnen geven.

Een hetrozygoot schimmel (dus naast het schimmelgen een kleurgen) geeft idd bij gekleurde paarden 50% kans op een gekleurd paard ,ondat hij of het ene of het andere gen doorgeeft. 2 hetrozygote schimmels kunnen samen ook een gekleurd veulen krijgen, de kans hierop is 25%. Fok je met een homozygote schimmel geef taltijd allee nmaar schimmelnakomelingen, omdat schimmel dominant is over alles.

panchosil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:52

Aliso!oohh man man!wat een plaatje van een paard!!!....... <3

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:00

Wat een heerlijke plaatjes weer! Ik post er ook even 2 die ik vorige week gekregen heb van de L&D meet :D Zit op vakantie even achter de pc en kan gewoon niet laten O:)

Afbeelding

Afbeelding

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:03

Hey Daniele, Ik zag jou en Jauke op holland got talent. Cool hoor!
Wat onwijs gaaf dat Jauke zo rustig bleef, en stoer dat je gewoon hebt meegedaan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:05

owww waren hun dat ? Snel ff youtube...

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:06

Cyrina schreef:

andamoon schreef:

Alik schreef:
Smokey black is een zwart paard met een verdunningsgen. Dus het gen waarmee ee nbruine valk, of een vos palamino wordt. Smokey Black zie je niet echt bij de paarden, ze lijken gewoon zwart, ze dragen alleen dus wel dat gen, waardoor ze hem door kunnen geven.

Een hetrozygoot schimmel (dus naast het schimmelgen een kleurgen) geeft idd bij gekleurde paarden 50% kans op een gekleurd paard ,ondat hij of het ene of het andere gen doorgeeft. 2 hetrozygote schimmels kunnen samen ook een gekleurd veulen krijgen, de kans hierop is 25%. Fok je met een homozygote schimmel geef taltijd allee nmaar schimmelnakomelingen, omdat schimmel dominant is over alles.

Dan is Grafito dus een hetrozygote schimmel :j
Laatst bijgewerkt door andamoon op 28-07-11 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt