[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:21

Oeh verkleuren inderdaad! Heb ik wel een tip voor.. oerbalans van ecostyle geven! Ik geef het nu 2 maanden en het duurt even voordat het echt goed opgenomen is en je resultaat ziet. Floris begon bruin te worden maar begint nu echt terug zwart te worden!!

Gisteren kon ik hem voor het eerst een beetje afspuiten, z’n voetjes dan.. bleef braaf staan.. echt fijn! Ook nog eventjes buiten gewandeld een klein stukje. Braaf is die!! Afbeelding
Afbeelding
Oh en ik heb z’n kaak lijn en baard voor het eerst goed en netjes geschoren. Hij keek heel zielig maar kon geen betere leukere foto maken haha
Afbeelding

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:16

Oh wauw, dat oerbalans zo’n verschil kan geven!

Ik heb eerder in dit topic wel eens gereageerd dat ik opzoek ben naar een leuke Fries.
Nu ben ik uitgekomen bij friesian horse stables (frysk-Andaluz). Heeft iemand hier toevallig ervaring met deze stal? Klinkt als een hele mooie manier van verkopen :). Vraag me ook een beetje af of ze in mijn prijsklasse vallen ( onder de €10.000).

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:08

Frysk Andaluz geen ervaring mee.
Heb mijn paard bij Pieter Wijbenga gekocht, en vind dit wel een fijn adres.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:45

Ik heb tijdens m'n zoektocht contact gehad met Frysk Andaluz, aardige mensen maar hun prijzen waren boven m'n budget. Ik heb nu een Fries uit Friesland, daar liggen de prijzen een stuk lager.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:54

Nadia schreef:
Ik heb tijdens m'n zoektocht contact gehad met Frysk Andaluz, aardige mensen maar hun prijzen waren boven m'n budget. Ik heb nu een Fries uit Friesland, daar liggen de prijzen een stuk lager.

Zou je mij in PB willen sturen waar je hem weg hebt? Frysk-Andaluz was ook boven mijn budget! Het lijkt wel alsof je nergens een gezonde Fries voor €8000 kopen kunt..

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:58

Een vriendin van mij zoekt namelijk een Fries voor het bovenstaande bedrag. Ik zoek zelf in een nog lagere prijsklasse, wat de zoektocht enorm lastig maakt

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 16:18

xIeer schreef:
Een vriendin van mij zoekt namelijk een Fries voor het bovenstaande bedrag. Ik zoek zelf in een nog lagere prijsklasse, wat de zoektocht enorm lastig maakt

Stal de haar heeft vaak jonge beesten staan vanaf 4000

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:51

Absolem schreef:
xIeer schreef:

Stal de haar heeft vaak jonge beesten staan vanaf 4000

Bedoel je die Connemara fokker?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:21

[/quote]

Bedoel je die Connemara fokker?[/quote]

Als je op Marktplaats zoekt op van de Haar Lunteren, dan vind hun aanbod aan ponies en (Friese) paarden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:27

Ik ben op zoek naar een 2e paard. Mijn 6 jarige Friese merrie is door een peesblessure langdurig uit de running.
Over pas 1 jaar weten we of of ze volledig hersteld.

Ik ben niet specifiek op zoek naar een Fries, maar sluit t ook niet uit.
Bijna 1 gekocht van de Nieuwe Heuvel, maar paard was helaas drachtig. Prachtpaard!

Ik houd persoonlijk niet zo van Friezen die erg opwaarts gebouwd zijn (en lopen) en daardoor valt al best wat af voor mij.
Ik vind vaak de modern gefokte Friezen erg aansprekend. Mijn budget gaat tot eur 8000,00.

Ben benieuwd waar ik uiteindelijk mee thuis kom :D

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:46

Voor dat budget vindt je wel een leuke merrie bij Pieter Wijbenga. Heb daar ook een hele fijne merrie gekocht.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:28

De maria louise hoeve kun je ook nog even bellen. Die zijn niet heel actief op social media. Maar fokken goede paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:30

kaylee schreef:
Oh wauw, dat oerbalans zo’n verschil kan geven!

Ik heb eerder in dit topic wel eens gereageerd dat ik opzoek ben naar een leuke Fries.
Nu ben ik uitgekomen bij friesian horse stables (frysk-Andaluz). Heeft iemand hier toevallig ervaring met deze stal? Klinkt als een hele mooie manier van verkopen :). Vraag me ook een beetje af of ze in mijn prijsklasse vallen ( onder de €10.000).

Frysk andaluz is best prijzig, maar voor rond de 10.000 euro kun je daar wel slagen, onder de 10 wordt het lastig.
Heb ze recent nog gesproken, hadden wel iets leuks voor 9.500 staan.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:37

Wat lastig zeg met de hoeven.. ik neig ook naar op het land zetten denk ik.. maar je moet vooral je gevoel volgen!!

Knap dat ie netjes bleef staan kusvoorjou!! :):) En knap gewandeld :D Binkie! :D

Lys, ik had dat bosje niet eens gezien als 'hoort hier niet' :') Merrie kijkt niet zo vriendelijk meer nee _O- Hahaha

Tamme is vorige week behandeld voor z'n artrose.. moest een weekje echt alleen stappen en daarna voorzichtig opbouwen. Die l*l zet nooit een pas teveel, zet ik 'm een paar dagen terug in de wei, gáát ie me toch aan de kletter!!! Gvd zeg.... heb staan janken... |( Gewricht gelijk weer wat dikker, maar DA zei dat (mits hij nu écht alleen blijft stappen) het niet zoveel kwaad kon.. dus nu mag ie niet meer op de wei _-:(
Dije van de week voor 't eerst zadeltje op gedaan, alsof 't niets was! Vandaag weer, en nu ook de beugels naar beneden, nou... gewoon 0 reactie :D +:)+ Trots!!

De eerste keer:

Afbeelding

Met vleugels :P

Afbeelding

En vandaag :D

Afbeelding

Afbeelding

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:49

Ook ik heb contact gehad in januari met frysk-andaluz hadden prachtige merrie's staan die ik wel wilde bezichtigen maar ze hadden niks onder de €8000,- en dat was echt mijn max. alleen onbeleerde maar daar zocht ik niet naar.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:49

xXutopiaXx schreef:
Wat lastig zeg met de hoeven.. ik neig ook naar op het land zetten denk ik.. maar je moet vooral je gevoel volgen!!

Knap dat ie netjes bleef staan kusvoorjou!! :):) En knap gewandeld :D Binkie! :D

Lys, ik had dat bosje niet eens gezien als 'hoort hier niet' :') Merrie kijkt niet zo vriendelijk meer nee _O- Hahaha

Tamme is vorige week behandeld voor z'n artrose.. moest een weekje echt alleen stappen en daarna voorzichtig opbouwen. Die l*l zet nooit een pas teveel, zet ik 'm een paar dagen terug in de wei, gáát ie me toch aan de kletter!!! Gvd zeg.... heb staan janken... |( Gewricht gelijk weer wat dikker, maar DA zei dat (mits hij nu écht alleen blijft stappen) het niet zoveel kwaad kon.. dus nu mag ie niet meer op de wei _-:(
Dije van de week voor 't eerst zadeltje op gedaan, alsof 't niets was! Vandaag weer, en nu ook de beugels naar beneden, nou... gewoon 0 reactie :D +:)+ Trots!!

De eerste keer:

[ [url=m/hfVoff.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met vleugels :P

[ [url=m/tBSIkh.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vandaag :D

[ [url=m/r6jLds.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zmQhV5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah dat gaat mooi makkelijk al!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:50

xutopia haha die met vleugels hij lijkt wel een kleine pegasus. :=

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:39

Nou ik ga zo maar weer even kijken bij mijn kaal geschoren, net bekapte. Mijten en mok en nu door het bekappen dus ook rotstraal vrije ( :') wat een gedoe heb ik gehad de afgelopen weken) wilde paarden puber. _O-

Borstel er over en dan mag die even met Ed spelen in de wei terwijl ik Nino ga trainen.

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:39

Gaat 'm zeker makkelijk af! Maar nog niet te vroeg juichen, misschien komt de bom nog _O-
Hahaha ja grappig hè Appaloosa9 :')

Jammer dat ie nog niet 'klaar' is, Dije gaat straks voor rond de €8000,- de verkoop in... maar da's pas over een paar maanden, ik wil eerst nog lekker van 'm genieten en een goed kleuterschool-diploma mee kunnen geven :')

Hahaha klinkt goed Absolem! Gelukkig allemaal achter de rug :D +:)+

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:08

xutopia nou daar is Dije al aardig voor geslaagd met hoe mak hij is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:08

Ik ga helaas toch verder zoeken en Tom terug brengen.
Het is eigenlijk een onmogelijke beslissing, maar het ziet er niet zo best uit waardoor de kans groot is dat ik met een lege portomonnee en nog veel meer verdriet en zonder paard eindig.
Ben er echt kapot van

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:26

Knap zeg hoe dije reageert op zadel etc!! Hoe oud was die nu? Braaaaf zeg.

Weten jullie hoe je een filmpje kan uploaden??? Vandaag voor het eerst geoefend met trailer laden. Heb filmpje er van, ging suuuper goed. Floris vertrouwd me echt, dat kan niet anders... haha

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:09

Zonnebloem92 schreef:
Het is eigenlijk een onmogelijke beslissing, maar het ziet er niet zo best uit waardoor de kans groot is dat ik met een lege portomonnee en nog veel meer verdriet en zonder paard eindig.
Ben er echt kapot van

:(:) is een verstandig besluit. Er komt wel een nieuw vriendje op je pad die wel gezond is.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:13

Zonnebloem92 schreef:
Ben er echt kapot van

Ik hoop dat je na alle ellende een leuk vriendje kan vinden!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:18

Ach wat een moeilijke beslissing.. en niet leuk!! Maar heel begrijpelijk.. hoop dat je snel een ander mooi vriendje zult vinden :(:)

Dije is in april 3 geworden! Hij doet het zo flink en hij voelt de laatste tijd zó goed aan dat we besloten hebben dat Kevin er vanavond wel voor de eerste keer op kon gaan zitten :D Eerst hangen, gaf geen kick. Zitten, geen kick. Stukje wandelen, even onwennig en niet willen lopen, maar al snel overtuigt dat dat gewoon kan en geen kick :P Wat een diertje :+:

Afbeelding

Trots <3