Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:09

Oké, maar denk er dan wel om dat je daar dan niet weer in doorslaat. Ik wil nl. nog wel eens teveel stelling nemen in de hoeken en voltes. En dan vooral op links. Daarom zei ik het.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:19

FriesWytske schreef:
Oké, maar denk er dan wel om dat je daar dan niet weer in doorslaat. Ik wil nl. nog wel eens teveel stelling nemen in de hoeken en voltes. En dan vooral op links. Daarom zei ik het.

Ja dat snap ik dat heb ik ook makkelijk hoor dat ik snel te veel vraag maar nu vraag ik niks lekker makkelijk allemaal haha

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:26

Krijg dan altijd te horen dat ik mijn 'spastische' linkerhand met rust moet laten. Hahaha, wil het vooral in de linkergalop op de volte doen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:47

Wat bij mij beter werkt in plaats van echt stelling vragen, dat ik beter iets schoudervoor moet rijden.
Met stelling vragen willen ze zichzelf dus nog wel eens te rond maken in de hals (of je doet het zelf als je een spastische hand hebt zoals FW ;) ), want dan kunnen ze nog wel eens iets over het buitenschouder weg donderen bij de eerste sprong in galop. Door de schouders in zijn geheel iets naar binnen, komt het binnenachterbeen er beter onder en lukt dat beter.
In ieder geval, vanuit stap dan.. Vanuit draf denk ik er eigenlijk niet eens meer bij na.

Maar hoe dan ook, succes met proberen :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:49

Zo moet ik het nu inderdaad ook doen van mijn instructeurs, Sanet. :j

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:14

Ga het eens proberen vanavond kijken of ik dan verschil merk dankje'

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:51

ja die spastische binnenhand heel herkenbaar haha
nu nog even het signaal door laten komen naar onze hersenen dat we hiermee de paarden mogelijk op slot zetten ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:47

Ik wil hem dan te graag over de hals doen. Hahaha.
Vanmiddag even lekker bezig geweest. Niet teveel gevraagd, alleen met controle van het tempo. En dit ging best goed. Ondanks dat we een bui op de kop kregen en er een paard steeds om haar aandacht vroeg ( mijn eigen pismerrie, die weer hengstig is). Maar ze bleef nu met haar hoofd bij mij en het werk.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:02

ach ja we hebben allemaal onze gebreken en sommige dagen lijken ze op hun ergst haha

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:02

Zo, paard is verhuisd en is nu lekker even aan het wennen op de nieuwe plek.
Ik was eigenlijk van plan om vanmiddag nog even de binnenbak uit te gaan proberen, maar ben vanmiddag bij de huisarts geweest omdat ik vorige de hele week pijn onderin de rug had, dat is inmiddels weg maar sinds zaterdag heb ik vreselijke pijn in mijn hele linkerbeen, vnl in de kuit. Na wat testjes was de huisarts er vrij zeker van dat ik een hernia heb -:(-
Als het goed is gaat het vanzelf over binnen nu en 6 weken en moet ik gewoon pijnstillers slikken. Pfff, hier zat ik dus echt even niet op te wachten, bah!!!
Ondanks dat merk ik wel dat de pijn even helemaal verdwijnt als ik aan het rijden ben, dus ik ga er maar van uit dat het goede therapie is om gewoon door te blijven rijden. En ook al zou dat niet mogen, dan doe ik het toch!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:12

ojee dat is geen goed nieuws, blijft dan misschien zwakker plek. voorzichtig zijn nu het nog niet extreem is

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:14

Voorzichtig Els, je hebt maar 1 rug en hernia's kunnen heel veel schade doen :(
Als je je beter voelt en minder uitstraling naar je been hebt, dan zal het inderdaad wel beter zijn. Maar wel goed naar de dokter luisteren..

En zo heeft Carolien ook nog een dagje of wat om te wennen aan haar nieuwe stek :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:27

Hé, bah. Wat zo niet leuk, Els. Nu maar even goed naar je lichaam en je arts luisteren. Mooi dat de verhuizing goed is gegaan.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:29

haha, ik was ook niet meer van plan om vandaag nog te gaan rijden. Morgen heb ik een late dienst dus dan kan ik ook niet rijden, hopelijk zaterdag en zondag na het werk.
Ik heb medicijnen gekregen voor naast de paracetamol maar als ik die ga slikken zoals voorgeschreven mag ik 2 weken geen auto rijden. Tja, dat gaat hem niet worden, moet toch echt met de auto naar het werk en sinds vandaag met de auto naar Carolien. Maar eens even kijken hoe ik erop reageer als ik ze 's avonds neem voor het slapen en als ik er 1 neem als ik net op mijn werk ben. Beetje voorzichtig met die meds zijn, want ze zijn verslavend ;-(
Pfff, baalbaalbaal!!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:48

Oei, heftige medicatie ook nog eens :?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:52

Caro_MarjaH schreef:
haha, ik was ook niet meer van plan om vandaag nog te gaan rijden. Morgen heb ik een late dienst dus dan kan ik ook niet rijden, hopelijk zaterdag en zondag na het werk.
Ik heb medicijnen gekregen voor naast de paracetamol maar als ik die ga slikken zoals voorgeschreven mag ik 2 weken geen auto rijden. Tja, dat gaat hem niet worden, moet toch echt met de auto naar het werk en sinds vandaag met de auto naar Carolien. Maar eens even kijken hoe ik erop reageer als ik ze 's avonds neem voor het slapen en als ik er 1 neem als ik net op mijn werk ben. Beetje voorzichtig met die meds zijn, want ze zijn verslavend ;-(
Pfff, baalbaalbaal!!!

Met die medicatie zou ik me ook nog eens gaan ziek melden. Je hebt maar 1 rug, zoals Sanet al zei.
Snap je helemaal, want ik ben ook niet iemand die zich snel ziek meld. Dan moet ik wel goed ziek zijn.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:09

Caro_MarjaH Beterschap! Wat FW zegt en de andere ook je hebt maar een rug doe voorzichtig straks heb je nog meer klachten en ellende.

Sanet ik rij mijn gangen ook meer zoals jij het beschrijft. Met buiten teugel begrenzen en dan die schouder wat meer sluiten en binnen achter been er meer onder ik merk veel verschil. Mijn linker hand is ook dominant en daardoor wil ik nog wel een keer teveel verbuigen zakken in de hand gaat een stuk beter en het wijken voorzichtig aan ook.

Soms heel bijzonder om zoveel verandering te voelen onder mijn kont.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:12

Beterschap caro_marja fijn dat de verhuizing wel goed verlopen is !

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:07

Net nog even bij Carolien wezen kijken. Ze had samen met haar vriendin de middag lekker in de wei gestaan en stond nu weer fijn binnen in een mooie grote stal. Volgens mij had ze het wel naar haar zin, maar ja, wat wil je als ze lekker hooi krijgt en daarna nog gewoon haar brokken. Ook bij een paard gaat de liefde door de maag en als ze hun natje en droogje fijn krijgen dan zijn ze snel op hun gemak.
En net de eerste tramadol maar genomen. Maar eens kijken hoe ik op dat medicijn reageer. Morgen moet ik om half 12 beginnen, tot 8 uur 's avonds. Als het niet gaat, dan zullen ze iemand anders voor het weekend moeten vinden om te werken...........

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:08

Jeetje wat enorm balen Els! En inderdaad een slechte timing, maar er is ook geen goed moment voor zoiets!
Ik zou wel naar 't advies van de dokter proberen te luisteren.. Mijm zus heeft er ook 1 eigenlijk zelfs 2 gehad en heeft er nog steeds last van.. dus voorzichtig met jezelf!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:30

Gelukkig heeft de huisarts niets verboden, heb zelfs overlegd om de tramadol alleen te nemen als ik vrij ben zodat ik gewoon naar het werk kan. Of de tramadol pas nemen als ik op het werk ben zodat het is uitgewerkt als ik weer de auto in moet naar huis. Ook paardrijden zit geen verbod op.
Maar ik moet gewoon rustig aan doen en naar mijn lichaam luisteren, als iets niet kan dan moet ik het ook niet doen. Morgen eerst maar eens zien of ik wel gewoon kan werken.......

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:07

He bah zeg Caro Marja,
Hoop dat je snel weer iets kunt, met je lichaam!!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:05

Staan er meer paarden hier op kuil?
Die van mij sinds 2 dagen weer en rijden gister was echt bagger ze is best gevoelig voor veranderingen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:21

Hier krijgen ze ook voordroog. Nu nog maar 1 groepje buiten en eentje binnen. Maar die hebben nergens last van. Heb je niet geleidelijk het weer geïntroduceerd, dat is bij sommige paarden wel nodig.
Straks al ze geen gras meer hebben, krijgen ze allemaal weer voordroog erbij. Ook de groep die buiten blijft.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:05

Caro_Marja balen zeg!!! Las het al ff op FB.. :(

Vandaag les gehad: wat ging het ontzettend goed!:D Galoppeerde heel rustig aan en ook door. ZOOO TROTS:D