[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:18

Heee Aniet, gezelli dat je hier ook weer bent!!

Saida, wat goed dat je knie zo lekker gaat.

Mies, mooie foto's. Had ze ook al op fb bekeken, Shannon ziet er super uit zeg!

Beda, hij is echt superstoer, ik geloof dat hij wel op Piep lijkt he??

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:51

Hey Debs :).

Ben zo verliefd op mijn paardje. Ik ging hem uit de wei halen en hij draafde weer zo schattig achter me aan (los) . En dan weet hij dat hij door het hekje van het sluisje moet en om moet. Dat deed hij ook weer zo braaf. En daarna halster om maar met touwtje over zijn hals naar stal gedraafd. Zucht, dan kan ik helemaal smelten. Hij deed even een beetje gek toen paardjes van stalgenoot op het hek afstormden al bokkend. Hij wilde ook gaan rennen, maar bedacht zich ineens dat hij me niet voorbij mag. Dus stond hij weer stil met grote neusgaten en staart op zijn rug. Tijdens het kijken naar de les van een stalgenoot, heb ik hem lekker uitgebreid gepoetst in het zonnetje. En daarna lekker gereden. Op het eind had ik weer stukken zoals ik hem had voor ik op vakantie ging. Zo heerlijk om weer lekker om hem te rijden. En ik kan natuurlijk ook niet van hem en mezelf verwachten dat we verder gaan waar we zijn gebleven voor de vakantie. Helaas kan ik morgen niet rijden, maar vrijdag wel weer .

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:02

Klinkt goed Anita, lekker gereden dus!!
Wanneer heb je weer les??

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:00

spokie79 schreef:
Saida, wat goed dat je dat allemaal al kan. Is best snel gegaan toch? Wanneer zou je weer mogen rijden van de ortopeed? Heerlijk dat je straks weer lekker zelf naar je Diva kan.

3 maanden na de operatie mag ik weer voorzichtig gaan opbouwen met rijden, nog 1,5 maand dus!

Michelle - Prachtige foto's weer van jou en Shannon!
Hoe gaat het met jullie op de (niet meer zo) nieuwe stal?

Anita - Zo mooi als je paard zo op jou is gericht, en zich niet laat verleiden door de anderen om zich heen!
Daar kan Rints nog wel wat van leren!
Die wil overal en bij iedereen theeleuten, en niets missen! ;)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:01

Saida, ik heb meestal wel iets lekkers bij me voor hem. Dat scheelt denk ik een hele hoop...haha. Liefde van Nadiem gaat defenitely door de maag (is hem ook wel aan te zien :P ).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:20

Anita, ahh lieve Diemie <3 . Chico is meer een paardenpaard.. :P . Die vindt zijn vriendjes altijd leuker dan mij hihi. Al is die soms ook wel heel lief en attent hoor :D !

Saida, goede berichten, steeds weer stapje verder! Binnenkort zelf weer naar Rints toe? Zou wel lekker zijn, fijn weer kunnen troetelen met je dame :) .

Beda, aaahhh wat een snoepie! Hij is echt gaaf om te zien ook, en wat groeit ie hard <3

Madelief, nog gefeli met je theorie :D . En toetsen weer begonnen.. jammer moet je afkicken! Maar t is voor goed doel. Succes!

Angela, gaat goed zo te lezen! Hihi, dat niks past snap ik, ze is een tank!

Morgenavond lekker met Mies en Shannon strandrit!!! *\o/* Heb dr zin in! Chico heeft afgelopen 2 dagen weer lekker zn klierdagen. Lijkt wel of die eens in de zoveel weken last heeft van een maandelijks feestje van ong. een week :') . Dan is hij echt strontvervelend! Gisteren tijdens mn les aardig zn aandacht erbij kunnen houden en we gaan nog steeds vooruit :D . Toch wel weer leuke afsluiting dat ie nu eindelijk voor mn linkerbeen ook heel goed gaat wijken en nu ook echt mooi over de benen gaat en schaart! We komen dr wel.. :Y)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:09

Ik ga straks even alles bijlezen, maar wou even laten weten dat we met Nina weer bij de dierenarts zijn geweest en ze was helemaal goed! Het kleine beetje kuchen wat ze doet kan nog wel een week tot 2 weken aanhouden. Ze is in precies 1 week tijd 600 gram aangekomen.

Ik wou jullie even een foto showen van me knappe dame :

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:46

Anita: Ja en mn oude dressuurhoofdstel heb ik omgebouwd tot western hoofdstel!
Fijn dat je al weer bijna op hetzelfde niveau bent! :)

saida: Gaat allemaal goed, we zijn al helemaal gewend en hebben het naar ons zin!

Ilona: := haha chico en zn maandelijkse periode! Volgens mij is die gewoon opgewonden voor zn date morgen!

Michelle: lieve foto! dat kopje!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:00

Haha zou dat t zijn :P .

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:05

Shannon is al mooi opgetut vandaag ;)!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:13

Mies en Iloon, veel plezier vandaag!

Michelle, wat een leukerd zeg. Wat is het voor ras? En gelukkig dat alles nu goed is.

Vanavond weer een leuk avondje met paardenvriendinnetje in de planning. Eén van de meiden is natuurlijk bekapper en heeft zich verdiept in voeding, dus die gaat daar wat over vertellen. Dus ben erg benieuwd wat ze gaat vertellen. Straks even een paar uurtjes op mijn neefje passen (die wordt volgende week 1 jaar) en dan dan even mijn lieve vrind wat beweging geven. Denk dat ik vandaag maar dubbele longe doe en dan morgen weer rijden. Kan ik hem misschien toch nog even wat extra los krijgen aan de DL.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:28

Leuke planning ook Anita! Gezellig avondje voor de boeg. En nog even naar je grote vriend toe :D . Oh en oppassen op je neefje, sweet! Kan die al een beetje lopen? Zo rond de 1 jr worden ze écht super leuk <3

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:58

Heey

Sorry, ik heb wel bijgelezen maar heb even geen puf om overal op te reageren.

Pff, Caza is weer terug naar België. Ze is afgekeurd |( . Waarom via pb. Dat ga ik niet zo op internet zetten.
Ik ben er kapot van. De zin om naar een nieuw paard te zoeken is even over.
Mijn vader brengt haar weg. Ze zijn vanochtend vroeg vertrokken.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:35

Jeetje, en dat op je verjaardag.. Nog wel even gefeliciteerd. Maar je bent nu vast verdrietig. Was een pech heb je toch gehad met de paarden, en nu ook Caza afgekeurd. Wat een ellende, sterkte!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:26

Ilona: Dankjewel :). Scheelt dat ik zondag mijn verjaardag vier. Heb ik vandaag en morgen even de tijd om het een beetje te verwerken. Maar echt een fijne verjaardag is het niet.

Ben vandaag wel gewoon naar stage geweest. Was erg gezellig. Heb nog een cadeau kaart gekregen voor Douglas. Heb even fijn mijn gedachten kunnen verzetten.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:30

Angela, wat een rotnieuws zeg. Ondanks dat toch gefeliciteerd met je verjaardag. En ik hoop dat er nu wel snel een blijvend paardje op je pad komt.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:30

Spokie, dank je! Ze is een groenendaeler (Belgische herder)
Heel veel plezier vanavond!!

Ilona & Michelle, ik had jullie op facebook al veel plezier gewenst maar geniet ervan. Jullie hebben heerlijk weer uitgekozen :)

Angela wat balen zeg dat ze terug in naar België. Ik ben wel benieuwd waarom ze afgekeurd is?! Ik snap wel dat je zin nu minder is, maar ach er komt vanzelf wel een leuk paardje op jullie pad die gewoon goed gekeurd word & lekker goed bij jullie past!! Ze zeggen ook weleens : Geduld is een schone zaak!

Ik ga zo even de rest bijlezen maar moet nu echt eerst even facturen gaan maken voordat mijn vriend thuis komt

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:09

angela ondanks alles toch gefeliciteerd met je verjaardag, en ik ben ook wel benieuwd waarom ze is afgekeurd. heel veel sterkte

mies en iloon veel plezier

anita heerlijk om zo van je kanjer te genieten

mies mooie foto van nina

mies - jij ook hele mooie foto's van shannon, wanneer heb je weer wedstrijd?

ik wordt aanstaande woensdag geopereerd, dus nu nog even aan het genieten van mijn knappe kanjer

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:24

:wave:

michelle, wat een schatje zeg@ <3

denise, sterkte vast!

angela, neeee dat meen je niet...
wat naar voor jullie...
hadden jullie niet gekeurd voor aankoop?
wat een pech nu toch weer zeg... :(:)

toch nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:28

Angela, gefeliciteerd met je verjaardag..

Ellis, ja ze ziet er zo uit als een schatje!! Als ze zich dan ook ngo als een schatje gaat gedragen haha

Denise, spannend zeg!! Hoelaat ga je onder het mes, sterkte alvast.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:46

Beda: Wat leuk om MiniPi weer te zien, wat ziet hij er goed uit en inderdaad al lekker billen en hij is al 1.20m? Zo, das behoorlijk aan de maat!!
Fijn dat Pi beter gaat haha en niks veranderd aan drukke Napoleon :D
Mies en Iloon: Hoe was het gister??
Iloon: Was gelukkig maar 1 toets! Haha, Chico toch stiekem een merrie met zijn maandelijkse feestje hihi.
Anita: Klinkt heerlijk, lekker met Nadiem bezig geweest dus!
Oh, en interessant, over voeding. Ik studeer natuurlijk Voeding en Dietetiek, en na mijn opleiding wil ik ook eens kijken of ik mij kan verdiepen in voeding voor paarden.
Michelle: Nina is schattig hoor, en lekker aangekomen!
Angela: Nog gefeliciteerd, maar niet echt een leuke verjaardag dus, balen zeg dat ze weer terug is.
Kan me voorstellen dat je de zoektocht niet meer zo ziet zitten.
Denise: Jij bijna geopereerd, vervelend joh, heel veel sterkte alvast.

Furia gaat als de tierelier de afgelopen dagen, heeeerlijk :D
Vandaag heeft mijn bijrijdster les met hem, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Alleen in de kudde is nu toch behoorlijk wat onrust, om eea reden moet Limo Furia nu de hele tijd hebben.
Er stonden eerst merrie's naast, die zijn nu ergens anders gezet want waarschijnlijk veroorzaakte die de strijd. Ik hoop het, want hij zat weer flink onder de wondjes. Nog even dit weekend aan kijken en anders een oplossing bedenken. Nadeel is dat ik het niet zie gebeuren, maar krijg het te horen van stalgenoten.
En uiteraard zijn de wondjes een goede indicator.

Furia vertoont in de omgang door die onrust ook wat macho gedrag, niet naar mij.
Maar veel hinniken, aan zijn eigen mest ruiken, zijn geslachtsdeel tegen zijn buik aanslaan.
Maar hij schijnt zichzelf niet te verweren, af en toe is paardengedrag maar een raar iets.
Ik zou zo graag willen dat hij een leuk sociaal leventje heeft met andere paarden.. Maar niemand lijkt hem te mogen, arm paard, want hij zoekt altijd wel zelf contact op. Zou het toch zijn kleur zijn?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:47

Even vraagje hier. Zijn er nog mensen uit Noord Holland die naar Horse Event gaan?
Wil heen (mede door de campeonato, vraag het daarom ook hier), maar heb geen zin om alleen dat hele eind in de auto te zitten.
Dus als er mensen heen gaan wil ik wel carpoolen. Ben bereid te rijden.
Heb een station, dus voor de shopliefhebbers is er ook genoeg ruimte om nog spullen in te slaan op HE :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:48

Branka, ik wil nog naar HE, maar heb ook geen zin om in me eentje te gaan. Zal er even over nadenken :j
Welke dag zou je willen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:50

Gezellig! Heb geen voorkeur, kan op alle dagen.
Anders even de rest van het programma bekijken?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:51

Strak plan! Wanneer is het ook al weer?
Lijkt mij zelf het interessants om sowieso de volwassen hengsten te zien :j
Gaat even programma bekijken..