[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mauss

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:20

ik had er ook even last van, maar bokt deed in zijn geheel raar

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:24

nou ik moet zeggen dat ik ook niet zo goed tegen druk kan en daardoor raak ik gestrest en dan is heike ook gestrest maar ik moet zeggen tot nu toe gaat het ''redelijk'' goed ik heb mezelf voorgenomen dat ik niet voor de punten rijd maar nu eerst voor de ervaring en plezier en het lijkt te werken we voelen elkaar goed aan maar we zullen zien hoe het uitpakt

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:25

dat vind ik eerlijk gezegd een super instelling: rijden voor de ervaring en plezier. Dat is toch hetgeen je moet hebben in deze sport: Plezier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:28

Dat heb ik ook wel, maar daarom wil ik niet wedstrijd, ik ken mezelf en dan gaat het gewoon fout! Misschien ook niet, maar de kans zit er wel in!

En zowiezo zou het mij niet om de punten gaan want ik heb niets met 'moderne dressuur'....

Dus dan zou het puur voor de ervaring zijn en dat kunnen we ook hier in de buurt op onderlinge wedstrijdjes krijgen :)

Ik zeg nooit nooit want wie weet wil ik het over een jaar wel ineens super graag, maar nu iig niet!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:34

Zoo ik ook weer even niet geweest... Mooi weer en een aantal projecten zorgen ervoor dat Bokt.nl er een beetje bij inschiet...

Vandaag lekker met Enrique lessen bij Piet Bakker :D Heb er zo'n zin in! Heb hem vaak langeteugel les zien geven en hij heeft mij ook wel eens geholpen, maar nu krijg ik rijles :D Woeshhh

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:49

Katie, leuk zeg! Ik heb een clinic van hem gezien en dat was heel leuk :) . Have fun!

Denise: _O- . Ik zat dat topic later door te lezen, en toen zei iemand "verdacht, tis 1 april" en toen dacht ik verrrek _O- . Het zou een grap kunnen zijn idd :') . Wel een leuke hahaha :D .

Wedstrijden, ik weet het ook niet... Aan de ene kant lijkt het me erg leuk, en vooral leerzaam. Aan de andere kant, dressuur kán een jurysport zijn, en kost veel geld en tijd (vervoer ect). Dus heb mn twijfels, maar who knows.. *D

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:57

en de wedstrijden met barokke paarden is soms trouwens wat lastiger
je moet 2x zo goed rijden

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:58

maar ondanks de jurysport, kan je met een barok paard net zo ver komen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:05

Jolijn - lekker je eigen ding doen en dan komt het helemaal goed

Ilona - ik geef je daar groot gelijk in want ik ga ook zeker niet meer als 2x in de maand op concours (zeg maar 1x in de 2 weken) anders is het niet te doen want het kost een hoop geld maar wat je zeg misschien zien we jou ook nog wel eens in de dressuur ring

Maus - de zing die je net schrijft klopt precies en ik heb het van de week zelf ondervonden ik had het ook hier in het topic gezet alleen toen was jij er nog niet want ik had afgelopen zondag wedstrijd en ik reed en super proef (al zeg ik het zelf) en de paarden die voor mij en na mij moesten die stijgerde of rende weg (want er was ook echt veel lawaai op die manege dus die vanmij was ook wel schrikachtig) en toen kwam de uitslag ik was 1x 5de en 1x 4de met bijde keren 179 punten (net geenwinst dus) en toen ik om uitleg vroeg zij die ook letterlijk van je had 1ste kunnen zijn en WP kunnen rijden maar ik hou niet van friezen dus vandaar dat je net geen winst heb

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:06

Klopt, maar je moet wel doorzetten!

Maar laat nooit het plezier in het rijden er aan onderdoor gaan. Dat is bij mij wel gebeurd, het werd meer frustratie en ik ging ook rijden op een manier die me helemaal niet aanstond, omdat ik meeging met de massa.
Uiteindelijk in de M2 ging je het echt merken, Bobby had geen zin meer en was meer trucjes rijden dan correct rijden, leek nergens meer op. Ik heb toen de hele buts overboord gegooid en ben weer terug naar af gegaan en opnieuw begonnen, volgens de klassieke weg. Zooooo blij mee!!! Bobby loopt nu zoveel beter dan toen, hij is sterker en leniger geworden. Ik heb nu ook wel weer zin om de ring in te gaan. Niet meer met Bobby, maar Cantaor word de klos, hihi.
Maar ik ga daar rijden voor mezelf en voor Canta en niet voor anderen!

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:09

denise: ik ken het, maar ook friezen en lipi's en andere barokke rassen kunnen hoog lopen. Ik heb zelf ZZ-L gestart met mijn lipi. Je doet er alleen wat langer over. De andere lipi's van ons zijn allemaal Z

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:10

heikedenise schreef:
Jolijn - lekker je eigen ding doen en dan komt het helemaal goed

Ilona - ik geef je daar groot gelijk in want ik ga ook zeker niet meer als 2x in de maand op concours (zeg maar 1x in de 2 weken) anders is het niet te doen want het kost een hoop geld maar wat je zeg misschien zien we jou ook nog wel eens in de dressuur ring

Maus - de zing die je net schrijft klopt precies en ik heb het van de week zelf ondervonden ik had het ook hier in het topic gezet alleen toen was jij er nog niet want ik had afgelopen zondag wedstrijd en ik reed en super proef (al zeg ik het zelf) en de paarden die voor mij en na mij moesten die stijgerde of rende weg (want er was ook echt veel lawaai op die manege dus die vanmij was ook wel schrikachtig) en toen kwam de uitslag ik was 1x 5de en 1x 4de met bijde keren 179 punten (net geenwinst dus) en toen ik om uitleg vroeg zij die ook letterlijk van je had 1ste kunnen zijn en WP kunnen rijden maar ik hou niet van friezen dus vandaar dat je net geen winst heb

Dat is schofterig en mag ook niet, maar ze gaf het nog wel eerlijk toe tenminste. Overigens kan het ook andersom gebeuren bij een liefhebber van Friezen.

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:10

het belangrijkste bij de wedstrijd is je eigen gevoel. Zolang jezelf lekker gereden hebt, heb je pas gescoord. Dat is bij elke combinatie zo. Die wedstrijd is eigenlijk maar een moment opname

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:11

er mag zo veel niet, maarhet gebeurt wel allemaal

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:12

Utixo schreef:
Mauss, welkom. Wat een ontzettend lekker ding is die bruine! Wat is de afstamming?

Hier had ik eigenlijk geen antwoord op gegeven. Welke bruine bedoel je? Beautimes is een Goodtimes x Faust en Rheinbaldi die ik had, was een Gribaldi x Itaxerxes

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:14

Ja ik weet het maar al te goed helaas....
Bobby, is een papierloos propje van 1,53 waarmee ik dus tussen de paarden ben gestart.

En niet alleen de jury's kunnen er wat van, maar ook vooral je mederuiters. Tot de M1 deed Bobby het namelijk erg goed en werd ik regelmatig eerste, dat werd niet altijd gewaardeerd...ik ben wel eens met opzet gesandwicht door 2 ruiters met mega kwpnérs :(

Dat soort dingen maakte ook dat ik te frustie raakte, laat ik me niet meer gebeuren, ben nu wijzer :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:16

mauss schreef:
Utixo schreef:
Mauss, welkom. Wat een ontzettend lekker ding is die bruine! Wat is de afstamming?

Hier had ik eigenlijk geen antwoord op gegeven. Welke bruine bedoel je? Beautimes is een Goodtimes x Faust en Rheinbaldi die ik had, was een Gribaldi x Itaxerxes

Gut, toen ik in je profiel keek en de foto zag dacht ik dat het een Hemmingway was :o

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:17

bij welke dan?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:19

Het paard dat op de foto voor de stapmolen staat.

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:20

dat is beautimes.

neem eens een kijkje op mijn site. www.nogarede.net
en dan foto's en dan de paarden

daar heb ik nog veel meer foto's staan van meerdere paarden

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:21

ik ga naar buiten toe. Spreek jullie wel weer op een later tijdstip

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:22

Cyrina - dat is idd ook mijn hoofddoel gewoon plezier in het rijden. maar ook net als jij kan ik dat gevoel ook helaas van je mederuiters heel triest maar je kan echt de haad voelen onder elkaar

Maus - precies wat je zeg als je met een goed gevoel de ring uitkom dan heb je gescoord want hij liep echt super en ik zat ook echt met een big smile erop en zelfs bij de uitslag heb ik alleen maar gelachen en die andere meiden waren niet tevreden :n maar reden wel een WP maar der gezichten stonden op oorlog :P

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:38

Ik vind het leuk om te starten, er zijn idd jurys die niet van Barok in de ring houden das dan ff pech hebben, ik heb ze ook wel gehad die juist wel gek waren op dit type paard en dan heb je weer een meevaller, ik rijd alleen niet puur voor de jury! ik wil nog steeds dat kunnen laten zien in de ring wat ik ook in de training voor elkaar krijg. Soms lukt dat gewoon niet omdat je wel of niet onbewust toch iets anders rijdt, je rijdt voorzichtiger, netter en dus ook met minder duidelijkheid en overtuiging naar je paard toe, dat merkt mijn schimmel direct en gaat daar onrustiger van lopen.
Als ik dat dus helemaal voor elkaar heb dan heb ik een groot deel van mijn doel bereikt. Daarbij moet ik ook heel eerlijk zeggen dat het wel heel makkelijk gezegd wordt; de jury houdt niet van barok dus krijg ik geen punten ;) als je een goede proef laat zien wordt je er over het algemeen ook naar beoordeeld. Een jury hoort echter niet te roepen dat die niet van bepaalde rassen houdt en dat je daardoor geen wp krijgt, dat is puur aso en daar moet je gewoon overheen stappen ;) ik moet er altijd maar om lachen, ze weten niet beter.
;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:44

Cloris, heb je ook zeker gelijk in :) . Sommige hoor je idd wel meteen de jury veroordelen, is ook niet altijd terecht ;) . Maar goed, wat je zegt, je moet voor jezelf rijden! Maar het zal idd soms best telleurstellend zijn als je voor je gevoel heel lekker hebt gereden, maar magere punten krijgt. Dan kan je toch aan jezelf gaan twijfelen, terwijl het misschien niet nodig is.. ;) .
Ik zit nog te twijfelen, lijkt me wel leuk, al is het voor je eigen ervaring! Ik reed vroeger veel onderling, vond het prachtig, even die ring in en laten zien wat je kon. Lekker poetsen, mooi maken :+ . Dus twijfels.. Chico pakt alles heel goed op (en heeft (nog) niet een super barok uiterlijk, geen gangenwerk van een echt anda/pre dus niet maaien oid, dus ik kan het niet daarop gooien als ik geen wp rijd :') ) dus denk dat het wel een kans heeft.. Ach voorlopig eerst ff genieten :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:07

Cloris je hebt zeker gelijk dat mensen al heel snel oordelen dat de jury hun paard niet mag maar daar ben ik ook heel eerlijk in als ik geen nette proef laat zien of er gebeurt wat dan is het terecht dat ik geen punten krijg maar nu zij hij het ook letterlijk in mijn gezicht dat ik geen punten kreeg omdat die niet van een fries hield/houd dus ik vindt het ook niet terecht dat je een jury zomaar mag veroordelen en zelfs nu dat die dit zo recht voor zijn raap zij moest ik wel lachen ik weet dat we (nog) een hele weg te gaan hebben want we rijden zeker nog niet super maar het begin winst waardig te worden in de B dan he dus ik geniet gewoon en wat je zeg ik lach er maar om maar een jury zomaar veroordelen :n nee vindt ik niet netjes