[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:53

Ik kom ook weer even binnen vallen! Wat mij betreft is het weekend alweer veel te snel voorbij gegaan! Al was het weinig aan van het weekend. Heb echt bijna niks gedaan... Dus echt veel te vertellen heb ik niet Tong uitsteken .
Heb hier weer veel voorbij zien komen! Maar kan helaas niet zover terug scrollen Nagelbijten / Gniffelen Ik ga maar een poging wagen.. Knipoog

Evelien: Jeetje, wat vervelend dat je Enno moet verkopen Ach gut Echt balen voor je zeg.. Verdrietig Vind Enno echt een prachtdier om te zien! En je bent er zo gek op.. Maar snap dat het zo niet verder kan gaan... Ik hoop dat je een passend baasje voor m vind! *Misschien een brutale vraag hoor; maar ga je nog wel opzoek naar iets anders, of stop je (een tijdje) ?

Jasmijn: Yeeeh, bandiet zn hoefjes gedaan! Fijn dat ie braaf was, het valt allemaal niet mee zo'n hoefsmid Clown . En een gerbil dood las ik Ach gut Ag gos... Hoe was de Efteling btw Knipoog Vast wel leuk of niet? En ik moet idd hoognodig foto's maken, moet alleen ff iemand zien te regelen haha Knipoog

Sanne: Goed nieuws las ik!! Haha! Wat een geluk zou het zijn zeg als je daar mag verzorgen. Die ruin klinkt echt onwijs gaaf! Ik heb principe gereden (kan ook heel veel) en was ook echt een super leerpaard! Hoe vond je de paarden zo op stal overkomen? En wie weet zie ik je wel in een showteam Clown ! Hou ons op de hoogte! wat betreft die massage, die heb ik nog lekker gehad gehehehe! Was wel lekker hoor Pling , en jij ook nog verwend vrijdagavond?

Mies: Wat ga jij goeeeeeeeeed met Shannon! Ik zag alweer 2 prachtige foto's voorbij komen! Ga zo door hoor meis! OK dan!

Patries: Bailando!! Haha! Wat een lekker koppie heeft ie toch!

Fanny: Jij en Janske gaan vooruit, mooie foto's hoor! Ja

Saida: Wauw, die 1e foto Lovers . Echt super mooi! Wat glimt dat paard van jou toch Wow! !!

Frank: Haha, lekker aan het stoeien geweest met Desperado! Ben benieuwd naar de foto's van de LL!

Peet: Wat een baalweek zeg, ook niet leuk. Arme caafjes Ach gut Haha, wel grappig dat die vrouw toch maar dr man had mee gestuurd ROFL .

Yenneke: Super dat Xje het zo goed doet!! En hopen dat het een beetje wil lukken me je nieuwe verzorgster..! (Sta jij trouwens vlakbij Mr. Ed? Amanda gaat daar vlakbij op het land namelijk Knipoog Wie weet een keer meet & greet Clown ?

Nouvel: Jeeh, weer foto's! Leuk, ik ga meteen even kijken! Wel balen van Tulp zeg.. Ach gut

Niewkomer; Welkom hier!

Elvira: Cool die spring foto's! Best pittige hoogte met je friesje, ze doet het goed hoor! Pling

Sorry als ik iemand vergeten ben Bloos maar heb mn best gedaan Knipoog

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:58

Iedereen bedankt voor de tips Haha! ben superr trots op janske Lachen nu nog 22 juni onze wedstrijd rijden ben benieuwd

Yenneke: nee ze glanst Lachen

Sanne; Wat superrr gaaf nieuws echt gaaf Haha! ben benieuwd naar foto's heel veel plezier morgen met rijden Knipoog

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:13

Looontjee : Ben vandaag niet langs geweest ben gister naar een schuurfeest gegaan met paar meides van stal ( hierzo) Ik was daar nog nooit geweest. Maar we gingen dus op de fiets naar koudekerk. Echt zoooo lang fietsen en daarna zijn we op stal (Ripse Ruiters, bij Katinka)blijven slapen. En we waren pas 4 uur thuis en gingen 5 uur slapen en gingen om half 8 alweer de paarden voeren en opstrooien + Vegen. Maar was dus beetje verrot haha, maar denk dat ik volgende week wel langs kom op ph. Want ik ga zowiezo volgende week ff langs prinsje ff kijken hoe het gaat met de knappe man. En misschien (ligt eraan of nieuwe pony van kitty op stal staat of al op land) ff kijken hoe die eruit ziet Tong uitsteken Was iets van appaloosaaaa. Maar ligt eraan of die op stal staat.

Zag trouwens erg leuke foto's van een fries voorbij komen, wat kan die leuk lopen zeg !! (A)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 00:00

Ik ben terug, heb weer internet Haha!!

En ik ga nu even bijlezen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 00:02

Mijn veulen vandaag Fayah Summer 6 dagen oud..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de rest van de foto's waren helaas mislukt Boos!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 07:28

ik ben er ook weer een keer!!!

dankjewel voor de leuke reacties allemaal ik ben zelf nog niet zo'n spring held maar als ik straks op een betere plek (deze ondergrond was een beetje hard) heb ga ik het zelf ook proberen en kijken hoe hoog ze eigelijk kan dat kunnen we hier niet proberen!

Ik heb lekker al vakantie dus mijn weekend is nog lang niet voorbij!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:02

Elvira: Maak me nou niet jaloers!! Clown Ik zou ook wel vakantie willen vanaf nu tot september ofzo. Echt mega lang vakantie man... Maarja, helaas zit dat er niet in haha. Maar geniet jij er vooral van!!

Mies: Haha omg, je bent weer lekker bezig geweest ROFL . Ik wist trouwens niet dat Kitty er een nieuwe pony bij had.. Ook om te dekken ofzo? Of gewoon zomaar? En je moet maar ff zeggen wanneer je komt Haha! !!

Lindy; Aah, wat een lieverd! Lovers . Knappe meid is het hoor Ja

Es: Beteeer! Weer lekker i-netten dus Knipoog Komen er nog foto's van je mannetje?

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:08

jee esss heeft internet.. Betekent dat misschien foto's van Fuego Go jij! Go jij!

ik dacht lekker uit te slapen maar helaas, ze zijn hier bezig met verbouwen haha.
Dat zal nog wel de hele (!) zomervakantie duren maargoed, dan vlucht ik wel naar Luitje,
als ik er écht gek van word!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:35

Frank: Ze is nu ongeveer een maand onder het zadel en ze is nog wat nerveus van karakter. Longeren en al is ze heel rustig, maar zodra ik erop zit en ze me minder goed kan zien is het even spannend...we zitten nog in een stijgende lijn. Met desperado zal vast super gaan! Ik vind dat je al goed begonnen bent door hem eerst even wat te laten wennen en nu rustig te longeren. Er zouden er maar genoeg zijn die hem meteen doorpakken.

ilona: We komen dr wel Knipoog Leuk lekker lui weekend gehad Tong uitsteken Hoe gaat het met manda?

fanny: start je officieel?

lindy: Ze is echt heel mooi! Wat zijn eigenlijk je plannen met dr?

iris: Je vakantie begint goed! Je hebt super lekker weer vandaag!!! Ik moet nog 4 dagen!!!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:37

Ja Iris ik heb ook vakantie maar was bij me vriendje blijven slapen, die snoooozzzzzzt altijd een keer of 100 dus eer hij dan naar ze werk is ben ik ook wel wakker! Knipoog

Heb een beetje meegelezen maar niet alles meegekregen, alleen dat Enno te koop staat dat dan weer wel. Ja moeilijk zulke beslissingen, ik ken het, ben ook heel bang geweest voor Capriola en heb op punt gestaan haar te verkopen daardoor, dus ik herken het wel. Zijn niet de leukste dingen.

Mooie foto's tussendoor gezien, leuk hoor! Ik heb de eer dat Iris straks Capriola en mij op de gevoelige plaat gaat vastleggen dus ik kan binnenkort ook weer wat recents plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:10

Mies Ze had een baan aangeboden gekregen bij El Paradiso en daarnaast een veulen gekocht en ook nog eens het Arabiertje wat ze ook nog verzorgde gekregen. Dus het werd allemaal iets te veel. Vork
Ga zo nog even je topicje bekijken!

Iloon Ik sta aan de andere kant van Maasland. Nou ja, Maasland is ook weer niet zo groot dus ook wel redelijk dichtbij de Mr.Ed Knipoog
Waar komt ze te staan? Op het land van Denise (Casanova)? Ik moet zeg maar de rondweg volgen vanaf de Mr.Ed (Kon.Julianaweg) en dan sta ik op een laantje bij de tennisbaan en het hertenkamp. De stal ligt zeg maar tussen de snelweg en het dorp in. Maar we kunnen dan zeker wel meeten! Vork

Lindy Mooie foto's weer!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:19

Prinslover
Thanks Haha! ze is ook zo grappig Nagelbijten / Gniffelen

Miesapollo
Op dit moment blijft ze denk ik Nagelbijten / Gniffelen Maar zal ook wel een keuze moeten maken gezien dit het tweede veulen is wat ik heb gefokt en ik niets weg wil doen hahaha..

Yenneke
Thanks Haha!

Vanochtend toch wat raars mee gemaakt hahha ben vandaag 17 weken en 5 dagen.. ik lag op bed en ineens kruip mijn kind naar boven .. dus mijn onderbuik word helemaal dun en ingevallen.. en je zag gewoon letterlijk mijn kind liggen kon het zo vast pakken was echt heel raar hahah.. het is net zo groot als mijn hand als het in elkaar gevouwen ligt. Vanaf mijn vingers tot mijn handpalm. je kon alles voelen zitten het kontje het hoofdje echt zo raar

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:26

Lindy: Wat apart zeg!! Dat heb ik nog niet eerder gehoord van iemand eigenlijk!! Maar snap dat het een zeer aparte ervaring was Tong uitsteken .

Yen: Cool! Cool Kunnen we de paardjes van elkaar is zien! En kan ik Xje een keertje IRL bewonderen Haha! .

Regine: Haha, ik ben ook altijd gek op de snooze Tong uitsteken

MieS: Ik denk/hoop dat het goed gaat met dr Tong uitsteken . Ik heb de zorg overgedragen aan Linda. Die heeft zelf ook een eigen paardje, en geeft ook les aan de eigenaresse met manda, dus dat zit wel goed hoor Ja Ik wil vandaag wel weer lekker gaan rijden! Maar moet eerst nog wat voor school afmaken met een vriendin.. Gaaaap Pff, echt geen zin in, ik wil gaan rijden!!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:27

jeetje wat een ervaring lindy!
ik kan me er echt helemaal níets bij voorstellen, zwanger zijn!

hier een fotootje van gisteren, het is het paard van ieris hier op bokt (argento).
Afbeelding

helaas niet helemaal scherp maar goed, er waren dan ook 4 paarden door de wei aan het crossen haha, ik wist bijna niet waar ik moest klikken!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:36

Zoe_Iris; Mooie foto hoor!! Lekker blijven oefenen, dan komt het wel met de scherpte, kleuren en alles Knipoog *Ik als leek vind het nu al een mooie foto hoor! Knipoog * En paardje is ook erg mooi!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:39

Ilona : Haha ja lekker bezig geweest tusen de boeren (H)
Jaa Kitty vertelde het me gister ineens Gaaaap Dacht ohh okee zal wel goed wezen. Flash is weg omdat Fran nooit meer doet maar er komt wel een ander. Maargoed misschien om te dekken ofzo, of het is gewoon een leuk ponytje waar Kitty zelf op wilt gaan rijden.
Ik zal laten weten wanneer ik kom (A)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:44

Ohh okee dan! Vage shizzle Tong uitsteken Ik zie je dan snel weer Pling yeah!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:57

Vanity -> Bedankt voor je compliment over Rintske! Haha!
Ze is in het echt nog mooier dan op de foto's vind ik zelf. Vork
Hoe was het met Upke haar ogen?

Ellis -> Hoe is het met het grijze spook?
Loopt ze al wat beter?
Leuke foto's weer van jou met het witte spook!

Branka -> Frio heeft idd een mooi koppie! *smelt*

Jasmijn -> Wat fijn dat Bandito zo braaf was voor de eerste keer bij de hoefsmid.
Met Rintske ben ik heel veel aan het oefenen met voetjes geven en steeds wat langer vasthouden.
Ze is nog wat ongeduldig en trekt op gegeven moment haar been terug en/of gaat heel erg leunen op het been wat ik vast heb.
Voor een hoefsmid is dat natuurlijk ook erg zwaar als ze gaan leunen, dus hoop ik door het zo vaak te doen dat ze leert haar gewicht langer te verdelen.
Hoe was het in de Efteling? Was wel errug warm zeker? Zij zijn groot en ik is klein!

Ryanne -> Bedankt voor het compliment over Rintske! Haha!
Ze is ook echt mijn droompaard, zowel haar karakter als haar uiterlijk.
Op de foto lijkt ze idd pikzwart, maar in het echt heeft ze een beetje bruine appeltjes, hoor! Cool

Petra -> Ik vind het heel knap van Celine dat ze dat paard heeft uitgezeten! Petje af, hoor!
Zwak geval die muts, gewoon te schijterig om je onder ogen te komen, hahaha!
Hoe was je strandrit gisteravond?
We gingen bbq-en, dus het was niet meer te doen om dan nog die kant op te rijden met een stuk of wat roseetjes op. Bloos

Frank -> Typisch hengstengedrag dat bijten.
De hengsten van Mayke doen dat ook vaak, en in eerste instantie ben ik dan geneigd om een pets te geven, maar wil ze ook weer niet tegen hun hoofd slaan.
Dus geef ik meestal een harde brul of knijp ze in hun nekvel als ik snel genoeg ben.
Goloso had laatst mijn velletje te pakken, mooi dat ik een blauwe plek kreeg! Boos!
Ik ben nog nooit naar Cavalia geweest, maar het lijkt me geweldig om er een keer naartoe te gaan!

Patricia -> Bailando heeft hetzelfde koppie als zijn vader!
Grappig om te zien!

Enamorado -> Jammer dat je tot het besluit moest komen om Enno weg te doen, maar wel begrijpelijk.
Ik hoop dat je een leuk nieuw thuis zult vinden en wens jou sterkte toe!

Fanny -> Leuke foto's van Janske met jou!
Op zich loopt ze erg netjes, maar zoals al gezegd mag ze nog iets meer met haar kont naar beneden.

Sanne -> Geweldig dat het klikt tussen jou en Lisa, dat is al een goed begin!
Ben benieuwd hoe het rijden is gegaan! Nagelbijten / Gniffelen

Yenneke -> Ja zo op de foto loopt ze errug netjes!
Straks is het aan mij om dat eruit te halen, lijkt me best wel moeilijk, hoor!
Gelukkig helpt Mayke mij als we serieus aan de gang gaan! Ja

Michelle -> Wat een natte boel bij jou in de bak, of was ie net nat gespoten?
Ik vind het telkens leuk om te lezen hoe jullie vooruit gaan!
Hopelijk gaat het bij Rintske en mij straks ook zo snel, hihi!

Lindy -> Leuke foto's van Faya! Wat een scheetje is het ook!
Hoe gaat het met jou en de kleine?
Gaaf hè als je het dan zo kan voelen!

Regine -> Getver wat irritant telkens de wekker te laten snoozen!
Frits deed dat ook altijd, en tegen de tijd dat hij eruit ging was ik ook klaarwakker.
Ik was er zo klaar mee dat ik hem een andere wekker heb gegeven; zo'n ouderwetse die 1x afgaat, hahaha!

Iris -> Wat een knapperd die Argento!
Ben benieuwd naar de foto's van jou en Capriola.

Vrijdag was ik op de manege en heb ik weer geholpen met Grytsje en Cipke.
De vrouw (Brigit) die ze elke dag verzorgt is nu ook begonnen met Grytsje te longeren omdat ze telkens door haar achterhand heen zakt en toch op de manege blijft staan de hele zomer.
Er was eerst sprake van dat zij en Cipke achter de dijk zouden komen te staan, maar de boer leek het toch niet verstandig omdat hij denkt dat Grytsje én Cipke het daar toch niet gaan redden en misschien toch wel meer achteruit gaan dan.
Achter de dijk is er wel 3x per dag controle, maar dat is nog altijd minder dan op de manege waar continue volk rondloopt.
Hadden ze wel achter de dijk gemoeten , dan had het trainen aan de longe ook geen nut gehad, maar nu dus wel.
Brigit laat haar ook veel balkjes lopen en haar dochter gaat straks veel rechte stukken met haar rijden.
Ik vond het erg fijn dit te horen, want het deed me gewoon zeer Grytsje in die toestand te zien.

Vrijdagavond gebeurde er nog een minder leuk voorval op de manege.......
Een kennis van mij heeft haar Welshcob hengst Bo op de manege staan, maar die kan daar uiteraard niet het land op.
Normaal staat hij in een buitenbox, maar in de zomermaanden verhuist hij meestal naar een binnenbox omdat die koeler zijn en omdat hij dan niet alleen staat en meer reuring om zich heen heeft.
In het begin stond Bo naast Palle, een friese hengst, en dat ging na een paar dagen heel goed tussen die twee.
Toen werd er een merrie tussen hun ingezet, want dan konden ze goed zien of deze hengstig werd. (hoe dom kun je zijn om een willige merrie tussen 2 hengsten te zetten.... Verward )
Dat ging natuurlijk helemaal niet goed, dus werd de Palle weer naast Bo gezet en de merrie naast Palle.
De afgelopen 3 weken staat Jelsje op stal, want die moet ook worden gedekt.
Ze stond dus naast Palle, en wilde volgens de boer maar niet hengstig worden.
Zal ook niet gaan als ze al hengstig aankwam, dan moet je dus gewoon weer 3 weken wachten.
Om het wat vlotter te laten gebeuren (kan dat eigenlijk wel?) werd Palle verhuist en kwam er een valk welshje naast Bo.
2 welshhengsten naast elkaar, lijkt mij vragen om moeilijkheden want die geven niet snel op.......
Idd, die 2 wisten niet van stoppen en gingen de hele dag door met tegen elkaar op pochen.
Bo stond de hele dag zeiknat in z'n stal.
De eigenaresse had hier al een paar keer iets over gezegd, maar dat was blijkbaar tegen dovemansoren.
Vrijdagavond was het dus zover, Bo had zijn sprong open getrapt aan de (ijzeren) voerbak en niet zo'n klein beetje ook.
Er zat een flink gat in waar ze haar vinger een flink stukje in kon stoppen, nog wat kleinere plekjes en een plakje van zijn hak af.
AnneMarie gebeld en die kwam meteen.
Ze heeft Bo eerst een roesje gegeven maar wel zo dat hij nog bleef staan.
Daarna de wond geschoren en gedesinfecteerd.
Toen konden we ook duidelijk zien dat zijn colaterale band is geraakt.
Er zijn nietjes in gezet en nu is het dus afwachten hoe het geneest.
Herstel gaat iig 6 weken duren......
De eigenaresse was behoorlijk kwaad kan ik je zeggen.
Bo staat nu dus weer in zijn eigen buitenstal, alleen.
Zaterdag kreeg ik een sms-je waarin ze vertelde dat het er die dag nog goed uitzag, viel mee met de dikte en hij liep er redelijk goed op, wel wat stijf, maar goed.

Gisteren Rintske weer gelongeerd.
Ze kreeg door dat als ze niet aan de longeerlijn loopt ze ook zomaar een andere kant op kan lopen wat ze dus telkens deed.
Toen toch maar de longeerlijn eraan gedaan en zo ging het wel goed.
Ik vind het wel prettig als ze zonder longeerlijn loopt, dan loopt ze echt op eigen benen en dat lijkt mij beter.
Het was natuurlijk bloedje heet, dus ze was helemaal nat van het zweet.
Lisanne ging met haar door de bak lopen tot ze weer op adem was en liet haar daarna rollen.
Gut wat zag ze er toen uit zeg! Haha!
Ik wist niet of ze gewend was aan de waterspuit, maar toch maar geprobeerd om alle troep eraf te spuiten, en ze bleef heerlijk staan!
Supermeissie is het ook!
Daarna weer het land op, en ze liep in 1x door zonder stil te gaan staan!
Dat waren dus weer 2 flinke stappen vooruit op 1 dag!
Ikke is heul blij!!! Go jij! Go jij!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:58

Oke, ik zal vandaag foto's proberen te maken. Met me verotte camera, haha. Dat is al zo lang geleden, de laatste waren nog in Spanje.

http://www.ganadoschando.com/dfg.htm ik kwijl helemaal weg van dit paard. Van de fokker waar we Fuego hebben gekocht.

Ik ga bijlezen als ik thuis van Fuego ben, moet nu snel weg Haha!.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:06

Essssss schreef:
Oke, ik zal vandaag foto's proberen te maken. Met me verotte camera, haha. Dat is al zo lang geleden, de laatste waren nog in Spanje.

http://www.ganadoschando.com/dfg.htm ik kwijl helemaal weg van dit paard. Van de fokker waar we Fuego hebben gekocht.

Ik ga bijlezen als ik thuis van Fuego ben, moet nu snel weg Haha!.

Wow! Dat is echt net Enno!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:55

Saida: Goed nieuws dat Gryts en Cikpke nu in goede handen zijn! Lachen Hopelijk krijgt ze Gryts een beetje beter te been. Wat een naar verhaal trouwens over die welsh hengst....! Echt vervelend dat er altijd eerst iets moet gebeuren... Slechte zaak van die manege. Kan ze niet beter op een andere stal gaan staan?
Wat Rinske betreft, jullie komen er wel! Echt leuk om te horen hoe goed het al gaat Ja

Es: Omg... Kwijl wát een paard zeg!! Wow! Ik zou hem echt zó mee willen nemen!! Ben gelijk helemaal verliefd hihi Clown

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:03

de strand rit was in een woord geweldig
de heen/trg reis ging goed geen rare dingen gebeurt paarden stonden super braaf op de trailer
na 2uur en driekwartier kamen we aan
paardjes eruit en ff wat gedronken gepoets en daar gingen we op weg
iedereen moest in de binnen bak opstappen en toen iedereen klaar was reden we ook gelijk weg
de bossen in en op weg naar het strand
wat een mooie rit door een mooi duin/bos pad en dan zo op het strand aankomen

toen we naar beneden moesten had ik wel zoiets van oie dit gaat niet goed
zo steil brrrr vondt het niet zo erg leuk maar het ging goed
we mochten dan tot de eerste paal stappen en daarna moesten we ze laten gaan
hihihi ik dacht tsjil kan niet zo hard maar daar heb ik me wel in vergist
ik ging later iedereen voorbij met een hand in de lucht en maar roepen hij kan toch wel hard
we hadden echt lol met elkaar
nog lekker het water ingeweest hij liep erzo in na ee aarzeling van een paar minuten
toen die enge duin weer op daar had hij wel moeite mee hoor en op de trg weg was hij ook helemaal gesloopt
vannacht rond kwart over ene waren we thuis en rond half twee lag ik in me bedje
net weer een buitenritje gedaan en wat spieren losgewerkt bij tjsillert
hij was vanmorgen erg druk hihi had de zeelucht nog in ze hoofd denk ik
ga later jullie postje doorlezen maar nu ff opruimen thuis en vanmiddga me spullen van tsjilelrt maar eens zand vrij maken
Haha!
ik heb genoten en saida jammer dat je er niet was maar volgend keer gaan we samen ok

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:21

Vanity, haha op de radio vet cool Cool
Mijn vriend is ook een keer op de radio geweest, en toen ging ie vertellen dat ie
onderweg naar zijn lieve vriendinnetje was die al een maand in Duitsland werkte en die
die zo miste (ik dus Clown). Maar als het goed is nemen ze wel alles op, misschien kan je contact op nemen om dat te vragen?

Frank, ohh Desperado word al een pubertje Clown.
Ja, idd 1,5 uur rijden was het. Grappig, we zaten idd in de Pagode, en toen zei een vriend
ook van goh wat een hoop bossen heb je hier Lachen

Eveline, jammer dat Enno te koop staat. Succes met de verkoop!

Michelle, ga zo even reageren op je topic!
Ja idd, zou wel fijn zijn als Dan door aan de longe te gaan hij onder het zadel ook wat pittiger word Ja

Fanny, gave foto's van jou & Janske! Imo mag de achterhand er nog meer onder, maar het ziet er netjes uit.

Iloon, ja ben heel blij dat Bandiet er weer netjes bij loopt Haha!
Efteling was heel leuk Lachen

Sanne jeetje wat gaaf. Ik ben eigelijk wel flink jaloers op je Bloos Je vertelt me vh weekend alles maar Haha!
Zal nog even met vriendlief bespreken wbt ophalen, heb zelf geen rijbewijs helaas.

Yenneke, jammer dat je bijrijdster gestopt is. Ben benieuwd naar de vooruitgang van Xje!

Lindy, ahh wat een schatje! Oehh dat klinkt echt best eng hoe je dat omschrijft van je kindje. Maar wel mooi om te zien als aankomende moeder Haha!

Zoe_Iris, gaaaaaaaaaf paard zeg!!

Saida, had nog mooie foto's gezien van je knappe merrie.
Fijn dat Cipke en Gryts in goede handen zijn.
En wat een vervelend gedoe met die hengst zeg, arm beest en arme eigenaresse.

Peet gaaf een strandrit. Klinkt alsof jullie erg genoten hebben! En gelukkig geen ongeluk dit keer Knipoog

[ITP] Knappe Oxbow en Danny in actie!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:04

Zo hé, weer even flink wat bij te lezen, we gaan de laatste tijd wel errug hard haha! Clown

Soeske&Mies, een leuke tijd gehad bij pinkpop gehad zo te lezen, super!
Zoë_Iris: Dat heb ik dus inderdaad ook, ben niet echt bepaald een type voor de universiteit
Nog een paar daagjes in de spanning, succes!
Moooi paard die schimmel, van fotografie heb ik helaas geen verstand, daar heb ik mn vaste persoon voor haha Tong uitsteken
Flamon: Ik had je topic wel gezien maar niet gereageerd volgens mij... Maar het zag er echt goed uit, je gaat flink vooruit! HB turijn rondgenaaid is een mooi hoofdstel, maar tegenwoordig heeft wel iedereen m haha, maar het zal vast mooi staan!
Frank: En is Desperado al helemaal gewend?
Dat happen is ook wel een beetje andalusier eigen, ze bedoelen het gelukkig niet kwaad, hoewel Furia op een gegeven moment wat dat betreft ook op zijn plaats moest worden gezet. Nu weet ie heel goed dat ie zachtjes moet zijn Tong uitsteken Furia reageert ook onwijs op mijn stem, daar zijn ze erg gevoelig voor.
Lindy: Leuk he, dat je al zo snel verschil in karakter bij veulentjes merkt Knipoog Zo he, das zeker wel een aprt gevoel die baby in je buik, brrr eng hoor Tong uitsteken
Lisenka: He, hoe is met jou nu? Druk met de veulentjes, blij dat jullie knappe Desperado zo'n fijn plekje heeft gevonden?
Saida: Toch fijn dat je zo lekker ebzig bent met die paarden, ondakns dat het best moeilijk is om afstand te nemen van Grytsje denk ik..
Zo he, dat ie te vroeg is geboren, wel een mooi mannetje!
Vet stoer dekje trouwens, echt gaaf! En de foto's zijn ook weer erg leuk!
Dat is wel errúg dom om een hengstige merrie tussen 2 hengsten in te zetten??! Kan me voorstellen dat de eigenaresse er absoluut niet blij mee is
Volgens mij ben je superr happy met Rintske! Haha!
Ilona: Vond van Iwaarden weer leuke anda's hebben staan zo op de foto's Haha!
En ja, over elke handelsstal doet wel een slecht verhaal rond, sowieso het worod handelsstal roept slechte reacties op Tong uitsteken Ach ik heb mijn Furia er vandaan en daarom ben ik ze dankbaar, das absoluut geen miskoop geweest Tong uitsteken Zolang je weet waar je mee bezig bent, zou er een hoop minder sh*t zijn in de paardenwereld... Alleen eeuwig zonde dat ze er geen echt goede ruiters erop zetten, stuk aantrekkelijker voor de klanten
Mossel: Sterkte met het overlijden van je hond zeg... Wel een leuke nieuwe pup!
Shirley__: Hoe kan je dit nu minder leuk vinden Bloos! Haha, nee grapje, maar ik gebruik hyves eigenlijk puur en alleen voor vrienden, en bokt voor de gezelligheid en adviezen Haha!
El4a1990: Welkom hier, 13 friese paarden daar heb je wel genoeg werk aan haha Haha! Foto's? Knipoog Ooh, zie er al wat voorbijkomen Haha! Stoerrr die springfoto's zeg!
Aline: Aaaaaah, wat een schattige foto!!
Patries: Wat leuk, dat bailando zo braaf was! Moet ook jouw mannetjes eens komen bewonderen, ben al helemaal benieuwd naar Bailando's eerste passen onder de man, maar je doet rustig aan niet? Pling Moooooie Bailando!!
Malin: Leuk weekend gehad? Hoop voor je dat Willy weer tijd heeft kan je lekker aan de gang!
Mies: Ooo, weer eens de super leuke veulentjes!! Die zijn zooo schattig Lovers hoe gaat het met ze (méér foto's!!)?
Ryanne_: Welkom!
Sanne: Wat onwijs fijn dat je weer wat te rijden hebt, en wat een unieke kans!! Bof je echt mee Pling
Oeh, broodje mozzarella, persto en tomaat vind ik ook echt zooo lekker! Maar das niet echt koken haha Tong uitsteken
Soeske: Leuk hoor de katjes Haha! Mijn oudste zus heeft nu ook een nestje van 4 thuis, echt onwijs leuk!
Mieske: Welkom!Vind haflingers ook altijd onwijs leuk!
Wat heb je met de barokke paarden?
Esmee: wat fijn dat David je kan blijven lesgeven.
Zo, jij hebt wel last van vliegangst dan zeg, ik had dat ook onwijs, maar onlangs dus voor het eerst gevlogen, ook nog eens in mijn eentje, het valt allemaal wel mee! Vloog wel bewust met KLM, omdat ik daar toch meer vertrouwen in heb Bloos
Maar nu naar kroatie zag ik dat we met eea vage kroatsche maatschappij vliegen, dacht eigenlijk transavia... vind ik toch wel beetje spannend dan! Egypte is wel leuk, lekker gaan joh Haha! Ooh wat gaaf dat je gaat starten met Fuego!!
Vanity: ook welkom hier!!
hahaha, wat onwijs grappig dat verhaal op de radio!! Ben ook wel benieuwd, wat zei ej allemaal Tong uitsteken
Yenneke: qua bijrijdsters volg ik het niet helemaal meer bij jou Bloos , is dit die ene die zou stoppen, en ze stopt nu pas? Is toch niet al een nieuwe? Ben benieuwd of het nieuwe meisje je weer kan helpen!

Oja, de nieuwe regels op HAW.... Ik vind ze ook wel een beetje ver gaan Snap ook niet écht waarom, maarja..

Eveline: Sterkte met de verkoop van Enno, jammer dat het zo gelopen is..
Branka: Wat een leuke foto van Frio weer he!! Heb je wel es een hengstenvlecht bij Frio in, kan me niet echt herinneren dat ooit te hebben gezien, ben wel benieuwd staat denk erg stoer Haha!
Ellis: oeeeii, ik ken dat gevoel..! De weekenden vliegen echt de laatste tijd, niet normaal. Ga nog even in je topic kijken Knipoog
Peet: oeehhh, lekker strandrit!!

Nou, weer een vol weekend gehad... Moet misschien toch wat rustiger aan gaan doen want dit ga ik niet trekken..
Zaterdag al vroeg te paard, reed depony van een stalgenote naar concours, ze ging met 2 verschillende pony's starten en ik ging dus mee, ook voorlezen.
Toen nog flink aan de bak geweest met Furia, mij instructeur had onverwacht nog even tijd dus die bele. Was ergfijn, vrijdag had ik hem ook al flink doorgepakt omdat we zondag wedtrijd zouden hebben, en ik er dit keer echt voor wilde gaan en gaan rijden. Furia was al veeeel braver, op het inrijterrein deed hij normaal, ik gaf hem ook niet echt de kans om gek te gaan doen Tong uitsteken 1 keer een megasprong in de lucht omdat ik m ff op zijn kop gaf omdat hij telkens in de galop mijn binnenbeen negeerde. Dat pikt ie dan niet Tong uitsteken

Nou toen de eerste proef, de jury zat voor de auto ipv erin, dat vond ie eerst wel even spannend, maar voor de rest was hij hartstikke braaf, had zelf het idee dat mijn figuren netjes gingen, de ontspanning miste weliswaar maarja, dat komt hopelijk met ervaring. Voelde ook wat taktfouten en hals strekken, ja dat gaat dan niet als hij niet ontspant, nogal logisch Tong uitsteken

Toen weer even terug naar het inrijterrein en daarna weer op naar de tweede proef. Daar was hij wat schrikkerig en was de proef wat minder constant, sommige dingen die wel lekker gingen maar ook enkele fouten.

Toen wachten op de prijsuitreiking, helaas geen prijs
Nouja, dan hopen opp een winstpunt, bij de eerste proef had ik al door dat dat er niet inzat (3e prijs 177 pt, terwijl 1e prijs 207pt waren, flink verschil dus!), 2e proef was de derde prijs 185pt, dus kon ik nog een wp hebben gehaald.
Ik kreeg mijn protocollen en mn mond viel echt open.
Mijn eerste proef 151 (!!) punten!!!! Tweede proef 172 punten, was ik wel tevreden mee klopte ook naar mijn gevoel.

Maar 151 punten... Dat is gewoon zo zwaar kansloos... Ik was echt ff pissig, moest ook echt onwijs lachen erom, want dat is echt een puntenaantal
Omdat ik Fuutje nog in mn hand had, coupons thuis pas gelezen.
Echt gewoon alleen maar 4-en 5-en, ook 3en maar gewoon ook echt 4en en 5en voor zijn gangen, voor mijn voltes, gebroken lijnen. Kijk, oke draf verruimen, hals strekken, middenstap, ik weet wat mijn zwakke punten zijn. Maar voor mijn galop en voltes krijg ik altijd 7/8-en.

Wat er ook allemaal bijstond, klopte op zich wel (behalve dan die sterke punten die ik net opnoemde), maar dat ga je gewoon niet bestraffen met 4en in een B-proef, oke, als een paard in een L2 proef niet lekker los loopt, maar hij liep absoluut niet met zn kop in de lucht, das 1 ding wat Furia nooit doet, wel spanning maar komop! nouja zoals valt te merken zit dit me wel n beetje dwars.
Boos!

Dat zijn gewoon punten voor combinaties waar gewoon helemaal niks goed bij gaat, echt niet leuk.
Antine (die me voorlas) vond het ook al stukken beter gaan dan de vorige keer outdoor (had toen 168&175), en kreeg ook van div mensen complimentjes dus snap er niks van.

Kwam overigens nog cloris met haar knappe Piripo tegen was wel erg leuk! Alleen maar heel ff snel, want ik ging richting inrijterrein en zij was Piropo aan de hand mee terug aan het nemen, was gestoken onder zijn singel en dat scheen niet echt fijn te zijn...
Kwam wel aantal bekende tegen dus dat was ook wel eens leuk!

Zo... wat een verhaal weer Tong uitsteken ook 10 blz bijgereageerd hahaha!

Oja, ik blijf trouwens nog een jaar werken haha, had ik nog niet verteld volgens mij.. Weet gewoon niet zeker hoe&wat ik wil en het is allemaal zo kort tijd. Dus dat is wel jammer, maar nu ga ik volgend jaar wel starten met een opleiding waar ik helemaal achter sta, dat vind ik erg belangrijk!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:11

jammer Madelief!
El, mooie fotos!
Saida, fijn dat Grytsje en Cipke in goed handen zijn nu.

Zohe, wat ik net had.. reed van leeuwarden naar huis, klapband. Helamaal alleen haha. Ik in me witte broek, slippertjes en alles band verwisselen, zag er ook niet uit denk ik haha,maar het is me toch gelukt Haha!