Jinthe1 schreef:Floris ziet er goed uit

Boemel, die foto's zijn hilarisch, kunnen zo op een postkaart

Zonnebloem, is je paardje ook kreupel? Ik kan snel wel eens foto's maken van een paardje van ons wat het ook heeft. Ze is vorige week haar ijzer verloren en de smid zou die afgelopen zaterdag terug komen zetten maar hij komt nu ergens in de komende dagen. Zodra het ijzer er weer terug op zit maak ik een foto. Wat zegt je gevoel? En wat voor adviezen krijg je?
Nee niet kreupel gelukkig, maar ik heb inmiddels 3 hoefsmeden en 1 dierenarts laten komen die ieder wat anders zeggen :
Hoefsmid 1 zegt: is goed zo, je kunt er gewoon mee rijden hoor. Weinig aan de hand.
Hoefsmid 2 zegt: dit is heel erg, ik zou het paard terug brengen naar de stal waar hij vandaan komt of ik kan hem behandelen met speciale hoefschoenen, kost je 375 per beslagbeurt en dan moet hij een halfjaar boxrust op stal maar hij adviseert om hem gewoon naar de slacht te brengen.
Hoefsmid 3 zegt : ik kan er gewoon een ijzer onder doen dan kun je er gewoon mee rijden.
De veearts zegt dat hoefschoenen niet zo'n gek idee is, aangezien hij eigenlijk hoefijzers nodig heeft maar een ijzer nu niet te bevestigen valt, maar ik kan hem ook tot oktober op rust op de wei zetten tot de hoef voldoende is aangegroeid om er een ijzer onder te zetten.
Ik neig ernaar om hem gewoon op de wei te laten staan de komende maanden om te zien hoe het groeit, echter ben ik wel een beetje bang of dit wel de beste manier is.. Hoef heeft weinig steun en moet op ijzers maar dat kan nog niet, ik word dan een beetje angstig voor een hoefbeenkanteling oid.