Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duijfje schreef:Oh wat leuk die springende foto’s!
Ik had een vraag, misschien dat jullie daar iets meer over weten. Wat zijn de ongeveer kosten van een lusitano hengsten veulen? Om te kopen. Beetje te vergelijken met kwpn veulens of?
rider schreef:Wat jammer San4nie! Hopelijk komt er een andere Portugese knapperd op je pad.
ElCid schreef:Duijfje schreef:Oh wat leuk die springende foto’s!
Ik had een vraag, misschien dat jullie daar iets meer over weten. Wat zijn de ongeveer kosten van een lusitano hengsten veulen? Om te kopen. Beetje te vergelijken met kwpn veulens of?
Hangt helemaal af van wat je wil. Wil je een toekomstige dekhengst met top-papieren of een "gewoon" rijpaard die toch geruind gaat worden. Een toekomstige dressuurtopper met maat of een barokke ( echte) Lusitano.
Toen wij in 2015 in Portugal waren stond er bijv. bij Francisco Bessa een hengstveulen te koop, Hostil x Rico, dus top bloed voor zowel dressuur als evt. dekhenst; VP was 12000,- Dat is zo'n beetje de gangbare prijs voor een goed dier. Geen schimmel, dan wordt je keus een stuk beperkter en de prijs van sommige kleurtjes is hoger.
Antonio Borba Monteiro ( eigenaar van Hostil en Rico) , Francisco Bessa de Carvalho http://www.lusitanosdatela.com/index.php?lang=en ( eigenaar van Soberano) , Joao Pedro Rodrigues ( fokker van de paarden van Pedro Torres), Coudelaria Quinta dos Cedros https://www.coudelariaquintadoscedros.com/ ( Rubi staat hier ter dekking) en zo zijn er nog wel een paar meer die de echte toppaarden fokken. Elevage de Massa zit wat dichter bij ( Frankrijk) http://www.elevagemassa.com/fr/. Allemaal goede fokkers en paarden met fikse prijskaartjes. Overigens is het kopen van een veulen vaak lastig, veel coudelaria's verkopen de paarden pas als 2 of 3-jarige. Voor die tijd lopen ze in de velden.
san4nie schreef:rider schreef:Wat jammer San4nie! Hopelijk komt er een andere Portugese knapperd op je pad.
Dankjewel! Ik hoop het ook, hoe meer ik er over zie en lees, hoe meer het me aantrekt. Al die foto's van jullie zijn zo mooi!
De bovenstaande berichten zijn voor mij dus ook wel handig. Maar de prijs is echt wel hoog (van alle paarden tegenwoordig). Maar ik hoef geen top afstamming, kleur, hoogte, leeftijd, etc maken mij niet uit. Karakter is het allerbelangrijkste voor mij, en heb voorkeur voor een ruin.
Dus mocht iemand daarvoor een aanrader weten, houd ik me aanbevolen.
Jessix schreef:Ja ik blijf het hetzelfde vinden als binnen de andere rassen of stamboeken. Maar net wat je wil, wat je te besteden hebt en soms nog een beetje geluk.
Bij het Kwpn kun je ook iemand treffen met een goede merrie die geïnvesteerd heeft in een goede hengst, maar je kan ook in de vijvers van de grote, bekende en bewezen fokkers gaan vissen.
Auky schreef:Schiet hier via de LVN ook nog niet erg op. In oktober twee veulens gekocht en nog altijd geen enkel stamboekpapier of paspoort.
Waar de vertraging zit en hoe lang het nog gast duren, konden zij mij ook niet zeggen. Heel irritant wel.
Luckystory schreef:R omina is zeker niet de duurste. (Ook al lijken veel mensen te verwachten dat ze dat wel is) Veel andere fokkers hier in B/NL vragen meer voor soms minder kwaliteitsvolle paarden.
Als je iets zoekt, zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.
keona schreef:Hier op bokt staat nu merrie 10jr 2500