Ragdollcat schreef:Hoi allemaal,
Ik hoef geen merries als eigen paard, sorry. al zijn ze ook prachtig en lief en leuk.
Wat een mooie kwijlfotos weer zeg.
Ja arabieren kunnen er ook wel wat van hoor, echt wel.
Dravers zijn niet altijd kapot als het 5 is, je hebt er slimmerds tussen, die van mij kocht ik toen ie 8 jaar was, en nu met 12 jaar nog helemaal klokgaaf, en echt niets versleten en of kapot, en je kan er heerlijk op rijden, maar niet alle dravers zijn zo hoor.
alle paarden kunnen dansen alleen wel op hun eigen manier, ondanks niet geschikte bouw en of tekortkomingen, mits ze nergens pijn hebben en of gezond zijn.
Ik zeg ook niet dat ze ALTIJD kapot zijn met 5... Maar het komt zeer zeker wel heel vaak voor en dan spreek ik over de dravers die ook daadwerkelijk gekoerst hebben of daarvoor getraind zijn (en ik heb hier helaas tientallen voorbeelden van mogen aanschouwen)...
Een draver die tot zijn derde jaar op het land heeft gestaan is net zo goed als ieder ander paard die tot zjin derde op het land heeft gestaan.
Een draver die met 1,5 is ingespannen is als hij 5 is, stuk (fysiek of mentaal, dat laat ik even in het midden) en uiteraard ook hier weer uitzonderingen daargelaten, alhoewel menig 'goede'draver op de rontgenfoto er toch echt 'minder goed' uitkomt....
Alleen aangezien die paarden in een zeer lage prijsklasse vallen, neemt weinig mens de moeite om een foto te maken van de gewrichten die pas met 5/6 volledig uitgehard zijn, maar al bijna 4 jaar aan het werk zijn...