[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PatriesjeMR2

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:49

Kan me er wel wat bij voorstellen, ik heb na mijn val afgelopen november ook heel lang angst gehad. Wat ik duidelijk merkte aan Ensueño.

De laatste tijd gaat het pas weer lekker.. maar dat heeft dus ook zeker een half jaar geduurd voordat het onderlinge vertrouwen er weer was.

Nu is mijn situatie natuurlijk wel anders, Ensueño was altijd relaxed en ik heb hem zelf ingereden. Ik denk niet dat je Enno en Ensueño met elkaar kunt vergelijken.
Feit is wel dat ik het heel erg jammer vindt dat je hem wil verkopen, maar ik kan het wel begrijpen. Lijkt me een vreselijk moeilijke beslissing.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:31

@ Enamorado : Ik hoop dat je een goed thuis voor hem vind, tja het blijft lastig om zon leuk ding weg te doen hea?

@ PatriesjeMR2 Erg mooie foto's van hem!! super!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 00:05

Soms heb je gewoon niet de klik met je paard die je graag zou willen hebben, en na lang proberen of die klik er nog komt moet je dan helaas toch op een gegeven moment knopen door gaan hakken, als blijkt dat die klik er niet gaat komen.

Eef ik vind dat je de juiste beslissing hebt genomen, hoe moeilijk het ook gaat zijn. Als er iets is kan je me altijd PBen/bellen/mailen Ach gut

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:16

brankaZ prachtige foto!

patries: de jouwe mogen er ook zijn, bailando wordt echt steeds meer paard, leuk om te zien!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:22

DinkeyGirl schreef:
Soms heb je gewoon niet de klik met je paard die je graag zou willen hebben, en na lang proberen of die klik er nog komt moet je dan helaas toch op een gegeven moment knopen door gaan hakken, als blijkt dat die klik er niet gaat komen.

Eef ik vind dat je de juiste beslissing hebt genomen, hoe moeilijk het ook gaat zijn. Als er iets is kan je me altijd PBen/bellen/mailen Ach gut

Wat een mooi verhaaltje Dinkeygirl!! en het klopt ook helemaal!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:30

Zo onderweg naar de Efteling Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:04

peet: goede laarzen aan er er eerst zelf ingaan naast hem Knipoog meestal helpt dat wel, of gewoon met ander paarden meerijden. Het is te proberen! Lekker hoor aan het strand rijden!
Arme cavia's!!
Tjsah zulke mensen hou je altijd op een manege, niks van aan trekken en gewoon laten gaan

jasmijn: Als hij dan met longeren leert altijd zo te lopen!
Jammer dat je hem niet zomaar uit de wei mag halen, ergens ook wel logisch maar je kan niet zomaar gaan wandelen ofzo. Gelukkig hebt je een goede rustige smid voor hem gevonden!

sanne: Veel plezier vandaag!

elvira: Leuke foto's!

saida: Ja het was op een dierenbeschermingssite...zo trekken ze natuurlijk wel donateurs.
Mooie foto's van rintske!! Je hebt zeker een goede keuze gemaakt!

vania: welkom! Lijkt me wel raar om ineens door de radio gebeld te worden Knipoog

frank: Gaat goed met jou en desperado!!! Lekker dat je het zo rustig met hem doet!

patries: Bailando is zooo knap!

eveline: Jammer dat je hem moet verkopen, hopelijk vind je een geschikt huis voor hem!

Ben nog steeds verliefd op mijn paard! Verslag volgt vanmiddag!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:28

Afbeelding Ik en janske Ik ben verliefd Haha!

door stomme mijnalbum is de kwaliteit wel omlaag gegaan

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:33

Vraagje wat vinden jullie bij deze twee foto's van haar achter hand gebruik ??

Afbeelding

Afbeelding

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:38

@ flamon: ik vind haar achterhand gebruik super!!! egt netjes!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:03

@flamon: ik vind het er ook erg netjes uit zien!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:18

Dankje Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:39

Saida: Wat een prachtige foto's weer van Rintske!

Jasmijn: Gelukkig maar dat de hoefsmid een rustige man is, kan Bandito rustig wennen aan het bekappen!
Hoe was de Efteling? Je kan het bijna niet anders dan leuk gevonden hebben denk ik Knipoog t was zeker wel druk...

Evelien: Wat balen dat het zo niet verder kan met jou angst Ach gut het is voor Enno misschien inderdaad wel de beste beslissing, maar ik vind het echt heel erg voor je, want ik had het idee dat je ontzettend dol op hem was. Ik hoop dat je een leuk baasje voor hem vindt die net zo dol is op hem als jij.

Fanny: Jullie gaan met rijden echt vooruit, maar ze moet nog wel wat meer onderkomen, ze loopt nu nog wel op de voorhand, maar verder erg netjes hoor! En denk er om geen pianospelen Knipoog

Ik ben net naar Lisa geweest, de eigenaresse van de Lusitano's. Haar man en zij zelf waren echt super aardig en we hebben heel gezellig gekletst! Het is de bedoeling dat ik op hun Lusitano ruin ga rijden, die echt alle oefeningen kent, van piaffe tot vliegende galopwissel. Een goed leerpaard voor mij dus en zij kan mij ook wat lesgeven en zo. Verder ga ik in de toekomst misschien meerijden met het showteam en verder zien we eerst wel even. Ik heb alleen geen foto's gemaakt, ik vind dat namelijk wel heel voorbarig als je voor de eerste keer langs komt.
Morgen ga ik voor het eerst rijden, ik ben benieuwd hoe dat gaat...

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:29

zasread : Wat gaaf! lusitano's rijden al vind ik die vaak erg grof weet niet of dat bij deze ook is maar, ik zelf persoonlijk vind Andalusiers en Lippitzaners mooier,

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:48

Ze zei dat haar Lusitanohengst erg licht in de hand was met rijden, de ruin was wel wat zwaarder op de hand, maar ik zal morgen wel zien.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:51

Sanne: wat leuk voor je!! Idd even pas op de plaats met foto's is niet onverstandig. Komt zo penny over he. Wel lekker voor je dat je op een superwijs paard mag en evt met het showteam mee.
Fanny, achterhand zit er goed onder maar toch zoals sanne al zegt, loopt ze nog redelijk op de voorhand, iets meer oprichting dan is het af. Overigens ben je echt verliefd ja, een hele mooie foto die eerste.
Jasmijn: lekker genoten van de efteling? Wel een hele reis hè deze kant op. 1,5 uur ongeveer? Als je in de pagode hebt gezeten had je een mooi uitzicht over mijn favo rijgebied: de drunense duinen

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:34

Jasmijn was de efteling leuk?! Ben daar al zó lang niet geweest haha!

Sanne, wat leuk dat het zo beviel! Ik snap wel dat je niet gelijk foto's maakt + plaatst!
Ga je morgen voor het eerst rijden?
Echt super voor je! En zo'n leerpaard poe, voor mij is het wel ongeveer het beste wat mij is overkomen. Heerlijk om zo jezelf steeds weer verder te krijgen.

Fanny, het ziet er netjes uit hoor! Ik weet natuurlijk niet hoe ze 'eerst' liep en of jullie dus vooruit zijn gegaan maar ik vind het er al aardig uitzien. Ze loopt idd nog wel wat op de voorhand maar het begin is er iig sowieso!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:40

voor ons barokkies is dit misschien wel wat: www.cavalia.net Wie is er al eens geweest en hoe was het? De show staat goed aangeschreven en zit vol met Lusitano's en Andalusiers. Ook een Fries erbij en wat quarters. Goa heb ik deel 1 en 2 gezien was ook erg mooi.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:52

Poe ik vond het persoonlijk echt prachtig,
zat de hele tijd geboeid/gefascineerd te kijken, op het puntje van mn stoel..
Echt heel leuk!
Ze doen geweldige dingen met licht en muziek, die sfeer die opgewekt wordt vond ík echt magisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:19

Kom ook weer even uit de mee-lees-modus Knipoog

Ryanne_ schreef:
zasread : Wat gaaf! lusitano's rijden al vind ik die vaak erg grof weet niet of dat bij deze ook is maar, ik zelf persoonlijk vind Andalusiers en Lippitzaners mooier,

Netzoals bij de Andalusiers heb je bij de Lusitano's het barokke type en het wat modernere type (meer richting PRE). Er zijn ook twee lijnen bij Lusitano's. Ik heb zelf ook een Lusitano hengst van het modernere type. Knipoog

Eef Wat jammer dat je deze beslissing hebt moeten maken, maar heel begrijpelijk. Voor jullie allebei is die onzekerheid en angstigheid niet goed. Ik hoop dat je echt een goed tehuis voor hem kan vinden! Ook bij iemand die op dezelfde manier met hem verder kan/wil werken!

Peet Nou zo te lezen was het wel letterlijk én figuurlijk een 'zitcompetitie' Koe Vork
Was laatst nog in Vroomshoop trouwens! Weer bij Kloffie's en Zo op bezoek. Knipoog

Frankiej Cavalia ben ik nog nooit wezen kijken. Schijnt wel heel mooi te zijn. Vooral hoe die Fransman (ben even zijn naam kwijt) met zijn hengsten omgaat. Vorig jaar was de show ook in Nederland en toen stond er nog een heel artikel in Bit. Een vriendin van mij is wel naar een van de shows geweest en die vond het geloof ik wel heel mooi.

Fanny Jullie zijn zo te zien wel vooruit gegaan! Tweede foto zet ze haar binnen achterbeen mooi onder de massa. Is ze zo nat op de foto's?

Sanne Gaaf hoor dat je op een Lusi mag gaan rijden!!

Saida Je hebt echt een knappe dame! Mooie gangen toont ze vanaf de foto's!

En voor de rest is er weer te veel om bij te lezen geweest en dus ook te veel om op te reageren Vork

Hier gaat alles verder goed. Heb afgelopen maandag nog les gehad. Het dubbele longe werk ging echt super. Hij werkte zo goed mee. Daarna erop en hij gedroeg zich weer netjes. Ik kan nu alleen niet echt regelmatig lessen, want Willy is weer vaak in het buitenland (les en demo's geven).

Verder afscheid moeten nemen van mijn bijrijdster. Die is het weekend voor het laatst geweest. Maar ik heb wel een afspraak staan met iemand die komt 'proefdraaien'. Ze heeft alleen de laatste paar jaar niet meer gereden. Dat is wel een minpuntje zeker met zo'n jong paard. Maar aan de andere kant kan ze nu voorlopig toch nog niet rijden, omdat hij nog niet zover is. Daarentegen kan ze wel leren freestylen, leren te werken aan de dubbele longe en aan de hand leren te werken. Dus er is nog genoeg te doen!

We zijn ook druk bezig het huis een beetje op te knappen en op te ruimen. Er zijn al twee makelaars wezen kijken bij wie we het eventueel in de verkoop wilden doen en daar hebben we ook alweer een keuze uit gemaakt. Dus al met al ben ik weer druk, druk, druk...

Over twee weken ga ik naar het concert van Kylie Minogue!! Go jij! Go jij!
Heb ik helemaal zin in!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:28

fanny: De achterhand gaat al goed mee...maar dr kont mag nog zakken en er meer onder komen. Op de 2e foto vind ik het beter dan de eerste. Maar je bent al super bezig!

sanne: Klikt super!!! Hopelijk klikt het met rijden!

frank: Ik ben hier niet geweeest, wel bij appasionata..dat was super om te zien! echt mooi!

yennekke: Waarom moest je bijrijdster stoppen (even gemist sorry) Hopelijk vind je iemand waarmee het ook klikt!

Er komt zo een topic...maar even een voorproefje van waar we gister heen gingen Knipoog
* ik vraag dr niet aan de teugel, maar als ze ontspant zakt ze lekker in mn hand, nu zelf nog meer los durven laten*
Afbeelding

eerste galop links!!(gepland dan Vork )
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:31

zo ik kom ook weer even binnen vallen! Haha!

weekend alweer bijna om, wat gaat dat veeeeeel te snel... Clown

flamon, gave foto's zeg, op de 2e foto is het echt een mooie actief moment van het achterbeen!
ziet er goed uit hoor!

fankiej, ik ben vorig jaar naar Cavalia geweest, vond het echt heel gaaf!
sprookjesachtig...

ryanne, hoe kom er bij dat Lusitano's grof zijn als ik vragen mag?
vind jij ze grover dan een Andalusier?

zasread, klinkt super gaaf! Cool

hier nog wat plaatjes van mijn witte spookje van vanmiddag voor de liefhebbers...
[AR-ITP] training in het hoge gras!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:31

mies: heee weer foto's, leuk!

yenneke: mijn tante heeft afgelopen jaar een jong paard gekocht terwijl zij zelf echt onervaren was. In dat jaar heeft zij ontzettend veel gewerkt met idd freestylen longeren wandelen ga zo maar door.
Nu zijn ze echt al beide zó ontzettend vooruitgegaan. Daarnaast volgt ze nu paardrijlessen op een manege in de hoop uiteindelijk zelf op haar paard te kunnen rijden.
Nu is het daar nog te vroeg voor maar zo krijgt ze het beste van 2 kanten mee!.
Misschien ook een idee voor jou bijrijdster? Dat ze eerst weer wat ervaring opdoet voor ze op jou jonge paard stapt Lachen!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:18

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:36

mooi hoor. ziet er in het begin erg "groen" uit maar dat hoort bij een jong onervaren beestje he. nou ik nog...