Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Flubberboot schreef:Pedro heeft van augustus tot midden december kreupel gelopen helaas. Soms momenten dat hij goed was en we weer mochten opbouwen en telkens werd hij weer terug kreupel. Nu lijkt hij gewoon echt goed maar vind ik het lastig op te bouwen omdat ik bang ben dat hij weer terug kreupel gaat worden. Daardoor het plezier eventjes helemaal kwijt. Nu besloten om gewoon lol met je knol dingen te doen en dag op dag te kijken wat we gaan doen samen.
Tatyana schreef:Zijn jullie paarden echte allrounders of juist niet?
Pedro opbouwen? Was hij niet in orde of met een andere reden even gestopt?
Buitenrijden wil ik ook weer gaan doen, maar die van mij heeft daar nog wat moeite mee, dus been moet eerst weer helemaal goed zijn. Heerlijk om zo buiten te kunnen dressuren Audesta!
Lekker lessen morgen Maartje! Hoe lijkt het elke dag anders? Mentaal of fysiek?
Tatyana schreef:Flubberboot schreef:Pedro heeft van augustus tot midden december kreupel gelopen helaas. Soms momenten dat hij goed was en we weer mochten opbouwen en telkens werd hij weer terug kreupel. Nu lijkt hij gewoon echt goed maar vind ik het lastig op te bouwen omdat ik bang ben dat hij weer terug kreupel gaat worden. Daardoor het plezier eventjes helemaal kwijt. Nu besloten om gewoon lol met je knol dingen te doen en dag op dag te kijken wat we gaan doen samen.
Wat vervelend zeg, kreupel met duidelijke oorzaak of dat niet.
Herken die angst wel een beetje en denk dat het dan idd goed is om gewoon te kijken wat hij aanbiedt en waar jij die dag ook blij van wordt. Succes!
Audesta schreef:Ik wil je niet ontmoedigen tatyana maar mijn snel overprikkelde merries zijn erger in een (druk) bos waarin ze minder weg kunnen kijken
Jenara schreef:@Dartel, oef, wat een heftig verleden, ik snap helemaal dat dat terug boven komt met zo'n incident :'( hoe moeilijk dat ook is, maar probeer het er toch een beetje los van te zien en aan te kijken, dat onheilspellende gevoel komt echt voort uit die oude traumatische ervaringen. Ik duim alvast kei hard me je mee dat het allemaal mee valt!
@Dorien, wat goeden haha, dat herken ik, Jenara was (en is) soms ook niet vooruit te krijgen. Dat komt me training wel goed
Dartel, dat is schrikken..ik snap de associatie. Hopelijk is het niks ernstigs.
@Tarzan, Wat leuk dat jullie goed gaan samenHij blijft ook zo'n leuk koppie hebben!
Ik heb me dus aan wat sprongetje gewaagd vandaagwel spannend, want Jenara was heel kijkerig vandaag en een beetje gespannen, maar kamikazekind in mij was overtuigd "we gaan springen"
de eerste twee vanuit draf lag ik er bijna naast omdat ze zo heftig oversprong
vanuit galop ging beter. Uiteindelijk wel een paar mooie sprongetjes kunnen doen en haar rug voelde alweer losser rechtslinker galop was ook minder een issue. Heb me in ieder geval kostelijk geamuseerd
Ik voel me wel een beetje "schuldig"? naar Jenara toe omdat ik echt superveel zin heb om te rijden sinds alle lastige periodes hiervoor, waardoor ik even wat minder grondwerk enzo aan het doen ben .. Zit vooral wel in mijn hoofd denk ik, want bij het rijden komt ze altijd lekker los en gaat ze briesen en acheraf ook vaak mesten, dus dat zijn allemaal wel tekens van ontspanning.
Oh iets supergrappig trouwens, mss weet iemand hier daar een verklaring voor, op onze laatste plek in Gent was het zo en nu weer terug, iedere keer als ik Jenara uit de wei ga halen, moet ze eerst plassenecht een soort pavlov reflex, halster aan, 3m stappen en hup eerst plasje doen.