[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:48

Showarabieren zijn geen paarden, dat zijn doorgefokte barbies...

Elk paard kan verzamelen, mits hij daar de kans voor krijgt en de ruiter hem niet tegenwerkt. Het ene paard bied het alleen makkelijker aan als het andere.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:55

Ja... het is ook niet mijn ding, ze draven ook echt heel vreemd. Ze hebben ook zo'n hoog kruis en de staart ligt er helemaal bovenop. Tuurlijk zouden ze onder het zadel best beter kunnen verzamelen, maar als een paard zo loopt, heb ik daar al geen zin meer in. Ik vind het echt jammer dat ze steeds meer zo worden.

De oude types en de Shagya's vind ik meestal prachgtig en fijn bewegen, die zou ik best op stal willen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:13

Arabisch volbloed:

Afbeelding

KWPN:

Afbeelding

Lusitano:

Afbeelding

Hier 3 totaal verschillende (type) paarden, maar allen kunnen ze goed verzamelen. Toeval?!?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:14

Cyrina schreef:
Ja... het is ook niet mijn ding, ze draven ook echt heel vreemd. Ze hebben ook zo'n hoog kruis en de staart ligt er helemaal bovenop. Tuurlijk zouden ze onder het zadel best beter kunnen verzamelen, maar als een paard zo loopt, heb ik daar al geen zin meer in. Ik vind het echt jammer dat ze steeds meer zo worden.

De oude types en de Shagya's vind ik meestal prachgtig en fijn bewegen, die zou ik best op stal willen.

Mee eens... alleen jammer dat ze zo klein zijn :o Een grote, stoere en forse Shagya (zwart) zou toch wel echt mijn ultieme Pennypaard zijn :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:19

cloris schreef:
Branka gefeliciteerd *D wat waren je punten?

181 en 180 punten. Niet bijzonder, maar wel genoeg voor die eerste wp. En als je zelf op minder rekent is het een hele grote meevaller. Leuke is dat deze jury duidelijk verschil in punten gaf. Dus 7-ens maar ook 4-en. De zwakke punten kwamen duidelijk naar voren, maar waar aan is gewerkt was ook merkbaar. Dat is fijn. Nog hard werken aan de zwakkere punten (middengangen blijven b.v. lastig) en dan worden de punten hopelijk nog wat beter.

cloris schreef:
Hier gaat alles ook okej, begin november ga ik weer starten de 1e keer na dat zijn ijzers er vanaf zijn gegaan en ik moet eerlijk zeggen dat het naar mijn gevoel echt goed gaat! gister zelfs een stukje over het asfalt gedraafd en dat ging makkelijker dan met ijzers, mooi gelijkmatig en met een fijne candans.
Training gaat ook okej al heeft hij wel zo zijn buien }:0 Maar hij lijkt redelijk gewend te zijn aan blootvoets en hij vindt zijn weg weer steeds beter en beter, het is wel een uitgekookte harrie af en toe hoor. Kom ik aan met mijn spullen (zadel hoofdstel enz) schiet hij snel de paddock weer in om vervolgens in de hoek te gaan staan zo van; ja echt niet he, geen zin vandaag hoor hihi dan moet ik hem echt gaan halen hoor, voorheen gooide hij zelf nog net het zadel niet op zijn rug..
Maar goed voorheen was ik ook de cipier met de sleutel naar de vrijheid, nu ben ik gedegradeerd naar wandelende voerschep en moet ik niet op medewerking rekenen als ik een zadel ipv een voerschep draag :+

Frío is vorig jaar van zijn ijzers afgegaan en heb geen moment spijt gehad. Zijn hoeven zijn in de zomer droger en daardoor scheurden de nagelgaten met als gevolg dat er happen uit zijn hoeven braken. Nu hij ijzerloos staat trapte hij afgelopen zomer nog wel wat randjes van zijn hoeven maar verder niet. En nu het weer wat natter is zijn zijn hoeven ook weer wat zachter waardoor ze minder snel scheuren.

Maar wandelende voerschep? Je moet blijkbaar aan je imago werken! :D

Voor de geïnteresseerden: de foto's van Marcel van de lange teugel dag staan online!!!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:41

Haha ik kwam het even melden Branka maar je was me voor. Dus ja... FOTOOOOWSSSS :D Heb een foto van jou en Frio op de site van mij gezet ;)

Enne... heb ik gelijk een voorbeeldje van dat Barokke paarden echt wel kunnen strekken. Kijk deze Lipizzaner maar eens:

Afbeelding

Cloris fijn dat het zonder ijzers zo goed gaat! Cap loopt ook lekker op blote voeten! Gaat prima! Hoe is het met zijn rug? Hopelijk is hij weer de oude?

Verder ben ik niet echt bijgelezen sorrie... ga ietswat beter me best doen.

Wel de foto's bekeken... Je nieuwe paardje is leuk Jellie! Lekker koppie!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:43

Is alleen geen briljant bewegingsmoment als je naar de achterbenen kijkt :o hij stuwt behoorlijk!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:47

Afbeelding

Over uitstrekken gesproken :D laten we niet vergeten dat spaanse stap en draf, evenals de Jambette, ook onder uitgestrekte gangen vallen!

Zie je toch maar weinig WPN-ers doen hoor :D Vind dit toch zo'n mooi plaatje *D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:52

regine schreef:
Enne... heb ik gelijk een voorbeeldje van dat Barokke paarden echt wel kunnen strekken. Kijk deze Lipizzaner maar eens:

Afbeelding

!

hmmm...dit is strekken vanuit de voorhand, niet de achterhand.
er staat geen achterbeen aan de grond.., volgens mij is dat niet juist uitstrekken.
jammer dat er altijd tegenwoordig zoveel naar rondzwaaiende voorbenen gekeken wordt

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:54

Sja... misschien voor de achterbenen net geen goed moment, ik ga geen commentaar op leveren op een foto want het was live gewoon echt mooi om naar te kijken en de amazone weet echt wel waar ze mee bezig is. Waarschijnlijk net een seconde te vroeg geklikt voor rechtsachter weet ik het... altijd zo'n onzin om iemand op 1 foto te bekritiseren, ik heb alweer spijt dat ik em geplaatst heb, zucht.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:00

Nou nou, ik gaf alleen maar mijn mening, was niet ****** bedoeld hoor!!! Het viel mij gewoon op! Elise = en blijft flapuit/type-uit ;)

Was overigens geen kritiek, alleen een opvallend detail :o

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:01

als je de training op de juiste manier aanpakt (met verstand van de bouw en beweging vh paard)
kan je elk paard leren vanachteruit te laten piafferen en passageren.
door ze eerst te leren zakken achter en sterker te maken.
maar dat geld ook voor de huidige olympische lange grote paarden :+

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:02

Jij kraakte ook niet de persoon af maar had het nog over een verkeerd moment, daar kan ik mee leven.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:02

Zit trouwens nog even naar het door mij geplaatste plaatje te kijken...

Ik vind dat zo'n mega gaaf dier om te zien!!!! Waanzinnig!

Zo een wil ik er ook wel op stal. Dan maak ik wel plek, haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:05

Anouk, met Goya gaat het wisselend.. Ik heb van de week een klein stapritje buiten gemaakt en hij voelde nog wel wat stijf...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:05

regine schreef:
Haha ik kwam het even melden Branka maar je was me voor. Dus ja... FOTOOOOWSSSS :D Heb een foto van jou en Frio op de site van mij gezet ;)

Hahaha! Tja... zag ze en wist dat hier nog best wat mensen ze graag wilden zien.
Ben reuze benieuwd welke je erop hebt gezet!
Meneer is wel erg rond zeg! Viel mij gisteren op toen ik hem in de spiegel zag op wedstrijd, maar valt mij ook op deze foto's weer op. Hij is behoorlijk barok geworden, maar moet niet erger worden.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:09

Branka ik heb een aparte pagina foto's gemaakt en eentje van jou erbij gezet. Staan van de hele dag echt leuke foto's op zeg!! Super leuk om weer terug te zien en de "oja momenten"

Ik zet verder geen fotos hier want dan weten we meteen wat er allemaal mis is met onze training en verstand van paarden. Daar zakt mijn lol tot diep in me schoenen van. Het wordt hier al bijna net als in HAW ;(

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:10

Mijn vrachtwaggel staat trouwens te koop mensen!!! Ik wil groter! Dat hebben Regine en ik straks nodig ;)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:12

:j met grote plannen moet je een grote vrachtwagen!! :+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:16

Hallo allemaal, ik kom ook nog eens even zwaaien :wave:

Zaterdag had ik een lesdag georganiseerd met David. Licor was niet zo heel fijn te rijden, vooral in het galopwerk makte hij zich vreselijk druk. Ik vermoed dat hij met een volle blaas zat, want bij thuiskomst is hij wel TWEE keer gaan plassen… Wel hebben we fijn kunnen werken aan de passage, dat gaat steeds beter. Hier een filmpje voor de liefhebbers.

De aanleuning moet nog stabieler, maar ik moet echt bij elke pas zijn achterbenen nog activeren door diagonale hulpen, als hij dan zijn achterbenen beter onderbrengt wordt zijn ruggebruik beter en zijn aanleuning stabieler. Hij laat zich gelukkig ècht rijden en bouwt geen spanning op, dat is al zeer fijn. De seriewissels op het einde zijn ook niet zijn beste, zoals ik al aangaf had ik veel spanning in het galopwerk.
Terroso was er ook met zijn nieuwe eigenaresse, hij was heel erg braaf om zo in een vreemde omgeving te zijn en het is fijn om te zien dat hij zo goed terechtgekomen is, het blijft toch een beetje “mijn kind” :D Zijn nieuwe eigenaresse rijdt ook zo vriendelijk met hem en geeft hem alle tijd van de wereld, tenslotte is hij nog maar 4.

Gisteren ben ik dan nog eens naar de nieuwe stalling gaan kijken, per 1 november verhuizen ze. In de winter zullen ze sowieso wel minder lang naar buiten gaan dan nu (vanaf 13u tot 19u), maar ja, het is sowieso beter dan de hele dag in een modderpoel staan.

Ha, Cloris, Licor heeft de laatste weken ook zo’n “ik wil niet werken”, bui. Probleem is dat hij dan de grote wei instuift, dus het duurt altijd even voor ik hem te pakken heb :+

Super gedaan Branka en ook Michelle!
Mooie foto’s van Fifi Ellis.

Voor Ragdollcat: in Spanje bij “mijn“ fokker hebben ze nog een 3-tal erg leuke jonge merries die voor niet al te veel geld weg mogen, ze zijn nog niet zadelmak, maar er wel klaar voor om zadelmak gemaakt te worden, PB me maar voor meer info. Het zadelmak maken wil ik overigens altijd voor je doen.
Laatst bijgewerkt door Idra op 19-10-09 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:46

Kijk dit zijn de arabieren die een paar boerderijen verder gefokt worden, dit is hun ggk dekhengst;

http://afesquire.webs.com/afesquire.htm

Dat zijn paarden die ik niet zou kopen, die hebben niet de bouw die ik zoek voor wat ik met mijn paarden wil doen. Ik zeg niet dat ze het niet zouden kunnen leren, maar dan moet je zo hard oefenen op iets wat je van nature niet zo ligt...kan je beter doen wat je wel goed ligt.

Hier een veulen van hun ; http://afesquire.webs.com/apps/photos/p ... d=42598498

Overigens wel hele leuke mensen!! En ze hebben we merries lopen waar ik eerder voor zou kiezen. Maar zowiezo zijn ze van het erg iele type, niet te vergelijken met het (prachtige) paard waar jij op de foto op zit Elise. Mijn voormalige instructrice heeft ook ZZ licht gereden met een Russische Arabier, was ook een heel ander type. Maar nog niet zo mooi als die van jouw foto, dat is er echt zoeen van de oude schilderijen van vroeger, zo moeten ze in mijn ogen zijn!

Branka gefeliciteerd!! Goed hoor!

Regine; Het is niet een verkeerd moment afgeklikt hebben wat betreft de achterbenen. Op het moment dat een paard namelijk goed van achteruit gaat, heb je nooit zo'n moment. MAAR dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat de amazone het niet goed doet, want iedereen heeft hapermomenten, dat ze net ff van het achterbeen af komen. Bobby van mij doet als hij kan, dit altijd in de laatste 2 passen van het uitstrekken. Ik moet hem echt voorzijn, anders kukelt hij dan ook nog ff lekker op de voorhand. :Y)
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 19-10-09 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:46

regine schreef:
Sja... misschien voor de achterbenen net geen goed moment, ik ga geen commentaar op leveren op een foto want het was live gewoon echt mooi om naar te kijken en de amazone weet echt wel waar ze mee bezig is. Waarschijnlijk net een seconde te vroeg geklikt voor rechtsachter weet ik het... altijd zo'n onzin om iemand op 1 foto te bekritiseren, ik heb alweer spijt dat ik em geplaatst heb, zucht.

w8 ff.... ik bekritiseer hier de persoon niet, ook het paard niet.
alleen het moment op de foto, wat je laat zien als goed uitstrekken van een barokke paard.
ander plaatje/foto van dit paard?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:55

Ik heb niet zo'n zin nog een foto te plaatsen, er zal dan wel weer wat anders mis zijn in jouw ogen. De amazone in kwestie traint bij een onwijs goede trainer waar menigeen van ons over kan dromen. Ze weet ook echt wel waar ze mee bezig is, dus ik hoef dat hier niet voor haar te bewijzen. Weet je, ik heb lang geschreven dat je het goed bedoeld met sommige van je post's maar af en toe kom jij zo aanvallend over dat het gewoon echt niet leuk is om te lezen.

Idra mooi om te zien hoor je filmpje! Weer eens wat anders als foto's van die knappert! Jammer van de volle blaas maar toch een goede les zo te lezen!

Branka ik had je post niet goed gelezen maar gefeliciteerd hoor! Heb je je foto gespot? :P

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:56

Pffff... krijg ik een vent aan de balie (komt een auto halen die inbeslag genomen was) zegt ie: "Nou ik zag dat jullie hem niet gewassen hebben!" :( GRMBLLL!!! Ik zeg: "Meneer, u mag blij zijn dat uw banden er nog onder zitten!"

Zot! Dacht even grappig te zijn tegen de hoofdagent :(

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:02

regine schreef:
Ik heb niet zo'n zin nog een foto te plaatsen, er zal dan wel weer wat anders mis zijn in jouw ogen. De amazone in kwestie traint bij een onwijs goede trainer waar menigeen van ons over kan dromen. Ze weet ook echt wel waar ze mee bezig is, dus ik hoef dat hier niet voor haar te bewijzen. Weet je, ik heb lang geschreven dat je het goed bedoeld met sommige van je post's maar af en toe kom jij zo aanvallend over dat het gewoon echt niet leuk is om te lezen.

:P

:o?
Laatst bijgewerkt door nombrado op 19-10-09 12:44, in het totaal 3 keer bewerkt