Zo he!!!! Anders is Bondosa ff stoer... Ongelovelijk he, die paarden, ze blijven je verbazen
_Saida_
Geplaatst: 01-04-09 17:24
Zo te lezen genieten de meesten hier van het lekkere zonnetje! Rintske heeft vrijwel de hele middag lekker buiten gestaan en stond heerlijk te soezen in het zonnetje. Vanaf morgen mogen de paarden weer het land op!!!
ja inderdaad heeeeeerlijk dit weertje. Ik ben net met Hincapie in het bos gaan wandelen. Hij vond het echt heel interessant haha.. wel een paar keer geschrokken maar dat was niet zo gek. een keer doordat er een stel honden vol naar elkaar begonnen te blaffen en grommen (twee van de honden van iemand die meewandelde met een vreemde hond) De andere keer was het doordat de wind ineens een stel blaadjes op blies wat en was en een fiets achter hem was ook eng. Allemaal echt nieuwe dingen dus niet gek dat hij er van schrok. We kwamen ook nog paarden tegen maar dat ging echt super. Hij maakte zich wel heel groot maar we konden er zo voorbij wandelen. Echt zalig zo een koele kikker.
Ze staan bij mij ook winters halve dagen buiten hihi.. Dan wel wat later buiten en eerder naar binnen. Nu blijven ze langer buiten en straks, als het wat droog blijft en het land goed droog is dag en nacht naar buiten. Even lekker met ze gespeeld, Goya gepoetst (tjeee, wat een haar :S ) en Brammie ook ff en Goya vond het niet leuk om weer helemaal wit te zijn na tijden geloof ik, plofte zo weer neer en is weer wat zwarter
Moppie heeft ook gauw last van mok ( heeft ie nu ook ). Maar hier is de wei zo goed als droog ( alleen het stukje voor de inloopstal niet). En als moppie op stal moet krijgt ie hele dikke benen en krijgt ie last van zijn been ( hij heeft een lange tijd terug een peesblessure gehad maar dat is schijnbaar niet helemaal goed gegaan waardoor ie er af en toe last van heeft)
ja helaas maarja kan er verder ook weinig aan doen . Hij loopt als hij gewoon de wei in kan ook niet kreupel alleen als ik ga springen of vaak dressuur ga rijden word zijn been heel dik heet en pijnlijk, gelukkig heeft ie met buitenritten nergens last van .
Iedereen een leuke namiddag met de paarden gehad precies
Ik heb er ook net een heerlijke rit opzitten met Terroso, het was precies 1 week geleden dat ik hem gereden had (tijdsgebrek en heropstart Licor), had hem enkel 2 keer gelongeerd en hij komt ook wel elke dag op de wei gelukkig. Maar wat liep hij fijn heerlijk ontspannen en nageeflijk. Ik dacht dat hij wat moeite ging hebben met zijn concentratie want de merries rondom hem veroorzaken nogal wat gebrul als hij aan de hand meestapt, maar zodra je erop zit is het *knopje om* en volledige concentratie
Ben ook wel erg blij met het zomeruur, nu het langer licht is hoef ik niet meer binnen te rijden, maar kan ik lekker in het avondzonnetje in onze mega-bak rijden