[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:20

Afbeelding

Afbeelding

Gaaf he!!

ik ben overrigens niet degene die erop zit vond het al heel wat dat ik de hoogte van die eerste foto wel heb gesprongen alleen op die foto's staat allen de kont van het paard:P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:12

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:54

Hey, ben ik ook weer even!

zasread schreef:
[EA-TK-PP] super mooie voskleurige andalusier te koop

Hadden jullie deze al gezien, het verrast me heel erg, ik ben benieuwd wat de reden is van de verkoop, ik dacht dat ze juist zo goed gingen met z'n tweetjes

Ze zal het vast zelf wel uitleggen hier...
Maar ik heb begrepen dat ze na haar val zelf toch wat onzeker is gebleven en dat dat toch teveel spanning voor hem oplevert met rijden...
Echt heel jammer, ze gingen juist de goede kant weer op inderdaad!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:22

Vanity -> Doei! Welkom hier!
Ik heb je wel eens voorbij zien schuiven op het FPF, tenminste,...... de naam Upke komt me bekend voor. Knipoog

Sanne -> Wat een schatje hè? Ik ben gek op baby's en kleine kinderen!
In oktober komt deze kleine vent dan ook bij mij voor de oppas! Haha!
Laatst in Valkenburg heb ik op een terrasje een tosti met tomaat/mozzarella/pesto/pijnboompitjes/rucola gegeten, en dát was nog eens lekker! ( Pling Ik weet wat wij vanavond gaan eten!)
Ik heb 10 jaar in een Italiaans restaurant gewerkt in de bediening en in de keuken, dan leer je ook wel heel veel lekkere dingen maken! Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken
Leuke foto's weer van Otje! Lovers
Veel succes en plezier morgen bij de Lusitano-dame! (hoe heet ze eigenlijk?)

Ilona -> Ik kom vrijwel nooit op HAW, dus ik kan er ook niet echt over oordelen.
Maar ik denk dat als je een compliment wil geven dat ze dan bedoelen dat je die moet onderbouwen, en niet alleen neerzetten; Ziet er goed uit! oid?

Michelle -> Elk dierenleed, in welke vorm dan ook is niet leuk, dat ben ik met je eens.
Om er dan ook nog filmpjes van op internet te zetten vind ik gewoon te misselijk voor woorden.

Michelle90 -> Óf je gaat op zoek naar een leuk fries paardje, dan kan je wel zo'n mooi dekje nemen! Tong uitsteken Knipoog
Ik weet eigenlijk niet of het nog wel kan trouwens.
De eerste zending bestaat uit 20 stuks, en het is nog niet zeker of er daarna nog meer worden gemaakt.
Ze konden op voorhand besteld worden, maar ik ben bang dat de lijst al vol is.......

Frank -> Kan je nog lachen? Of alleen als een boer met kiespijn? Duivel (tandartsbezoek gisteren)

Jasmijn -> Je knollie is z'n dikke vacht aan het verliezen!
Hij wordt wel steeds mooier vind ik!
Gaat het wat met je nieuwe bijrijdpaardjes?

Petra -> Je leest het niet meer, maar ik wil je nog veel plezier wensen voor vandaag..... Duivel
Laat je niet op je kop zitten door die koe, doe gewoon lekker je ding en negeer haar.
Morgen nog een leuk uitje in het vooruitzicht (op het lange reizen na dan.....) dus jouw weekend moet niet meer stuk kunnen.
Hij is dan wel kl*te begonnen Ach gut , maar je zult zien dat ie spetterend (met de nadruk op spetterend!) eindigt! Haha!

Elvira -> Wat leuk een springfries!
Grytsje wilde echt niet springen, die vond het maar niks en denderde er langs de zijkant langs, zelfs als die was afgezet of als er iemand op paard stond als afzetting.
Misschien dat Rintske het wel leuk vindt.

Wat betreft Enno; het verrast mij eigenlijk ook best wel!
Ik las zo af en toe wel eens mee in het Andalusiër topic en heb daar nooit iets gelezen over een eventuele verkoop.
Wel jammer hoor, ze is zo gek op hem!

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:24

Goeiemiddag.

Dan zal ik me ook maar even voorstellen en proberen een beetje mee te volgen en te reageren? Haha!

Ik ben Vania, Belg Haha! ,23 en alleenstaande moeder van 3 kids.
Sinds september in het bezit van mijn 2de Fries Upke (eerste was Rixt, zie profiel), die sinds vorige maand pas hier in de buurt staat.
Upke is 2 jaar, groot en eigenwijs en moet nog veel manieren leren.
Upke heeft ZE en is herstellende van bloedwormen.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:26

Saida: ik zit idd ook op het FPF. Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:37

Ik kom jullie nog even spammen met nog een paar fotootjes van mijn mooie meid(en)!

Zoals ik al zei; mijn mooie meiden! Haha!
Afbeelding

Rintske d'r mooie hoofd.
Afbeelding

Het bewijs dat ze iig mooi kán draven!
Afbeelding

Afbeelding

En voor mij kon er ook een kusje af. Lovers
Afbeelding

Ook voor deze foto's geldt; er zit copyright op en ze mogen dus niet worden gecopieerd en/of gebruikt zonder toestemming!

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:44

oooooh Saida, wat een prachtige foto's! Echt super!

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:44

ik ga ook zo naar stal, want kreeg gisteren telefoon van stalgenoot dat Upke's oogje nogal vies/ontstoken was.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:11

Nouvel schreef:
Hey, ben ik ook weer even!

zasread schreef:
[EA-TK-PP] super mooie voskleurige andalusier te koop

Hadden jullie deze al gezien, het verrast me heel erg, ik ben benieuwd wat de reden is van de verkoop, ik dacht dat ze juist zo goed gingen met z'n tweetjes

Ze zal het vast zelf wel uitleggen hier...
Maar ik heb begrepen dat ze na haar val zelf toch wat onzeker is gebleven en dat dat toch teveel spanning voor hem oplevert met rijden...
Echt heel jammer, ze gingen juist de goede kant weer op inderdaad!

*komt uit meeleesmodus*

Dat zou heel begrijpelijk zijn. Moet zeggen dat ik inderdaad wel verbaasd ben. Zeker omdat het beter leek te gaan.
Ze is niemand een verklaring schuldig, maar zou haar redenen inderdaad wel willen weten.

*en weer terug in meeleesmodus Knipoog *

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:24

Saida, ja als ik daar het geld voor zou hebben zou ik het doen. Maar red het niet, daarom moet me paardtje ook weg Boos!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:40

branka, even kleine reaktie uit meeleesmodus vandaan... Cool

Ik heb pas vrij veel contact met haar gehad via pm, over voer, etc. omdat ze nog van alles wilde proberen om het weer beter te laten gaan...
helaas is haar onzekerheid denk ik te groot geworden om alles weer te kunnen herstellen, echt heel jammer inderdaad...

maar verder zal ze er vast zelf nog wel over vertellen... Knipoog

pff, 't is hier benauwd trouwens, wazig weer met af en toe een beetje zon...
Vanmorgen zweten dus met de les!
Net mee geweest met de wagen met grijze spook en stalmaatje, ze struikelde een keer en liep toen onregelmatig, echt balen...
maar een paar daagjes rust en dan kijken hoe het gaat...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:08

Bedankt voor de info Ellis. Dat is zeker heel erg jammer...... Uit ervaring weet ik dat vertrouwen zo belangrijk is als je onzeker bent. En als dat niet zo is houdt het helaas op.

Hopelijk is er niets ernstigs met het grijze spook aan de hand. Jammer dat een ritje zo afloopt.

Maar weer eens even een portretje van Frío. Kan naar dit koppie blijven kijken!
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:13

Ja, altijd zonde, je hoopt toch dat het anders loopt als je een paard aanschaft...

Prachtige foto zeg!
Hij heeft echt een luxe koppie!

Ja, maar even rust en dan even kijken hoe het gaat.
Hopen dat het snel weer over is!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:51

Peet: jeetje het zit even niet mee L. Sterkte! Vervelend ook dat je moeder en man ruzie kregen. Ik weet natuurlijk niet het hele verhaal maar ik zou voor een verjaardag wel even mijn persoonlijke strijd met iemand opzij proberen te zetten.

Jasmijn: haha een heel ander paard dus, tijdens het longeren! Poe ik hoop idd voor je dat de hoefsmid snel komt, is altijd zo vervelend om te weten dat hij moet maar het nog niet kan.
Nieuwe profiel ziet er leuk uit!

Frank: jammer dat de batterij leeg was, maar er komen vast nog wel eens foto’s. Toch?! Haha Knipoog.

Sanne: spannend morgen! Al zenuwachtig? Wel een paar fotootjes maken hè!
Hé ja dat had ik ook niet verwacht!

Elvira: haha het paardje neemt de sprong wel erg serieus of niet J!

Vanity: welkom!

Saida: gave foto’s !!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:22

Nou mensen heel even egoberichtje:

Kom net terug van Bandiet, hoefsmid is geweest en ik was echt superblij met hem!!!
Bandito is bij zijn keuring zoals de meeste wel weten niet zo netjes behandelt door de
DA met buigproeven (lees; schoppen in zijn buik), dus ik had al verwacht dat hij wel wat angstig zou zijn. Overigens, voor de mensen die het niet weten, Bandiet staat nu in een opfok waar het niet de bedoeling is dat je je paard de wei uit haalt. Hier kwam ik pas achter de dag dat hij aankwam, en vond het heel jammer aangezien ik hem aan veel dingen wilde wennen, maar goed het is wel heel fijn hoe hij staat met een kudde ruinen op een heerlijk groot land.

Mar betekent dus, dat hij nooit zijn wei uitkomt, dus vandaag was een behoorlijke onderneming.
Uit de wei halen ging prima, al was hij wel redelijk nerveus, op de poetsplaats heeft hij alles ondergediarreed uit zenuwen Clown, maar het bekappen ging ook goed.
Natuurlijk wel met de nodige sprongetjes-op-zij, en een aantal keer de lucht in, maar over het algemeen genomen ging het prima. Robert bleef ook heerlijk rustig, daarom was ik zo blij dat ik hem had laten komen!!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:04

Nou jasmijn, super! Wel jammer dat je niet meer met hem kan doen. Maar als het voor de rest goed is daar dan is het jou keuze idd om hem lekker bij die grote groep ruinen te laten lopen..!
Ook fijn dat de smid zo rustig bleef, ken wel andere verhalen Boos!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:16

@ vanity: Welkom!!
@ EL4a1990: Wat een gaafe foto's!! leuke fries!! zet ook leuk af!!
@ _Saida_ : Eruuug mooie foto's!! super paard zeg! wauw! blijft mooi die echte zwarte friezen!!
@ BrankaZ : Mooie foto! leuke manen ook! met die zwarte punten,, leuk paardje hoor,
@ Barroco : fijn dat bandiet zich zo goed gedroeg!! en tja dat blijft spannend hea,,

@ Iedereen: Ben 1daggie niet online geweest en jullie zijn wel snel gegaan zeg!! tjee, maar goed, heb niet al die heeeeeeeeeeeele lange verhalen gelezen maar goed, de 1.5 laatste pagina's ongeveer wel Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:57

zo we zijn net thuis vande zitcompetitie
was en lange dag maar erg gezellig
de meiden hebben goed hun best gedaan en een van ons groepje is door naar de finale op horse event ze was eerste geworden super trots dus

celine had 99 punten erg netjes met waarschijnlijk een zesde plek maar wat had ze een klote paard
willem de z(st)wijger de hele tijd als je aansprong ging dat beest er van tussen en bokken niet nromaal
wat bleek er was al een meisje afgevallen bij een van de eerste proeven dus hij deed het altijd
maar celine zat hem mooi uit wel met tranen in haar ogen
ze was echt bang arm kind
na haar liep dat beest nog ene keer en weer bogon hij flink te bokken
dat we nog zeiden he raar dat je die knol inzet bij zoiets
ik had al gevraagd aan het personeel hoe je hem kon rijden omdat hij rodeo geeft nee hoor zeiden die meiden willem doet niks hihihi nee nee maar goed
we hebben een leuke dag gehad en ik zo lekker me kleren klaar leggen voor morgen rijbroekje truitje en de rest en dan gaan we lekker weg

hoop dat alles goed gaat en dat we een leuke dag hebben Haha!
ff alle oliebol vergeten en genieten van mijn paardje
Tong uitsteken

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:08

Barroco, fijn dat het zo goed ging. Mijn welsh stond indertijd ook in de opfok, vond het ook altijd zo spannend, het kan alle kanten uit hé.

BrankaZ: hele mooie foto; idd mooi koppie erop!

Ik was vanmiddag op de radio Haha! omdat ze vroegen te smsen wat je aan het doen was op deze druilerige zaterdag...
Dus ik smste dat ik mijn paard probeerde manieren te leren.

Half uur later telefoon (dacht er helemaal niet meer aan)

'Hallo, met Tom van radio Donna, we kregen 500 smsen van mensen die aan het studeren zijn, dus niet zo boeiend, zou jij soms even willen zometeen wat je precies doet met je paard enz op de radio?'

Was echt een grappig gesprekje, hij kon zelfs niet meer uit zijn woorden komen op het laatst! Zo jammer dat ik het niet zelf een keer kan horen.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:10

En Upke lag vanmiddag zo lekker neer, ze bleef mooi liggen toen ik bij haar kwam, ben 'erop' gaan zitten en heb haar wel een kwartier lang heerlijk gekroeld. Stalgenootje heeft lieve foto met mijn mobiel gemaakt...
Zo'n heerlijke momenten, daar smelt ik van... Lovers

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:25

vanity: welkom hier. en we zijn nu natuurlijk wel benieuwd naar die foto.
iris: tja ze had een vrij nieuwe eos 400 bij, er stonden nog 2 streepjes bij de batterij en ineens zei tie batterij leeg en ging uit. maar idd er komen zeker nog wel foto's.
saida: jaja ik kon nog lachen, ben nog nooit zo snel uit de tandarts-stoel gekomen. en t was zo gezellig kletsen met de tandarts-assistente..... (hihi altijd lente he)
peet: geen last gehad van die muts? of was dat weer bij iemand anders? t gaat zo hard hier, kan af en toe de zaak niet meer volgen
Desperado was vandaag voor het eerst ballorig: in de wei aan het halster ff gauw happen in m'n arm. Dat kreeg ie toch wel beloond met een pats, daar ben ik heel rigoreus in hoor als ze willen happen/bijten. Vervolgens in de stal met de longeersingel aantrekken plots een goeie stap opzij.... juist ja daar stond op dat moment frankie's rechtervoet. Hij schrok zelfs van mijn reactie : "gvd, eikel" haha. Met longeren ging het wel redelijk, maar na een kwartiertje had ie er echt geen zin meer in: alsmaar rondkijken en terugvallen in stap of stoppen. Moet wel zeggen dat het kleine welsh-merrietje uitermate klierig was in een weitje verderop wat Des niet kon zien, maar wel horen. Het zal wel in de lucht gezeten hebben.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:27

nee frank die muts was lekker thuis gebleven ze had haar man maar meegestuurd hihihi was zekler bang dat ze weer een uitvaller kreeg van me
ga nu me bedje in en uitrusten voor morgen yeahhhhhhhhh heb zo`n zin

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:40

kom jullie eff spammen met een fotootjes van Bailando's koppie Haha!
Verder niet veel tijd, dus duik meteen meeleesmodus weer in..sorry Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:43

Even snel een berichtje tussen door. Ja het klopt inderdaad. enno staat te koop helaas. En ja ik ben heel erg gek op hem. Daarom hoop ik ook dat hij een super tehuis krijgt.
Het ging ook beter alleen nu niet met mij. Ik ben zo bang en angstig geworden met rijden, en hij wordt daar alleen maar onzeker van. Iets wat echt niet goed voor hem in zijn hoofdje is.

Ben toch erg geschrokken na mijn val en mijn gescheurde enkelbanden, en heb hierna nog een aantal keer gereden. Tweek keer ging het eigenlijk erg goed maar daarna niet. Enno is een paar keer geschrokken van iets en springt er dan een paar passen vandoor. Mijn hart zit dan in mijn keel en ik verstijf en zit bijna te huilen. Dat is echt niet goed. Ik durf gewoon niet meer.
Dit is echt niet goed voor hem en hij kan ook mijn onzekerheid niet wegnemen. Daar is hij gewoon te temperamentvol voor en te enthousist met rijden.

Dus mocht iemand een goed tehuis weten dan hoor ik het graag! (ik heb niks over verkoop laten vallen omdat zijn oude eigenaresse ook vaak meeleest op bokt en een oud bijrijdster van hem ook)