Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:18

Nou, inderdaad! Ik denk dat ik er af gegaan was als ik er op zat.. maar gelukkig zullen we dat nooit weten!

Ah, verhuisd, alles verder goed gegaan? Fijn dat het op loop afstand van je huis is, super!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:22

Het verhuizen ging super. En Pintu was zooooo relaxt meteen daar. Was heel opvallend.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:25

fijn!

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:20

Fijn dat de verhuizing zo ontspannend was. Hopelijk blijft dat gewoon zo :)

Sushilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:27

Ik post niet heel vaak maar zou soms voor Jasmijn hier wat over Ulano posten die ik mag rijden van haar. Afgelopen weekend zijn we voor het eerst officieel gestart en meteen met de 2e en 3e prijs naar huis met 190,5 en 193,5. Super trots!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:42

Wat gaaf! Welke klasse starten jullie?
Mooie combi ook zo met die bruine laarzen :j

Margot: Ze heeft zelf altijd op hoog niveau gereden. Ze doet ook veel voor de KNHS (instructieweken e.d.) ik kan me heel erg vinden in haar manier van lesgeven dus dat is fijn. :o Wat heb jij toch een stel gave mannen bij elkaar <3
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 21-02-17 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:45

Mooie fotos!

marleenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:57

Hallo allemaal, ik kom na heeeeeel lange tijd ook weer eens kijken hier en zie me toch een hoop mooie paarden .
Hoog tijd om mijn mooie stoere babypaard Fuego eens in de schijnwerpers te zetten .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:05

Welkom terug Marleen, wat een leuke, ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien :D

marleenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:29

Ja ik ook. Binnenkort zal ik foto's plaatsen van mijn merrieveulen (nou ja, het zijn inmiddels bijna jaarlingen). Even leuke foto's maken :-)

marleenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:51

En natuurlijk mijn grote liefde Donanta <3

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:32

Ik zie dat je veulen te koop staat, wat jammer!

marleenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:47

Ja dat is het ook....maar helaas kan ik niet alles voor mezelf houden. Iemand gaat heel blij worden met deze kanjer!

marleenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:13

Zoals beloofd, hierbij mijn andere bijna jaarling Pirata PS. Pirata heeft een bloedlijn om van te watertanden. Haar moeder is Lucera BIO die op de premiekeuring beste beweging van de jonge merries had. Lucera's vader is de bekende bruine hengst Limenõ XXXII, zoon van Evento.
Pirata's vader is een zeeer coole tophengst Doblon TR, de hengst die alles won in zijn jeugd wat hij maar winnen kon. Zoon van de bekende hengst Ermitaño III

Jullie begrijpen dat ik apetrots ben op deze nu al grote en mooie dame, die bijna één en al been is :-) !!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:42

keeyzie schreef:
Wat gaaf! Welke klasse starten jullie?
Mooie combi ook zo met die bruine laarzen :j

Sushilla is in de B gestart.
Was Ulano's eerste wedstrijd. ;)

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:49

Fijn dat het goed bevalt Sanne!

Knappe Ulano. Eerste wedstrijd is toch altijd spannend.

Pirata is prachtig Marleen! Wat een super mooie dame! Mooie hals en mooi beenwerk.

Vorige week weer een lesje gehad met Ali. Hij gaat echt super fijn nu!
Afbeelding
Deze week weer van allebei de instructeurs les en hopelijk volgende week een paar trainingsdagen met hem achter elkaar plannen. Les is altijd erg ver rijden, maar ik haal er zoveel uit en aangezien ik niet eerder op dit niveau gereden heb is het voor mij wel pittig.

Boti gaat ook lekker vooruit en met mijn bijna 3 jarige Kilgames heb ik eens geoefend met een zadel. We hebben nog geen haast natuurlijk!
Afbeelding

Afbeelding

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:15

Vandaag eerste buitenritje gemaakt vanaf nieuwe stal. Dik uur heerlijk gereden :j

Afbeelding

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:16

Wat een knap meissie, die Pirata <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:22

Alles weer een beetje op kunnen bouwen Keeyzie?
Is Pintu inmiddels een beetje gesetteld? mooie omgeving zo te zien :j
Ulano heeft nette punten gelopen zeg :)
Ik vind Fuego echt een knap dingetje, vind vast een mooi huisje.
Donata heeft echt een verschrikkelijk lief hoofd zeg <3
Pirata is ook mooi zeg, lange benen hoeven van mij dan weer niet, ben van de pony's :')
(heb ik gemist dat er iets met haar been is?)
Kilgames is ook zo braaf! Kan het echt niet helpen hij doet me enorm aan Diva denken :Y)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:57

Ja de weide is weer helemaal in orde (gelukkig veel lieve mensen die me hielpen)
Nieuwe stroomklok is onderweg en mijn spullen blijven voortaan mooi in de auto liggen.
Nu bezig met de verzekering hoop een deel van mijn spullen daarmee vergoed te krijgen, tikt toch best aan....

Margot: Had bij hem eigenlijk niet anders verwacht, lijkt me een enorm nuchter dier.
Dorien: Dat ziet er heerlijk uit, had je eerst ook mooie uitrij mogelijkheden of niet?
Wij zijn echt verwend hier, bruggetje over en we zitten midden in het bos.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:31

Azmay schreef:
Is Pintu inmiddels een beetje gesetteld? mooie omgeving zo te zien :j
keeyzie schreef:
Dorien: Dat ziet er heerlijk uit, had je eerst ook mooie uitrij mogelijkheden of niet?

Ik heb de indruk dat Pintu zich op dit nieuwe adres beter voelt dan waar ik hiervoor stond. Hij heeft meer contact met mensen en ik geloof dat hij dat erg waardeert :D
De omgeving hier is inderdaad geweldig, maar op het vorige adres ook hoor. Wat voor mij vooral leuk is, is dat ik weer stalgenoten heb waarmee ik gezellig een ommetje kan maken. Dat was op de vorige plek niet zo. Wel iemand in de buurt, maar dat maakte het toch altijd wat 'krampachtiger', moesten we echt afspreken. Nu kom ik op stal en zegt iemand 'oh, ik was net van plan even een blokje om te gaan, ga je mee?'

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:53

Oh dat is echt heerlijk ja. Merk sowieso dat die PRE's enorm mensgericht zijn. Hugo staat aan een pad waar veel mensen met de hond langs wandelen, hij loopt echt naar iedereen toe om uitgebreid te knuffelen, krijg je zulke leuke reacties op :)

Fijn gevoel lijkt me als je paard helemaal op zijn plek is!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:01

Ja, is echt fijn.
Het suffe is, dat mijn vorige paard (een Trakehner-merrie) op dat vorige adres juist zo vreselijk thuis was. Maar ja, dat was ook niet zo'n mensgericht paard. Die vond alleen mij wel te pruimen, verder niemand :o

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:09

Ja ik denk dat dat voor ieder paard verschillend is. Die van mij is duidelijk nu na anderhalve maand helemaal op zijn plaats, dat merk je ook aan het gedrag. Stond eerder heel veel op stal dus heeft echt even moeten wennen aan het altijd buiten staan, nu volledig ingeburgerd :)

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:55

Mag ik me ook in dit topic melden :)

Sinds ongeveer 1 jaar ben ik trotse eigenaar van mijn PRE merrie Flora
Afbeelding

Ze is mijn eerste PRE, en ik moet zeggen dat ik echt even moest wennen aan het ras. Flora is een echte merrie en heeft een zeer uitgesproken Spaans temperament. Zeker in het begin heeft dit voor de nodige frustraties voor on beide gezorgd. Maar hoe langer ik haar had, hoe meer ik erachter kwam dat ons karakter heel erg op elkaar lijkt. We zijn samen echt gegroeid en begrijpen elkaar elke dag een stukje beter. Nu na een jaar weet ik zeker dat ik nooit meer een ander ras wil. Ik vind het zo geweldig hoe Flora iets heel eng kan vinden, maar ondanks dat zo goed bij me blijft <3

Vorige week hadden we even een sneeuw fotoshoot waar ik nog even een fotootje van wil delen!
Afbeelding

--
Even nog een vraagje.
Met wat voor bit rijden jullie? Ik rijd Flora nu met een enkelgebroken bustrens. Maar ik heb het idee dat dit te scherp voor haar is omdat ze zo gevoelig is. Ik ben alleen bang dat een dubbelgebroken bit weer te rommelig in haar mond is. Heeft iemand van jullie ervaring met het Turnado bit van Sprenger?