[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:25

Femke_Tweety

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:21

Martine bevallen??? Een dochter? Alles goed? Hoe heet ze??

In ieder geval gefeliciteerd natuurlijk!!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:40

Zoo, lange dag zo!
Vanochtend op tijd vertrokken, want van hier naar het Balingehof is best een eindje.
Waren rond een uur of 3 weer terug op stal, mét Limonero.

Limonero mocht eerst even los in de bak, en daarna kennis maken met Furia.
Zoals al verwacht konden die twee het prima met elkaar vinden.
Dito erna erbij, hihi en toen ging Limonero Furia een beetje beschermen, was echt schattig om te zien.
Ook toen ik Furia uit de bak ging halen had Limonero ecth zoiets van, he, mijn vriendje..? En ook op stal bleven ze best gefocusd op elkaar.
Hoop dat dat zo doorgaat want Furia zou een echt vriendje goed kunnen gebruiken *\o/*

Heb geen film/foto-materiaal, weet niet of jullie via deze link de video kunnen zien:
https://www.facebook.com/video/video.ph ... 9&comments

Daarnaast zijn mijn 2 nieuwe dekens vandaag aangekomen, erg blij mee, voor een prikkie kunnen kopen ivm opheffingsuitverkoop.
Ben wel moe zo van de hele dag! Morgen gaan we ze met zijn 4tjes op het land zetten, ben benieuwd.
Furia ook nog gereden en die ging weer erg lekker, knap paard!!

Nogmaals gefeliciteerd Martine!! Ben ook benieuwd naar een foto van je prachtige dochter!

Saida: Vervelend van je knie, sterkte!
Sanne: Ik vind het een heerlijk gevoel dat Furia en ik weer back on track zijn, echt waar hij gaat zo lekker!
Fijn dat je knie beter is, wel balen van je vinger, au!! En leuk Iggie spam, zo even kijken.
Denise: Leuk wedstrijd morgen, succes!!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:59

Ellis, fijn dat je weer wat kan doen met je spook! Filmpjes zien er toch best goed uit! :D

Martine , nogmaals gefeliciteerd, foto's!!!! *\o/*

Denise, succes morgen. +:)+

Michelle, zieke pup, agossie :(:)

Saida, rustig aan he. ;)

Sanne, pechvogel. 8)7

Ik heb gisteren op Xantha gereden en het ging weer heerlijk.
Ze was weer braaf, alleen toen er een stuk of 50 scooters langskwam vond ze het wel een beetje vreemd.
En een keer moest ze opeens een sprintje trekken, gekke meid.
Morgen weer les, heb er echt onwijs zin in. *\o/*
Esther gaat filmen en hopelijk ook wat foto's maken, maar dan moet het wel droog zijn want binnen is het daarvoor te donker.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:58

Heey

Martine: Gefeliciteerd *\o/*
Lief dat je het vraagt :). Opzich gaat het wel goed maar ben nog steeds zo ontzettend moe. Het gaat heel langzaam wel wat beter gelukkig. We zijn idd bezig geweest met een paard in België. Verslag staat hier onder.

Ilona: Wat een leuke foto's :D.

Denise: Succes vandaag met je wedstrijd ;).

Michelle: Beterschap voor je pup :(:). Hopelijk is ze snel weer beter.

Ellis: Wat heerlijk dat je weer lekker wat aan de slag kunt met Fifi. Super dat ze het zo fijn oppakt.

Debby: Fijn dat het weer helemaal goed gaat met Xantha en dat het rijden lekker ging :D.

*\o/* Mag ik jullie voorstellen aan Caza du cap ? *\o/*
Een trekpaard merrie van 7 jaar.
Afbeelding
Afbeelding

We zijn gisteren naar België gegaan en naar Caza wezen kijken. We hadden ook meteen de trailer mee want anders moesten we misschien wel 2x naar België rijden. Wat een geweldig paard is het. Ze is heel braaf, rustig en makkelijk. Ik heb haar eerst in de wei geprobeerd ( hun hadden geen bak). Daar was ze erg braaf. Daarna de straat op gegaan en ook daar was ze erg braaf. We hebben er ook alle 3 de klik mee en we zijn er alle 3 helemaal weg van. Dus hebben we haar maar meteen meegenomen *\o/* .
Ze is nog niet betuigd maar dat komt wel. Ze is te dik en haar benen verdienen wat aandacht maar verder loopt ze helemaal prima.

Ze staat nu lekker op de wei samen met Nouchka. Ze moet wel erg wennen en laat zich wat moeilijk pakken. Maar met veel geduld en rust kun je haar uiteindelijk wel pakken. Opzich gaat het ook wel goed tussen Caza en Nouchka maar ze moeten natuurlijk nog aan elkaar wennen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:13

Miichelle90 - 7 weken nog? Het eind is dus al in zicht!
Gelukkig heb je een niet al te warme zomer!

Ellis - Knap al hoor, zoals Fifi het oppakt na zo'n blessure!
Het is idd stijfjes, en ze vindt het best nog wel moeilijk, maar ze doet het wel!
Gaat vast weer helemaal goedkomen!
Is een juniorenprutje niets voor Fifi om weer een beetje aan te komen?
Bij Rintske hielp de Seniores Priores van Subli heel goed om haar spieren weer erop te krijgen.

Sanne - Ik heb 2x per week fysiotherapie, en daar moet ik dan 10 min. op de hometrainer of op de crosstrainer.
Het stukje dat ik fietste is een kleine 10 min. van mijn huis, dus vond ik dat dit wel haalbaar moest zijn.
Alleen had ik niet ingecalculeerd dat er een flinke tegenwind stond op de terugweg.
En op een echte fiets is toch wel even anders opstappen dan op een hometrainer, plus je moet zelf je balans bewaren natuurlijk.
Ach, we gaan komende week gewoon weer een poging doen! ;)
Heb jij eigenlijk fysio erbij?
Buiging en vooral het doorstrekken is heel belangrijk om dat zo snel mogelijk weer goed te krijgen.

Angela - Gefeliciteerd met jullie tankje! ;)
Mooi kleurtje!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:03

Madelief, was jou helemaal vergeten, leuk filmpje. Heb net ook een heleboel foto's op fb gezien, leuk stelletje zo hoor!!

Angela, wat een mooi dier joh!! Heel aansprekend koppie zit erop.

Nou ik heb vandaag weer les gehad, het ging best lekker.
We zijn vooral bezig met vwnw te rijden en dan net dat laatste stukkie neusje eruit rijden, maar wel aktief en met de achterhand eronder. Op een gegeven moment moesten we op een kleine volte in sb en dan een paar passen laten undertreden. Dat was moeilijk maar ze deed haar best hoor.
We hebben ook nog wat wijken langs de hoefslag.
Zal even wat foto's uitzoeken.

Instappen

Afbeelding

Beetje stelling

Afbeelding

Afbeelding

Binnenhand even hoog om stelling te vragen.

Afbeelding

Wijken langs de hoefslag

Afbeelding

En nog eentje om het af te leren.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:29

Nou, vandaag de 4 paarden met z'n alle op de wei gehad, ging allemaal ook prima.
Vermoed dat ze deze week nog wel wat gaan stoeien ivm rangorde, die is nu nog niet bepaald.
Zo grappig, we hebben 4 paarden op de weide, die allemaal uit 2 kleuren bestaan, maar toch hebben ze géén van alle dezelfde kleur :')
Namelijk een zwart-wit bonte, een grijze schimmel, een witte schimmel en een zwarte :D

Furia ging met rijden wederom erg goed, begint dan haast saai te worden, dus kan wel weer wat nieuws gebruiken om aan te werken :D

Even wat plaatjes dan van het, euh, kwartet nu he :D :

Limonero toch even stoer doen:

Afbeelding

En met z'n alle, ze zijn nog erg braafjes naar elkaar :j

Afbeelding

Debby: Noh, vergeet je mij zomaar :oo Haha, gelukkig dacht je later nog aan me :(:) ;)
Foto's van de les zien er wederom super uit, wat is jullie bak droog! Die van ons is goed te doen maar aan die van jullie zie je haast niet dat het heeft geregend, wat voor bodem is dat?
Angela: Nogmaals van harte met je nieuwe aanwinst. Ze lijkt echt groot!
Hopelijk valt ze snel wat kilo's af, hebben jullie haar dan wel gekeurd gezien jullie haar meteen hebben meegenomen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:48

Oef, wat gaat t hard hier! ik zal morgen even helemaal bijlezen, en reageren. Ik zal morgen ook een verslagje doen van de Horse-agility demo waar ik vandaag aan meegedaan heb. Ik heb een paar erg leuke foto's.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:51

gaat inderdaad weer even snel, kom ook net pas thuis...

gave foto's van Xantha zeg, wow! *\o/*

en madelief, gaaf de koppel bij elkaar op de wei!

saida, ik heb ook een zak SP van Subli staan, maar ik moet vanwege de bevangenheid heel erg oppassen met voeren, eigenlijk mag ze alleen nog maar hooi nu...
maar ik geef haar elke dag een heel klein beetje slobber van zemelen en SP en een scheutje olie, vindt ze heerlijk!

angela, wat een geweldig dier, gefeliciteerd!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:53

Madelief wij hebben een eb en vloed bodem, echt super!!!!

Wat een leuke foto's weer, zag er al een heleboel op fb, wat fijn dat het zo goed gaat samen.
Mooi dier is het zeg.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:01

ziet er goed uit madelief fijn dat furia er een nieuw vriendje aan heeft en helemaal super dat ze als kwartet op de wei staan, heerlijk hoor.

debby foto zien er super uit knappe xantha en wij hebben ook een eb en vloed bodem ideaal

angela - gefeliciteerd met jullie nieuwe topper hopelijk ga je hier heel veel plezier aan beleven, maar even 1 vraagje laten jullie haar niet keuren?

ellis - zal nog even in je topic reageren van knappe spook

wij zijn L1 startgericht. *\o/* *\o/*
1ste proef liep de heel fijn en was die fijn aan mijn hulpen 2de proef was die iets trager maar toch wel bewerkbaar had 178 en 3de plaats en 185 en 2de plaats nummer 1 had 186 vond mijn punten van mijn eerste proef wat tegen vallen had ook alleen maar 6jes en 5jes met haast geen commentaar, nu gewoon lekker doortrainen voordat we l1 gaan starten, wil na mij operatie ook nog even b starten om alles meer te bevestigen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:20

wat gaaf, gefeliciteerd!!! *\o/*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:13

Angela gefeliciteerd, ik hoop dat jullie heel veel plezier met dit paard krijgen. Ze ziet er in ieder geval heel vriendelijk en relaxed uit op de foto's!

Xanta fijn is dat, als een les lekker gaat. Ik stap dan altijd met een heel goed gevoel af!

Limonero is GAAAAAF!!!

Denise gefeliciteerd! De punten voor de l1 zijn binnen, leuk. Ga je al overstappen, of blijf je nog even dooroefenen in de b?

En ook nog gave foto's gezien van een heel stoer vosveulen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:37

Ellis: Ik kan me voorstellen dat je wel baalt dat ze zo teruggevallen is in bespiering, gelukkig biedt het lange teugelen uitkomst en kan je weer werken aan een mooi figuurtje :P

Madelief: Echt super dat Limonero en de andere paardjes het wel aardig lijken te vinden! Is hij nog steeds zo beschermend tegenover Fuur? En uit zijn reacties zou je inderdaad wel kunnen opmaken dat hij lang hengst is geweest idd.

Debby: Geef der eens ongelijk, ik zou ook een sprintje trekken als er zoveel scooters voorbij zouden komen. Wat een leuke foto's trouwens weer van het rijden. Xantha lijkt een beetje bruiner (of valt dat meer op door het bruine tuig?)

Angela: Gefeliciteerd!! Leuke kleurtje heeft ze! Wat is er precies aan de hand met haar benen dat die meer zorg nodig hebben, op de foto zie ik wel dat haar achterbenen wat 'gerimpeld' zijn.

Femke: Ben benieuwd naar de foto's, dat horse agility vind ik er altijd zo gaaf uit zien!

Denise: Gefeliciteerd!

Even een vraagje aan de P.R.E./lusitano eigenaren hier, welke maat deken hebben jullie op je paard liggen? Ik moet voor aankomende winter nog 1tje voor Igs hebben, maar heb geen idee welke maat ik moet kopen. Eigenlijk hangt hij qua stokmaat (1.50m) een beetje tussen maat 175 en 185 in. Ik neig zelf naar 185... aangezien hij wel flink breed is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:53

Ik heb een 1.85 op Tweety liggen, en dat ligt heel netjes.

Ik heb op t huiskamertopic van Horse Agility een verslagje geschreven, met -een hoop- foto's.

Als jullie t niet erg vinden om een hele lap tekst en een hoop foto's te hebben hier, dan kan ik t wel even kopieren en hier ook neerzetten.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:10

En hoe groot is Tweety?

Wij houden van foto's ;) en het verslag is ook welkom :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:14

sanne, dan zou ik voor 185 gaan, ook omdat hij nog wat zal groeien, is 'ie er niet gelijk uitgegroeid...
al is het wijs om gewoon even te passen, want niet alle merken en modellen vallen 't zelfde qua maat...

Voor Fifi heb ik bijv. van HH meestal 185, van Horseware 190 en van Dominick 195...
Dominick dekens hebben fijne wat ruimere halsopeningen en liggen mooi los op de schouders en de schoft, die vind ik zelf heel prettig!

femke, ik ga zo even kijken of ik je topic met foto's kan vinden, heb je een link?

sanne, ja het teugelen is nu wel een uitkomst, alleen longeren vind ik nog te belastend voor elke dag voor de voetjes en met wandelen bouw je zo weinig op...

kijk, barokje waar ik nu mijn vakantietijd aan heb besteed... 8-)
[AR-ITP] Klein beetje aan het werk met Lusitano vosje

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:24

Tweety is 1.58, maar niet heel breed. Ik denk dat voor een wat breder dier van 1.50, dat ook nog in de groei is, dat een 1.85 deken goed is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:29

Gisteren met Tweety meegedaan aan de Horse-agility demo in Kootwijk, bij paard en plezier.

Hij was echt super, zo'n groot terrein, luidsprekers, paraplus en ik weet niet hoeveel aaiende kinderen vindt hij allemaal uitstekend.

Alleen bij de trailer blijven gaat dan weer wat minder, zolang ik in t zicht ben is alles oke, als ik uit zicht ben gaat hij zich op lopen fokken (en behoorlijk ook...) Ik had een klein stukje afgezet naast de trailer op gras, in de hoop dat hij dan wel rustig zou zijn. (Lekker met zn neus in t gras) Maar dat werd m ook niet. Heb een poosje staan kijken van achter een trailer, ongeveer 50 meter verderop. Hij gaat dan als een idioot lopen ijsberen, en had in 2 minuten tijd een heel modderspoor gelopen in het stukje waar ik hem had neergezet.

Geen succes dus. Maar ik had ook niet bar veel zin om de hele dag bij de trailer te blijven. Ik wou graag ook wat demo's bekijken, en ook nog wat standjes zien.

Nou ja, dan moet ie maar mee....
En dat vindt hij dan weer uitstekend. Ik heb dus met Tweety een hoop demo's bekeken, en ook t "strodorp" (Aantal standjes/kraampjes) ben ik met Tweety maar gewoon doorheen gelopen.... En dan is hij volledig rustig, steekt zn neus lekker onder t tentdoek van een kraampje, laat zich door iedereen aaien, reageert absoluut niet op honden, gillende kinderen, rolstoelen, luidsprekers die in zijn oor tetteren of wat dan ook... Maf paard!

De demo ging ook heel leuk. Even wat basisoefeningen gedaan, en hij was echt super op mij gefocust. Zo zeer dat ik een aantal oefeningen at liberty = los durfde te laten zien. Hij bleef ontzettend braaf bij me. (t was op gras, en de ring werd niet helemaal afgesloten.) Alleen wat hogere sprongen of meer snelheid dan een rustig drafje durfde ik niet aan. Tweet staat op ijzers, zonder kalkoengaten. Het terrein was op gras, en t was nogal nat. En alles is leuk en aardig, maar ik zit niet op lelijke blessures te wachten omdat ik t perse wil laten zien allemaal. Ook de andere twee paarden deden t heel braaf, en was dan ook een geslaagde demo. (bojangles met Jaydee, en Rani met Mariska) Joyce heeft de boel aan elkaar gepraat. Alleen daar kon je op t veld zelf bijna nies van verstaan, omdat de luidsprekers -uiteraard- op t publiek stonden gericht. Ook dat zal ongetwijfeld leuk zijn geweest.
Na de demo kwamen er best veel mensen vragen stellen -en complimentjes geven, leuk- als ze me op t terrein zagen lopen.

Aan t eind van de dag ook nog meegedaan aan t rassendefile. (Ik heb helaas geen stamboekpapieren, en weet ook zn afstamming niet, dus wist niet zeker of t mocht, maar ze hadden maar heel weinig inschrijvingen, en ze waren allang blij dat er nog een inschrijving kwam...)

En dan nu wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De brug zijn we niet helemaal over geweest, ik durfde niet helemaal goed omdat tweet op ijzers staat, en hij de vorige keer wat aan het glijden is geweest. Tsja, en als je zelf niet zeker bent, dan gaat t dus ook niet lukken. En dan druk op je paard leggen vind ik not done (Hoort ook niet bij Horse-agility) dus dan maar niet. Toch zijn t wel leuke foto's, vind ik.

Ook nog een paar foto's van Jaydee en Mariska: (ik denk dat jullie t wel oke vinden als ik ze plaats, toch?)

Jaydee:
Afbeelding

Mariska:
Afbeelding

En dan nog twee foto's waarvan ik vind dat je echt kunt zien hoeveel lol we hebben met Horse-agility, en de paarden:

Jaydee:
Afbeelding

Mariska:
Afbeelding

Uiteindelijk best een hoop foto's...

Ik was erg blij en trots met/op mn paardje!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:06

+:)+ dat ziet er super gaaf uit zeg, knap vind ik het!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:16

ziet er super uit femke
en ik blijf nog even in het b totdat bepaalde oefeningen uit het l1 bevestigid zijn :j

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:00

Heey

Dankjulliewel :D.

Debby: Fijn dat de les goed ging :D. Mooie foto's. Ziet er fijn uit :D.

Madelief: Leuke foto's :D. Fijn dat het goed gaat met limonero in de groep.
Ze is nog niet gekeurd maar dat gebeurd wel deze week. Ze kan weer terug als ze niet goed gekeurd word maar we verwachten dat ze wel goed gekeurd word.

Denise: We laten haar wel keuren hoor. Als het goed is deze week.
Wauw, super joh :D. Gefeliciteerd :D.

Sanne: Ze heeft waarschijnlijk mok aan alle 4 haar benen. We weten nog niet zeker of het mok is maar daar lijkt het wel heel erg op. De VA gaat daar ook even naar kijken zodat we het goed kunnen behandelen.
Met de dekens kan ik je niet helpen.

Femke: Super dat het zo goed ging :D. Wel balen dat hij niet alleen bij de trailer kon blijven.
Leuke foto's :D.

Caza begint al goed te wennen. Ze laat zich al makkelijk pakken en ze komt uit haarzelf naar ons toe.
We hebben haar gistermiddag even lekker geborsteld en daar genoot ze van.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:53

Wat een leuke foto's van Tweety!! Je ziet gewoon dat ze ervan geniet..

Pff ik snap niks van dat KPN hoor, ben ik nou zo dom of ligt het niet aan mij :)

Ik heb vrijdag met KPN gebeld voor het verlengen van het contract. Gelijk doorgegeven welke telefoon ik erbij wou hebben. Nou meneer zei dat het allemaal geregeld was & dat de telefoon gratis erbij zou zijn. Ik zou een mail krijgen waar alles nog in stond. Ik vandaag nog geen mail binnen dus denk nou bel nog even een keer. Krijg ik iemand anders aan de telefoon, stond dus niks in de computer over het verlengen. Ook moet ik wel iets bijbetalen voor de telefoon en krijg dus de telefoon niet deze week binnen want KPN had hem niet op voorraad en komt die pas eerste week September binnen.. Werken lekker langs elkaar heen he! :) Nu zou ik vandaag een mail krijgen, maar ik heb nog steeds geen mail binnen. Patrick heeft vanmiddag een smsje gekregen dat het morgen gebracht word..?? Nou snappen jullie er nog iets van haha

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:08

Denise, gefeliciteerd met je punten!!

FemkeTweety, wat gaaffffff, lijkt me echt super om te doen met je paard.
Wij hebben binnenkort een soort trec op stal, lijkt me ook leuk, heb ons gelijk ingeschreven :D

Sanne, dat bruin is gewoon vuil :o , madame ligt elke dag in de blubber te rollen en ik krijg het er echt niet afgepoetst :(