Langer daardoor weet ik niet maar ze blijven wel langer heel.. maar aan de andere zijde heb ik ook vaak verhalen gehoord dat ze met een vlecht ergens achter blijven hangen en de hele vlecht blijft hangen
Ik denk nog steeds dat het iets genetisch is net als bij mensen
Kiekeboefje
Geplaatst: 06-04-17 10:23
Altijd! Hoe ze er ook uit zien. Eerst de Cowboy Magic er in en dan vlechten. Dat is echt topspul. Ik vlecht vrij strak en dan kunnen de vlechten zo 3-4 week zitten! Of ze ik het eind nog mooi zijn is een ander verhaal. Maar door de CM zitten er absoluut geen klitten in al lijken het rasta vlechtjes. Dode punten knippen is een goede tip, maar ook echt niet veel hoor. Bij Loes heb ik iig nog nooit geknipt en zij heeft toch echt dikke lange manen.
Ik vlecht ook alleen bij warm weer. En ipv Cowboy Magic kun je ook babyolie gebruiken. Ik heb het beide (gehad) en maakt geen verschil. Alleen in je portemonnaie.
Kashmino
Geplaatst: 06-04-17 11:09
Hier wordt Prince nooit ingevlochten. Al zou dat wel kunnen omdat zijn manen zo dik en lang zijn maar het is niet nodig gelukkig. Wel ontklitten we de manen (en staart) regelmatig, maar verder doen we er vrij weinig mee.
Echt? Ik merk er echt geen verschil in. Had ook altijd CM, maar vind het gierend duur. Babyolie geprobeerd en dat gaat net zo goed.
Anoniem
Geplaatst: 07-04-17 13:17
Ik vind de cm ook erg prijzig. Gebruik nu riders magic die ik gewoon bij de boerenbond kan kopen. Cm blijft het beste maar deze doet het ook en is iets liever voor mijn bankrekening.
Staart en manenspray van de kroo werkt goed en is niet duur. €5,95 per fles en in de outlet €4,95. Ik doe zelfs de benen en mestvlekken mee pakken ermee.
Fabster
Geplaatst: 07-04-17 19:29
Net bij de tandarts geweest en slaapt zijn roes nog uit. De DA vond wel dat hij er nog nooit zo goed heeft uitgezien. En dat voor een gehandicapte....
Ik gebruikte altijd dat goedkope serum van de action, werkt super en kost niks. Ruikt ook nog eens heerlijk en ik smeerde ook altijd een beetje in mijn eigen haar haha!
Fabster
Geplaatst: 10-04-17 10:22
sanso schreef:
Ik gebruikte altijd dat goedkope serum van de action, werkt super en kost niks. Ruikt ook nog eens heerlijk en ik smeerde ook altijd een beetje in mijn eigen haar haha!
Welke is dat?
Santos_05
Geplaatst: 10-04-17 10:54
Die serum heb ik ook, maar vind ik toch minder fijn. Een rood flesje En idd gewone anti-klit, maar CM is toch het fijnst. Wel nu ook heel vaak staarten wassen, want de manen werkt het goed bij, maar de staarten (van de jongere paarden) zijn continue vies :-( die presteren het om elke keer te gaan liggen en te poepen tijdens het liggen
Ik merk dat bij CM je idd weinig gebruikt als het het regelmatig gebruikt.
@fabster, leuk om te horen!
Vrijdag was het mooi weer om over de hele dag wat foto's te maken
Foto van het serum, wel echt de serum nemen en niet de spray ofzo want dat werkt voor geen meter. En ik vind CM ook beter werken maar dit is wel even een andere prijsklasse :p
Anoniem
Geplaatst: 10-04-17 14:05
Ik wil spammen
Vandaag voor het eerst gereden met mn lieve pup. Ze snapte er helemaal niets van maar ze deed het super braaf en zonder gekke sprongen