[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:17

@ Saida Fijn dat je weer een beetje wat mag gaan doen! Helemaal supre als je weer kan autorijden, kun je tenminste weer heen waar je wilt.

@ Michelle, wel regelmatig foto's plaatsen van jullie nieuwe aanwinst hè :) En ook nog is een nieuwe fiets. Sportief hoor! Ik denk ook regelematig ik ga fietsen naar me werk, maar dan zie ik mijn auto weer staan en dan opeens zit ik toch weer achter het stuur.... O:)

@ evdpanne Fijn dat je lekker gereden hebt. Hopelijk begin je de volgende keer zoals je nu bent gestopt ;)

@ Lakshmi. Ik heb geen idee wat er allemaal aan de hand is, maar ik vind het wel echt super vervelend voor je en hoop dat het snel eens ophoudt. Super irritant dat andere mensen zich ziekelijk met jouw leven bemoeien. En wat levert het op denk ik dan?? Sterkte met de situatie....

@ Nouvel Ik heb weer een hunk gespot :D Hij ziet er goed uit!

@ Xantha Fijn dat ze weer de oude is. Altijd spannend dat soort dingen, brrr!

@ Madelief. Leuk he in Otterlo! Grappig dat jullie ook zo een pony hebben gehuurd, jammer van het weer. En lekker gewinkeld zie ik, Dat doen mijn vriend & ik niet zo vaak. Hij heeft er echt een hekel aan. Ik zelf heb www.esprit.nl helemaal ontdekt. Online bestellen, op me werk laten bezorgen en gratis retour zenden. Helemaal ideaal :D
Ik Heb Foekje nu ruim een maand en zal zo even een filmpje uploaden van het rijden van dinsdag. Een vriend in van mij is toen gezellig komen filmen. We moeten nog een hoop leren maar agh dat komt vanzelf goed. Ik ben ook 2 weken op vakantie geweest dus echt rijden samen doen we nog maar een week of 3.

@ Prinslover. Lekker naar het strand geweest! Dat wil ik ooit ook weer is doen. Leuk die foto's. Knap paard heb je hoor :)

Zo volgens mij ben ik weer bij.
Hier gisteren een bbq feestje bij mijn vriend gehad wat een latertje werd en vanmiddag zijn nieuwe auto ophalen dus heb vandaag maar een dagje vrij genomen. Op één of andere manier als je een dagje vrij bent heb je altijd meer te doen dan dat je gewoon werk :+ Vanavond weer lekker rijden en dan nog maar 1 dagje werken en weer weekend *\o/*

PPPeet

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:28

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:32

Ilona: Ohhhhh die goldy is zeker een lekker ding! Vind dat kleurtje altijd zo leuk!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:41

oh wat is dat heerlijk genieten iloon, ik ben echt mega jaloers
chico ziet er goed uit, fijn dat die braaf was op het strand
en zenuwachtig wordt ik nu wel een beetje maar goed het moet gebeuren.

petra filmpjes zien er goed uit

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:09

Zo al een drukke dag achter de rug, maar hetgeen waar ik het meest zin in had moet nog komen..

Waarom heb ik nooit mazzel met dieren? Ze mankeren altijd wel iets :(

Ik ga zo alles even bijlezen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:14

Druk druk druk hier!!
Ik heb dit topic iedere keer wel meegelezen, maar weinig of niet gereageerd.
En ik ben ook een poos heel druk geweest, maar meld me maar weer even.

He Martine, gedver, daar zit je dus echt niet op te wachten, op zoiets!

Met Tweedles (Tweety) gaat t goed, die heeft gister op een ponykamp heel wat kindertjes laten merken dat mennen leuk is.... Ik had er 2 sets leidsels aangezet, en ik liet alle kinderen (15) een klein parcoursje stappen. (kinderen leidsels in de hand, en ik dus ook...!) En dan is die mafketel dus echt hyperbraaf! (In het parcoursje oa doorgang met paraplus, de bak in en uit, tussen 2 klikos door, en over een oud laken stappen) De kinderen werden helemaal wit om hun snoetjes toen ik vertelde dat ze dat parcoursje toch echt zelf mochten gaan sturen... hihi. Achteraf vonden ze t super, en was mijn tweedles t beste paard van de wereld aldus 15 kinderen...
Vind ik natuurlijk ook...

Zondag mag Tweety mee naar Kootwijk, naar paard & plezier. Daar doe ik met Tweety mee aan de demonstratie horse agility. Heb er heel veel zin in! En dan over 2 weken nog een demonstratie op de hondenclub, ook horse agility. Als het veld het tenminste toelaat, het wordt daar heel snel een baggerzooi.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:15

femke veel plezier met tweety in kootwijk, maak je wel foto's

oeh bijna weekend. :):)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:21

Femke, heel veel plezier met Tweety in Kootwijk. En wat leuk dat die het zo braaf deed bij die kinderen! Kinderen vonden het allemaal natuurlijk prachtig.

Ben je nu aan het werk dan Denise? Ik ben helemaal in de war, ik heb elke dag weekend haha..

Pff Nina is echt heel erg zielig :( Ze is nog wel druk en alles maar ze klinkt zo zielig :( Ik hoop dat de medicijnen snel helpen en ze snel niet meer zo zielig klinkt.
Maar goed me vriend en ik hadden er al op gerekend aangezien dieren die wij nemen nooit zonder stoot of slag goed blijven.

Eerst kat die Patrick en ik samen namen zat vol met spoelwormen en konden we dezelfde dag als dat we dr gehaald hadden naar de dierenarts brengen en daar achter laten. 2e kat die we erbij namen omdat we eerst kat zo zielig alleen vonden zat vol met Niesziekte.
Toen we in dit huis kwamen wonen hebben we die 2 katers genomen want de katten mochten ondertussen niet meer bij me ouders weg. En die hadden ook allebei Niesziekte.. Afgelopen zondag weer met die zwarte kater bij DA gezeten. En gister dan met Nina.. Alleen de kleine kitten heeft nog niks gehad, maargoed dat klop ik ook nog maar even af haha

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:39

Esther: Nee, eerst nog een jaar studeren in Brussel ;)
Ik zie shaggy al helemaal over boomstammen gaan enz!

saida: dank je! Hoe is het fietsen gegaan? Viel het mee?

Denise: Shannon gaat heel goed, kracht conditie en oefeningen lijken allemaal beter te gaan! En met Heike?

Michelle: Dank je! Nog een jaar studeren ;) Leuk dat de hondjes zo samen gaan! Haha die nina heeft een eigen willetje zo te lezen!
Gaat snel met je zwangerschap! Laatse loodjes!

martine: naja wat bizar! Hoe komt zo iemand erbij! Hoop ook voor je dat ze zich er snel bij neerlegd!

ellis: 1,5 al! Gaat snel! Hij ziet er goed uit!

Madelief: Klinkt als een leuk dagje op de veluwe! haha juna is wel helemaal paardenmeisje aan het worden ;)

Ilona: leuke foto's! Volgens mij heb ik haar wel is gezien maar stond dat paard er toen nog niet? Is ook al wel even geleden, was nog op de paardenhoeve! Maar wel een mooi paard idd! Doet principe goed!

petra: Leuke filmpjes! Galop ziet er goed uit!

Femke; veel plezier in kootwijk, het is mooie omgeving daar!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:46

Michelle, zo dat is nog even er tegen aan gaan! Maar ach een jaartje is ook zo voorbij! :)
Ja alleen nu mag Nina niet bij andere honden in de buurt, beetje jammer. Zeker ook omdat ze nu niet even kan spelen met die dog of met de pup van me nicht. Ze heeft inderdaad een goed eigen willetje erop zitten. Ben ook wel blij dat me zwangerschap best snel gaat hoor, heb het momenteel wel helemaal gehad. Heb gister weer een echo gehad omdat ze wouden kijken of baby wel goed groeide omdat ik telkens die steken en harde buiken heb. Maar ze lag goed gemiddeld! Gelijk even laten kijken of het wel echt een meisje is. Maar het is gelukkig echt een meisje dus hoef geen andere kleur kleren te kopen haha..

Hoe gaat het met Shannon? Doet ze het western nog steeds goeD??

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:09

balen michelle van nina, maar wat heeft ze precies

mies - fijn dat shannon zo lekker gaat, met heike gaat het ook lekker ook druk bezig met conditie en kracht training om die achterhand nog fijner en sneller te maken, ook druk bezig met wijken en dat gaat langzaam de goede kant op

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:51

Ja komt wel weer goed, even een weekje aan de medicijnen. Maar het zindelijk zijn ging zo goed, maar van deze medicijnen gaat ze heel veel plassen. Dus ik loop nu om het uur buiten en nog plast ze in die tijd 3 @ 4x in huis. Maar dat had de DA al gezegd. Ze heeft kennelhoest :( Dus is ook gister niet geënt maar daar moet ik volgende week voor terug komen..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:32

hopelijk is het snel over en komt het zindelijk zijn ook weer goed,
altijd zielig als ze zo ziek zijn

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:37

@ Michelle He sneu,kennelhoest.
Knapt ze wel een beetje op nu??

@pppeet mooi lange hals in de galop inderdaad, zonder dat ze echt uit elkaar valt. Ik vind haar, zeker voor een wat zwaarder paard als een Fries, mooi in de lengtebuiging in de galop. En dan niet alleen de hals, maar ook het lijf. Is rechtsom haar makkelijke of moeilijke kant? Draf vind ik om de een of andere reden minder mooi om te zien, net iets te veel spanning denk ik.

@Nouvel Wat ziet het herstel van FiFi er geweldig uit, in ieder geval van achter de computer vandaan. Dat ze nu alweer de singel om kan, en accepteert is echt een wondertje.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:20

Zo, ben ik ook weer eens.
Furia gaat op het moment weer steeds een stukje beter *\o/*
Hij begint nu ook weer lekker actief te worden, en gaat dan echt lekker sjouwen.
Vandaag weer lekker bezig geweest met schakelen in draf, op een gegeven moment wat meer bij elkaar gevraagd en sjeeminee, hoe hij toen toch ging lopen.
Echt super, knappe kerel, hij groeide spontaan 10 cm en heel actief maar wel verzameld en lekker los over de rug.
Ben echt blij dat het nu opeens weer zo hard gaat *\o/*
Ik merk ook echt na 10 minuten aan de slag met hem te zijn dat hij veel losser wordt.

Heb weer helemaal zin om weer te rijden :D
Morgen ook mee Limonero ophalen, ben benieuwd, zal wel wennen voor hem zijn, nu lekker op het land.

Iloon: Wat leuk, een nakomeling van Principe, dat vind je vast erg leuk!
Haha, chico eerst lekker debiel in het land en op het strand hartstikke mak. Heerlijk joh.
Ook echt leuk foto's te zien!! He en spot ik daar nou een aantal keer Chico met niet allebei zijn oortjes strak naar voren :oo ;)
Petra: Ja Otterlo is leuk hoor, vind Arnhem ook echt wel een leuke stad!
Moet zeggen dat het pas sinds kort is, dat ik mijn vriend kan overtuigen samen te winkelen.
Voorheen ging hij liever met zijn moeder, haha :') Aah dus Foekje is vrij recent in je leven gekomen dus, even filmpje kijken hoor.
Ziet er netjes uit hoor, de galop voor een Fries ook best makkelijk (hebben ze toch vaker moeite mee) en je zit mooi stil!
Michelle: vervelend dat al je beesten altijd wat mankeren, sterkte met de hond iig.
Femke: He leuk weer eens wat van je te horen, fijn dat het met Tweety goed gaat, en wat gaaf, een demonstratie horse agility, veel plezier!
Mies: Juna is een echt paardenmeisje ja :D Kan ook niet anders haha! En ze zit echt al supernetjes voor haar leeftijd en ervaring!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:41

Femke, Ja zo voelt zich verder volgens mij gewoon goed.. Ze heeft verder nergens last van, eet & drinkt gewoon goed, is vrolijk en daagt nog steeds iedereen uit als we lopen buiten en bij het 'speelveldje' komen. Verder is het alleen een beetje hoesten en kokhalzen.

Denise, het is inderdaad zielig! Maar ach, wij hebben ook wel eens een keer een keelontsteking gehad in ons leven. We zijn er ook niet dood aan gegaan haha..

Madelief, wat fijn dat het rijden nu steeds beter gaat! Heel veel plezier morgen! Maak je wel wat foto's als die op stal aankomt :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:39

Michelle beestjes hebben is heerlijk maar alle zorgen zijn weer wat minder hè..

Madelief fijn dat Fuur het goed doet!

Femke super gaaf dat hij zo braaf was!!!

Even fotospam van mij: [BEU] [FOTO] Rondreis Costa Rica

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 01:00

Denise - Na 6 weken al weer rustig aan sporten?
Ok, lijkt mij persoonlijk best wel vlot, maar ze zullen er daar genoeg ervaring mee hebben, dunkt mij. ;)
Je voelt het snel genoeg of het gaat, toch? :j

Esther - Jammer is dat wel eens om te moeten stoppen met rijden juist wanneer het zo lekker gaat?
Ik heb dat ook wel, hoor! *D

Martine - Die persoon die jou zo stalkt heeft zeker niets beters te doen?
Ze heeft blijkbaar zelf geen interessant leven en probeert dus maar die van een ander te vergallen.
Ik hoop dat je snel van die lastige persoon af bent.
Je moet maar zo denken dat het allemaal jaloezie is als ze zo over jou loopt te praten. :(:)
Lekker blijven negeren en je eigen mooie leventje blijven leven!

Ellis - Ferro doet het goed, zeg!
Hij ziet er goed uit, als een echte jaarling!

Miichelle90 - Aardig buikje heb je al!

Ilona - Prins weet ik me idd nog goed te herinneren...
Wist je dat hij de vader van Goldy was?
Ziet er trouwens erg licht uit bij de poetsplaats, heerlijk!
Is het in oude kasen ofzo?

Petra - Leuke merrie, jouw Foekje!

Femke - Veel plezier met Tweety in Kootwijk!
Lijkt me heel gaaf om te doen, horse agility!

Fietsen zelf ging dinsdag wel goed, maar daarna ging het helaas niet goed.
M'n knie was 's avonds dik geworden, en erg pijnlijk.
's Nachts amper kunnen slapen, en weer van die spiertrekkingen.
Ik kon 'm niet meer zo goed buigen en doorstrekken, en voor mijn gevoel was het weer wat meer instabiel.
Was toch nog te vroeg blijkbaar, dus volgende week nog maar weer een poging doen en nu weer laten rusten.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:23

Lau, nou de zorgen hebben vind ik niet eens erg. Je weet wat je aangaat als je dieren neemt. Maar damm waarom als ik een dier neem moet er altijd eerst aan gesleuteld worden voordat het normaal meedraait haha.. Gelukkig gaat het met Nina wel goed, ze is goed levendig en eet,drinkt ook gewoon normaal. Ze wilt nog steeds in je kuiten bijten en vooral achter Samantha aanrennen. En vooral de kitten die ik heb lopen is steeds weer de pineut bij der. Erg leuk vind Nina het om die te pesten.
Ik ga gelijk even in het topic spieken :)

Saida, ja buikje gaat opschieten he!! Maar mag ook wel, ik hoef nu nog maar 7 weken!! :D Komt eindelijk een einde in zicht haha
Schiet niet op dat je 's avonds zoveel last heb gehad, voorlopig nog maar niet fietsen dus?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:34

:wave:
goeiemorgen!
het gaat weer lekker door hier! :D
heb hier boven een paar mooie samenvattingen gelezen waar ik voor het gemak even met mee ga... :o
zal zo even foto's en filmpjes bekijken!

Ferro wordt inderdaad al een hele kerel, al is 'ie nog erg buiten verhouding... :=
Fifi gaat ook goed, stapje voor stapje bewegen weer rustig aan steeds ietsje meer...
Gisteren stiekum eens eventjes gekeken wat er nog in het bestand zat van het teugelen, het ging wat stijfjes en moet weer even goed terug gehaald worden, maar ergens ver weg zit alles er nog wel in volgens mij! :j :D

eerste stukje oefenen in stap (met kleine zwarte fan op de achtergrond), je ziet dat ze veel te dwars gaat en zichzelf in de knoop loopt...
http://www.youtube.com/watch?v=eovCOXJ8Yo8

stukje stap met eerste stukje draf:
http://www.youtube.com/watch?v=2zn3wuDJQJo

ow stijfjes...
http://www.youtube.com/watch?v=WbvtimugsPk

en hier begint het er weer een beetje op te lijken...
http://www.youtube.com/watch?v=tczCbX4gwqg

verder werken we nu eigenlijk alleen nog rechtuit hoor, met heel soms voor de afwisseling een klein stukje opzij, want ik vind dit eigenlijk nog te zwaar voor 'r nu, maar soms is het gewoon even leuk om te proberen... 8-)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:21

@ Ellis, dat begint er toch al weer erg leuk uit te zien. Dat ze wat stijf is vind ik nou niet bepaald een wonder, gezien wat er allemaal gebeurd is valt het eigenlijk erg mee. (Ik zie best dat ze wat stijf is, maar wat wil je....)
en even geheel of-topic: wat heb je met haar staart gedaan, kon mn ogen er haast niet afhouden... wouw.

@ laulau oooooh Costa Rica foto's..... ik wil daar ooit nog een keer heen! Een collega van mij heeft daar een stukje land, en een huisje, hij is daar minimaal 4 maanden per jaar te vinden. Die komt ook altijd met de geweldigste foto's en verhalen....

@Saida: nog even voorzichtig aan dan, de boel moet wel goed herstellen!

@madelief: leuk dat Furia zo lekker gaat!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:46

Dank je!
ja tuurlijk is het logisch, vind ik ook niet raar, alles heeft een flinke opdonder gekregen en vervolgens heeft ze ruim 3 weken boxrust gehad en daarna alleen weidegang...
maar ik ben allang blij dat we weer rustig een beetje wat op kunnen gaan bouwen en dat ze er plezier in lijkt te hebben!
zo hebben we weer een beetje wat te doen!
Haha, die staart heb ik gewoon gewassen de dag er voor, ingespoten met antiklit, vlecht er in, en gisteren uitgeborsteld, meer niet...
Ze heeft van zichzelf gewoon een enorm dikke staart, daarom heb ik 'm ook eigenlijk bijna altijd in een vlecht, anders plast en mest ze erop... :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:20

Martine; Ook hier van harte gefeliciteerd met jullie dochter *\o/*

Angela: Zo te lezen werken jij en Nouchka aan een bijzondere band samen, dat gaat in de toekomst nog wat worden ;)
Verder dus druk op zoek naar een ander paard, jammer dat het het paard dat je hier plaatste niet is geworden, die ziet er leuk uit!

Peet: welkom!

Ellis, zo fijn dat je weer met je spook kan werken. Dat lange teugelen lijkt ze wel fijn op te pakken. Ze heeft wel flink ingeleverd qua bespiering zeg! Ik vind wel dat ze echt makkelijk zo rustig draaft, dat is toch wel heel lastig als je wat ongetraind bent.

Madelief: Dat zijn de betere berichten, jij en Fuur weer back-on-track. Heerlijk! En vandaag weer naar het Balingehof, is de verhuis goed gegaan?

Michelle: Leuke foto's van je pup, maar ze is dus erg dominant, let wel goed op dat je niet te veel op der lieve oogjes afgaat, want pups kunnen ook ware terroristen worden :=
Oeh, kennelhoest, bah, dat heeft Noa gelukkig nooit gehad (andere hondjes van de cursus wel)

Saida: Heerlijk dat je straks weer mag autorijden, is toch wel lekker als je weer op eigen houtje naar Rints kunt :D
Vervelend dat dat fietstochtje er voor gezorgd heeft dat je weer een stap terug hebt moeten doen :(:) Misschien eerst op de hometrainer? (dat heeft mijn moeder eerste een tijd gedaan toen ze aan haar knie was geopereerd)

Ilona: Leuke foto's van Chico en Goldy, ze zijn een leuk stel samen. Die Goldy heeft wel wat van Principe (niet zo gek natuurlijk als dat zijn paps is :P) Hahaha en Chico weer lekker bezig, maf beest, gelukkig was ie super braaf tijdens de rit :D

Femke: Veel plezier!

Mijn knie gaat gelukkig al weer een stuk beter, ik loop al weer aardig rond en kan ook al weer stukjes met de hond lopen. Hij is alleen nog wat stijf. Traplopen blijft nog lastig, want ik kan nog niet heel goed buigen.
Gisteren dacht ik geloof ik dat ik graag nog iets meer weer kneus wilde zijn, want ik heb de deur dicht getrokken met mijn vinger er tussen, dus die is nu ook helemaal dik en blauw... Blond..... ja ik denk het wel :=

verder ook nog leuk nieuws, want Igneo is 3 jaar geworden :D !! Eergisteren om precies te zijn en daar hoort natuurlijk een topic bij O:)
[ITP] Andalusier Igneo van kabouter Mini tot kabouter Dikbil!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:18

Fijn dat je knie wat beter gaat!
owww, dat doet zeer zeg je vinger tussen de deur!
sterkte... :(:)

Het lange teugelen is super fijn werk nu we nog weinig anders kunnen, zo kan ze toch vast gecontroleerd en onbelast wat bewegen en hoeft ze niet steeds op de volte zoals met longeren, ideaal dus nu! :j
Het langzame draven vond ze in het begin ook heel lastig toen we het net deden, dat schoot ze naar voren in draf en als ze rustiger moest ging ze weer stappen.
Uiteindelijk hebben we dat aardig uit kunnen bouwen, vind 't ook knap van 'r dat ze dat nu zo weer oppakt!
Bespiering is echt om droevig van te worden...
het heeft zo lang geduurd voor ze een beetje ronder werd, en eindelijk had ik haar gewoon echt mooi rond en nu is haar hele bovenlijn weer helemaal niks meer...
Hoge ruggegraat, smalle puntbilletjes, iel halsje... -O-
maar goed, niks aan te doen, komt straks vast wel weer...
al is het nu ook lastig met het voeren, vanwege de hoefbevangenheid moet ik heel voorzichtig zijn met wat ze krijgt...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:23

ellis filmpjes zien er super uit en die staart is idd prachtig, ook super om te zien dat als jij haar beloond hoe haar oortjes naar jou gericht gaan

en kan ik uit sanne der felicitatie opmaken dat martine bevallen is van een meisje
gefeliciteerd martine FOTO FOTO

michelle wij hebben idd ook wel eens keel onsteking

zo morgen vroeg op, wedstrijd dus duimen op het laatste puntje.
maar ik ga gewoon genieten het is waarschijnlijk mijn laatste wedstrijd voor mijn operatie