[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pipi

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 08:57

Goeiemorgen!
Nog geen veulie,pfff,friesje weet de spanning er wel in te houden Knipoog

Ik heb alles wel bijgelezen,maar bijna niks onthouden,heb heftig de griep,dus kan amper uit m'n ogen kijken Verdrietig
Zag wel hele mooie katten voorbij komen en de foto's van Fryske zijn echt heel gaaf.

Fijn Nick dat het rijden zo lekker en goed ging.
Dan weet je weer waarom je altijd maar blijft doorploeteren,het geeft uiteindelijk altijd resultaat.

Ik ga m'n bedje maar weer in,gewapend met een flinke dosis pillen en poeders.
Kom af en toe wel even gluren of er hot news is Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 09:10

Pipi... Beterschap!!

Nog geen veulie...sjips... arme Kjoetie Tong uitsteken

Fryske... echt leuke foto's. Super

Nickyu... toppie Haha! .

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 09:25

Goedemorgen. Mag ik ook meedoen??
Ik heb een friese ruin van 8 jaar genaamt Tjesse van de Zonschate. Met hem ga ik in dresuurwedstrijden rijden. En ik heb een tinker 'Maxum' van 4 jaar. Met hem rijd ik lekker voor het plezier buitenritten en mijn vriend rijd hem voor de kar. Ik zie dit topic nu pas ik was al wel opzoek naar een topic voor Barokke paarden.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:42

nog steeds niks hier Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:49

neh keek ook al..

biancanij ook welkom

maike was zo stijf in de rug dat ik echt dacht dat er niet meer inzat ,
lijkt wel of ineens dat kwartje gevallen is ..het was al 2 stapjes naar voren gegaan en uit het niets weer een stap terug
toen had ik echt zoiets van ik geef de hoop op Bloos
en nu weer 2 naar voren Haha! en eigenlijk gaat het altijd zo
alleen dan iets vlotter Boos!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:11

allereerst...
welkom aan alle nieuwe bokkers hier Lachen

nou we hebben nog een verassing erbij, ze zijn nu met z'n 3en.
ik ging gister een beetje vleesvoer naar de poes brengen omdat ik dacht dat ze dat wel zou lusten na de bevalling, heeft ze er in de gauwigheid (is dat wel een woord Verward ) nog een kitten uit gepoept...het was echt net geboren, hij las nog in het vlies met zijn kontje...
ik heb vanochtend weer meteen gekeken maar gelukkig is het bij 3 gebleven...
het zijn 2 katertjes en 1 poesje.
ik zal ze, als ik ze van de week weer weeg gelijk even apart op de foto zetten...ze zijn nu zo cute...

wauw Fryske, mooie foto's.
dat bruin/beige staat goed Ja

ik wou dat ik ook kon rijden Verdrietig maar dat duurt nog wel even...alhoewel het nu toch snel dichterbij komt...nog 5 weken Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:30

dan heb je geluk geha met het 3e poesje
meestal als het zolang duurt overleven ze niet

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:31

Waar blijft het veulentje nou? Haha!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:42

nickyu schreef:
dan heb je geluk geha met het 3e poesje
meestal als het zolang duurt overleven ze niet

valt wel mee. dat gebeurd vaker hoor, dat ze na 24 uur er nog 1 bij leggen..

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:46

Goedemorgen!

Nog steeds geen veulie haha Bianc die wordt daar ondertussen gek Haha! Ik lees met veel spanning mee maar heb even geen fut om op alles te reageren en te antwoorden!

Heb een heleboel lieve foto's voorbij zien komen, en degene met de nieuwe katjes, gefeliciteerd!

Ik heb goed nieuws over Suev, zijn been is al een stuk dunner en niet meer pijnlijk. In stap belast hij het goed en loopt dan niet meer kreupel of onregelmatig. Ik heb echter toch een afspraak gemaakt bij kliniek Meerkerk aanstaande dinsdag middag. Wil nu gewoon zekerheid want dat wakker liggen trek ik niet meer. Nu heb ik wel iets meer rust dus heb gisteravond en vannacht heel lang geslapen haha Haha!

Er zit wel een vreemde harde bobbel aan de zijkant van het pijpbeen nu. Na ja, afwachten maar...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:47

dan hebben wij al 3 x pech gehad.. Verdrietig

vorig jaar hadden we nestje
1e was "dood"na na 15 minuten wrijven etc kwam de 1e piep en 5 minuten later kwam der eindlijk beetje leven in
die hebben we ook de eerste dagen opweg moeten helpen
(deze hebben we overigens nogsteeds)
2e kwam volgens t boekie , der uit , MAUW en direct in record tempo richting "VRETUUHHHHH"
3e kwam na 24 uur . ook "dood"na 30 minuten de hoop opgegeven ..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:48

kan me voorstellen dinkey dat je meer wilt weten nu , gelukkig loopt die nu weer "normaal"

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:49

dinkey als het OP het bot zit zal het wel een schievel zijn....

dat is niet erg...

toen maestro zijn peesblessure had was het de eerste dagen ook vreselijk dik,maar binnen een week ws er eigenlijk niet veel meer te zien...

ik moet zeggen,ik had toen bijna de afspraak op de kliniek af gezegd,omdat het er al zo netjes uitzag...

op de kliniek,zijn er buigproeven gedaan,toen liep hij best redelijk,minder slecht als dat ik dacht...

met scannen was niets te zien,we hebben hem toen toch laten opereren,en er zat een ondiepe scheur van 8 cm in zijn pees...

je kan je voorstellen,dat als ik dat niet had gedaan,en na een week of 2 a 3 weer was gaan rijden,dat dit echt totaal anders was afgelopen..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:51

goh, ja dat is wel balen voor jullie dan.
nee, zo is het bij mijn poes niet gegaan, gelukkig.
ze waren meteen aan het piepen en draaien, moeders had er haar pootjes aan vol om ze schoon te likken voordat ze weg gewurmd waren richting de melkbar Lachen bij het vorige nest ook trouwens...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:54

Farruquito gefeliciteerd met je 3de poesje!!!

leuk hoor,wel foto's plaatsen he!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:57

kimmie261 schreef:
dinkey als het OP het bot zit zal het wel een schievel zijn....

dat is niet erg...

toen maestro zijn peesblessure had was het de eerste dagen ook vreselijk dik,maar binnen een week ws er eigenlijk niet veel meer te zien...

ik moet zeggen,ik had toen bijna de afspraak op de kliniek af gezegd,omdat het er al zo netjes uitzag...

op de kliniek,zijn er buigproeven gedaan,toen liep hij best redelijk,minder slecht als dat ik dacht...

met scannen was niets te zien,we hebben hem toen toch laten opereren,en er zat een ondiepe scheur van 8 cm in zijn pees...

je kan je voorstellen,dat als ik dat niet had gedaan,en na een week of 2 a 3 weer was gaan rijden,dat dit echt totaal anders was afgelopen..

Jeetje gelukkig heb je hem wel laten opereren!

Ik snap bij Suev gezegd eerlijk waar niet waar dat vocht vandaan komt. De dag dat ik denk dat het gebeurd is zag je helemaal niets aan het been. Pas 3 dagen laten Verward Door dat vocht was het zo pijnlijk en liep hij kreupel. Die bult kan een schievel zijn maar waarom liep hij dan onregelmatig? Of het is een stukje van het griffelbeentje die liggen naast het pijpbeen. Na ja, dit deed ik dus de hele nacht door, vandaar mn afspraak Vork

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:57

Oh wat spannend nog steeds geen veulen?! Ik dacht vanmorgen eerst even kijken of er wat is!! STraks nog maar een keer inloggen dan!!

Ik ben heel druk, zit bij mijn vriendin in huis op te passen welke 5!! Lipizzaners heeft, ik heb mijn eigen exemplaar ook meegenomen en vanmorgen dus 6 keer wit geweld in de wei gezet! Echt geweldig om te zien uit 'mijn' woonkamer raam. Mooi spul maarja ik heb mijn handen vol! Nu even break van de stallen, moet vandaag ff grondig leeggehaald dus dat is wel een werkje! Straks 3 van de 6 rijden, owh wat een straf hahaha Clown Maar ik klaag niet hor, oh nee ik heb het hier super op mijn 'werk-oppas-vakantie'. Ooit he.... zucht ooit hoop ik ook een eigen tuin vol Lipizzaners te hebben! zucht... ooit...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:01

Oee, Regine, dat is wel leuk!
Gelukkig Dinkeygirl, dat het weer beter gaat! En verder weet ik het allemaal nie tmeer, gaat zo vlug hier hihi. Leuk dat er nog een poesje bij is en wat duurt wachten toch lang he, met het veulie..
Vanmorgen is hoefsmid geweest, Claudia (mn shet) had wat lange hoeven gekregen maar heeft ook gauw bevangenheid.. Dus dat was ook alweer beginnend, en de vorige keer liep ze kreupel doordat ze te kort was bekapt en dus medicijnen. Ze had ook nog iets met haar pezen/spieren ofzo.. Maar goed, hopen dat het nu goed gaat..
Helaas zat geen enkel zadel goed, dus kunnen we weer..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:02

DinkeyGirl je hebt echt groot gelijk!!!daarom schreef ik het ook van maestro,omdat je best snel geneigd bent,als het beter gaat te denken van,ach zal wel verstapt zijn,of het gaat wel weer.

dus ik kan me heel goed voorstellen dat je hem beter laat nakijken.. Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:04

ik ga even mijn zwangere doos in de zon zetten,mss is het wel zo warm dat het veulen eruit wil komen Tong uitsteken

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:09

kimmie261 schreef:
DinkeyGirl je hebt echt groot gelijk!!!daarom schreef ik het ook van maestro,omdat je best snel geneigd bent,als het beter gaat te denken van,ach zal wel verstapt zijn,of het gaat wel weer.

dus ik kan me heel goed voorstellen dat je hem beter laat nakijken.. Ja

Weet je dat zelfs stalgenoten van mij gezegd hebben: vind je dat dan niet zonde van je geld, voor hezelfde geld is het nix en dan ga je naar de kliniek? Het ziet nu al zo veel dunner! Nou ik betaal liever 150 eurie om te horen dattie okej is, dan dat ik 3 weken ga stappen, dan is het nog niet helemaal weg en moet het alsnog.

Ik heb ook zo'n meisje op stal die dr kop in het zand steekt, pony staat met een peesblessure maar "het bobbeltje is bijna weg en hij loopt weer goed" dus ach westernzadel erop en buitenritten van 2 uur Verward Daar kan ik dus met mijn pet niet bij! Fem ik ben net als jij idd, liever het zekere voor het onzekere. Met zijn vorige peesblessure was het zo klein dat het amper op de scan te zien was. Hij heeft geen pas kreupel gelopen, ook niet in draf. Maar heb wel 3 maanden met hem gestapt, je kan niet voorzichtig genoeg zijn!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:10

Balen soeske van die zadels! ik weet hoe je je voelt, heb er zelf 2 jaar mee getobt en heel veel geld op verloren Verdrietig

Regine super hoor, wil ik ook wel!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:13

hey regine,
ik zag al dat je was vertrokken...kan je stal ook een beetje opdrogen Tong uitsteken
hoe bevalt Cap het daar, tussen haar 'ras' genoten.

ik kan trouwens niet naar de Equitana Verdrietig uitgerekend op die dag komt Farruquito aan Go jij! Go jij! eindelijk....

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:41

Ai nog steeds geen veulen Haha! Ze houdt de spanning er wel in!

Gelukkig gaat het al wat beter met zijn been Malin, maar inderdaad is het erg verstandig om alsnog naar de kliniek te gaan, je kan zoals je zegt niet voorzichtig genoeg zijn als het over paardenbenen gaat.

Ik kan helaas ook niet naar Equitana, uitgerekend dan heeft mijn familie een weekend gepland Boos!
Die zaterdag was er ook een clinic van Coby Van Baalen in de buurt, en daar kan ik dus ook al niet naartoe...

Super Regine, een tuin vol Lippi's om voor te zorgen, ik wil ook wel een tuin vol Spaanse mannen Haha!

Ik ga eens van het zonnetje genieten met mijn Spaanse man! Doei!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:36

Ik ga zo eens foto's maken van mijn Lipi tuin, ik blijf maar uit het raam kijken! Ze hebben inmiddels wel allemaal heerlijk gerold dus het kan ook een pintotuin zijn whahah!

Ja Farruquito, dat idee had ik inderdaad, dacht maak me stal ff goed leeg kan die mooi drogen. Die zwangere dame is echt lek de laatste tijd. Maar eens kijken of ik de kraan niet poosje dicht kan houden hahaha! grapje Clown

Cap vind het hier prima, ze staat samen met de hengst... ze is tenslotte toch al zwanger en na wat ruzie zijn ze toch dikke mik geworden. Over het hek is zo ook wel heel erg dik met Krabbe wat een nichtje van haar is. De broer van Cap is Krabbe's vader, ze lijken echt goed op elkaar. Van een afstandje moet ik goed kijken wie wie is!! Bloos
Maar ze vermaakt zicht prima, ziet er heel gelukkig en tevreden uit!