Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
FriesWytske schreef:Wij doen er in de zomer ook weinig mee. Maar als je met ze bezig gaat als veulen, heb je er later ook veel meer aan. Dat onthouden ze hun hele leven. Plus een stukje karakter wat ook meespeelt.
Hebben hier nu 2 twenters lopen. Die we zelf niet hebben gefokt. Maar kan wel merken dat de 1 meer door de hand is geweest als veulen dan de ander.

En probeer eerst het paard een lekkere handmatige basisgalop te laten rijden, voor je ineens actief naar voren rijd. Oefen dit op rechte lijnen, met maar 2 passen stevig naar voren.
Daar wordt ik zoooo blij van!

maar toch zal ik haar nooit voor de volle 100% vertrouwen, want het blijft een vreemde vogel.
al kan ik niet goed oordelen want ik heb haar nooit zien lopen bij de vorige eigenaar.

Jenny_S schreef:Thnx voor alle tips
Fw ja ben te lief met de zweep
Ik moet daar voor de proef even mee doorkomen
Voor mijn gevoel had ik teugels al kort. Maar als ik op filmpje kijk val dat inderdaad mee
Maralyn die wiebelbenen zijn een probleem ja. Maar als ze impuls heeft dan is het wel beter maar nu had ik het gevoel dat ik bij elke pas haar aan de praat moest houden
Met inrijden had ik op de binnenhoefslag op de lange zijde de middengalop wel bevestigd alleen op de volte vertrekken lukt mij nog niet goed. Wat ik dan anders doe is mij een raadsel. Misschien onbalans van mezelf door een bocht??
De rest neem ik mee in mijn trainingen. Dank je wel
Jenny_S schreef:Haha snapte laatste stukje al niet helemaal maar dacht zal wel haha
FriesWytske schreef:En je hoeft maar enkele passen middengalop te laten zien, Jenny. Maar ik snap je probleem. Ik heb nl. hetzelfde probleem met de middengalop. Al wordt dat nu wel beter nu ze sterker wordt in de achterhand.
Mooi verwoord, maralyn.
Sommige paarden blijven een feest om te rijden. En soms maken ze er ook zelf een feestje van, omdat wij dat dan weer toelaten. Hahaha

Jamiejoyce schreef:Zo slecht ziet het er nog niet uit vind ik, de punten zijn allemaal al genoemd als verbeterd zal je zien dat je punten ook hoger zijn.
Lekker door trainen, ben trouwens wel jaloers op hoe gecontroleerd jou fries gallopeerd!

DewiRox schreef:Mocht er trouwens interesse zijn, dan kan ik via pb een link sturen van mijn proefgerichte clinic. Deze was wel van vorig jaar, ik reed haar toen net een maandje en voor het eerst op ander terrein. Het gaat om een L2 proef.
Misschien hebben jullie er wat aan of vinden jullie het informatief? De jury mag geloof ik tot zware tour jureren.
.