[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:57

Ragdoll paarden zat hoor om te kopen haha , Spanje is een beetje ver weg voor je maar de paardenprijzen zijn heel erg gezakt hier vanwege de crisis , mijn schoonvader heeft al verschillende verkocht voor echt spotprijzen. (cruzados) en ook heeft hij een paar aptos staan.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:59

jus schreef:
Ragdoll paarden zat hoor om te kopen haha , Spanje is een beetje ver weg voor je maar de paardenprijzen zijn heel erg gezakt hier vanwege de crisis , mijn schoonvader heeft al verschillende verkocht voor echt spotprijzen. (cruzados) en ook heeft hij een paar aptos staan.

Transportkosten zijn zo veel niet :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:10

Judith -> Heeft je schoonvader geen website waar je zijn paarden kunt zien?

Cyrina

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:27

Daar ben ik ook wle benieuwd naar!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:42

Beda: Wanneer ben je in de buurt of zou je kunnen? Over 2 weken heb ik de kids helemaal thuis (herfstvakantie) en dan kan Frank een oogje op ze houden. Meestal zijn donderdag en vrijdag de dagen dat Frank ook meer rust in de tent heeft en mee kan kijken. Ik denk dat hij het ook erg interessant zal vinden.

Evaline: Sam gaat ook het liefst in het zwembad liggen!
Ik heb de pelham op één teugel gereden. Op de trens. De andere op de stang hing helemaal los. Had ik niet eens nodig. Ik denk dat dit bit idd anders in zijn mond ligt, want ik heb nu al een paar trensen geprobeerd, en ook één die er qua vorm op leek, en toch loopt ie nog steeds beter op de pelhamtrens. Sam moet gewoon nog accepteren dat ie wat moet gaan werken. Voorheen werkte hij zich daar heel handig onderuit. Met die pelham lukt hem dat niet. Maar hij geeft niet op zonder slag of stoot. Ik rijd ook doelbewust niet te lang, want ik kan hem wel helemaal in het zweet rijden, maar als zijn spieren gaan zeer doen, wordt ie natuurlijk alleen maar dwarser. Zijn spieren moeten immers ook nog wennen aan het feit dat ze gebruikt worden... :+

Marijke: Ik heb momenteel geen katten, maar die heb ik idd nog nooit laten enten. Honden wel. Die gingen regelmatig overal mee naar toe en die kwamen ook vaak andere honden tegen. Dan entte ik ze wel. Nu die ook niet zo heel vaak meer meegaan en ze zijn 8 en 14, dus nu doe ik dat ook niet meer hoor! En paard is omdat het moet voor de wedstrijden...
En dubbele lijnen is idd veel oefenen! Al doende leer je.
Ontwormen doen we ook alleen na een preventief mestonderzoek, net als Beda.

Margot: Dan ben ik ook al 4 jaar bezig met rechtrichten... ;( Ik zoek eigenlijk een crossruiter die Sam eens probeert. Ik durf zelf geen hindernissen te springen, die niet kapot gaan als ik ze raak. Heb eens een nogal lompe merrie gehad. :o Dus als er iemand is, die Sam eens wil proberen in de cross. Ergens denk ik dat ie daar ontzettend geschikt voor is!

Michelle: succes met je wedstrijd! Waar ga je starten? Beteren van de middendraf oefen ik altijd met heel veel overgangen en dan voornamelijk in de draf. Dus bijna stap en dan weer voorwaarts. Een goede middendraf staat of hangt op hoe goed ie is voor jou been. Met overgangen wordt ie daar gevoeliger op en is er een snellere reactie.

Cyrina: Wat is Arrojado mooi! En zo mooi licht van kleur al. Jammer dat dat niet blijft. :P
En Cantaor! Wow! Een terechte winnaar!

Romantico: welkom! Wow Pino is mooi!!!!

Jellie: Aaah, Pablo probeert het baasje uit: "Moet ik eigenlijk wel?" ;) Wat een dondersteentje!
Duh, vandaag? Ja, dat ga ik op zo'n korte termijn niet redden. Of het moet einde van middag zijn? Nee dus...|( Hoor natuurlijk wel graag je verslag...
Als ik ietsje eerder weet wanneer ie komt? Een dag van te voren zou fijn zijn, dan kan ik opvang regelen. Anders wisselen we wel even telefoonnummers uit? Dan kan je me bellen...

Djemo: Leuk, herdertjes! Hier loopt momenteel ook zo'n leuke drol rond. Van mijn zwager. Onze Mechelse pup is inmiddels alweer bijna 5...

Sandra: Zoek jij een goede Arabier dan? Ik weet een bloedmooie merrie te koop. Echt een heel gaaf beestje!

Kelly: Mee eens, doorzetten als je in je paard gelooft! Alleen zit ik dan weer met hoe lang voor je weet dat het niet gaat lukken? Ik sla nogal door dan in het doorzetten... 8-)

Judith: Als er nog iets aparts tussen staat wat voor een gemiddelde hollandse Amazone te rijden is? Haha! Ach, geen plek hier op stal... :z

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:10

Oke, ben misschien te bang om iets te kopen als het niet helemaal 100% is, ben ik ook voor gewaarschuwd.

Maar aan de andere kant, is het ook misschien erg leuk om het te zien op te knappen en te helpen, aan dit idee begin ik langzaamaan te wennen, daarin zou je gelijk kunnen hebben Kelly.

Er was een ontzettend leuke paard, maar die heeft helaas hanentred en voor erg ongelijke hoeven, 1 smal en de andere erg breed en ook nog een bokvoet, in erge mate, maar was op dat moment weggewerkt door een om het te verdoezelen, maar ik zag het gelijk en ja hoor, ik heb het afgehaakt.

Nee geen grote paarden aub en geen merries, ik wil een ruin als eigen paardje.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:16

Anouk dan moet ik even kijken of ik dat kan combineren, waar precies wonen jullie? (mag ook via PB hoor)
Of dat op zo'n korte termijn lukt durf ik niet toe te zeggen maar ik ga mijn best doen ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:29

Ragdollcat schreef:
Oke, ben misschien te bang om iets te kopen als het niet helemaal 100% is, ben ik ook voor gewaarschuwd.

Maar aan de andere kant, is het ook misschien erg leuk om het te zien op te knappen en te helpen, aan dit idee begin ik langzaamaan te wennen, daarin zou je gelijk kunnen hebben Kelly.

Er was een ontzettend leuke paard, maar die heeft helaas hanentred en voor erg ongelijke hoeven, 1 smal en de andere erg breed en ook nog een bokvoet, in erge mate, maar was op dat moment weggewerkt door een om het te verdoezelen, maar ik zag het gelijk en ja hoor, ik heb het afgehaakt.

Ten eerste toch even de vraag wat je zoekt. Want je kan in dit topic er vanuit gaan dat mensen je op een barok type paard zullen wijzen. Dus niet een dravertje of fjord.

Verder is 100% in orde in mijn beleving betrekkelijk. Ik heb het in het vorige topic al eens vertelt: mijn paard heb ik afgekeurd gekocht. Wist waar hij op werd afgekeurd (met toestemming van de verkoper zelfs nog hierover navraag gedaan bij een vee arts die hem had onderzocht) en na overleg met een aantal mensen durfde ik de gok wel aan omdat die allemaal dachten dat het rijtechnisch wel te verbeteren was. En dat klopt dus. Ik heb het fijnste paard dat ik mij kan wensen. Denk ook regelmatig "wow! dit is mijn paard!"
En toen ik hem kocht was hij helemaal niet super barok, maar b.v. Cloris en Regine kunnen bevestigen dat hij dat nu beslist wel is.

Ik denk ook dat met jouw budget het niet realistisch is om te denken dat je het perfecte paard kan vinden. Je zal of de eisen wat bij moeten stellen of het budget wat moeten oprekken.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:30

Ach ja anouk maar wat is lukken?

De dag dat ik Adorno heel normaal een halstertje om kon doen over de boxdeur heen was ik zo blij als een klein kind in een snoepwinkel! Dat maakte me echt gelukkig.
Dat zijn normaal de dingen waar je helemaal niet bij stilstaat, wat zo normaal is voor eenieder.

Inmiddels zijn we dat tijdperk alweer een tijdje voorbij en kunnen we zelfs al vlekkeloos hoofdstel in en zadel op doen en zelfs het longeren gaat nu buiten gewoon goed.
Maar toch maakt het me dan iedere keer weer zo gelukkig als ik hem los en ontspannen zie lopen met een zadeltje op zijn rug.

Dan weet je toch meteen waar je het voor doet :+:

Oww volgens mij dwaal ik lichtelijk af O:)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:47

Citaat:
Judith: Als er nog iets aparts tussen staat wat voor een gemiddelde hollandse Amazone te rijden is?

Anoek , Er staat nog een leuke schimmel apto met ballen , kan je een pasdedeux met Frank doen.(en very cheap)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:06

Ragdollcat schreef:

ik denk dat het idd handig is, om precies na te gaan bij jezelf, wat je wilt.
een pre/andalusier is toch wel heel wat ander dan een fjord of haflinger lijkt mij.

Verder zijn er hier zat mensen , die je kunnen adviseren, mocht je een paard zien die je aanspreekt, ze dit te laten bekijken toch?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:30

Wat betreft de middendraf: Als ik dr in het bos rij en dan oefen dan komt me er toch een krachtige draf uit. Ik voel dr dan goed van voor verruimen en ook goed van achter, maar in de bak wil die er gewoon niet uit..het is het steeds net niet.
Ze haalt het goed vanuit achter, maar het is gewoon geen verruiming te noemen, soms voel ik dr voorbenen wel net dat beetje extra doen...

romantico: wat heb jij een gaaf paard!!!

anouk: ik schakel zoieso al vrij veel in mn draf, dan gaat het inderdaad ook wel beter dan wanneer ik hem er op een diagonaal uit wil rijden, maar ik wil eigenlijk gewoon die bos draf in de bak eruit krijgen ;)

ragdollcat: Absoluut geen merrie? Dat heb ik ook lang geroepen, tot ik op shannon ging zitten en toch een merrie gekocht heb ;)
*dr volle zusje hebben we nog te koop staan, half friesje. kan je evt wel een foto sturen*

Shannon heeft dr dagen wel, vandaag inenting en morgen de tandarts. Tijdens het rijden/longeren wilde ze wel ontspannen maar bleef zo dr kaken op elkaar klemmen, zelf met lang teugeltje. Vorig jaar was dit ook al en na wat vijlen nergens last meer van!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:30

Knoop er een commando aan vast, Ik moest het met Bobby ook doen. In het bos deed ik gewoon wat ik rijtechnisch moest dooen, met het verschil dat het daar wel lukte. ik heb er toen een shhst shhht geluidje aangekoppeld en hem heel erg beloond in het bos als hij het goed deed. vervolgens het geluidje ook in de bak en toen lukte het, inmiddels al lang niet meer nodig en zijn alleen de hulpen genoeg.

Ragdollcat; perfecte paarden bestaan niet, zelfs niet in de allerhoogste prijsklasse. Een beetje opknappen kan hardtikke leuk zijn (afhankelijk van eigen kunnen natuurlijk) Neem Bobby, toen ik die kreeg was het een sterrekijker, volledig uit balans en wilde niks vooral niks, haha. Moet je nu kijken wat ik allemaal met hem doe!
Cantaor was zijn plezier kwijt, had weinig spieren meer en zat links volledig vast. Een ostheopaat, leuke dingen doen en gericht trainen hebben hem in een jaar tijd weer tot een trotse brede kanjer gemaakt. Wat is nou een jaar??

Natuurlijk moet het wel te doen zijn, zo'n paard wat je als laatste noemt met bokvoet, ongelijke voeten en hanetred liet ik ook staan, dat is me net even te veel.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:57

cyrina: dat ga ik is proberen! Wilde morgen toch al naar het bos gaan! Bedankt voor de tip!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:03

Romantico: wat een prachtpaard!

Jellie: heerlijk 2 van die paardjes zoals je ze echt graag hebt. Wat grappig dat je mooie Pablo uit Hoenderloo komt. Er zit daar ook een andalusierstal ofzo schijnt het toch? Fijn dat je een lekker zadel hebt.

Anouk: zou je dan zelf daarna met Sam willen gaan crossen? Crossen is wel gaaf. Heb met Bully vroeger gecrosst ooit.

Ragdollcat: Succes met je zoektocht. Ik hoop dat je een fijn paardje gaat vinden. Er zijn best wat leukere goedkopere paarden, zeker als je geen waarde hecht aan papieren en of ras.

Jus: klinkt weer veel te verleidelijk. En inderdaad transport is geen reden om het te laten.

Michelle: Misschien is het slim op te bekijken waarom het buiten beter gaat. Waarschijnlijk omdat ze daar voorwaartser is. Dus zou je in de bak kunnen zorgen dat de impulsion beter wordt. Dan wordt de middendraf dat vanzelf ook denk ik als dit het probleem is.

Hier was het druk vandaag. Ben bekaf, in onze bak moesten nieuwe houtsnippers, dus die heb ik de hele dag verspreid. Gelukkig vanochtend nog even lekker gereden met Aliso en lange lijnen gedaan. Het gaat iedere dag met sprongen nog vooruit, vanaf dag 1 al. Straks even mijn tas inpakken en Aliso's troep, want morgenochtend heb ik nog les en dan vertrek ik naar Hoenderloo.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:53

Romantico: Ohhhh wat een schitterend paard heb jij!! Alleen bij Pino moet ik heel erg aan de gekke kat van een vriendin van mij denken, die heet ook zo :).
Jellie: Fijn dat je nu een goed passend zadel hebt!!
Kelly: Wat fijn dat het zo goed gaat met Adorno!!
Michelle: Veel succes met het oefenen van de middendraf!! Gaat je vast ook wel lukken ;).

Vandaag is mijn nieuwe zadel gebracht... Was nog een heel gedoe! Maar ja mijn instructrice ernaar laten kijken en het ligt nog niet helemaal goed (wat ik al dacht). Het ligt links iets te krap en ook nog iets achterover. Dus ja zadelmaker maar weer bellen... Hij zou het zadel 's middags pas komen brengen en hij zou me van te voren bellen als ie langs zou komen. Maar dat heeft ie dus niet gedaan :(. Dan had ie tenminste gelijk kunnen kijken, wat ik wel zo normaal vindt....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:16

En hier zijn dan eindelijk de foto's van Shaggy :). Imageshack werkte even niet mee ;).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stelletje gekken bij elkaar :)
Afbeelding

En ja rijden doen we ook ;).
Afbeelding

Afbeelding

Als ik de foto's zo zie moet ik echt gigantisch op mijn tenen gaan letten :=. Maar deze beugels zitten ook niet zo... Had zo gehoopt dat ik nu lekker met mijn dressuurzadel zou kunnen gaan rijden!! En die handen, ook nog zo'n punt :P. Ach ik blijf lekker lessen en dan komt het ooit wel goed :D.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:55

Yeah *\o/* Shaggy foto's! Wat een héérlijk koppie heeft hij toch :+:

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:57

Ik blijf ook echt gewoon verlieft op hem :).

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:01

liefhebbers?http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=63&t=1185840&view=unread#unread

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:05

Oehoe moooooi :). Die wil ik ooit ook nog :P.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:38

Anouk, t is een echt duveltje maar wel een leuk duveltje :D
Nou ik ben er zelf niet bij geweest omdat ik toen nog moest werken.
Hij heeft t vanachteren alleen op moeten vullen.
Verder komt hij nog een x terug om te kijken of de boom veranderd moet worden
zodra hij uitgezwaard is. Maar goed idee van nr's wisselen.
Had ook gehoopt dat ik erbij kon zijn maar helaas..

Kelly heerlijk dat Adorno je 'vleugels' geeft :)

Bully, ik heb Pablo bij een handelaar vandaan die voornamelijk springpaarden had.
Pablo is ingeruild tegen een springpaard.
Druk geweest met de bak.. Veel plezier!!!

Esther, wat balen van t zadel :( Shaggy is een leuk paard!

Borderjay, je link doet t niet..

Jan heeft nog les gehad met Pablo. Dat ging ook best leuk. Ik ga dinsdag weer :)
Heb er zin in. We moeten hem eik zien als een 3 jarige.. hij moet helemaal terug naar de basis..
Alles moet echt bevestigd worden bij hem voor we 'oefeningen' gaan doen.
Zoveel mogelijk rechtuit laten lopen en zorgen dat hij op eigen benen loopt.
Hij is een soort van op de handrem gereden dus hij moet zijn voorwaartse dwang gaan ontwikkelen..

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:16

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:19

Ja nu doet ie t idd :j gaaf hoofdstel *D

Hebben jullie paardjes trouwens ook een klein koppie?
Ik heb voor Pablo een cob hoofdstel. (Flan daarentegen heeft een extra full :)) )

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:08

Dank jullie wel bokkers, dat geeft mij weer vertrouwen dat ik gewoon moet durven te doen, zelfs die wat ik wel leuk vind en de anderen niet omdat ie niet helemaal gezond uitziet, dat soort dingen.

Allereerst is een barok paard het allermooiste wat er is, vind ik zelf, op de 2e plaats een arabier en een draver.

maar goed erg ontopic natuurlijk.

Natuurlijk probeer ik wel een papierloze anda en of cruzado te vinden die ik op het eerste gezicht leuk vind.

Maar geloof me, ik kan hier niet zomaar alles openbaar maken, ben ook een paar keer bijna bedonderd, zelfs met een cruzado van 5000 euro, en een kennis van mij had een duur paard gekocht, voor 9000 had ze een dressuurpaard, en alleen maar ellende gehad, en van dit alles ben ik zeer geschrokken echt waar.

Mijn eerste paard, een arabier, die had ik gekocht als jaarling, da's makkelijk zat, niets verpest en volkomen gezond en van de eerste eigenaar, en de draver, had ik wel in een opwelling gekocht, en de eerste 3 maanden gedoe gehad, daarna superpaard aan gehad. Nu wil ik een paard voor het leven, mag oud worden bij mij.

Ik ben dan ook mijn hele leven opgegroeid met paarden, dus ik weet wel waar ik op moet letten, en ook kan ik ze opvoeden, maar er is iets in me hoofd van "dit is m, dit moet het worden" dus niet omdat ie leuk mooi is en of leuk geprijst en of duurder maar een goed paard, het moet me raken van dit is hem.

Ik zal mijn best doen om het los te laten, want eigenlijk is het zo, als je een paard verzorgt en te eten geeft, gaat ie van jou houden en aan je hechten, ik had verzorgpaarden gehad vroeger, en met allemaal klikt het wel vroeg of laat, als het je eenmaal kent en vertrouwd.