Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jinthe1 schreef:Maar een goedgekeurde dekhengst is het beste wat je kunt hebben en heeft toch altijd een ster gekregen via de eerste bezichtiging?
Wellicht ga je ervan uit dat hij geen ster heeft omdat er bij hem 'stamboek' vermeld staat? Enkel goedgekeurde hengsten krijgen dit achter hun naam. Ster wordt bij goedgekeurde hengsten nooit vermeld. Andersom kan een hengst een ster krijgen maar niet worden goedgekeurd als hengst. In dat geval blijft het een veulenboekhengst maar wordt de ster wel op het papier vermeld.
ynekes schreef:Een goedgekeurde hengst is maar voor enkelen weggelegd. En het kost een heeeeeele hoop geld
Ik zou al heel blij zijn met een mooie sporthengst
Zonnebloem92 schreef:ynekes schreef:Een goedgekeurde hengst is maar voor enkelen weggelegd. En het kost een heeeeeele hoop geld
Ik zou al heel blij zijn met een mooie sporthengst
Is het überhaupt te doen als een particuliere kleinschalige hobbyfokker? Of komen deze hengsten altijd van een grote stal
Ik ben nu al blij als alles straks goed gaat en ik met hem kan starten
Jinthe1 schreef:Waarom zou je hem zelf klaar moeten maken absolem? Denk dat vele juist daar de kennis niet voor in huis hebben. Daarbij komt er bij de selectie voor een goedgekeurde hengst veel meer kijken dan alleen het op de juiste manier voorbrengen toch?
sannahtris schreef:Hoi
Ik meld me ook weer!
Vorige week is mn thorben merrie in 1z drachtig gescand van jehannes . Dit zou dan haar eerste veulen worden. nu maar hopen dat ze het behoud zeeeer spannend. Veulentje wil ik eigenlijk zelf behouden! Ook wil ik met haar dit jaar nog naar de keuring, je weet maar nooit. Wil haar dan keurinsaar laten maken bij stal de mersken iemand daar ervaring mee?![]()
*jinthe jeetjee wat een leuke paardenboel zeg.
En wat wen fijne hengsten heb je gekozen , matthys heb ik ook nog heel erg aan zitten denken maar toch jehannes gekozen!
Wat een kennis voor de rest kan ik heel wet van leren
Zonnebloem92 schreef:sannahtris schreef:Hoi
Ik meld me ook weer!
Vorige week is mn thorben merrie in 1z drachtig gescand van jehannes . Dit zou dan haar eerste veulen worden. nu maar hopen dat ze het behoud zeeeer spannend. Veulentje wil ik eigenlijk zelf behouden! Ook wil ik met haar dit jaar nog naar de keuring, je weet maar nooit. Wil haar dan keurinsaar laten maken bij stal de mersken iemand daar ervaring mee?![]()
*jinthe jeetjee wat een leuke paardenboel zeg.
En wat wen fijne hengsten heb je gekozen , matthys heb ik ook nog heel erg aan zitten denken maar toch jehannes gekozen!
Wat een kennis voor de rest kan ik heel wet van leren
Ik hoor hele positieve verhalen over de merksen betreft het klaarmaken voor de keuring.
Zelf geen ervaring daar (alleen met aankoop).
Spannend hoor, zo'n veulen op komst!
ynekes schreef:Apaloosa9.. Wanneer je Jasper vrij wil fokken moet je niet met Arent 515 fokken. Zowel in de vader als moederlijn zit Jasper.
Je kunt de keuringsrapporten van de hengsten opzoeken op de kfps site als je lid bent. Zo ook de fokwaarden van de hengsten. Echt heel leuk om dan wat gerichter te zoeken
Jinthe1 schreef:Sannahtris, je kunt je paard daar met een gerust hart achterlaten om kleuringsklaar te laten maken. Age is een echte paardenman.
Wat leuk dat je merrie dragend is. Ben benieuwd wat eruit gaat komen! Ik heb zelf ook een thorben merrie maar is nog veulenboeker. Denk ook niet naar de keuring omdat ze wat beperkt is in haar stap. Bij spanning wordt ze wat korter en zet haar lichaam wat vast.