Hij doet het eigenlijk ontzettend goed de laatste tijd. Ik laat hem even gewoon paard zijn. Ik heb zelf een chronisch tijdgebrek helaas en ik heb de indruk dat het hem goed doet om eens een jaartje niets te moeten doen, geen verwachtingen, geen verplaatsingen, gewoon fijn samen met zijn kudde (ernaast welliswaar!

Hij is enorm aan het uitzwaren nu (hij wordt dit jaar 7 jaar), krijgt een enorme nek en een mooie bovenlijn.
Het hoekige is er echt aan het uitgroeien.
Het wordt een joekel van een beest. Hij beweegt ook weer met plezier en met swung.
Dus ik denk dat ik wel mag zeggen dat hij de ziekte van lyme echt overwonnen heeft nu.
Het was de bedoeling dat hij dit jaar Sierra en Imperiosa zou gaan dekken. Maar aangezien Sierra gestorven is en ik een dekking heb gekocht vorig jaar, zal dat er dus weeral niet van komen vrees ik.
De dekking is voor Imperiosa (omdat ik dat een hele fijne combi vind, ook qua bloedlijnen, hengst is namelijk puur J.L. Escalera, ook daar gefokt).
En het idee speelt wel door mijn hoofd om Esquina te laten dekken door Quiero, maar eigenlijk wil ik haar echt een jaartje veulenloos laten. Ze ziet als jong paard (ze is pas 5 jaar en erg groot - 1m67) erg af van het zogen van haar huidige merrieveulen. En ze is terug drachtig voor 15 mei 2017, dus ik wil haar daarna echt een jaar rust gunnen. Zodat ze kan genieten van het paard zijn, mooi kan uitzwaren en ze verder kan doorgereden worden.
Haar vader (waar ze trouwens enorm op lijkt!) is terug naar Spanje verkocht en loopt daar onder zijn nieuwe ruiter Grand Prix. Dus ik heb onder het zadel wel enige verwachtingen van deze dame

Kortom: heel jammer, maar waarschijnlijk blijft Quiero ook volgend jaar kinderloos

Mocht er interesse voor hem zijn, zou ik misschien wel overwegen om hem merries van anderen te laten dekken...