Hallo allemaal. Ik lees al een poosje mee en misschien mag ik nu ook met jullie meekletsen?
Ik ben sinds ongeveer een maandje in het bezit van mijn eerste eigen paard en natuurlijk super trots Haar naam is Foekje en ze is in juni 7 geworden. Doordat ze een poosje stil heeft gestaan mist ze nog al wat bespiering en conditie maar dat komt op de langere termijn vast helemaal goed. Ik zocht een paard om lekker recreatief mee te rijden zoals buitenritten en bijvoorbeeld een klein sprongetje en ook om zo nu en dan wedstrijden te starten. Met de vorige Fries die ik reed (zie mijn profiel) moest ik helaas stoppen toen we M mochten starten wegens lichamelijke klachten van haar. Hopelijk heb ik met deze dus meer geluk In ieder geval tot nu toe vind ik het allemaal weer erg leuk
En dit is haar:
Ow ja ik ben trouwens Petra, 24 jaar en woon in Barneveld
Dank je wel. Ja ze is 167 maar heeft een fijn koppie en past dus gewoon een Cob maatje. Ideaal!
Fijn dat je weer een beetje aan het werk bent met jouw paard. Heb je topic helemaal gevolgd. Die wonden genezen idd super zeg. Onvoorstelbaar en eerlijk gezegd ook niet zo snel verwacht. Ik duim dat het uiteindelijk toch nog een 'penny-verhaal' gaat worden en dat alles dus uiteindelijk weer helemaal goed komt
Dank je wel. Ik zal proberen ook eens stand en rijfoto's te laten maken.
Leuk zeg jouw springfoto's! Je kunt zien dat jullie er allebei plezier in hebben. Ik ben zelf niet echt een springruiter maar voel me altijd super stoer als ik toch een heel klein kruisje heb gesprongen
Nouvel
Geplaatst: 07-08-11 21:37
Thanx... ik heb ook zelf heel lang twijfels gehad of het wel goed zou komen, en dan ook die bevangenheid er nog bij... maar nu komen de stapjes in de goede richting en krijg ik steeds meer het gevoel dat het ons gaat lukken, we gaan er nog steeds voor!
ben wel benieuwd naar rijfoto's, leuk!
Xantha
Geplaatst: 07-08-11 21:59
Welkom Petra
Ellis, wow ongelovelijk hoe dat zo kan genezen!! Super, dat gaat helemaal goedkomen met jouw mooie spookje!
Jasmijn – het is zeker jammer dat we hier niet meer uitrijmogelijkheden hebben, maar goed we hebben het super naar ons zin op stal, paardje staat lekker in de wei dus dat is voor mij belangrijk En ik hoop dat de operatie soepel verloop zo dat is snel weer kan paardrijden. En jij naar allemaal knapperd gekeken op het balingehof, ik heb dat ook hoor dat ik er een paar mee naar huis zo willen nemen. En fijn dat dito goed gaat, alleen jammer dat die iets minder is dan vorige maand, maar hopelijkt bied de osteo uitkomst
Esther – fijn dat het springen zo goed gaat, alleen jammer dat je ziek was geweest ook heerlijk het bos/duin/strand onveilig gemaakt, lekker hoor
Madelief – ook al die knapperds gezien dus bij het balinghof heerlijk om zo veel verschillende bij elkaar te zien. En klopt ik heb een binnenbak 20x40, buitenbak 20x60 een paddock +/- 15x30, stapmolen, wasplaats, solarium, poetsplaats, een kantine en een eigen wei.
Angela – lekker op je wolk blijven zitten, en aan die koeien went ze vanzelf wel
Saida – ze gaan een stukje van mijn maag afhalen en een stukje van mijn dunnen darm, daarna gaan ze mijn dunne darm verder omhoog plaatsen richting mijn maag, en dan wordt als het goed gaat ook mijn baarmoeder een stukje omhoog geplaats, ik ben natuurlijk heel erg klein en flink en daarom gaan ze nu wat ruimte maken en weghalen zodat ze ook hopen dat ik beter afval. En omdat ik altijd last heb van mijn darmen omdat die gewoon te krap zitten in dat kleine lichaampje. En als jij dadelijk weer met rints aan de slag kan wordt ze vanzelf weer dunner
Debby – dat is zeker schrikken, gelukkig was het daarna over en kon je meisje weer lekker het land op.
Ellis – ja spookje weer een beetje aan het werk, echt een mooie foto heerlijk ontspannen knappe spook En de wond ziet er idd super uit, ik ben echt zo blij voor je dit is je echt gegund
Petra – welkom, leuke fries vrolijk koppie erop
Mijn les zaterdag ging weer super, en gisteren een lekker buitenritje gemaakt
Ellis: Hoe gaat het nu met de hoefbevangenheid? Petra: Welkom! Denise: Dat zijn nog eens faciliteiten! En dan komt ie 's winters ook lekker buiten? Lekker gelest en buitengereden, lekker hoor
Zo wat een weertje vannacht en vanochtend, toen ik op stal aankwam was het bui na bui, maar na de laatste bui werd de lucht blauw en scheen het zonnetje.' Furia was vandaag gelukkig niet meer zo stijf van achteren, dus wel even lekker kunnen rijden. Vanmiddag richting de Veluwe, mijn zus+nichtje zijn daar vakantie aan het vieren en ik ga een dag/nachtje langs. En, misschien heb ik vanmiddag nog ander leuks nieuws, dat post ik dan wel via mijn telefoon
Ellis: We zoeken een trekpaard/koudbloed van rond de 1,60 ( groter mag maar kleiner liever niet). Het liefst een Ardenner maar een ander trekpaard/koudbloed mag ook. Rond de 7 jaar ( iets ouder of jonger mag ook). Moet ingereden en verkeersmak zijn. Betuigd mag maar hoeft niet perse. En verder gewoon een makkelijk en braaf dier. Alleen geen Tinker. Mijn vader wil absoluut geen tinker.
Denise: Fijn dat de les goed ging . En aan koeien went ze idd wel. Die lopen er hier in de buurt genoeg dus dat kunnen we mooi oefenen.
Madelief: Super dat Furia weer beter loopt . Ben benieuwd naar je leuke nieuws.
Wat een weertje zeg. Hier is behoorlijk wat regen gevallen.
Madelief: Ben ook errug benieuwd naar het leuke nieuws .
Miichelle90
Geplaatst: 08-08-11 17:12
Niet echt goed, net achter de webcam gemaakt maar zon schijnt precies naar binnen. Maar zo zie je wel al heel goed dat der oortjes overeind staan!!! Eindelijk haha
Kleine pitbull wint het van grote Dog !!:)
Moet even foto's maken, maar kleine monstertje werkt niet echt mee. Gaat ineens rennen en dergelijke. Dus allemaal lelijke bewogen foto's Ik ga zo even bijlezen!!
Nouvel
Geplaatst: 08-08-11 17:12
owww hoor ik daar iets over leuk nieuws????
angela, ik zal het in gedachte houden mocht ik toevallig iets tegen komen... is nog best lastig aan te komen denk, zo heel veel zijn er niet denk...
madelief, qua bewegen op zachte grond zie ik op 't moment geen rare dingen aan Fifi gelukkig, dus ik denk dat we er op tijd bij waren en het ergste nu hebben gehad gelukkig! op 't harde heb ik alleen nog gestapt aan de hand... ze krijgt nu geen pijnstillers meer, alleen bloedverdunners voor de doorbloeding in de voetjes...
Leuke foto's weer! Nou het goede nieuws, ik krijg het echt net te horen: Binnenkort komt er een zwarte versie van Furia deze kant op, voor die kennis uiteraard (niet voor mij dus ). Echt super leuk, hij is vandaag goedgekeurd. Hij staat op de site van baroquehorses.nl, Limonero is de naam. Hopelijk kan hij terecht op de stal waar ik ook sta, zou leuk zijn en vermoed dat Furia er een leuk maatje aan zou hebben.
Nouvel
Geplaatst: 08-08-11 17:32
ow een zwarte, gaaf zeg!
PPPeet
Geplaatst: 08-08-11 17:40
@ madelief. Leuk even weg op de Veluwe! Waar gaan jullie precies heen? Ik woon in Barneveld en dat is natuurlijk ook op de veluwe
@ moppielover. Spannend hè zo'n paardenzoektocht. Een paard verkopen vind ik maar niks, opzoek gaan is des te leuker. Mocht ik iets horen dan laat ik het je weten. Bij ons op stal gebruiken ze trouwens Freibergers om o.a. mencursussen mee te geven. http://lucia.broekdak.nl/Z-benhur.html Die zijn ook iets zwaarder gebouwd en, die 2 die ik ken, ook nog eens echt super braaf.
@ Michelle. Leuke foto's. Hoe heet je hond en wat voor een ras is het?
@ Nouvel. Super zeg die foto's Ze is echt helemaal geconcentreerd op jou. Mooi om te zien! Gaat die wond helemaal niet irriteren onder het bontje? Ze zal morgen wel lekker spierpijn hebben
@ Madelief. Foto's Foto's
Zo me eerste werkdag na de vakantie zit er weer op. Net lekker gegeten en nu maar is kijken hoe het rijden gaat. Toen ik haar kocht ben ik vergeten te zeggen dat ik de bakkabouters er niet bij hoefde, helaas zijn deze dus toch meegekomen en met name met dit weer zeer aanwezig Hopelijk gaat dat kijkerige er nog een beetje af, moet er zelf namelijk erg aanwennen
Petra : Mijn hondje heet Nina, ze is nu 9 weken oud. Het is een Groenendaeler ook wel bekend als een belgische herder! Is je eerste werkdag na je vakantie tegengevallen?
PPPeet
Geplaatst: 08-08-11 17:49
Oww dus binnenkort gaat ze puberen Een vriendin van mij heeft altijd tervurense herders. Die stammen toch ook af van de belgische herders?
Ja opzich vind ik mijn werk wel leuk, het is alleen altijd weer jammer dat je als je op vakantie bent geweest 2x zo hard moet rennen om alles bij te werken. Maar het is gelukt en morgen weer een nieuwe dag.
Nou ik ga maar is omkleden en naar stal. Er is bij ons ponykamp dus de bak is maar beperkt beschikbaar helaas en met name onder etenstijden. Nog 3 weekjes en dan is het weer lekker normaal met alleen de lessers zonder elke week 50-ig nieuwe pennymeisjes die uiteraard alle paarden kunnen temmen en thuis minstens 2m springen
Ben vandaag officieel afgestudeerd dus kan hier mn gezicht weer wat vaker laten zien!
Ellis: wat fijn om fifi weer in beweging te zien! Ze is wel super bijgetrokken en heeft weer mooie vorm! Fijne manier van longeren he? Ik doe dat ook regelmatig, vind het ideaal!
Michelle: Leuke foto's, doen de hondjes het goed samen?
Esther: haha je maakt er een springpony van! Staat er al een crosslesjes op de planning? volgens mij vind hij dat ook wel leuk!
moppielover
Geplaatst: 08-08-11 18:13
Ellis: Dat is idd lastig te vinden. Maar we hebben de tijd en we zijn er al wel een paar tegen gekomen. Wat een heerlijke foto's .
Petra: Helaas heb ik ook ervaring met het verkopen. We hebben pas onze merrie verkocht en zijn daarom op zoek naar een nieuw paard. Dankjewel voor het meedenken en zoeken . Freibergers vind ik ook erg gaaf en zijn vaak idd ook brave dieren maar mijn vader wil graag een nog wat zwaarder gebouwd paard ( beetje net zo iets als Shaddy in mijn profiel).
angela: hoe gaat de zoektocht naar een nieuw paard?
moppielover
Geplaatst: 08-08-11 18:21
Mja, rustig. We zijn wel bij een paard wezen kijken maar dat ging niet door. Nu zijn we met nog wat andere paarden bezig maar die staan in België. Daar moeten we dus wel weten dat het de moeite waar is om te gaan kijken omdat het wel redelijk ver is.