[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:30

_Saida_ schreef:
Malin -> Nouja zeg, wéér kreupel!
Doet ie het erom ofzo? Rustig aan maar weer!

LOL ik begin er de humor van in te zien *LOL* Tis en blijft natuurlijk wel een Spanjaard, die heeft er gewoon geen zin dat hij weer aan het werk moet van mij Haha! Bovendien houdt hij van lekker eten en houdt elke dag siesta op stal Cool

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:35

anders is er de mogelijk heid om hem eerst op een ander stuk even te zetten of iets om te kijken maar dan komt het vast wel goed Ja

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:39

_Saida_ schreef:
Jasmijn -> Na een castratie kan hij tot 9 weken daarna nog vruchtbaar zijn, maar ik heb ook wel gehoord van een hengst die na die 9 weken nog een merrie heeft gedekt......
Misschien zo'n 3 maanden apart houden?

Kan het me haast niet voorstellen Knipoog. Dat Fuur gecastreerd werd zei de DA 6-8 weken, en dat is eigelijk hier op bokt ook wat ik altijd heb gehoord (in het castratietopic enzo..). Het lijkt me toch haast dat een DA niet een laag aantal weken aangeeft? Ik bedoel, ik neem aan dat ze dat advies ruim geven.
Ik ga nog even googlen of ik misschien een onderbouwing oid kan vinden Lachen.

Haha Malin, ja daar heb je wel gelijk in, siesta Pling

Madiek, ok das idd een optie Lachen. Maar ik neem aan dat het goed gaat, Fuur gedroeg zich na 3 weken ofzo al totaal niet meer als een hengst.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:43

heeey mag ik me hier ook aanmelden??
ik rijd een 75% fries..
en ben dol op alle andere barokke paarden!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:49

DinkeyGirl schreef:
Ik had toen ik in Spanje woonde, bijna een veulen gekocht.

En toen ik ook, haha! Knipoog
Balen dat Suev weer kreupel is, het zit je niet mee Ach gut

Jeetje mensen, ik lees bij, maar ben nog maar sinds 20u30 terug van mijn werk dus ik blijf nog even in het leeshoekje Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:08

Carmuh schreef:
heeey mag ik me hier ook aanmelden??
ik rijd een 75% fries..
en ben dol op alle andere barokke paarden!!

Welkom

heb je ook foto's stel je ven voor gezellie Haha!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:12

nou ik zal me even voorstellen
Carmen
19 jaar
1.73 lang
rijd al 12 jaar
rijd al 6 jaar pablo

Afbeelding

Afbeelding
Pablo.K
75%fries
8 jaar(bijna 9)
1.56
L1+1 dressuur
zelf ingereden

en aankomende zondag zijn we te zien bij laurens van lieren!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:16

hey leuk de eerste keer? of is dit al de nominatie ronde.. ik heb ook mee gedaan met mijn wielkopolski

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:21

Carmen, wat een plaatje is Pablo zeg.

Lindy, ik moet 5 april ook nog meedoen met LvL, de nominatie ronde is 12 april.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:29

oke ik was niet door maar ben achteraf blij ook Haha! had het toch niet waar kunnen maken.. en kon nu toch niet trainen i.v.m mijn zwangerschap wil over een week wel weer proberen op te stappen maar alles is nu zo gevoelig

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:32

Tjeetje... jullie zijn niet bij te houden!! Haha!:D:P

Eventjes tussendoor... Ensueño "dekt" ook. En hij heeft tot zijn castratie(2 jaar) bij een halflinger hengstje samen gestaan. Hij is echter wel heel lief en bij ons ops tal vinden ze het dan ook niet erg.

Bailando laten we maar niet samen met de merries Tong uitsteken

"duik ik nu weer terug in meeleesmodus.."

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:40

Welkom Carmen, die Pablo is echt heel leuk!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:50

Pablo is leuk!

Jauke heeft als hengst wel (per ongeluk) gedekt, stond met zijn moeder en een andere merrie in de wei en die andere merrie bleek drachtig te zijn. Helaas een tweeling dood geboren. Maar to the point... Jauke is een maand voor zijn derde verjaardag gecastreerd en als ruin heeft hij totaal geen interesse voor merries. En dat opdringerige gedoe als ze hengstig zijn wordt 'ie al helemaal kotsbeu van Knipoog maw, hij dekt als ruin helemaal niet, niet eens de interesse om erop te springen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:55

Mijn ruin heeft wel heel lang gedekt het is dat hij nu er te oud voor is.. maar op councour the piek wou hij nog een koe dekken en hij was toen al 21 Tong uitsteken moet er wel bij zeggen dat het een beeld was Nagelbijten / Gniffelen maar hij was er van gechameerd Haha!
En hij is toch al 20 jaar ruin

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:24

spokie79 schreef:
Machonito schreef:
ja leuk als je de weg vind hebben we een leuke rit samen Haha!
en Ik kan ook een keer in zoetermeer afspreken bij die golf banen
Haha!
Balijbos weet ik niet gelijk tevinden Bloos

Er moet een weg binnendoor zijn. Dus ga dat even uitzoeken. En de golfbanen, is dat bij het Westerpark? Dat kan ik denk ik ook wel vinden. Alleen niet meer precies. Ik weet dat ik ergens in mijn rondje daar een keer langs een golfbaan ben gekomen.

Haha! we gaan het gewoon gezellig eventjes uit zoeken vind je niet Bloos
Balijbos is wel dichterbij dan zoetermeer dat wel Bloos

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:26

Yenneke schreef:
Famke Een stalgenootje van mij is ook met haar paard bij Erik onder behandeling. Die heeft een peesblessure. Ze is er heel tevreden over. Dus zou, zoals Heidi zegt, daar maar eens gaan informeren!

Heidi Mooie avator hoor! Nadya, heeft die ook niet op Othello gestaan? Naam komt me zo bekend voor!

Pffffffffffftttt... ik zit nog op kantoor en wilde een half uur geleden al weggaan, maar dan had ik achteraan moeten sluiten bij een file van 20 km... Zag ik niet echt zitten.
Houd nu de hele tijd de site van de VID in de gaten totdat het me wel gunstig lijkt om te gaan. Heb vanavond ook nog afgesproken bij een vriendinnetje. Zou daar om half 8 zijn en moet vanuit Houten (bij Utrecht) komen.... Gelukkig woont ze maar 1 straat verder bij mij! Haha!

Het wordt wel echt rotweer van het weekend he?? Hoop dat het zondagochtend nog een beetje mee valt met m'n les!! Anders weet ik niet of we er wel voor de eerste keer op gaan. Nu doen we dat wel de eerste keer in z'n stal. Na het werken en in z'n vertrouwde omgeving. Gelukkig ook de ruimte want hij staat nu natuurlijk in een box van 4x6m! Vork

Nou fijne avond allemaal!

Ja klopt Nadya heeft ook op Othello gestaan
Ik verzorgde Nadya al van af dat ze een veulentje was
later kwamen we op othello staan
Nadya , Sammie en Roos

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:53

Zo Heb vandaag weer op Baron gereden Afbeelding
Hij was weer zo Gestoord Gestoord als maar wat Haha!

Tja door het weer ging tuurlijk iedereen binnen rijden dus lekker druk met aleemaal merries en ruinen.
1 merrie was heeeeeeeeeeel erg hengstig en zat een meisje op die dus niet echt door had dat ik op een hengst zat. Slapen
Ik kwam op de hoefslag aan draven en zij ging met de merrie ineens achteruit zo op Baron af met die Vingers aflikken kont.
Baron brullen en groot maken en stampvoeten met zijn voor benen Rolleyes .
ik zei nog pas op maar ze bleef achter uit komen en pissen dat ze gelijk erbij deed. Nagelbijten / Gniffelen
Ik stuurde maar Baron eventjes de andere kant op voor de veiligheid. Ach gut
Ik zei gelijk jou merrie is lekker hengstig en Baron vind haar lekker dus kijk uit en kom niet in zijn buurt
en ik let ook op dat ik niet in jou buurt kom.
Ze zei van is Baron nog steeds een hengst dan??? Llano is toch een hengst Baron toch niet. Blond
en zo kwam ze beppend naast me rijden terwijl ik een groot opgeblazen brullend paard onder me had en hem in bedwang moest tehouden omdat ze zo dicht bij me kwam stappen om te kletsen. Nagelbijten / Gniffelen
Ik zei nog niet tedicht bij hij vind haar heeeeeeeeeeeeeeeel lekker anders spring ie er zo boven op.
En toch weer naast me rijden terwijl haar merrie steeds meer aan ging bieden met haar hengstigheid. Rolleyes
nog een keer zei ik er wat van Pas op aub anders gaat het echt fout.
Maar ze snapte het geloof ik niet dat ik met een brullend beest in bedwang zat tehouden Blond
Dus ze bleef naast me stappen en ineens heerlijk voor me stappen en maar door kletsen. Gestoord
maar haar merrie maar pissen en uitnodigen van kom maar ik heb erg zin in jou. Bloos!

Tot Marcel echt boos werd Boos! want die zag aan mijn rood hoofd dat ik echt mijn handen vol had.
Baron brulde echt de boel bij elkaar en werd steeds sterker.
Meisje schrok ervan en ging maar weer verder rijden inplaats van naast me blijven stappen.
Maar met rijden keek ze ook niet uit gewoon lekker ineens voor me langs gaan en in galop aan zetten of zo. Koe
steeds maar voor me langs gaan volgens mij snap ze niet dat Baron echt ineens gevaarlijk zou kunnen worden.
Ik kijk altijd uit ik ben verandwoordelijk voor Baron maar als mensen niet luisteren en toch naast me blijven stappen of juist voor me uit tja dan moeten we maar eventjes boos worden. Hamer
Meeste zien Baron als een ruin ofzo omdat ie zo rustig is maar hij heeft wel eens van die buien.
en het blijft een hengst zeg ik altijd maar. Ach gut

Gelukkig valt Baron nog wel te besturen maar als ik ineens geen ruimte meer krijg dan vind ik het wel een beetje spannend. Bloos

Uiteindelijk werd ie rustiger en liep ie weer ontspannen. Lovers

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 01:21

Welkom Carmen! Haha!

Morgen lees ik pagina 13 wel even bij. Jullie gaan voor mij te snel met alle nieuwe mensen erbij Nagelbijten / Gniffelen.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 05:14

@Famke_93: vreemd zeg dat je merrie zo scheef staat! Kan me voorstellen dat je zeker wil
weten wat het is!

@saida: Nee ik had nog geen nachtdienst gedraaid, ik zit nu vannacht in mijn eerste nacht!
Dan moet ik de dag daarvoor gewoon zo rustig mogelijk aandoen, anders hou ik het niet vol;)

@enamorado: wat een kanjer is jouw paard toch!

@dinkeygirl: Wat balen dat Suevo kreupel is! Ik hoop voor je dat hij snel weer helemaal
goed loopt

@carmuh: welkom! Wat een leuk paard heb je, heerlijk hoofdje zit erop Lachen

@Machonito: Zo te horen heeft dat meisje met die merrie nog wel geluk gehad dat Baron
er niet opgesprongen is. Sommige mensen snappen het toch ook echt niet he Sigaar

Zo weer ff bijgelezen, weer een aantal minuten goed wakker gebleven Haha!
Euhmm het is nu kwart over 4 ongeveer en om kwart voor 8 ben ik afgewerkt, dus nog...
3,5 uur!! Het is erg rustig, dus moet vanalles verzinnen om wakker te blijven, maar ik heb
het grootste deel al gehad gelukkig Haha!

Vanavond had ik Sil nog even in de bak gezet, hij ging echt helemaal uit zijn panty Lachen
Bokkken, steigeren, galopperen etc en hij zet rechtsachter nu eindelijk weer beter onder de
massa en het been was toch wel iets dunner, dus met een beetje geluk is het over een week
weer helemaal goed met zijn been! (I hope so!!)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:36

Heidi: Echt dat snap ik niet dat ze dan alsnog naast je blijft stappen Verward Als je een beetje na kan denken, dan besef je toch dat je gevaarlijk bezig bent! Gelukkig ben je de baas over Baron, maar je moet toch áltijd blijven opletten. Bij prins was het toen ook ineens raak.. En over Nadya, ze schijnt er heel slecht uit te zien het arme dier.. Ach gut

Saida: Dat heb ik ook wel eens gehad, zit je lekker alles te typen, een hele waslijst natuurlijk.. Wil je het versturen en dan ben ik al uitgelogd... Echt zó balen is dat.. Tong uitsteken Wanneer wil je eigenlijk het rijden weer gaan oppakken? Als ze terug is van het land, of nog daarvoor?

Es: En zijn de foto's gelukt? Gek dat ie niet op het bultje reageert, maar het er wel blijft zitten... Misschien heeft iemand goed advies na het zien van de foto Lachen

Famke: Jeetje, zonde zeg dat na zo'n val het zo scheef staat! Misschien trekt het nog een beetje recht.. Succes ermee!

Enno: Nog 3 weken in het gips jo.. Dat duurt nog wel ffies.. Ach gut Hopelijk kan je er daarna weer lekker tegen aan en erop stappen!

Malin: Oneeeeeeee he!! Jemig, wat enorm balen zeg.. Ach gut Die Suev moet ook is beter op zn beentjes letten. Volgens mij neemt ie teveel hooi om zn vork. Ellendig toch dat ie zovaak niet 100% loopt... Ik hoop dat het iig wel weer snel over is zodat je het weer lekker op kunt pakken Lachen Ik heb wel zin in een paar Dinky fotoooooo's! Haha!

Carmen:Welkom hier, erg leuk dier heb je onder je kont! Veel succes met Laurens Knipoog

Cruesli: Ja, het is volgens mij wel ff doorbijten in de nachtdienst.. Weet niet of dat wat voor mij zou zijn Clown Maar vind het knap van de mensen die dat wel kunnen!

Jasmijn: Of die wl dekken is denk ik heel verschillend hoor per paard.. Ik zou er niet vanuit gaan.. Vaak zijn Friezen en Anda's daar toch wel vrij nuchter in Lachen En je houd het anders toch niet tegen... Die paarden willen ook een lolletje hahaha Clown

Zo gister is Amanda lekker los geweest met een ander paardje, ze was lekker aan het spelen en doen. Vooral veel laten rennen. Na een half uur had ik ineens zin om wat met dubbele lijnen te doen. Deed het voor de 1e keer, maar ging echt heel goed. Zelfs al stukken wijken gedaan Haha! En ik had er een zweepje bij (waar ze lekker op reageert Clown ) en ze ging toen gewoon piafferen hahaha Clown Gek peerd. Haha! Ik ga het vaker oefenen, is weer eens wat anders. Ja

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:29

Zo, dacht ff te rijden voor de buien van vanmiddag, mooi niet.. Kreeg een bui op me hoofd haha. En nu is het weer droog :S nouja, lekker rustig aan doen dan maar vandaag.
Ilona, leuk zeg haha

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:31

Goeiesmorgens! Haha!

Ik kan niet bijreageren, ben illegaal aan het bokken @ the job... Het is wel irritant lezen in zo'n ieniemienie schermpje en uitgeschakelde smilies! Knipoog

Het is hier echt ONWIJS mooi weer!!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:33

Nou hier niet, het komt met bakken uit de hemel af en toe.. Clown
En geen mooi weer... En soeske, dat heb jij ook gemerkt lees ik Haha! Nouja, is wel verfrisend, laten we het daarop houden ROFL

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:52

DinkeyGirl schreef:
LOL ik begin er de humor van in te zien *LOL* Tis en blijft natuurlijk wel een Spanjaard, die heeft er gewoon geen zin dat hij weer aan het werk moet van mij Haha! Bovendien houdt hij van lekker eten en houdt elke dag siesta op stal Cool

Klinkt idd als het leven van een Spanjaard, hahaha! Haha!

Furia schreef:
Kan het me haast niet voorstellen Knipoog. Dat Fuur gecastreerd werd zei de DA 6-8 weken, en dat is eigelijk hier op bokt ook wat ik altijd heb gehoord (in het castratietopic enzo..). Het lijkt me toch haast dat een DA niet een laag aantal weken aangeeft? Ik bedoel, ik neem aan dat ze dat advies ruim geven.
Ik ga nog even googlen of ik misschien een onderbouwing oid kan vinden Lachen.

Het is wat ik heb gehoord, ik heb het zelf niet meegemaakt.
Voor hetzelfde geldt dat het een pietsje is overdreven.
Kan idd geen kwaad nog even te Googlen! Knipoog

Carmuh -> Welkom hier! Doei!
Ziet er goed uit op je foto's!

Heidi -> Ik weet het niet erg maar mijn idee is dat dat meisje geen bord voor d'r hoofd had maar een plaat beton ofzo, en nog bananen in d'r oren ook......
Sommige mensen........

Christy -> Sil was toch te grazen genomen een poosje geleden?
Hoe is het nou met hem en de wonden?

Ilona -> In eerste instantie had ik in mijn hoofd om Grytsje en Cipke afgelopen woensdag 5 min. uit elkaar te zetten.
Dan elke dag 5 min. erbij zodat ze rustig aan kunnen wennen uit elkaar te zijn maar weten dat ze ook weer bij elkaar komen.
Alleen was Cipke niet zo heel sterk en vonden we het nu eerst belangrijk om daar voor te zorgen.
Vandaag wil ik Grytsje uit de box halen, Cipke erin laten, Gryts dan aan de box vastzetten en even borstelen.
Wanneer het dan even kan dan gaan ze even kort uit elkaar.
Hopelijk kan ik dan met een week of 2 het rijden weer langzaamaan gaan oppakken.
Leuk lijkt me dat met dubbele longe werken, maar ik vind zoveel leuk en moet nog zoveel leren....... stap voor stap maar.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:15

Hihihi ik zag dezen ineens langs komen op het site van onze manege Haha!

Machonito op ponybrunch in Nootdorp.
ze waren 2 de geworden in verkleedpartij Haha!

Afbeelding