Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ieleoor

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:38

ondanks dat jij waarschijnlijk erg boos op mij bent wil ik je toch complimenteren met hoe je het allemaal doet!!
ik hoop dat er een mooi en gezond veulen uitkomt ,en dat moeders het ook allemaal gaat trekken.
ik neem niet mijn petje voor je af ,maar een hele grote hoed!!
ik sta nog steeds achter de dingen die ik gezegt heb ,maar misschien was het anders overgekomen als ik het je face to face
gezegt had,want nogmaals ik had er geen rot bedoelingen mee!!
veel succes en geluk!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 23:07

Nja, ik ben niet bepaald een vergevingsgezind persoontje, maar ergens was ik al een (heel) klein beetje vergeten wat je hebt gezegd. Ik begrijp je ergens wel, en het gaat er mij niet om wát je zei, maar hóe je het zei. Je was nogal redelijk gemeen (niet alleen jij, maar soit).
Maar ik begrijp het... ik heb zelf al veel met mn handen in mn haar gezeten van "wat heb ik gedaan/gekocht?" Maar ze is het wel waard, hoor. Ik krijg er echt zoveel van terug, ze krijgt steeds beetje bij beetje meer vertrouwen in mij. Ik vind haar been ook al ferm opgeknapt én ze staat al een heel stuk sterker.
Eens het veulen zal geboren zijn en na een paar maanden dan op eigen benen kan staan, dán pas zal zij de tijd én kracht kunnen hebben om zelf aan te sterken. Dan pas zal ze een mooie meid worden, want zoals zovelen zeiden die haar reeds zagen in RL: kijk door dat schrale en je ziet wel een mooi dame'tje.

Ik ben van plan om ook een tandarts te laten komen, want ik vermoed heel stilletjes dat ze mss kleine tandprobleempjes heeft. Sinds kort laat ze soms eten uit haar mond vallen en ik vind dit niet normaal. Ik ben alleen nog op zoek naar een goede, mét diploma of zoiets, want dit is een vrij beroep die iedereen kan doen, dusja...

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:55

bij ons loopt een hele goeie tandarts in de rondte ,maar daar heb jij natuurlijk niets aan!!
als ik jou was zou ik er zeker eentje bij laten komen ,want het kan zo verschil maken!!
ik laat ongeveer eens in de 3 maanden een tandarts komen omdat mijn friesje niet zelf kan wissellen.
als ze pijn hebben in t bekkie,kunnen er zoveel klachten ontstaan,zelfs klachten die je er zelf absoluut niet mee
in verband brengt.
wij hebben nu een paard op stal staan die sterk vermagerd is daardoor.
dus wie weet knapt die van jou zienderogen op als ze van dat probleem af is....
succes ermee!!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 00:00

Haha, heb ik idd niet veel aan, een goeie tandarts in NL... Maar thx voor de tip, ik ga er zeker naar laten zien. Kga nu wel wachten om te bellen tot 2 januari ofzo. Ik heb al een naam doorgekregen van een goeie.
Kzal je op de hoogte houden Knipoog

Het is niet dat ze blíjft vermageren, hoor, ze laat gewoon te veel eten op de grond vallen uit haar mond; vind ik. Daarna lekt ze het dan allemaal op, maar ben er toch niet echt voorstander van dat ze haar eten van op de grond (stalgrond) lekt Verward

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:49

ow gelukkig zijn er bij jullie dus ook goeie Tong uitsteken hahahha
ik had t laatst nog ,ik keek eigenlijk zomaar effies in haar mond en zie ineene dat haar voortand er wel
heel appart bij stond ,ging even met mijn vinger eroverheen en hup ,allemaal bloed.
gelijk de tandarts gebeld,die kwam een dag later en vertelde mij dat ik niet een week later had moeten bellen .
het bleek niet alleen die voortand te wezen,maar er zaten ook nog eens 4 echt giga rotte kiezen(zwart en stinkend)in
te zitten.en dit terwijl het nog geen 3 maanden terug was dat hij voor t laatst was geweest!!
kun je nagaan hoe snel iets kan verslechteren.
en achteraf vond ik dat ze ook al iets aan t invallen was,maarja t is gewoon niet t eerste waar je aan denkt zeg maar.
gelukkig valt die van jou niet verder in ,maartoch heel verstandig van je om de tandarts er bij te halen !!kan in iedergeval nooit kwaad!! enne ja ben erg benieuwd ,dus hou me op de hoogte!!groetjes en een prettige jaarwisseling!

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:52

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 21:48

nanda111 schreef:
Misschien staat ie al ergens Knipoog
Maar had geen zin om het hele topic af te zoeken Tong uitsteken

http://www.allbreedpedigree.com/aukje+van+aengwirden

Nee, ik dacht niet dat die er al op stond, maar ik kan ook verkeerd zijn, oor. Is wel leuk dat ze daar op staat, vind ik, ze verdient daar ook wel een plaatsje, ook al is ze "maar" veulenboek. Voor mij is ze zoveel meer, hoor.

@ Ieleoor: er zijn idd goeie tandartsen bij ons, maar ook o zoveel kwakzalvers. Ik weet nie hoe het zit in NL, maar in België heb je geen diploma nodig om paardentandarts te zijn. Dit is een vrij beroep, dus ja... veel prutsers, é!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:28

ja die prutsers zullen er hier ook ongetwijfeld wezen,maar heb eigenlijk gelijk een goeie getroffen.
deze man heeft een soort gave,hij krijgt elk paard rustig doormiddel van een soort hand oplegging Pling
hoe hij t doet ,doet ie t,maar t werkt!!
mijn paard doet haar mond al open als ze hem ziet,heel appart hahahahh

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:13

Mn Friese dametje staat normaal gezien steeds op de wei met mn haflingerruin, overdag. Toen ik ze wou op de wei zetten gisteren - samen - wou Ceara helemaal niet meer met Amigo op de wei. Ze deed lelijk tegen hem, oren in de nek en piepen.
Amigo pest haar soms, maar ze verweert haar steeds. Eergisterenavond liepen ze buiten en waren ze samen aan het spelen. Oortjes recht enzo... Ze ging zelfs zelf even bij hem en gisteren... njet, niets!

Weet iemand wat dit kan zijn? Merriekuren of heeft ze iets tegen Amigo, dat ie haar teveel pest ofzo? Ik vond dat ze eergisteren in het begin ook al raar deed tegen hem, maar dat ging helemaal over. Maar gisteren wou ze echt niet op de wei, ze bleef helemaal bij mij staan en toen Amigo af kwam lopen deed ze of ze bang was ofzo...

Iemand een idee?

Vandaag ga ik met Amigo rijden en mag Ceara alleen op de wei, maar ik zou willen dat ze terug samen op de wei konden. In ieder geval toch tot haar veulen er is.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:26

Hey jouw dame draagt een baby en dat is ze zich bewust, haar ruiimte zal ze letterlijk gaan vergroten. Mijn merrie werd ook narriger naar de andere dieren tijdens het verloop van haar dracht..

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:28

Jaa volgens mij heeft detour wel gelijk.. dat het komt omdat ze drachtig is? Misschien als het echt niet meer gaat kan je een draadje midden in de wei maken zodat ze nog wel bij elkaar zijn maar ze wel hun eigen ruimte hebben?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 13:10

Aha, thx! Ik dacht al dat het zoiets was, maar was het niet zeker omdat Amigo haar soms zo "lastigvalt".
Is dit een teken dat het goed gaat met haar én haar kleintje dan? Het is voor mij de eerste keer dat ik een veulentje verwacht en ik wil dat ze het goed heeft en vooral dat IK het goed doe natuurlijk.

Ik heb meerdere weides (4 in totaal), maar dit is de enige wei die nu beschikbaar is althans. De andere zijn herzaaid en zijn in volle groei nu.

Ik ga kijken om idd een draadje tss beide in te zetten, zal voor haar een opluchting wezen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:31

Hoi
Mooie foto s gaat al goed vooruit met haar he,
ook haar been is echt heel wat minder dik.
Echt waar vind dat wel complimenten waard wat je
voor haar doet.
Heel veel succes verder met haar.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:03

Thx!
Buikje wordt iedere dag ietsje ronder en boller. Als het veulentje eruit is, is het aan haar hele zelf om ronder en boller te worden.

Haar been vind ik er ook beter uit zien, maar plooien (die mooie knieactie dus) zit er niet meer in. Plooien kan ze nog voor 20 à 30 %. Als er foto's gemaakt zullen zijn, gaan we zien wat er nog aan te doen is, evt met oefeningen. Want een operatie kan 9 kansen op 10 wel, maar er is absoluut géén garantie dat het terug goed komt + nog ns het feit dat dit zware operatie's zijn. En niet te vergeten ook héél erg duur.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:12

ik had dit topic al eens gelezen toen het er net opstond,maar ik heb nooit m'n reactie gegeven...
mensen die zeggen dat je dr naar de slager moet brengen....hou ik niet zo van.

ik wil je een heeeeeel groot compliment geven over de manier die je hebt aangepakt en ben erg blij voor je dat het allemaal zo goed gaat!!
succes !!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 11:11

Ik ben er ook nie voor om direct dergelijke paarden naar de slacht te brengen, idd. Heb zelfs haar papier aangepast zodat ze nooit voor menselijke consumptie kan dienen. Nee, dit wil ik echt niet.

Gisteren heeft ze een hele dag op de wei gestaan, vredig en alleen. En ze vond het zalig, de hele wei voor haar alleen. Grasje hier, hooi'tje daar, mevrouw was content. Tegen een uur of 5 stond ze al ongeduldig te wezen om haar warme stalletje binnen te gaan Haha!
Die meid van me, tis zo een bijou'ke, waar Cool

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:55

Pfffff na bijne een uur aandachtig lezen ben ik dan op pagina 13 terrecht gekomen. Ondanks met vaak gemengde gevoelens die op verschillende manieren voorbij zijn gekomen en die ook gedeeld heb toch mijn complimenten!!!!

Ze ziet er inmiddels een heel stuk beter uit en is zichtbaar gelukkig met haar nieuwe leventje. BEn heel erg benieuwd hoe het veulen eruit gaat zien. Wel denk ik dat het geen volle Fries gaat worden. Denk dat ze gewoon door een "KWPN ofzo" is gedekt maar dat die vorige eigenaar dit niet wil zeggen. Ach ik ken hele leuke kruisingen die minstens zo bijzonder zijn als ieder ander veulen. En voor dit veulen heeft het baasje en de moeder hard voor geknokt.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 13:33

Wow, je hebt goed doorgelezen, seg, een uur lang.

Ik heb idd al veel tijd én geld in dit meisje gestoken en ik verwacht me idd aan één of andere kruising als veulen. Maar dat maakt het veulen niet minder in mn ogen, hoor. Wel zal het niet bij mij blijven, dat was reeds de afspraak van in het begin met mn vriend.
2008 wordt ze niet gedekt of niets, dan mag ze gewoon paard zijn en lekker genieten. In 2009 zie ik hoe ze staat, en wordt ze al dan niet KI gedekt, hoewel mn vriend er 100 % zeker van is om haar dan te dekken. Ik niet, hoor. Als ik zie dat ze nog niet staat hoe ze moet staan, dan wacht ik liever nog een beetje.

Ik heb de indruk dat KWPN'ers hier in België niet zo heel dik bezaaid zijn, ik denk eerder een BWP ofzo. We zien wel, belangrijkste is dat zowel Ceara als het veulen gezond en wel zijn.

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:35

en??is t nog wat geworden met de tandarts??
ben erg benieuwd...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 16:03

Ik moet die nog laten komen Bloos Heb een moeilijk moment gehad fkes...
Ik heb wel al iemand gevonden, schijnt een hele goeie te zijn. Én ze woont niet ver van mij, dus das ook wel een mooi meegenomen kwestie Knipoog
Ik heb ermee gebeld om te vragen naar prijzen en evt behandelingen enzo. Ik ga nu binnenkort bellen om een afspraak te maken.

Verder gaat alles goed met haar. Ze háát het om buiten in de wei te lopen nu, in dit k*tweer. Ze staat veel liever in haar warme, knusse stalletje. Maar ze móet af en toe buiten van mij, om haar benen te strekken en frisse neus te halen. Ze krijgt dan hooi als ze voor langere tijd buiten moet (mag). Als het maar voor even is (bv om stal te kuisen), dan krijgt ze geen hooi (wel in haar stal). Dan loopt ze doelloos rond in de wei en van zodra ze ons ziet om de kruiwagen te legen op de mesthoop, draaft ze gezwind naar het hekken *LOL* Als ze ziet dat ze nog niet binnen kan, dan druipt ze (teleurgesteld?) terug af om weer doelloze toertjes te doen. Als het haar beu is, staat ze héél ongeduldig tegen het hekken te duwen... Rolleyes

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:34

Wauw echt geweldig wat je allemaal doet voor dat paard! Heb alles gelezen! En ik heb bewondering... Echt top!

Heb je misschien nog een foto van nu?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 16:48

Iorrr schreef:
Wauw echt geweldig wat je allemaal doet voor dat paard! Heb alles gelezen! En ik heb bewondering... Echt top!

Heb je misschien nog een foto van nu?

Thx Lachen

Hieronder een foto van een week of 2 geleden.Het is de recentste die ik heb. Genomen met mn gsm, maar ik vind het zo'n mooie foto. Ik vind ze er zo lief op staan. Als je bekijkt hoe ze er 4 maand geleden op stond Rolleyes Van zodra het beter weer is, komen er terug meer foto's Knipoog
Afbeelding
Oja, vandaag is ze exact 4 maanden bij mij... Haha!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:39

Laat maar! Haha! edit; toch niet... Ik zie geen foto!!!!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:51

ik kreeg een kruisje te zien, toen drukte ik met rechts en toen afbeelding weergeven, nu doet ie het wel bij mij Haha!
mooie foto inderdaad !
supermooi hoofdje Lachen

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:53

Ik zie hem nu ook!!! Sorry voor het wazige vorige bericht!!! Ze is echt opgeknapt!!! Haha!