[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:08

Goedemorgen dames!

Wat een leuke foto's regine! Ik zat gisteren op mn fotokaartje te kijken en vond nog hele leuke Suevvie foto's van voor het scheren, hij was echt een beertje toen. Ik vond hem met al dat haar eigenlijk veel leuker, maar hij zweet echt enorm en doet er te lang over om op te drogen Verdrietig

Ik wilde gisteren weer longeren (maandag had hij een heel stuk gestapt) want zondag liep hij wat minder op links. Dat was altijd wel zijn slechte kant, maar het geopereerde been is rechts dus dat is best vreemd. Hij wilde niet lekker zakken en zwiepte in het rondje linkergalop echt meerdere keren met zn staart. Ik heb dus maar veel stapwerk gedaan, dan liep hij wel goed.

Aangezien er gisteren iets met de drainage was en de paddock onder water stond, en ik vandaag van 9-20 moet werken, wilde ik wel dat hij ff wat deed. Ik was van plan om in de bak veel stapwerk te gaan doen, met af en toe een beetje draf. Heb wel eerst best lang losgestapt, maar daarna liep hij eigenlijk zo lekker dat ik allemaal voltes en achtjes ben gaan rijden, met tussendoor even kleine stukjes stap. Links is hij nog wat stijvig maar er zaten echt hele mooie stukken bij, ik helemaal happy! Dit is namelijk de eerste keer sinds juli, dat ik echt weer dressuurmatig met hem in de bak heb kunnen rijden. Was dus best trots dat het zo lekker ging!

De melassevrije muesli at meneertje ook goed op, ben nu heel erg beniewd hoe het op lange termijn gaat als we dit voer gaan voeren Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:32

morge dames
hy fijn dink ! das goed nieuws!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:22

nickyu schreef:
rij jij nu met een standing martingaal met elastiek?

Nee zoals ik er al bij schreef, rij ik met een stootteugel. Het is een gewoon touwtje (zonder elastiek) die van de singel naar het bit loopt. Als ze gewoon normaal loopt hangt het los, maar als ze haar hoofd omhoog (te hoog) doet doet werkt het in.
Gelukkig hangt het voornamelijk los hoor en is het een heel vriendelijk hulpmiddel.
Ik heb veel problemen met mijn paardje gehad, ben namelijk rugpatient en een operatie verder kan ik haar niet zo goed meer opvangen. Aangezien Capriola wel eens schieterig kan zijn, het is echt een heel sensibele merrie en bij het wegstuiven altijd het hoofd omhoog wordt gebracht is deze stootteugel een extra hulpmiddel om de onvrijwillige rengalopjes in te kunnen houden snappie Knipoog

Het halstertouw rond de nek op de laatste foto is overigens om af en toe mijn Duitse Herder aan te kunnen lijnen die altijd met ons mee gaat op buitenrit maar op de foto's is mijn hond buiten beeld zie ik al Haha!

Tof dat ie ineens zo goed liep Dink!! Lekker gevoel he!!
Capriola heeft geen deken dit jaar ivm een vroeg veulen, het is ook al echt een beertje aan het worden Clown

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:43

Nouvel schreef:
Regine, gave foto's zeg!
Ze is echt knap! Knipoog

Skattie, dank je.
Ja, heb nu alle kleuren nog...

Cloris, waar kan ik lezen wat er met jouw kleine meid aan de hand was?
dat heb ik gemist, en wil je niet het hele verhaal weer laten doen...

volgens mij in het oude topic viewtopic.php?f=34&t=156704&st=0&sk=t&sd=a&start=12100 staat een stukje Ellis Knipoog

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:39

Hiephoi Doei!

Ik meld me bij deze ook aan. Mijn naam is Tarja en ik heb een Lipizzaner. Een ruin van 9: Capriva. Foto's kun je vinden in mijn profiel Ja

Ik doe met mijn Lipizzaner veel verschillende dingen: dressuren, achttal rijden, lekker boscrossen. Hij is mulitifunctioneel Haha! Daarnaast organiseer is lessen van David de Wispelaere en bezoek ik samen met met mijn vriend QQQQ graag klassieke dressuur-clinics. Zo, dat was even een korte introductie. Werd tijd, zo'n topic!

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:49

Hoi Tarja!
Ook welkom hier. Knipoog
Wat geweeeeldig, lessen van David de Wispelaere!!!! Die worden vast weer hártstikke ver weg gegeven, of niet?

Ellis, ook welkom! Ik heb héél even op je site gekeken, maar ben meteen weggegaan. Krijg altijd van die koopzin dan....... Bloos

@ Regine; Capriola ziet er idd goed uit joh!

@ Dinkey; Fijn dat het zo goed ging met Suev!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:01

Angela77 schreef:
Hoi Tarja!
Ook welkom hier. Knipoog
Wat geweeeeldig, lessen van David de Wispelaere!!!! Die worden vast weer hártstikke ver weg gegeven, of niet?

Afstand is een relatief begrip natuurlijk Knipoog De belangrijkste leslocaties zijn Kuinre (tussen Emmeloord en Wolvega) en bij ons in Ouderkerk aan de Amstel (onder A'dam). Je bent altijd welkom om eens te komen kijken Ja

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:07

Mmm... idd wel een eindje rijden dus.
Afstand is wel relatief, maar ik geloof dat vriendlief dit niet zo ziet zitten. Knipoog
Maar als ik gewoon es mag komen kijken, dat lijkt me ook al heel gaaf! Weet je zo de data toevallig?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:12

hallo mensjes, ben erg druk maar lees wel mee Haha!

veulentje is vandaag precies 233 daagjes oud, dat betekent dat hij/zij iets groter is dan een lammetje en er inmiddels ongeveer zó uitziet:

Afbeelding

Al echt een bijna-af paardje Haha!

Mijn moeder wil me voor de kerst een kaartje voor Appasionata geven, maar het is 27 december in a'dam, en ik vind niemand die mee wil/kan Boos! jammer, want had dat best graag willen zien, lijkt me echt mooi..

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:12

Angela77 schreef:
Maar als ik gewoon es mag komen kijken, dat lijkt me ook al heel gaaf! Weet je zo de data toevallig?

Stuur een mail naar clinic.dwdewispelaere@hotmail.com met je gegevens Pling Dan wordt je automatisch op de hoogte gehouden van data en schema's. David is 10 & 11 december weer in Ouderkerk, evenals 14 & 15 januari. De dag daarvoor telkens in Kuinre.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:15

kjoetie schreef:

veulentje is vandaag precies 233 daagjes oud, dat betekent dat hij/zij iets groter is dan een lammetje en er inmiddels ongeveer zó uitziet:

Afbeelding

Al echt een bijna-af paardje Haha!

Op het eerste gezicht dacht ik dat het een heel ander plaatje moest voorstellen Nagelbijten / Gniffelen

Citaat:
Mijn moeder wil me voor de kerst een kaartje voor Appasionata geven, maar het is 27 december in a'dam, en ik vind niemand die mee wil/kan Boos! jammer, want had dat best graag willen zien, lijkt me echt mooi..

Volgens mij haken veel mensen af vanwege de niet echt supernette rijstijl tijdens de show. Maar "show" is het zeker Ja

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:17

Foogul schreef:

Op het eerste gezicht dacht ik dat het een heel ander plaatje moest voorstellen Nagelbijten / Gniffelen

Ik probeer nou ff dat plaatje te interpreteren, maar ik zie er alleen een veullie in? *LOL* Normaal heb ik best een kromme geest, dus help ff? Haha!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:20

kjoetie schreef:
dus help ff? Haha!

Zo met die beentjes recht omhoog en die gesloten ogen dacht ik dat het een dood paard moest voorstellen Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Foogul op 22-11-06 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:21

Bloos! Nee toch... nou dat is niet de bedoeling Haha!

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:23

Foogul schreef:
Stuur een mail naar clinic.dwdewispelaere@hotmail.com met je gegevens Pling Dan wordt je automatisch op de hoogte gehouden van data en schema's. David is 10 & 11 december weer in Ouderkerk, evenals 14 & 15 januari. De dag daarvoor telkens in Kuinre.

Okidoki! Ga ik doen! Knipoog

Ik heb eigenlijk over Apassionata niet echt veel positiefs gehoord... Het zal best leuk zijn om mee te maken, maar geloof dat het wel wat tegenvalt.

@ Kjoetiel; geweldig om zo toe te leven naar je veulentje hè?! Ohhh, als het dan straks nog een paar weekjes duurt wordt het helemáál spannend! Het eerste veulen dat Aukje bij mij kreeg, kwam 2 weken te vroeg. Maar het jaar daarna kwam ze dus te laat! En ikke iedere dag alles checken. Clown
Wat een stress-periode. Knipoog

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:29

Ik meld me ook maar weer aan....
Marit, 26 jaar oud
andalusier RUIN (jaja jullie lezen het goed) van 4 jaar oud. Foto´s in profiel!
Sam is recentelijk (2 weken terug) gecastreerd omdat ik het gewoon zielig begon te vinden. Hij heeft zoveel energie en kattekwaad in zich dat hij gewoon niet kwijt kan bij mij. Hij moet lekker kunnen ravotten met vriendjes en onbezorgd kunnen zijn. Vandaar dus een ruin....het was een verdraaid lastige beslissing maar ik ben blij dat ik het eindelijk gedaan heb....

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:46

Hallo allemaal! Leuk man veel bekende gezichten hier!!
Capriola zit rond de 180 dagen op dit moment, op de wei foto (september genomen) heeft ze al een aardige buik maar die is opt moment nog weer gegroeid!

Ik was vorig jaar (of is het al weer 2 jaar geleden?) naar Apasionata geweest en idd show is het zeker maar er zijn wel wat tegenvallers geweest vond ik.

Sam toch ruin?! Ik weet nog dat je zo twijfelde! Nou tof hoor, kan hij een mooi sociaal leven tegemoet!!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:01

heeee marit. het topic ook gevonden?

tarja! leuk dat je ook hier de weg heen hebt gevonden.
komt quido ook hierheen? Knipoog

ik ga zaterdag denk ik trouwens weer even kijken bij die bruine andalusier hengst.

hij is vandaag bekapt. ben toch nu wel nieuwsgierig naar zijn gangwerk. ik zal weer proberen te filmen.
een vriendin van mij gaat ook mee.

oh en uhm kattie succes zaterdag met je wedstrijd!!!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:07

Kjoetiee ik wil wel mee hoor Tong uitsteken hahaha Wilde daar ook heen Tong uitsteken Dus als je nou echt niemand vind dan wil ik wel Lachen

NouNou kleine veulie alweer 233 daagies Tong uitsteken Nog ff en dan heb je een echte wandelen... *Yaar vind ik trouwens ook wel stoer En makkelijk Haha! *

Welkom Nieuwe mensen... Heb eigenlijk alleen de naam Marit onthouden *hoe zou dat nou komen Tong uitsteken*

Verder heb ik ook van 1 van de neiuwe BAS onthouden.. heb er toch echt overna gedacht die te kopen maar kwam toen in de knoop met stalling enz.. dus toch maar besloten het niet te doen.. Maar vind het een erg leuk paard Lachen Hoop dat hij het goed heeft...

Redina: Leuk man.. vond het een leuk paard Hoop dat het niet tegenvalt Lachen en we zien het filmpje wel!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:13

jeueee steeds meer mensjs vinden dit topic

lees mee maar ben druk druk .. druk bezig met de site

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:18

MsMarit schreef:

Verder heb ik ook van 1 van de neiuwe BAS onthouden.. heb er toch echt overna gedacht die te kopen maar kwam toen in de knoop met stalling enz.. dus toch maar besloten het niet te doen.. Maar vind het een erg leuk paard Lachen Hoop dat hij het goed heeft...

Hey wat goed dat je Bas hebt onthouden! OK dan! Voor Bas hebben we een heel fijn plekje gevonden in de UK Ja Bas is een echte personality, vandaar dat veel mensen wel een zwak voor hem hadden. Maar helaas met een donker verleden... een baasje wat hem niet zo netjes behandeld heeft Huilen Hij heeft het bij ons eigenlijk heel goed gedaan: ik ben zo trots op hem Pling

@ Redina: ik weet niet of ik Q kan verleiden tot een barok topic. Die heeft (als hij hersteld is van z'n hernia Scheve mond ) zijn zinnen gezet op een Duits warmbloed.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:19

druk druk druk * als je het zo druk heb zeg je het maar 1 x hoor Tong uitsteken *

Hahah nee hoor grapje... dat is van een Cabaretier vid ik altijd wel leuk stukje Lachen

Maar der word hier zoveel gekletst dat je altijd wel moet bijlezen Tong uitsteken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:29

Hallo allemaal, ik ben geen eigenaar van een barok paard, maar verzorg momenteel wel 2 friezen.
1 is een merrie en de andere een ruin die het nog steeds niet helemaal door heeft Knipoog
Met de merrie zal misschien volgend jaar gedekt worden in de hoop op leuk veulentje erbij.
(Mocht ik overigens niet welkom zijn omdat ik niet de eigenaar van deze paarden ben, hoor ik dat vast vanzelf wel)

Neverhere

Re: GZ: Trotse eigenaren van alle barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:43

kjoetie schreef:
ja, vind het ook leuk om een barok topic te hebben, niet alleen fries of anda of lusi...gewoon alle mooie stevige paarden verzamelen Haha!

Als dat het criterium is meld ik me ook.
Heb een amerikaanse Appaloosa van 10 jaar, ruim 7 jaar in mijn bezit. Zelf alles geleerd, 4 jaar western met hem gereden, wegens een langdurige blessure 1 jaar op verplichte rust en daarna in de dressuur begonnen omdat teruggaan naar westernriding niet verstandig was ivm de blessure.
Ben me nu aan het verdiepen in klassieke dressuur en vind het heel interessant.
Wil wel wedstrijden blijven rijden maar op een vriendelijkere manier. We rijden nu L2, mogen M starten maar willen nog wat punten in de L2 bij elkaar rijden voordat ik de overstap ook werkelijk maak.
Qua karakter is het een echte werker, hij is er altijd bij met zijn koppie, superkoel tussen de oren en zodoende maakt hij in zijn karkater ruimtschoots goed wat hij in lichaamsbouw mss wat tegen heeft. Hij is namelijk horizontaal gebouwd en heeft een wat recht achterbeen dus het is voor hem erg hard werken om zijn achterhand er onder te krijgen.
Toch laten we op de wedstrijden verreweg het grootste gros van de (dressuur)paarden achter ons en komen meestal met winst thuis dus ik heb absoluut een toppaard Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:55

welkom ranna FOTO !