thomas x olof
thomas x hearke (veel inteelt
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Ik zou graag foto's zien!!
mjet schreef:mijn merrie van 4 is een jillis x aan. Ik heb haar sinds 3 juni. nog maar net dus, maar een super scheetje.
wat leuk om dit alles zo hier te lezen.
(dat wijt ik dan maar aan het feit dat veel mensen die niet goed bekend zijn met De Fries het barokke type als échte Fries zien, en zich er niet bewust van zijn dat er ook zoiets bestaat als het moderne type...). Het Sape-bloed zal dan wel overheersen bij de mijne
Sanet schreef:mjet schreef:mijn merrie van 4 is een jillis x aan. Ik heb haar sinds 3 juni. nog maar net dus, maar een super scheetje.
wat leuk om dit alles zo hier te lezen.
Jillis x Aan? Zo.. da's bijzondere combi![]()
(Aan is de kleinzoon van Jillis, Aan-Abe-Jillis)
Moonny schreef:Ik heb een Olof X Oege.

Sanet schreef:mjet schreef:
Het is toch niet zo standaard om zo'n kruising te maken. Omdat je dan heel erg in 1 lijn blijft zitten en dat soms toch wat problemen met zich mee brengt. Maar die van jou heeft daar blijkbaar geen last van. Opa x kleinzoon is gewoon wat riskant. Er wordt vanuit het stamboek ook aangeraden om het inteelt onder de 5% te houden.
Er wordt soms ook heel bewust aan lijnteelt gedaan, om de goede eigenschappen van zo'n lijn te verankeren in een paard..
Mocht je al ooit een veulen gaan fokken, dan heb je het voordeel dat je waarschijnlijk een zeer laag verwantschapspercentage hebt, maar wel met dat hoge inteelt zit. Maar goed, mocht dat al gebeuren, dan moet je je maar goed laten voorlichten door iemand