Bleek gewoon een tinker te zijn, een schimmelbonte waarvan de schimmelvlakken inmiddels wit waren geworden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daantjuhhh schreef:krumel schreef:albino paarden bestaan zeker wel hoor! Ze komen niet heel veel voor, maar er zijn er zeker wel.
Nee, dan zijn het geen echte albino's.
Albino's zijn namelijk niet levensvatbaar.
Sjonniej schreef:Dan ben ik benieuwd naar de albinopaarden, die volgens jou bestaan.
Wetenschappelijk artikel, in Engels, is welkom
Sjonniej schreef:Omdat de genetica niet bij ieder dier hetzelfde is, ik weet ook niet of álle diersoorten albino's hebben. Ik weet alleen dat er op verschillende, goed aangeschreven, site's staat vermeld dat albinopaarden nog niet bestaan. Alle paarden die voor albino aan werden gezien, bleken na onderzoek tóch pigment te bezitten. En een albinodier heeft absoluut geen pigment.
Daarnaast zijn de site's die je hier noemt niet echt wetenschappelijk, dus blijf ik voorlopig bij mijn standpunt. Ik ben best om te praten en ik wil best geloven dat er albino's zijn, maar wel wetenschappelijk. En niet vanaf site's die ongeveer gelijk staan aan penny.nl of hun definities van wikipedia halen, sorry.
sofje schreef:Albino paarden zijn niet levensvatbaar..
Daar zijn onderzoeken naar gevoerd enzo..
Er staan verder in dit topic volgens mij ook een paar links hierover..
Dus ik ben bang dat je geen wetenschappelijk bewijs kan vinden![]()
Kirz schreef:
Er bestaan wel albino paarden .. Staat namelijk een bij mij in de buurt!!
Botervlieg schreef:Op pag. 6 staat:Kirz schreef:
Er bestaan wel albino paarden .. Staat namelijk een bij mij in de buurt!!
Ik heb toen om een foto gevraagd.
Angeliek schreef:Die paarden die ze gebruiken bij de Acedemy of Equestrian Art in Versailles, dat zijn Cremello's he?
Deze:
http://www.acadequestre.fr/IMG/jpg/chevaux_gaudi.jpg
sofje schreef:idd.. Maar dat staat toch gewoon allemaal in dit topic?
Zelfs links naar de voskleurige friezen