Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nessie schreef:Met de juiste begeleiding wel, maar alsnog moet het per paard / combinatie bekeken worden. Want nogmaals als de hengst last van zijn hengst zijn heeft of de ruiter hier last van heeft, dan kan castratie zeker een optie zijn. Maar bij genoeg paarden vind ik de medische ingreep niet noodzakelijk.
Chanelle007 schreef:Nessie schreef:Met de juiste begeleiding wel, maar alsnog moet het per paard / combinatie bekeken worden. Want nogmaals als de hengst last van zijn hengst zijn heeft of de ruiter hier last van heeft, dan kan castratie zeker een optie zijn. Maar bij genoeg paarden vind ik de medische ingreep niet noodzakelijk.
Hij heeft nog geen last van het hengst zijn. Mijn moeder heeft al twee keer in een les gereden waar hij de enigste hengst was. De rest waren allemaal merries. Het enigste wat hij doet is af en toe eens hinniken en wat op zijn plaats trippelen
_Penotti schreef:Oei, dat zijn geen goede voortekenen, echt niet.
Dat is niet om rot te doen, maar echt dat is al te veel aan gedrag.
Als er een keer een echt lekker ruikende merrie voorbij komt springt hij, 100%
Chanelle007 schreef:_Penotti schreef:Oei, dat zijn geen goede voortekenen, echt niet.
Ik bedoel dat als een merrie te dicht komt. Dus geen idee wat het probleem is maar het is een schat van een hengst
Chanelle007 schreef:_Penotti schreef:Oei, dat zijn geen goede voortekenen, echt niet.
Ik bedoel dat als een merrie te dicht komt. Dus geen idee wat het probleem is maar het is een schat van een hengst
Citaat:Dat doen we ook. Wij nemen de verantwoordelijkheid maar de anderen doen soms niet wat ze moeten doen
_Penotti schreef:Citaat:Dat doen we ook. Wij nemen de verantwoordelijkheid maar de anderen doen soms niet wat ze moeten doen
Dat is de wereld op de kop.
Uiteraard mag je een beetje van een ander verwachten dat ze rekening houden.
Maar uiteindelijk ben jij met de hengst toch de verantwoordelijk voor zijn gedrag, ook als die ander dan eens eens een stomme actie uithaalt door er geen rekening mee te houden.
Je kunt niet zeggen ze doen niet wat ze moeten doen.
Poekkie schreef:Is het eigelijk gebruikelijk dat een manege toestaat om met hengsten en merries samen in de piste te rijden?
Lijkt me dat de ruiter van de merrie ernstig verwond kan worden als die hengst opeens springt, los van alle andere gevolgen. Ik begrijp niet dat een manege dat zomaar toelaat noch dat die mensen met die merries dat risico uberhaupt willen nemen. Zeker met een hengst die daar al staat te brommen en te trippelen.