[HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:54

Hoi!
Ik ben inmiddels gestopt met rijden, laatste ritje op ruim 25 weken gedaan. Lette merkte dat ik meer moeite kreeg en ging uit proberen, stil staan en dreigen met omhoog komen dus toen was het klaar voor mij. We zijn nu lekker aan het longeren zodat we wel kracht op blijven bouwen en spier op norm houden (hoop ik)
Hier staan ze ook hele jaar op de wei, pas opnieuw gemest, en bij te nat op de paddock

Knap veulen zeg!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:04

jammer dat ze je zo gaat stangen , ruinen & hengsten worden vaak juist heel voorzichtig ... maar merries tja blijven merries :+ daarom houden we ook zo van ze.
maar wel fijn dat het op de grond wel gewoon nog even door kan gaan.

ik ben op het moment behoorlijk moe.
nieuwe staleigenaar ... zijn hele aardige mensen maar wel wennen.

maar vandaag kwam iemand een zadel halen dus was betijds op stal...
ik dacht even gouw een borstel erover en eens kijken hoe ze op de weg is...
dat werd 1 1/2 uur ontharen :+ volgens mij tijd om echt beter bij te gaan houden :o |o
toen de weg op aan de hand.
Afbeelding

dat deed ze super netjes , braaf achter mij aan.
toen kwam er een auto met trailer langs dus hinniken ... daar reageerde de shetten van de over buurman ook op waardoor haar overtollige energie wat omhoog kwam en ze voor mij uit wilde gaan (wel te houden maar niet terug te krijgen).

dus maar even wat energie eruit gooien... dus een paar balken neer gegooid (waar al flink over gerend en gebokt werd ) en een klein hindernisje :D haar eerste sprong is gemaakt .
maar ze was na 3 spongen ook zeiknat dus rustig uit laten springen (2 X) en daarna met een druipend paard nog even een keer de weg op gestapt... toch nog energie zat :x maar wel minder erg als eerder .
even afgespoten en met zweetdeken op stal gezet .
Afbeelding

toen ik de rommel opgeruimd had was ze al droog.

nu heb ik wel iets meer rust om straks voor de wagen ook weer de weg op te gaan.
ze heeft wel wat moeite met focussen , maar kon nu ook alleen stappen en natuurlijk een energie teveel (mijn eigen schuld ~~}> ).

dus een schup onder m'n kont en meer met haar gaan doen O:)
nu ga ik slapen .... liefst 3 dagen :') :O

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:30

Zo daar is behoorlijk wat afgekomen. De shet bij ons begint nu ook denk je een kleine pony maar wat een haar komt eraf. Fijn even lekker met paard bezig geweest dus. Is ze al beleerd voor de kar?

@joanne: kan me voorstellen dat je dan niet meer gaat rijden, geen risico nemen, rijden kan altijd nog. Wel fijn dat je haar nu vanaf de grond nog fijn aan het werk kunt zetten.

Hier heeft vandaag paard weer vierkant ijzers onder gekregen dus we kunnen er ook weer flink op uit.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:54

Aah toch lang volgehouden met rijden met 25 weken zeg !! :-)

Nou geloof me hier heeft er ook engerie voor 10 en heel erg hengsten gedrag zodra die op die wei staan is er geen land mee te bezeilen heet alleen oog voor hun, ;)
Gelukkig na 2 dagen ee gevecht heb vandaag heel fijn samen kunne werken ben mega trotst op hem, :)

Morgen show hopelijk is hij mijn mijn en niet bij de merrie's dan sta ik erg voor banketstaaf ^^

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:01

Iedereen lekker bezig geweest! Was afgelopen week ook wel lekker weer
Die haarballen hebben wij hier ook... rossen houd ik niet heel lang vol momenteel, fijn wat zwangerschap met je conditie doet... dus ik ros zoveel ik kan en trek er dan zo'n kartel zweet mes overheen, gaat best goed

Ik baal wel hoor dat ik niet meer rijd, bekken gingen meteen weer slechter, met afgelopen maandag het toppunt dat ik vrijwel niet meer kon lopen dus ben woensdag weer behandeld

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:43

Ja ik verbaas me iedere keer hoeveel haar van die dieren afkomt .

Siep heeft bij de vorige eigenaar bijna alleen maar voor de wagen gestaan.
En voornamelijk in het bos rond gelopen.

Fingers crossed voor je show mp.
Hopelijk gedraag pablo zich.

Joanne, kun je niet af en toe even na het longeren erop stappen ?
Dan is ze haar energie kwijt en kan jij toch nog even erop ...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:38

hoe is het bij jullie ?
heeft pablo zich netjes gedragen ?

siep staat momenteel helemaal stil omdat mijn katje over 2 weken is uitgerekend en ik dus het huis zo min mogelijk verlaat.
en ik baal eigenlijk een beetje dat ik vorig jaar niet naar een anders adres verhuisd ben wat me heel erg aansprak.

heb vorige week nog even op siep gezeten die netjes een heel rondje stapte en toen weer als een blok beton stond. enerzijds was ik heel blij met dit rondje (zit toch vooruitgang in al is het maar een stukje), maar aan de andere kant word het gemis van het rijden alleen maar groter.
nog even kiezen op elkaar en hopen dat het met een goed zadel wel goed komt.

haar tuig past iig. dus als de kittens oud genoeg zijn gaan we wel een keer mennen.
*al ben ik een beetje bang dat ik het verleerd ben of die enorme beren op de weg enz. :brr: :+ (ik ga trouwens nooit alleen hoor)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:32

Ja we zijn er heen gereden eenmaal kwam over de zeik aan en toen show begon .. veranderde in super mee werkende pony en deed alles super
Dus ben er erg blij er mee ☺

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:34

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Fijn dat hij weet wanner hij Z'n plicht moet doen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:06

Good morning!
Heb dus van de week een rondje gestapt na m'n longeer les, instructrice heeft d'r vast gehouden

MP fijn dat alles goed ging en gefeliciteerd!

Cherell ik hoop dat je snel weer kan rijden en de bevalling van je poes voorspoedig gaat!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:32

Dankjewel
Ja klopt nu is die weer aan draken maarja ga zo de avond in dus ook weinig tijd hellaas

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:52

fijn joanne dat je toch nog een rondje hebt kunnen rijden.

ik kan niet wachten tot ik vakantie heb ... nog 2X 4 ochtenden werken .
en ik hoop dat mijn kat even wacht tot ik vakantie heb :+ (ze is 7 mei uitgerekend , maar 2 mei zijn de kittens levens vatbaar en kunnen dan dus elk moment komen...)
6 mei is mijn laatste werk ochtend. (wel de hele week snachts elk uur tot half uur eruit... dus zal wel kapot zijn :o )
maar tot nog toe gaat ze volgens het boekje , dus heb goede hoop dat alles goed komt.

en uiteraard zal ik hier wel een foto plaatsen als ze er zijn ;) (en ik een beetje bijgeslapen heb :o )

en nu kan ik toch niet rijden , dus dat scheelt.
de kittens zijn nu het belangrijkste.

MP. het zal misschien ook een beetje in het weer zitten ...
de dieren weten ook niet meer hoe of wat met dan sneeuw dan zon dan hagel etc.
nu 8 graden over een dag 20 graden... het is waardeloos :(

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:18

cherell0 schreef:
ik kan niet wachten tot ik vakantie heb ... nog 2X 4 ochtenden werken .
en ik hoop dat mijn kat even wacht tot ik vakantie heb :+ (ze is 7 mei uitgerekend , maar 2 mei zijn de kittens levens vatbaar en kunnen dan dus elk moment komen...)
6 mei is mijn laatste werk ochtend. (wel de hele week snachts elk uur tot half uur eruit... dus zal wel kapot zijn :o )
maar tot nog toe gaat ze volgens het boekje , dus heb goede hoop dat alles goed komt.

en uiteraard zal ik hier wel een foto plaatsen als ze er zijn ;) (en ik een beetje bijgeslapen heb :o )

en nu kan ik toch niet rijden , dus dat scheelt.
de kittens zijn nu het belangrijkste.

de dieren weten ook niet meer hoe of wat met dan sneeuw dan zon dan hagel etc.
nu 8 graden over een dag 20 graden... het is waardeloos :(

jaa vakantie is heerlijk <3 en wat leuk dat er kittens op komst zijn <3

Joanne1987 schreef:
Good morning!
Heb dus van de week een rondje gestapt na m'n longeer les, instructrice heeft d'r vast gehouden

fijn!

MachoPablo schreef:
Nou geloof me hier heeft er ook engerie voor 10 en heel erg hengsten gedrag zodra die op die wei staan is er geen land mee te bezeilen heet alleen oog voor hun, ;)
Gelukkig na 2 dagen een gevecht heb vandaag heel fijn samen kunne werken ben mega trotst op hem, :)

Morgen show hopelijk is hij mijn mijn en niet bij de merrie's dan sta ik erg voor banketstaaf ^^

haha :') iig fijn dat het goed is gegaan *\o/*

Crines schreef:
Ik hoop dat mijn hengst deze zomer ook definitief zal kunnen verhuizen naar de weide zodat hij een beter en socialer leven tegemoet kan. (voorlopig was dat niet mogelijk omdat de stallen nog moesten worden gebouwd en de weides omheind, dat begint nu stilaan vorm te krijgen).

En voor de rest gaat het met ons jongste barokkie ook heel goed. Die is intussen al 2 weken oud.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Zijn vriendje/vriendinnetje in de buik van Imperiosa maakt zich nog niet druk, die blijft nog even zitten denk ik. Er is nog niets van uier te zien en ook de banden zijn niet slap (nochtans al dag 331 vandaag :+ ).

ahw wat een schatje <3
heb even een algemene bijles gemaakt ;)

gisteren wedstrijd gehad en ben weggegaan met 187 en 191 punten :D nog 2 puntjes en dan zijn we al L1 startgerechtigd *\%/*
Afbeelding
hier staat het hele verhaal en meer fotos :D
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=145&t=1885481

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:22

super gefeliciteerd! *\o/*

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:31

bedankt :D

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:58

Gefeliciteerd met je punten! Foto's zien er goed uit, paard loopt lekker!

@cherell0: succes met het waken en snachts opstaan.

Wat een prut weer. Had laatst mijn winterjassen opgeruimd maar gisteren weer uit de kast gehaald.
Vanmiddag heeft mijn man geoefend met Lobke voor het ringsteken op koningsdag. Ik hoop dat het dan beter weer wordt.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:51

Heeft weer lang geduurd maar ik ga weer proberen mee te praten met jullie
Ik lees wel altijd bij maar van zelf iets te typen komt het er meestal niet van..
Heeeel druk gehad, veel stress, problemen, bedenkingen,.. Zowel op werk als prive..
Weekje op vakantie geweest (eerste keer sinds de 3jaar dat ik werk..) en het heeft deugd gedaan :)
Bij deze gaan we dit wel weer proberen ! ^^

Crines; Wat een leuk veulen ! Naamgenootje hihih :D Zijn naam past er ook wel echt bij

Cherello; daar ,komt veel haar vanaf :P Bij Furioso krijg je er nauwelijks iets vanaf xD
Succes ook ! Ben benieuwd naar je veulentje en de kittens :D

hannelover: Wauw toffe polo ! OOk niet te druk maar duidelijk :j
Ook een knap paard heb je en je setjes zijn super leuk

Met Furioso gaat het op dit moment iets minder..
Momenteel last van schimmel (overgekregen van het nieuwe paard vanop de wei)
Nu al 2x behandeld met imaverol, dierenarts komt nog eens terug voor een spuit en dan is dat weer over ^^
nadeel.. 10dagen niet rijden, wel longeer ik hem bijna elke dag en oefeningen vanaf de grond en vd :D

Ik had nog leuke foto's van begin deze maand op wedstrijd

Afbeelding
Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:00

Hannelover: wat zien jullie er knap uit zeg in de ring! Proficiat met de punten. De rijfoto's zijn ook netjes +:)+

Ja echt vies weer. Lente noemen ze dat dan :+ Niet moeilijk dat Imperiosa nog geen zin heeft om te bevallen. Ik heb die kleine ook liever niet buiten lopen in dit gure weer.
Dus hij/zij blijft nog even lekker in mama's buik zitten :D (vandaag 344, dus al 2 dagen over tijd)
Afbeelding

Ze is doordat ze zo barok is anders al heel breed, maar nu heeft ze echt langs beide kanten van de staldeur nog met moeite 5cm over :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:09

*ik krijg geen veuldn voor zover ik weet furioso ;) alleen kittens.
Balen van de schimmel .

Wouw wat een buik ! crines

hannalover ik vind je set echt super.
Zo netjes strak maar toch een randje.

Ik heb trouwens alleen voor de kittens vakantie (als je het al vakantie kan noemen... perzen hebben veel begeleiding etc. nodig. ze kunnen ook niet zelf bevallen. (nou ja dat wel maar meer de hulp in schoonmaken etc.)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:18

sorry jaa ik had het bij de verkeerde getypt :P

Crines; je merrie is inderdaad wel breed :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:50

Whow wat een buik zeg!!

Ja denk ook wel een beetje het weer is maar ook dat ik 50 uur in de week werk dus weinig zin heb om te rijden staan toch op de wei dus sla het liever over

Gefeliciteerd met je punten

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:30

sjanien schreef:
Gefeliciteerd met je punten! Foto's zien er goed uit, paard loopt lekker!

Wat een prut weer. Had laatst mijn winterjassen opgeruimd maar gisteren weer uit de kast gehaald.
Vanmiddag heeft mijn man geoefend met Lobke voor het ringsteken op koningsdag. Ik hoop dat het dan beter weer wordt.

dankje :D haha het weer voorspeld iets anders ;(

furioso schreef:
Heeft weer lang geduurd maar ik ga weer proberen mee te praten met jullie
Ik lees wel altijd bij maar van zelf iets te typen komt het er meestal niet van..
Heeeel druk gehad, veel stress, problemen, bedenkingen,.. Zowel op werk als prive..
Weekje op vakantie geweest (eerste keer sinds de 3jaar dat ik werk..) en het heeft deugd gedaan :)
Bij deze gaan we dit wel weer proberen ! ^^

hannelover: Wauw toffe polo ! OOk niet te druk maar duidelijk :j
Ook een knap paard heb je en je setjes zijn super leuk

Met Furioso gaat het op dit moment iets minder..
Momenteel last van schimmel (overgekregen van het nieuwe paard vanop de wei)
Nu al 2x behandeld met imaverol, dierenarts komt nog eens terug voor een spuit en dan is dat weer over ^^
nadeel.. 10dagen niet rijden, wel longeer ik hem bijna elke dag en oefeningen vanaf de grond en vd :D

Ik had nog leuke foto's van begin deze maand op wedstrijd

[ [url=m/fkqNst.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cosbf3.jpg]Afbeelding[/url] ]

goed bezig *\o/* drankje :D ai das balen hopen dat 'ie snel weer beter wordt :(:) mooie fotos zeg <3

Crines schreef:
Hannelover: wat zien jullie er knap uit zeg in de ring! Proficiat met de punten. De rijfoto's zijn ook netjes +:)+

Ja echt vies weer. Lente noemen ze dat dan :+ Niet moeilijk dat Imperiosa nog geen zin heeft om te bevallen. Ik heb die kleine ook liever niet buiten lopen in dit gure weer.
Dus hij/zij blijft nog even lekker in mama's buik zitten :D (vandaag 344, dus al 2 dagen over tijd)
[ Afbeelding ]

Ze is doordat ze zo barok is anders al heel breed, maar nu heeft ze echt langs beide kanten van de staldeur nog met moeite 5cm over :+

sowhee, die is dik :wow: :') dankje :D

cherell0 schreef:
hannelover ik vind je set echt super.
Zo netjes strak maar toch een randje.

Ik heb trouwens alleen voor de kittens vakantie (als je het al vakantie kan noemen... perzen hebben veel begeleiding etc. nodig. ze kunnen ook niet zelf bevallen. (nou ja dat wel maar meer de hulp in schoonmaken etc.)

bedankt :D succes nog met de kittens!

MachoPablo schreef:
Gefeliciteerd met je punten

dankje :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:14

En toen was ze er niet meer :(
daisy is vandaag ingeslapen.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:27

Ai, sterkte :(:)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:29

Oooh.. heel veel sterkte ! Y;(